شورلت

شورلت سابربن، قدیمی‌ترین نام در حال تولید در صنعت خودروسازی جهان

شورلت سابربن با پیشینه‌ای که به سال ۱۹۳۵ بازمی‌گردد، تنها خودروی جهان است که طی نزدیک به ۹۰ سال بی‌وقفه تولید شده است.

طی نزدیک به یک قرن گذشته، نام‌های بی‌شماری در صنعت خودروسازی آمده و رفته‌اند اما در طول این همه سال، فقط یک نام بوده که بی‌وقفه تولید شده است: شورلت سابربن. از اوایل سال ۱۹۲۶، شرکت‌های متفرقه بدنهٔ استیشن را روی شاسی پیکاپ‌های شورلت نصب می‌کردند و نام سابربن روی آن می‌گذاشتند اما در سال ۱۹۳۵ بود که اولین سابربن به شکلی که امروز می‌شناسیم متولد شد یعنی یک خودروی کارخانه‌ای با سه ردیف صندلی که روی شاسی پیکاپ ساخته شده و شورلت سابربن نام گرفت. جی‌ام‌سی هم در سال ۱۹۳۷ نسخهٔ خود را از این خودرو معرفی کرد.

از لحاظ فنی، سابربن نام یک مدل خاص نبود بلکه این یک اصطلاح عمومی بود که چندین خودروساز برای استیشن‌هایی که بر اساس پیکاپ می‌ساختند استفاده می‌کردند. به‌عنوان‌مثال، پلیموث تا سال ۱۹۷۸ استیشن‌های خود را با نام سابربن به بازار عرضه می‌کرد و ۱۰ سال بعد تازه شورلت توانست رسماً حقوق تجاری این نام را به دست بیاورد. البته این نام هنوز هم فقط اختصاص به شورلت نداشت و جی‌ام‌سی هم بیش از ۶۰ سال از این نام استفاده کرد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۰ نام یوکان را روی شاسی‌بلند بزرگ خود گذاشت. شورلت سابربن طی دهه‌ها تکامل پیدا کرد. در سال ۱۹۵۵ پیشرانه‌های V8 ارائه شدند و در سال ۱۹۵۶ سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش شد. در سال ۱۹۶۷، شورلت فاصلهٔ محوری سابربن را حدود ۳۰ سانتی‌متر افزایش داد و به ۳,۲۲۵ میلی‌متر رساند. این کار تناسباتی را ایجاد کرد که تا امروز در سابربن می‌بینیم.

همچنین در همین سال، یک درب عقب هم به سمت راست سابربن اضافه شد و نهایتاً در سال ۱۹۷۳، این شاسی‌بلند از طراحی استاندارد چهاردر بهره‌مند شد. سابربن همیشه با پیکاپ‌هایی که بر اساس آن‌ها ساخته می‌شد ارتباط نزدیکی داشت و حتی در ظاهر هم با پیکاپ‌ها مشترک بود. حتی تا سال ۲۰۰۷، سابربن بدنهٔ مشترکی با پیکاپ‌ها داشت و پس‌ازاین سال هم همچنان از درهای جلوی یکسانی با پیکاپ‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ سابربن سرانجام به پانل‌های بدنهٔ اختصاصی مجهز شد. همچنین طی سال‌ها سابربن از تکنولوژی‌های روز مثل سیستم انژکتوری، ترمز ABS، سامانهٔ چهارچرخ محرک اتوماتیک و در آخرین نسل، سیستم تعلق مستقل عقب بهره‌مند شد.

سابربن عمدتاً از پیشرانه‌هایی استفاده می‌کرد که در کوروت دیده می‌شدند و این موتورها ظرفیت یدک کشی چشمگیری را فراهم می‌کردند که سابربن به آن شهرت یافت. امروز نیز این شاسی‌بلند بزرگ با پیشرانه‌های V8 بزرگ مثل ۶.۲ لیتری برگرفته از موتور کوروت C8 و شش سیلندر خطی توربودیزل جدید جنرال موتورز عرضه می‌شود. سابربن در طول عمر خود تقریباً هر وظیفه‌ای که بتوانید برای یک شاسی‌بلند تصور کنید را انجام داده است، از آمبولانس و حمل سربازان گرفته تا لیموزین ضدگلوله و البته جابجایی خانواده‌ها. بااین‌حال، اگر اولین سابربن را در کنار جدیدترین نسخهٔ آن بگذاریم، شباهت خانوادگی بین آن‌ها غیرقابل‌انکار خواهد بود.

