در اکتبر سال جاری میلادی بود که شورولت از قویترین پیشرانه تاریخ جنرال موتورز رونمایی کرد. پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 V8 شورولت بزرگترین و دیوانهوارترین پیشرانهای است که این خودروساز ساخته و تست های داینو نشان داده این نیروگاه آهنین بدون نیاز به توربو و سایر افزودنیها قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکند.
البته باید گفت چنین نیروگاه آهنینی با قیمت بالا در دسترس خریداران خواهد بود. اگرچه فعلاً قیمت رسمی ZZ632 اعلام نشده اما یکی از نمایندگیهای شورولت قیمت این پیشرانه را در وبسایت خود اعلام کرده و گفته که پیشفروش آن را شروع میکند.
این نمایندگی میگوید پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 شورولت قیمت ۳۷,۷۵۸ دلاری داشته و با تخفیف ۲۹,۴۹۹ دلاری عرضه میشود. مجله ماسل کارز اند تراکس خاطرنشان ساخته قیمت این پیشرانه بیش از دو برابر پیشرانه ۷۵۵ LT5 V8 با بهای حدود ۱۸ هزار دلار میباشد.
در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه جدید شورولت گرانتر از پیشرانه هلفانت ۲۹,۹۹۵ دلاری میباشد. البته برای نصب این پیشرانه باید ۲۲۶۵ دلار دیگر نیز پرداخت کرد.
البته باید گفت ما از شنیدن قیمت ZZ632 سورپرایز نشدیم. با وجود چنین قدرتی، قیمتی بالا نیز ضروری است. پیشرانه موردبحث حجم حدود ۱۰.۳۵ لیتری داشته و حداکثر قدرت ۱۰۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۸۸ نیوتون متری را با بنزین اوکتان ۹۳ تولید میکند.
مدیر تیم پرفورمنس شورولت میگوید:
ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانههای ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار میگیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید میکند.
تحویل پیشرانه ZZ632 شورولت به مشتریان از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۴۰۰مدیر تیم پرفورمنس شورولت میگوید:
ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانههای ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار میگیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید میکند
یاااا خوده خدا! ۸سیلندر ۱۰.۳۵ لیتر تنفس طبیعی ۱۰۰۰ اسب!!
واااای
فکر کن تیونرا اینو تویین توربو یا سوپرشارژشم کنن..
:))
عاشق شورلتم!
محمد امین
۱۰ آبان ۱۴۰۰ولی خوبیش به این هست که سوپر یا توربو نباشه
حس اوج دوران ماسل کار ها در دهه ۷۰ رو به آدم میده
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۴۰۰دقیقا منم با همین حالت تنفس طبیعی خیلی بیشتر حال میکنم
shayan demon
۱۰ آبان ۱۴۰۰تیونرا خیلی راحت میتونند بالای ۷ هزار اسب بخار قدرت ازش بکشن بیرون ؛ این موتور شاهکاره چندین سال دیگه مثل جواهر نایاب و گران میشه
MR.JD
۱۰ آبان ۱۴۰۰مگر موتور زانتیا 3000 هست ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ آبان ۱۴۰۰عزیز من این چه ربطی داشت؟
akrh78
۱۱ آبان ۱۴۰۰عمرا به TESLAW برسه
متین
۹ شهریور ۱۴۰۲اگه روی پارس موتور بیگ بلاک بندازیم هیچی بهش نمیرسه
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۴۰۰۸۷۶ پوند فیت گشتاور که معادل ۱۱۸۸ نیوتون متر میشه!
۱۱۸۸ نیوتون گشتاور از یه وی ۸ تنفس طبیعی!
قشنگ دارم از هیجان بال درمیارم :))
اگه دسترسی داشتم، هرجور شده بود میخریدم این انجین رو، روی یه اتاق کلاسیک سوارش میکردم…
Ali_x76
۱۱ آبان ۱۴۰۰هیچ کدوم از اتاقا به طور فابریکی نمیتونن اینو تحمل کنن
اولا حتما ابعاد و وزن خیلی زیادی داره
دوما بحث کولینگه، رادیاتور های این موتور اندازه ی یه موتور موتور ۶ سیلندر جا میخواد
سوما نیرویی که این موتور به اتاق وارد میکنه، صد در صد باعث پیچش و داغون شدن اتاق میده
حتما باید رو ماشینی که اسپیس فریم داره سوار شه ( شاسی لوله ای دست ساز )
ولی جون میده دوتا سوپر شارژ (یکی برای هر سرسیلندر) بذاری روش
بری تو کلوپ ۳-۴ هزار اسبی ها
احتمالا لاستیک اسلیک سافت با عرض ۴۰ سانتی متر نیاز داشته باشه برای انتقال این نیرو به زمین
وای به حال گیربکس و دیفرانسیل
میثم
۱۰ آبان ۱۴۰۰عکس آخرو ببینید
بیشتر شبیه یه اثر هنریه
چقدر هم جمع و جوره
F22RAPTOR
۱۰ آبان ۱۴۰۰کسی دربارهی وزنش چیزی نگفته؟
shayan demon
۱۰ آبان ۱۴۰۰شاهکار
شاهکار
شاهکار
تعادل
۱۰ آبان ۱۴۰۰شفارش دادم این پیشرانه رو برام بفرستن روی سلطان پرشیا ببندم
مانی
۱۰ آبان ۱۴۰۰بیشتر بنظر میاد باید سلطان رو زیر این ببندی
M.K karimi
۱۰ آبان ۱۴۰۰😂😂😂
MR.JD
۱۰ آبان ۱۴۰۰حیفه داداش نکن
به سلطان پرشیا فقط موتور زانتیا میاد این مسخره ها در حدی نیست که روی سلطان ببندی
یوسف
۱۰ آبان ۱۴۰۰🤗🤗🤗🤗🤗 دمش گرم اینو میگن شجاعت
Twin H Power
۱۰ آبان ۱۴۰۰موقعیت قرار گیری شمع ها و کویل هاش هم خیلی جالبه تا حالا اینجور چیزی ندیده بودم .