نسل اول سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۰

شورلت یک بدنهٔ هشت‌نفره که به‌صورت کارخانه‌ای ساخته شده بود را روی شاسی پیکاپ خود سوار کرد تا سابربن رسماً متولد شود.

نسل دوم سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۶

در این نسل، تغییراتی در ظاهر سابربن ایجاد شد که تا سال ۱۹۵۶ همچنان اثرات آن دیده می‌شد. همچنین حالا قدرت پیشرانهٔ شش سیلندر جنرال موتورز هم از ۶۰ به ۷۹ اسب بخار افزایش یافت. در طول جنگ جهانی دوم، سابربن همچنان تولید می‌شد ولی حالا به خودرویی برای حمل‌ونقل نظامی تبدیل شده بود.

نسل سوم سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵

در این نسل، جلوپنجرهٔ سابربن بزرگ و افقی شد و جنرال موتورز قدرت موتور شش سیلندر خطی را به ۹۰ اسب بخار افزایش داد. بااین‌حال، سابربن هنوز هم بیشتر یک خودروی کاری محسوب می‌شد تا وسیله‌ای برای حمل‌ونقل خانوادگی.

نسل چهارم سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۹

در این نسل، سابربن ظاهر جدید و مدرن‌تری به خود گرفت و شیشهٔ جلوی دوتکه تخت با شیشهٔ یک‌تکهٔ خمیده جایگزین شد. ویژگی‌های جدید در این نسل نیز شامل ارائهٔ پیشرانهٔ V8 سفارشی، گیربکس اتوماتیک و از سال ۱۹۵۷، سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌شد.

نسل پنجم سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶

سابربن برای دههٔ ۶۰ بازطراحی بزرگی را تجربه کرد و در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک با سیستم تعلیق مستقل به بازار عرضه شد. پیشرانه‌ها هم از شش سیلندر خطی ۳.۹ لیتری تا ۵.۴ لیتری V8 بودند.

نسل ششم سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲

در این نسل، با افزایش فاصلهٔ محوری در کنار خطوط صاف طراحی، تناسبات سابربن به چیزی تبدیل شد که امروز هنوز در جدیدترین نسل‌ها می‌بینیم. علاوه بر این، حالا برای عقب هم یک درب در نظر گرفته شد که در سمت راست قرار داشت. در سال ۱۹۷۱ هم ترمزهای جلو دیسکی شدند.

نسل هفتم سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱

در این نسل، سابربن برای اولین بار به شاسی‌بلندی چهاردر تبدیل شد. هرچند این بدنه نزدیک به بیست سال تولید شد ولی تکنولوژی زیر پوست خودرو به‌تدریج تکامل پیدا کرده و شاسی‌بلند بزرگ شورلت از فناوری‌هایی مثل سیستم انژکتوری و ترمز ABS بهره‌مند شد.

نسل هشتم سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹

این نسل که بر اساس پلت‌فرم GMT 400 ساخته شد، ظاهری مدرن‌تر و آیرودینامیک‌تر پیدا کرد. در طول این نسل همچنین ویژگی‌هایی مثل ایربگ و سامانهٔ چهارچرخ محرک اتوماتیک هم به سابربن اضافه شد.

نسل نهم سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶

نسل نهم یک به‌روزرسانی بزرگ با ظاهر جدید و نسل جدید پیشرانه‌های V8 را برای سابربن به همراه داشت. یکی از این موتورها، ۶ لیتری V8 برگرفته از کوروت بود. این همچنین آخرین نسل سابربن بود که از سپرهای سنتی کرومی و مجزا از بدنه استفاده می‌کرد.

نسل دهم سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴

درحالی‌که سابربن همچنان از درهای مشترکی با پیکاپ‌های جنرال موتورز استفاده می‌کرد ولی دیگر پانل‌های بدنهٔ آن حالا به‌صورت اختصاصی طراحی شدند که ظاهر پویاتر و مدرن‌تر به خودرو بخشیدند.

نسل یازدهم سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰

در این نسل، سابربن از فریم و بدنهٔ جدیدی بهره‌مند شد و چندین ارتقاء مثل تجهیز به فرمان برقی و سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها را برای بهبود مصرف سوخت تجربه کرد.

نسل یازدهم سال‌های ۲۰۲۱ تاکنون

بزرگ‌ترین و جدیدترین سابربن تاریخ هم‌اکنون به بازار عرضه می‌شود. این خودرو به‌منظور بهبود فضای داخلی و دینامیک رانندگی، برای اولین بار در سیستم تعلیق عقب مستقل مجهز شده است. نسل یازدهم سابربن برای مدل ۲۰۲۵ هم فیس‌لیفتی را تجربه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۹ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. MR.JD

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    وقتشه برادر !
    بیا حمد و سوره ات را بخوان
    انشاالله
    ماشاالله
    الله اکبر

    موافقم 79
    مخالفم 13
    1. amirkhanzadeh

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      نسل چهارم رو دوست دارم

      موافقم 33
      مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      الله و اکبر این همه جلال…

      موافقم 48
      مخالفم 6
    3. (Ali(chevynova

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      حمد و سوره رو پایین تر خوندم ولی اختصاصی به عشق آلمانی بازها بود

      موافقم 35
      مخالفم 13
      1. آرین

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (376 ديدگاه)

        مهندس هر جور حساب کنی آلمان اونم بنز قدیمی تره
        حالا خود دانی

        موافقم 16
        مخالفم 30
        1. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3613 ديدگاه)

          اگر به قدیمی بودن باشه که فرانسه از همه قدیمی تره

          موافقم 25
          مخالفم 18
        2. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          سوشی جان پس ماشالا فرانسه ماشالا پژو ماشالا سیتروئن اینطوری خوبه؟

          موافقم 15
          مخالفم 9
        3. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3613 ديدگاه)

          خودروسازی کشوری خوب هست که علاوه بر اصالت در حال حاضر هم حرفی برای گفتن داشته باشه در ضمن پژو و سیتروئن رو نگفتم خودتون میدونید منظورم چه خودرویی هست

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Nismo

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        هیچ آلمانی باز یا ژاپنی بازی باهات خصومت شخصی نداره
        خودتی که دشمن تراشی میکنی واسه خودت

        موافقم 27
        مخالفم 13
    4. علی Shelby

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (575 ديدگاه)

      ما باید تکنولوژی الآنمون رو با تکنولوژی هشت ده قبل اونا مقایسه کنیم

      هعی

      موافقم 23
      مخالفم 2
  2. JaMsHiD-B

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2985 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Chevrolet-Suburban-8.jpg
    عاشق این نسلشم مخصوصا رنگ سیاهش
    خود زندگیه . اولین نسلش هم بود که آپشن سیستم تعلیق مستقل جلو داشت

    موافقم 31
    مخالفم 3
  3. mmd@

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (362 ديدگاه)

    اوف جانم❤️❤️❤️☠️☠️☠️

    موافقم 29
    مخالفم 2
  4. mickeyy

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    از سابربن خوشم نمیاد قسمت عقبش خیلی کشیده هستش ولی تاهو رو خیلی دوست دارم خوش قواره و خوش استایله

    موافقم 10
    مخالفم 30
  5. علی Shelby

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (575 ديدگاه)

    از سال ۱۹۵۵ فول سایز شد
    البته نسل اول هم زمان خودش فول سایز حساب میشده

    سابربن نسل اول قدرتش تقریباً اندازه پراید بوده حدود ۳ اسب کم داشته
    از بعضی نسل های پرایدم ۱۱ اسب
    سابربن نسل دو قدرتش از پراید بیشتر بوده
    (از همه نسل های پراید)

    بنظر من خوشگل تریناشون یکی نسل اول بوده
    دومی نسل یازدهم

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://bama.ir/car-reviews/pride/131-specs-1094-se&ved=2ahUKEwiy7PnT7IuJAxXOhP0HHe4nITMQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2BPQxK7a4s1-wfztDLf4zl