بنظر میاد واسه هر سیلندر دوتا شمع داره که یکی به صورت عادی از طرف مانیفولد دود بسته شده که با وایر بهش برق میرسه و از اونجایی که موتور بیگ بلاک هست و زاویه بین سیلندرای چپ و راست زیاده تونستن یه شمع هم واسه هر سیلندر از وسط موتور یا همون زیر مانیفولد هوا نصب کنن که خود کویل روش قرار گرفته .
موتورای همی هم واسه هر سیلندر دوتا شمع دارن ولی هر دوتا یه سمت قرار گرفتن .
یه نکته دیگه . از عکس اول میشه فهمید که انژکتورهاش همون سیستم عادی هست که واسه هر سیلندر یه انژکتور روی ورودی هوا بسته شده . ولی از شکل و شمایل مانیفولد و دریچه گاز زیر فیلتر بنظر میاد که یه واحد پاشش سوخت هم توی دریچه گاز داره !
تازه پوشراد هم که هست :)
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ آبان ۱۴۰۰وای ، چه حالی بده یه همچین سیستمی رو روی یه ماشین کلاسیک آمریکایی مثل چارجر بزاری و بری مسابقه درگ 😍
ARMAN
۱۰ آبان ۱۴۰۰به به آدم حال می کنه
M.K karimi
۱۰ آبان ۱۴۰۰۱۰.۳۵ لیتر !!!!!! جنگه مگه ؟!؟ 🤯🤤
یانکی
۱۰ آبان ۱۴۰۰پدال مرسی که بلاخره مطلبش رو گذاشتی.لازمه چند نکته رو بگم.قدرت تو دور موتور 6600 به اوج قدرت میرسه و تا 7000 دور دَوَران میکنه که صدای مهیبی تولید میکنه.انجین بالا از سیستم کاربراتور بهره میبره.آما این کاربراتور با چیزی که تو ذهن ما هست خیلی متفاوته و بر خلاف کاربراتورهای معمولی تو تغییر ارتفا هم کارسازه.دوستمون گفت دو شمع هست تو هر سیلندر که اینطور نیست کوئلهاش تو محفظه خالی بین سیلندرها هست و وایرها برق رو به شمعها رو بلوکه که میبینید میرسونه.شاید بعضی بگن که کاثورث از 6.5 لیتر 1000 اسب گرفته و کار شورولت کار پیچیده ای نیست.البته انجین کاثورث خودش بازنویسی طراحی موتور هست ولی آیا همون انجین رو میشه روی یه تراک پیل پیکر هم نصب کرد.البته کدیلاک سالها پیش با معرفی کدیلاک سیکستن اولین بار با انجین تنفس طبیعی وارد 1000 اسب شده بود.اونجا دوتا بلوک وی8 رو بهم متصل کردن تا یاد اولین انجین وی16 دنیا رو کدیلاک اختراع کرد رو زنده کنن البته وی8 هم اختراع کدیلاکه.اشتباه نکنم اون حول و حوش 12 لیتر بود و 1001 اسب.همین الان انتخابم بیگ بلاک فوق تو کوروت z06 جدیده.در ضمن این سبک انجینها هستند که تا 15000 اسب تقویت میشن.جای علی شوی نوا خالی تا توضیح کامل بده راجب بیگ بلاک
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۰موتور کاث ورث به جای خود موتور شورولت هم به جای خود
موتور کاث ورث بیش از ۵۰درصد بازدهی بیشتری داره و احتمالا چند برابر قیمت بیشتر مثل دیگر قیاس های اروپا و آمریکا
اما اینکه موتور کاث ورث که نهایت تکنولوژی ساخت موتور هست قابل نصب روی یک ترک پیل پیکر نیست دیگه چه حرفیه آخه برادر جان؟
اون موتور بطور اختصاصی برای یکی از شاهکارهای اتومبیل سازی دهه درست شده و این موتور رو توی جعبه تحویل میدن تا هر کاری خواستی باهاش انجام بدی پس تفاوت کاربری بنیادی دارن
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۰کادیلاک در سال ۲۰۰۳ چند مدل در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد، تا پایه ای برای تولید محصولات جدید این شرکت باشد. در میان این خودروها، یک خودروی چهار درب غول پیکر و هیجان انگیز خودنمایی میکرد. این خودرو با موتور v16 به حجم ۶۱۳۰ سی سی، میتوانست ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.مهندسان شرکت کادیلاک برای کاهش مصرف سوخت این موتور، سیستمی را تعبیه کرده بودند که در زمان توقف یا حرکت در سرعت های پایین ۸ سیلندر آن از کار می افتادند
مازیار
۱۰ آبان ۱۴۰۰اون موتور بیشتر از ۱۳ لیتر حجم داشت دوست من
۱۶ سیلندر ۶۱۳۰ سی سی؟ یعنی کمتر از ۴۰۰ سی سی برای هر سیلندر اونم برای یک موتور امریکایی؟؟
حسن
۱۱ آبان ۱۴۰۰دقیقا 6 لیتریه .