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. (Ali(chevynova

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    اصالتمند
    با پشتوانه
    ارزشمند
    واقعا ماشالاه داره این حجم از گذشته درخشان
    فقط امریکا میتونه
    ماشالاه شول ۷۲
    ماشالاه کوروت ۵۹
    ماشالاه ایمپالا ۶۱
    کوروت ۷۱ ساله عقبه داره و سابربن ۹۰ سال
    این بیانگر اصالتی هست که شورولت داره

    موافقم 40
    مخالفم 28
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      این مقاله سرشار از اصالت و پشتوانه اس

      ماشالا سابربن
      ماشالا اولین شاسی بلند جهان
      ماشالا به تعداد نسل هاش
      ماشالا قدیمی ترین نام در حال تولید
      ماشالا موتور 8.2 لیتری V8 روی نسل 9
      ماشالا اصالت و ریشه 90 ساله
      ماشالا سپر کرومی نسل 9
      ماشالا ابهت
      ماشالا جلو پنجره افقی نسل 3
      ماشالا شیشه جلوی یک تیکه نسل
      ماشالا اکسل نسل 5
      ماشالا رینگ های نسل
      ماشالا چراق های نسل 10

      موافقم 32
      مخالفم 15
      1. راستگو

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (182 ديدگاه)

        ماشالا حساب دوم شوی نوا😂

        موافقم 18
        مخالفم 10
      2. علی منصوری

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (445 ديدگاه)

        خدایی اینو موافقم طاها
        همشون خوبن بدون تعصب

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4687 ديدگاه)

          👍👍👍

  7. ALI.A.NLANSR

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    خدا وکیلی ماشاالله اصالت ماشاالله پشتوانه🙃😎😂🗿

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (7396 ديدگاه)

      گذشته درخشان امریکن کارز همیشه ماشالاه داره
      ماشالاه کوپ دویل ۷۳
      ماشالاه جی تی او ۶۹
      ماشالاه نوا ۷۱
      ماشالاه دارت ۶۹
      ماشالاه کاپریس ۷۰
      ماشالاه تورینو ۶۹

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. Taha Ayoobi

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4687 ديدگاه)

        ماشالا سری 62
        ماشالا DTS
        ماشالا XTS

        موافقم 10
        مخالفم 6
      2. جرمی کلارکسون

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1035 ديدگاه)

        ماشالا الدورادو
        ماشاالله دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹
        و ماشالا های دیگه..‌.

        موافقم 5
        مخالفم 1
  8. SMS

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    اصالت و تداوم به این میگن

    موافقم 19
    مخالفم 2
  9. amir

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    سه نسل آخر قشنگ بودن
    البته یادتون باشه طبق فرمایشات استاد سینا کار شو بی وای دی یانگ وانگ یو ۸ از سابربن تاهو اسکالید بهتره

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      سه نسل آخر میوفته بعد 2000 که قیافه ها مدرن شد.

      یانگ وانگ یو 8 چون 1000 اسب بخار داره😂

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. amir

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        من نمیدونم والا از سینا بپرس چرا اینو میگه

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4687 ديدگاه)

          گارانتی شم مادام العمره شاید 😂

          موافقم 7
          مخالفم 1
  10. hosen

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    اصالت از سر و روش میچکه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  11. Kiarash

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    جزو ماشین های آمریکایی هست که همیشه تو لیست آرزوهام و جذاب آمریکایی و اصالت و قدرتمند 🙌💪💯🇺🇲

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      من یکی آرزو هام اینه که همه نسل هاشو داشته باشم.

      موافقم 12
      مخالفم 4
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    آقای طولانی

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      از یک تا 11ش عشقن

      راستی کیارش، اونجا که گفتم خیلی داغش نکردم ، اینجا تا ته داغش کردم😂

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. amir

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        اوه اوه طاها جان تا فیها خالدون سوختیم🤣

        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4687 ديدگاه)

          نه دیگه، اونجوری که نه،
          بقیه رو که نخواستم بسوزونم 😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
  13. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    تکامل رو آدم تو هر نسلش میبینه
    جذاب ابهت

    موافقم 15
    مخالفم 2
  14. BlackWing

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    سایز سابربن و مدل‌های کشیده اسکالید و یوکان واقعاً با ابهت و زیباست
    بهترین گزینه برای خانواده‌های پرجمعیت و اهل مسافرت‌های بین شهری همین ماشینه

    موافقم 17
    مخالفم 4
  15. Taha Ayoobi

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    (بااین‌حال، اگر اولین سابربن را در کنار جدیدترین نسخهٔ آن بگذاریم، شباهت خانوادگی بین آن‌ها غیرقابل‌انکار خواهد بود.)