SF90 STRADALE
۱۰ آبان ۱۴۰۰آمریکایی یعنی انجین V8 حجیم
دَم آمریکایی ها گرم که همچنان پرچم درون سوزها رو بالا نگه داشتن 👑👑
شورولت رو باید بابت دل و جرئت زیادی که داره پرستید
مهدی
۱۰ آبان ۱۴۰۰والا چندین سال پیش که دلار ۳ تومن بود منم همش تو سایت ها میچرخیدم دنبال لوازم افترمارکت واسه بیگ بلاک ،این سایت شورلت هم یکی از اون سایت ها بود که همیشه میرفتم مشخصات کریت انجین ها رو با حسرت میدیدم و آخر تصمیم گرفتم به جای لوازم افترمارکت واسه یه موتور ۵۰۰ اسبی شهری یه کریت انجین zz427 ازشون بگیرم بیارم که یه چیزی نزدیک ۲۰۰۰ دلار هم شیپینگ خورد تا دوبی. موتور اومد بعد از یک سال نصب شد و جوابی که من گرفتم اون چیزی نبود که باید باشه و وقتی قیاس میکردم با موتور ls3 میدیدم واقعا ls3 دور پایین و دور بالای بهتری و روونتری داشت هرچند zz427 یه موتور ۵۰۰ اسبی هست و قابل قیاس با این موتور تو متن نیست ولی درسی که گرفتم اینه که این چیزا همش شر و وره! موتور فقط ls و Lt که خود شورلت رو خودروهاش سوار میکنه وگرنه از شورلت پرفورمنس واسه من آبی بخار نشد
R@m!n
۱۰ آبان ۱۴۰۰رو چه ماشینی سوار کردین ؟؟
مهدی
۱۱ آبان ۱۴۰۰اون زمان رو کامارو ۷۴ که بعد درش آوردم و یه موتور ۴۵۴ لوازمدار بستم جاش و zz427 رو فروختم مشهد داینو شیت همون موتور رو هم تو پالت موتور فرستاده بودن ۴۸۳ اسب ولی بعید فکر نمیکنم درست بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ آبان ۱۴۰۰عالیه، دمشون گرم ۱۰,۳لیتر!😎🤤 معمولا از این موتورا برای درگستر ها زیاد استفاده میشه شورولت توی این کار استفاده نمونه اش کوپو کامارو با موتور ۹لیتری…
حسین دهمرد
۱۱ آبان ۱۴۰۰الان این موتور چه مشکلی داره که تو تراکهاش استفاده نمیکنه؟ اگه انقدر خوبه که به بقیه میفروشه چرا خودش استفاده نمیکنه؟
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۱ آبان ۱۴۰۰به به عجب موتوری به این میگن موتور
هرچند همه دارن میرن به سوی خودرو ها برقی
مهردادکمال
۱۱ آبان ۱۴۰۰اینو بندازی رو شورلت بلر با بقیه وسایل انتقال و کنترل نیروی امروزی بری سر به سر خارجی سوارها بزاری مثلا از پورشه سوارا سبقت بگیری 😂
Mad.z.Max
۱۲ آبان ۱۴۰۰دقیییقا! آمریکایی ها به ایم مدل ماشینایی که ظاهر قدیمی یا ضعیف دارن، اما موتور گیربکس هیولا روشونه میگن Sleeper :)
توی یوتوب اگه تونستی ویدیوهاشونو ببین، خییییلی باحالن :))
سیاوش
۱۳ آبان ۱۴۰۰لایق این انجین فقط شول!