    اصالت با سابربن تعریف میشه.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  16. Taha Ayoobi

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    اگر کسی خواست، تو قم چهار نسل آخر رو موجود داریم بیاید ببینیم😂

    یه بار تو یه کوچه داشتم میرفتم، یهو دیدم این چیه دیگهه چقدر بزرگه، رفتم جلوتر دیدم تو تاریکی شب، ساعت 12، یه سابربن نسل 9 توی کوچه های باریک پارک کرده.
    احساس می‌کردم خواب میبینم.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Kiarash

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      واقعا محشره روزی دوتا تیگو ۷ رو میتونه بخوره جدی طاها 😅

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4687 ديدگاه)

        یعنی یَک قیافه قلچماق و پر ابهتی داره که خدا میدونه

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. Kiarash

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (697 ديدگاه)

          👍
          من یکبار تو نوجوانی بلیزر داشت پارک می کرد بعد من با دوچرخه بودم لامصب دوچرخم تازه سایر بزرگ بود به گلیگرشم نمیرسید 😁 واقعا شاسی بلند به اینا میگن واقعا یه حس بزرگی و قدرت به آدم میده تازه من سوارش هم نشدم تا حالا ببین اونایی که سوارش میشن چه حالی میکنن طاها

          موافقم 10
        2. Taha Ayoobi

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4687 ديدگاه)

          دقیقااا

          اونی که سوارش میشه تازه داره زندگی میکنه…

  17. Taha Ayoobi

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    از اون دست مقاله هایی که باید هم خود مقاله و هم نویسنده شو سر تا پا طلا گرفت،
    آقای دهقان دقیقا همین امروز بود دنبال یه مقاله بودم که همه نسل های سابربن رو گذاشته باشه، دقیقا همین امروز، سایت های خارجی رو هم میدیدم ولی ناقص بودن.
    دمتون گرم👌

    موافقم 14
    مخالفم 3
  18. Taha Ayoobi

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    یه تشابه جالب پیدا کردم، اگه چراغ های عقب نسل 9 رو ببینید دقیقا همون لندکروز سری 100.
    به کپی و اینا کاری ندارم، خیلیی خوشگله.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  19. سهیل گل آزاد

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    آدم کیف میکنه واقعا از اینکه چقدر عالی اصالتش رو تو هر نسلش حفظ کرده اون پایه و بیس امضای طراحیش و کشیده بودن اتاقش رو چقدر خوب نگه داشته حالا ماشینای چینی هم هست نسل جدید یه ماشینش وقتی که معرفی میشه به طور کل با نسل قبلش تغییر میکنه و هیچ شباهتی به نسل قبلش دیگه نداره انگار که کلا یه ماشین دیگه میشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  20. JDM سابق

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    جدا از شوخی این ماشین واقعاً ماشاالله داره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  21. اسماعیل

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا نسل هفتش رو وقتی هنوز تو خیابون می‌بینیم روی تمام اس یووی‌های جدید و قدیمی رو کم می‌کنه آدم احساس قدرت می‌کنه
    عشق فقط ماشین آمریکایی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  22. علی منصوری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    همشون خوبن ، مگه میشه از اینا بتونی ایراد بگیری، هر نسلش تو زمان خودش ی ماشین مرجع بوده، ی مولف برای قضاوت ماشینهای دیگه….البته ک این سلیقه منه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      👌

      موافقم 6
      مخالفم 1
  23. A.R.A.S.H

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خدایی از سر کله همشون اصالت میباره
    ماشالله همچی شون

  24. amirboss

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    یه نمونه نسل دومش تو کمیته کلاسیک همدان هست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  25. New comer

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واقعا در کلاس فول سایز آمریکایی حاکم بلامنازع هستن بدون هیچ تعارف و اغراقی
    برای دیدن و خرید ماشین رفته بودیم، نمایندگی جنرال موتورز پسرم از یوکان پیاده نمیشد! میگفت همین را بخریم 🤭 🥲

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا