پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۴۵۸ جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. این پیشرانه به حدی خوب بود که شورولت برای تولید نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی کوروت Z06 جدید تصمیم به خرید یک نمونه از آن گرفت. البته این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا فراری یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان محسوب میشود. جردن لی مهندس ارشد شورولت در خلال مصاحبه با مجله درایو که درباره معرفی پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری کوروت Z06 جدید صورت گرفت به این نکته اشاره کرد که این برند پیشرانه یک دستگاه فراری ۴۵۸ ایتالیا اوراقی را در لهستان خریداری کرده است. شورولت این نیروگاه را با قیمت حدود ۲۵ هزار دلار در eBay خریداری کرده است و آن را مستقیماً به تأسیسات مهندسی خود در میشیگان برده است.
تفاوت کلیدی بین پیشرانه Z06 جدید و دیگر پیشرانههای جنرال موتورز استفاده از میللنگ تخت است. پیشرانه ۴۵۸ هم از میللنگ تخت استفاده میکند و یک ابزار عالی برای درک چگونگی کارکرد این پیشرانه توسط مهندسان شورولت بوده است. یکی دیگر از مهندسان ارشد کوروت میگوید زمانی که تیم کوروت شروع به باز کردن پیشرانه ۴۵۸ کردهاند بهطور ویژه از چگونگی آرایش و جمعوجور بودن قطعات این پیشرانه شگفتزده شده است. سخنگوی شورولت نیز اظهار داشته است این برند علاقه خاصی به فهمیدن راهحل فراری در جلوگیری از آسیب به قطعات ناشی از لرزش تولیدی میللنگ تخت داشته است. او گفته است:
یک نکته که جردن و تیمش به دقت بررسی میکردند تکنیکهای فراری برای ایزوله کردن کویل احتراق و اتصال کانکتورهای برقی به منظور جلوگیری از مشکلات بالقوه بوده است. ما راهحلهای خودمان را استفاده کردیم اما بررسی پیشرانههایی همچون F136 مفید بوده است
شورولت توسعه پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری کوروت Z06 را از سال ۲۰۱۴ شروع کرده است و زمانی که این پیشرانه ساخته شد، نمونه پروتوتایپش مستقیماً در برابر ۴۵۸ ایتالیا قرار گرفت. اگرچه سوپرکار فراری به ۱۳ سال قبل تعلق دارد اما هنوز هم جزو بهترین محصولات این برند به شمار میرود. این خودرو به حدی خوب است که شورولت پس از فروش ۴۵۸ خود تصمیم به خرید مدل قویتر ۴۸۸ GTB گرفت اما حس کرد این خودرو فاقد حس خاص ۴۵۸ است و به همین خاطر سریعاً آن را فروخت و یک ۴۵۸ کارکرده دیگر خرید!
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰شورلت با فراری . عجیب نمی دونستم ولی زیاد از این موضوع خوشحال نیستم چون این ماشین آمریکایی هستش
کافر مقدس
۱۴ اسفند ۱۴۰۰در حالی که ما تو جهان سوم یه گوشه ای در ایران درگیر جونم آمریکا و جونم ژاپن و جونم آلمان و.. هستیم همه این کمپانی ها مثل یک خانواده با هم همکاری میکنن . در تاریخ برید تا همین لحضه تک تک برندهایی که اینجا براشون یقه جر میدیم برای توسعه با هم همکاری میکنن
این هیوندا و کیا با همکاری تک تک آمریکایی اروپایی ژاپنی ها اومده بالا. هزار جور کمپانی اروپایی ژاپنی آمریکایی از مهندسین دیگر کمپانی ها تقدیر میکنن بدون هیچ نزاع و جنگی بعد من واقعا نمیدونم اینجا درگیر چی هستیم ! درگیر قدیس و برند و خرافات !
الان چندساله فورد و فولکس همکاری میکنن ولی خوب عموما اینجا پیگیر نیستیم .مرسدس از شارپ و نوکیا بگیر تا نیسان و رنو بهره فنی میبره . اون یکی با پژو و کرایسلر و.. همکاری میکنه .جیپ و فیات پلتفرم به اشتراک میذارن بعد اینجا دعوا سرـه هیچ. بومی ساز ترین خودرو دنیا فورد هست که اونم 48% یعنی ما 50% هم چیزی به اسم ماشین آمریکایی یا آلمانی و ژاپنی نداریم
حالا جدا از تسلا و لوسید ایر و اینا که درصد خیلی زیادی آمریکایی هستن . اینا رو فاکتور کردیم چون تازه واردن و در آینده قطعا با کلی کشور قطعات مشترک خواهند ساخت
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کافر مقدس یادآوری کنم تسلا از پنل های پشت فرمان و بالابرنده شیشه مرسدس A کلاس در مدل S استفاده کرد همون اوایل. لوسید ایر هم فعلا با خودروسازی اشتراک قطعه نداره ولی تمام سرمایه و بودجه اش، توسط چین و عربستان سعودی تامین میشه، در کل همه به هم نون قرض میدن. حتی تسلا
من^_^
۱۴ اسفند ۱۴۰۰دقیقا
نمونه بارزش هم همکاری های مرسدس و مک لارن و دوج و نیسان که بنز که همه ملت آلمان فن سنگشو به سینه میزنن از همکاری ساخت بدنه تا اشتراک انجین و حتی پلتفورم با سراسر دنیا همکاری کرده و این هم نشون اسکی و کپی کاری نیست بلکه مثل اشتراک گذاری های بین دانشمندانه و منجر به ماشینای بهتر میشه
AMIR / ARMI
۱۴ اسفند ۱۴۰۰الان بیاید توضیح بدید کجا گفته شده ما از ۴۵۸ کپی کردیم !
هر کاری رو بخوای شروع کنی ابتدا مطالعه میکنی
بعد تحقیق میکنی پرس و جو میکنی بعد شروع میکنی به کار خودت
این اتفاق برای همه یکیه چه شخص چه یه شرکت
بزرگ
چه برای کوچیکه ترین کار چه یه کار بزرگ
هفت هشت سال زمان گذاشتن چنین موتوری برای کوروت توسعه بدن بعد آدم حرف های برخی رو میشنوه شاخ در میاره
AMIR / ARMI
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سه تا نکته هم من اضافه بکنم
۱_ تجربه ساخت توسعه موتور های indy car خیلی به شورلت در توسعه این موتور کمک کرده
۲_ بیش از ۱۲ هزار ۶۰۰ ساعت مهندسی روی این موتور صورت گرفته
۳_ در دور ۸۶۰۰ هر ۱.۷۵ میلی ثانیه یه انفجار در یکی از سیلندر ها صورت میگیره
یه مطلبی موتور ترند گذاشته اگه ترجمش کنید خیلی مفید و فنی هستش لینکش میزارم
motortrend.com/features/2023-chevrolet-corvette-z06-lt6-engine-tech-deep-dive/
Porsche 911
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بحث مهندسی مشخصه که واسه توسعه این موتور وقت زیاد گذاشتن ولی واژه مهندسی منظور به چه مهندسی هست؟
موتور هزاران قطعه داره و باید گفت روی چه نکاتی و به چه دلیل تمرکز کردن تا چه ثمری داشته باشه
صرفا لفظ واژه مهندسی مهم نیست
کافر مقدس
۱۴ اسفند ۱۴۰۰آنتونوف ب اون عظمت رو بویینگ ساخته بود . در خودرو که لوتوس اوورا انجین تویوتا رو میذاره و توسعه ش میده . مرسدس a180 انجین رنو رو میذاره و توسعه ش میده .آلفارومئو انجین فراری میذاره .
بی ام و 116 از انجین پژو سیتروئن استفاده میکنه
از یاد نبرید لامبورگینی بیش از 50سال از انجین های فراری استفاده کرده بود. الان میتونم 25تا ماشین نام ببرم که انجین میتسوبیشی دارن حالا جد از چینی ها
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کلیت حرفتون رو قبول دارم، ولی فکر نکنم لمبورگینی از موتور فراری استفاده کرده باشه
datsun
۱۴ اسفند ۱۴۰۰اون موتور هم ساخت پژو نیست یه موتور ساخت مشترکه
viper2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰عالیه . افرین . مگه چه اشکالی داره از برترین اسپورت ساز دنیا الهام بگیره؟ کپی که نکرده . الهام گرفته . فقط یه سوال کسی میدونه این مدل کوروت در چه تاریخی به بازار عرضه میشه؟
RKH7787
۱۴ اسفند ۱۴۰۰مطمئن باش تو دردسر میوفته
فراری رو محصولاتش خیلی تعصب داره
ماجرای منصوری رو که یادتون نرفته؟
viper2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰نمیدونم والا.
akrh78
۱۴ اسفند ۱۴۰۰موتور که چیزی نیست که بشه گذاشت تو دستگاه فتوکپی یه دونه مثلشو ساخت
برا موفقیت باید پا رو شونه نفر قبلی بزاری
حالا شوی خودش اومده گفته این جریان تو همه خودرو سازی ها هست بعضی وقتا علنا زمان تست پروتوتایپ خودشون اون یکی ماشین هم همراهش هست
لامبورگینی هم زمان ساخت هوراکان دوتا 458 خرید
آرم@ن
۱۴ اسفند ۱۴۰۰عظمت فراری
غیر قابل توصیفه این برند
M2F....GHI
۱۴ اسفند ۱۴۰۰توسعه و ساخت موتور بی نظیر f136،شاید مهمترین اتفاق در طول شراکت فراری و مازراتی بود.
R@m!n
۱۴ اسفند ۱۴۰۰این بحث هارو چند ماهه پیش کردیم با ریز جزئیات. فکر کنم حداقل اینجا راجب این ماشین چیزی ناگفته ای نمونده باشه.
فقط باید منتظر موند دید عملکردش چطوره.
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰جناب یانکی محترم ما چیزی نمیگیم خودتون بفرمایید
دوستان لطفا اوقات خودتون و بقیه را تلخ نکنید یه مطلب به این سادگی «الهام» که دیگه جبه گیری نداره، با هم مهربون تر باشیم🙏
viper2
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بترسید از روزی که وایپر برگرده . بترسید ای کسانی که ایمان نیاوردید.
GMA
۱۴ اسفند ۱۴۰۰وایپر؟😱😐هرچی فکر کردم دیدم به کوروت ربطی نداره، مطلب درباره کوروته چرا به وایپر ربط میدی
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بخواد برگرده دیگه 8 لیتری ده سیلندر با گیربکس دستی نخواهد بود)))))))))=
Fayez
۱۴ اسفند ۱۴۰۰وایپر هیچ وقت نتونست تو پیست با یه سوپر سپورت رقابت بزنه
شاهین
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سخت درحال اشتباه زدنی
https://www.instagram.com/tv/CZgh2t6FUXF/?utm_source=ig_web_copy_link
ببین و بغض کن
akrh78
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بگو 10 سالمه بدون اینکه بگی 10 سالمه
شما رو به پایین فرا میخونم
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۰. . . البته این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا فراری یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان محسوب میشود ؟؟؟ فراری بهترین سازنده پیشرانه در جهان بوده . . . هست . . . خواهد بود . . . بهتر از فراری کیه ؟؟؟ اگر بود که شوی عزیز از اون الهام می گرفت . . . من خودم عاشق نبوغ LAMBORGHINI ) BIZZARRINI ) و BMW و AMG و PORSCHE هم هستم . . . اما وقتی می خوای الهام بگیری باید بری یک مکتب پیدا کنی تا بتونی نزد بزرگان اون مکتب تلمذ کنی . . . مکتب موتورسازی ایتالیایی و خاصه فراری از دیرباز الهام بخش دوست و دشمن بوده و هست و خواهد بود . . . روح انزو ی فقید و دینو ی عزیز شاد . . .
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰و جا داره چیزی که MEHRAN 911 در پست قبلی مربوط به همین موضوع مطرح کردند رو بازگو کنم
چرا فراری و امثال فراری سراغ انجین های جنرال موتورز نمیرن؟
مازیار
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چون فراری پیشگام هست
چون بعد ۱۳ سال هنوز بازده موتور فراری بیشتره
چون برای معیار قرار دادن باید به بالادست نگاه کرد
Amir Machine
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چون فراری فقط سوپراسپرت میسازه و تمام تمرکز تیم تحقیق و توسعهش روی ساخت سوپراسپرت و موتورهای پرفورمنسه اما GM از هاچبک شهری و سدان و ماسل کار گرفته تا وانتهای غولپیکر و SUV و غولهای برقی مثل هامر میسازه و نمیتونه تمام تمرکزش رو بذاره رو توسعه کوروت، بنابراین، میاد برای توسعه Z06 بهترین سوپراسپرت تنفس طبیعی رو معیار قرار میده
اگه بر فرض محال فراری هم میخواست وانت بسازه قطعاً وانتهای فورد GM رو معیار قرار میداد همونطور که تویوتا برای توسعه نسل جدید تاندرا رفته سراغ فورد F150 و بررسیش کرده
ضمنا جهت اطلاع، فراری تو مدل 400 GT از گیربکس سه سرعته اتوماتیک THM400 جنرال موتورز استفاده میکرد
Hamid
۱۴ اسفند ۱۴۰۰“چون فراری فقط سوپراسپرت میسازه و تمام تمرکز تیم تحقیق و توسعهش روی ساخت سوپراسپرت و موتورهای پرفورمنسه اما GM از هاچبک شهری و سدان و ماسل کار گرفته تا وانتهای غولپیکر و SUV و غولهای برقی مثل هامر میسازه و نمیتونه تمام تمرکزش رو بذاره رو توسعه کوروت”
چطور وقتی ما میگفتیم پورشه و مرسدس همزمان دارن بنزینی و الکتریکی میسازن و طبیعیه که از تسلا عقب تر باشن فعلا عیب محسوب میشد اما اینکه جی ام از فراری عقب تره عیب محسوب نمیشع؟
البته منظورم شما نیستید منظورم اونایی بود که خودشون میدونن ..
مثل جناب عارمی و …
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۰نمی دونم چرا چند وقته دارم عاشق مک لارن میشم . . . به چشم خریداری ، جاش کنار فراری خیلی درسته . . . . . . . . . . مثلث = فراری : لامبورگینی : پورشه یک ضلع کم داشت تا بشه مربع که با بودن مک لارن این مربع جادویی تکمیل میشه . . . . .
AMIR / ARMI
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چون شما میگفتید با اومدن تایکان و بقیه کار تسلا تموم تموم نشد هیچ فاصله واقعی هم با اومدن پلاد مشخص شد
کوروت تا همین نسل هفت با ترکیب مهندسی قبلی هم چیزی از رقبا تو پیست کم نداشت
چسبندگی zr1 نسل هفت خداس z06 نسل هفت اندازه gt3 نسل قبل چسبندگی ایجاد میکنه
تیم کوروت ریسینگ با موتور های پوشراد چه افتخارات که در مسابقات کسب نکرده
یه نگاه به لیست افتخارات کوروت های موتور جلو با موتور های پوشراد بندازی بد نیست
اینکه بتونی از یه موتور 8 سیلندر پوشراد با 16 تا سوپاپ 755 اسب بخار بیرون بیاری و تا 6500 تا دوربگیره خودش شاهکار مهندسیه
HamiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سلام آقا مهدیار …
حالتون چطوره …
لطف دارید …
راستش شما گویا با انگلیسی بودن مک لارن مشکل داشتید …
راستش خود بنده با انگلیسی بودن مک لارن مشکل دارم اما خب به این دلخوشم که بروس مک لارن انگلیسی نیست لااقل و صد البته یه راننده بوده که با جنایت هایی که انگلیس علیه بشریت انجام داده هیچ ارتباطی نداره …
به هر حال هر چقدر از کثافت کاری روسیه و انگلیس و آمریکا و چین و فرانسه بگیم کم گفتیم …
در مورد اون مربعی هم که فرمودید باید بگم که فعلا تنها رقیب “مستقیم ” فراری ، مک لارن هست و ماشیناشون مستقیم بهم میخورن و این برای مک لارن عالیه چون باعث میشه بیشتر پیشرفت کنه …
اصلا منظورم این نیست که پورشه در حد فراری نیست … اما محصولات فراری و مک لارن خیلی نزدیک همن چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ پرفورمنس … مثل 720اس و 488 پیستا … آرتورا و 296 جی تی بی … و …
اگرچه تنوع محصولات مک لارن پایینه (طبیعیه چون خیلی از عمر بخش اتوموتیو نمیگذره!) با این وجود سعی کرده بهترین رو هدف قرار بده و با رقابت با اون هم خودش رو سر زبون ها بندازه هم خودش رو به سطح یک برسونه …
محصولاتش هم ارزش کمی ندارن … نمونش 3 برابر شدن قیمت اسپیدتیل در عرض چند ماه هست که نشون میده سطح برند نسبت به قبل بالاتر رفته … همینطور قیمت آزاد 765 ال تی که دیدم حتی 900 هزار تا هم قیمت گذاشتن (که خب غیر منطقی هست این قیمت …) اما اگه مثلا قیمت محصولات قبلی مک لارن رو توی بازار دنبال میکردید هیچوقت اینقدر رشد نداشتن …
همچنین هم فراری هم مک لارن نیازمند یه هایپرکار وحشی مثل والکری یا آ ام گ پراجکت وان هستن تا رقابت از اینم جذاب تر بشه … اگرچه این بحث شاسی بلند سازی هم گریبان گیرشون شده … البته خودم دوست دارم هم فراری هم مک لارن شاسی بلند بزنن تا لااقل مک لارن پای خودش رو توی بازار محکم کنه و به برند قوی تری تبدیل بشه … فراری که به اندازه کافی عالی هست …
در ضمن امیدوارم فراری این فصل قهرمان اف وان بشه … ماشین عالی ساختن و با لیوری بسیار جذاب …
مک لارن هم تا با مرسدسه هیچوقت قهرمان نمیشه چون مرسدس نمیزاره …
در کل خیلی وقته دیگه جبهه قبلی که چند ماه پیش به فراری داشتم رو ندارم و برام مثل مک لارن جذابه …
آدم باید لذت ببره از همشون … کل کل های بیهوده فقط باعث دلخوری میشه …
شکر خدا آقا محمد امین هست که بنده رو بیشتر با فراری آشنا کنه و اطلاعات جذابی هم در اختیارمون میزاره …
ارادت
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنظر من که ربطی نداره، همین جنرال موتورز در کنار مدل های بنزینی خوبش ( مثل همین کوروت، اسکلید و سیلورادو) داره هامر الکتریکی هم توسعه میده که تو سبک خودش بی رقیبه ( هرچند من سایبرتراک رو ترجیح میدم ولی اون هنوز تا عرضه فاصله زیادی داره)
وقتی که تایکان اومد رسما سریعترین سدان بازار بود و تا قبل از پلد بعنوان شاهکار پورشه میشناختنش
همچنین خبر اومده پورشه داره رو سوخت مصنوعی سرمایه گذاری میکنه، این چی میگه؟
میگه پورشه بیشتر به سوخت مصنوعی علاقه داره تا الکتریکی کردن محصولات و آپدیت تایکان
همین باعث میشه بعنوان مخاطب پورشه رو نادون بنامم.
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۰سلام حمید جونم … مخلصم … نه عزیزم من اتفاقا با ملیت هیچ خودرو سازی مشکل نداشته و ندارم … هیچوقت هم پای ملیت و سیاست رو وارد عشق خالص و پاک ماشین نکردم … اینکه آمریکا و انگلیس و روسیه و فرانسه و حتی آلمان درطول تاریخ به ما ضرر رسوندن ، از نظر من ، جاش توو کتاب های تاریخه ، نه توو دنیای خودرو … من از انگلیس عاشق TVR و دوستدار جگوار و بنتلی و استون مارتین و MG و رنج روور و جدیدا مک لارن هستم … مگر میشه این برند های جواهرنشان رو دوست نداشت … در مورد رقیب مستقیم فراری که گفتی فعلا مک لارن هست کاملا موافقم … اون خوی و خصلت موتوراسپرت خالص و مسابقه ای رو توو مک لارن هم میشه کامل حس کرد . در مورد ساخت suv هم موافقم … هرچیزی که برای این دو برند سرمایه و استقلال مالی بیشتر همراه بیاره من رو هم خوشحال میکنه … قهرمان شدن توو فرمولا وان برای فراری سخت شده ولی امیدوارم … و اگر هم نشد انشاءالله مک لارن قهرمان بشه … در ضمن واقعا امیدوارم مک لارن فروخته نشه و بتونه با خط مشی خودش ، دوام بیاره تا با رشد بیشتر به سود دهی موردنظرش و شکوفایی اقتصادی و استقلال برسه … من سر مازراتی و لامبورگینی و نیسان ، این طعم تلخ ورشکستگی و فروش رو چشیدم و واقعا امیدوارم طرفداران مک لارن هرگز این حس بد رو تجربه نکنن … به قول خودت واقعا تا فرصت هست باید از مفاخر موتوراسپرت بنزینی لذت برد چون جارو برقی های الکتریکی از آنچه در آینه می بینیم به ما نزدیک ترند … به خاطر کل کل های بیهوده امسال که من شروع کننده اش بودم از شما دوستان خوبم پوزش می طلبم و امیدوارم سال آینده برای شما و همه دوستان گلم در سایت ، سالی مملو از آرامش و خوشبختی و تندرستی و شادی و رفاه و بی نیازی باشه و بتونیم از رفاقت در کنار هم بیشتر لذت ببریم … و صد البته به امید مرگ جاروبرقی های الکتریکی 😅 … ارادت 🙏🌹♥️
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰خب سطح درآمد هارو هم در نظر داشته باش برای جنرال موتورز توسعه یه انجین از صفر ساده تره
ولی خب این کارو نمیکنه و بجاش میره انجین فراری میخره
احتمالا برای ZR1 هم یا از F154 استفاده کنن
بهرحال چیز بدی نیست و آزاری هم نداره تا وثتی که طرفداراش نیان بگن کوروت از تمام سوپراسپرت ها بهتره
پایین تر هم از قهرمانی های کوروت در موتور اسپرت گفتید، لازمه باز کنیم که کی بیشترین رکورد لمانزو داره و کدوم تیم الان تو موضع برتره؟
AMIR / ARMI
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چرا فراری و امثال فراری سراغ انجین های جنرال موتورز نمیرن؟
چون خودوی تولید انبوهی نمیسازن مثل جنرال موتورز
هنوز خیلی مونده بدونید جادوی جنال موتوز با موتور های پوشرد چی هستش که هم روی پیکاپ باهاش بار میکشن هم وی کووت باهاش تو پیست میرن شکار پورشه
ولی یه سوال چرا فراری به مسابقات indy car که خیلی هم بهش علاقه نشون داده هیچ وقت وارد نشده ؟؟
یا پورشه که کلی هم علاقه داشته ؟؟
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بله شکار پورشه با گپ 38 ثانیه ای در نوربرگرینگ؟
” ولی یه سوال چرا فراری به مسابقات indy car که خیلی هم بهش علاقه نشون داده هیچ وقت وارد نشده ؟؟”
نیازه که بگم فرمول یک چندین برابر ایندی کار اعتبار و مخاطب داره؟
یا ازین بگم که فراری از اول تیم فرمول یک بوده و برای ایجاد همون حس ولی تو جاده خودروساز شده؟
با یه سرچ ببینید که ساخت یه ایندی کار چقدر هزینه میبره اون پول میشه اندازه یه فصل رانندگی سب وتل ( یا کمتر) راننده ای که از دوران اوجش فاصله داره
واقعا حضور توی ایندی کار نسبت به فرمول یک، چیز سختی نیست رومن گروژان که راننده سطح بالای فرمول یک نبود تونست تو اولین حضورش تو ایندی کار رده دوم رو کسب کنه
و در آخر هم بگم فقط پیست اسپا و ایندیانا پولیس رو یه مقایسه بکن ببین کدوم ماشین بهتر و پیچیده تری میخواد
AMIR / ARMI
۱۵ اسفند ۱۴۰۰من میگم علاقه داره وارد بشه ولی نمیشه تو میگی فرمول یک بهتره همین چند وقت پیش بود که باز شایعه شده بود ممکنه فراری وارد بشه شما میگی کاری نداره اسون برای امثال فراری
فرق فرمول یک با ایندی کار اینه که ایندی کار بیشتر استقامتی حساب میشه و بودجه توسعه بیشتر مثل فرمول یک برات برتری نمیاره که مثل مسدس با هزینه چهار برابر تیم های ضعیف 5 سال هیچکی نتونه بهت نزدیک بشه برخلاف مسابقاتی مثل wec و imsa مسابقات فشرده ای حساب میشه مثل ناسکار
برو ببین خود فراری درمورد ایندی کار چی گفته سال پیش بعد بیا اینجا از فرمول یکی که راننده ها با پول باباشون تیم دار میشن حرف بزن
1123
۱۵ اسفند ۱۴۰۰Mattia Binotto, head of Ferrari’s racing operations, initially claimed that Ferrari was considering both IndyCar and sports car programs as potential ways of keeping staff employed
آیا نوشته فراری میخواسته وارد شه بخاطر هزینه دو میلیون دلاری توسعه وارد این سری مسابقات نشده؟
منم برای همین از پیچدگی ها فرمول 1 برا نوشتم، تیمی که از از پس هزینه های فرمول یک بر میاد قطعا هم میتونه وارد رقاب های چند لول پایین تر بشه
در ضمن با تشکر از اینکه، بحثو چالشی تر کردید به اطلاعاتم اضافه شد
Ferrari
۱۵ اسفند ۱۴۰۰Amir
دلیلش مخالفت fia با حضور فراری در ایندی کار هستش. حضور فراری میتونست مسابقات ایندی رو به اندازه فرمول یک مطرح و هیجان انگیز کنه و این برای فرمول یک خوب نیست که بیننده هاش رو با یک مسابقات دیگه تقسیم کنه
Porsche 911
۱۵ اسفند ۱۴۰۰فراری برای چی باید از انجین های جنرال موتورز استفاده کنه وقتی به همراه BMW بهترین انجین ساز های دنیا هستن؟؟
بعد هم فراری وقتی در فرمول یک یعنی بالاترین سطح ریسینگ خودرویی حاضر هست چرا باید به فکر شرکت در ایندی کار باشه
یا پورشه که در لمانس هست در کلاس LMDH حضور داره و خبرایی از حضورش در فرمول یک به گوش میرسه
برای چی ایندی کار براشون مهم باشه
Scuderia Ferrari
۱۴ اسفند ۱۴۰۰از اینکه ماشینی متولد شده که یادآور اسطوره سال های نه چندان دور فراری هست بسیار خوشحالم ❤❤
باید از دیدن این سلاطین تنفس طبیعی لذت برد در روزگاری که همش اخبار الکتریکی ها به چشم میخوره
میثم
۱۴ اسفند ۱۴۰۰واقعا ایتالیا مهد خودروهای رده بالاست
R@m!n
۱۴ اسفند ۱۴۰۰یک دنیا تشکر از آقا شاهین بابت رسیدگی به کامنتا. خواهشا همین رویه رو حفظ کنین.
M@M@DRZ911
۱۴ اسفند ۱۴۰۰عاشق این انجین ۴۵۸ هستم .
و خب طبیعتا پیشرانه ای هم که با الهام از اون ساخته بشه چیز محشریه .
بی صبرانه منتظر رقابت و مقایسه zo6 با gt3 هستم تا از نعره ی این انجین های تنفس طبیعی شاهکار لذت ببریم .
JDM
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ما به جون هم میپریم درحالی که برند های مطرح دنیا باهم همکاری دارن
جی ام از فراری الهام میگیره
فراری هم از مگنتیک راید جی ام در محصولاتش نظیر لافراری استفاده میکنه
1123
۱۴ اسفند ۱۴۰۰همکاری؟
رفتن یه 458 خریدن ازش الهام گرفتن این شد همکاری؟
Jdm باز
۱۴ اسفند ۱۴۰۰فراری میشه گفت بهترین انجین های تاریخو ساخته همیشه موتور هاش جوایز مختلفی رو کسب کردن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ اسفند ۱۴۰۰یه عده باز دور برداشتن.کجا شورولت از فراری کپی کرده.موتور فراری رو وا کردن اوج توان فراری رو دیدن رفتن یه چیزی ساختن که عمرا فراری توان ساختش رو داشته باشه.یادتون باشه 458 اوج توان ساخت وی8 تنفس طبیعی فراری بود.اگر میتونست دیگه نمیرفت رو توربو.ولی شورولت زمانی این کار رو کرده که دیگران جرات نمیکنن همچین انجینی توسعه بدن.هر چند من خودم علاقه ای به این سبک انجین ندارم عاشق پوشراد یا حداقل میلنگ صلیبی هستم.
Ferrari
۱۵ اسفند ۱۴۰۰استاد یکم یواش تر برو بهت برسیم. اگر جنرال موتورز توان تولید موتور پرفورمنس رو داشت که از مهندسی موتور فراری تا این حد تعجب نمیکردن. یکبار دیگه متن رو بخون
اوج توان جنرال موتورز، کوروت zr1 هستش که موتور ۷۵۵ اسبی داره ولی دو hot lap تو پیست بزنه جوش میاره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ اسفند ۱۴۰۰دیگه ابن رو هر کی ندونه تو که خوب میدونی که تو استقامت و جا برا استخراج قدرت رو دیت انجینهای آمریکایی نیست.قویترین انجین فراری زیر تیونینگ چقدر قدرت دادا.1000 اسب 2هزار 3 هزار.بگو دیگه
Ferrari
۱۵ اسفند ۱۴۰۰مرد حسابی اخه اینم شد معیار سنجش پیشرانه؟ هیچ جای دنیا گرفتن ۴۵۰ اسب قدرت از یک موتور ۶٫۲ لیتری افتخار محسوب نمیشه. حالا جنرال موتورز روی همین موتور سوپر شارژ گذاشته قدرت رو به ۷۵۵ اسب رسوند اما فکر خنک کردنش نبود. موتوری که بعد از دو دور سریع تو پیست جوش بیاره به نظر من یه تیکه اشغال بیشتر نیست.
درمورد تیون پیشرانه، اولا این معیار خاصی محسوب نمیشه دوما موتورهای فراری بسیار پیچیده و پیشرفتهست و هیچ تیونری نمیتونه بیشتر از چند ده اسب قدرت موتور رو بیشتر کنه
R
۱ فروردین ۱۴۰۱دمت گرم فراری حال کردم با کامنتت😂👍
حمیدرضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۳اوج توان یعنی گرفتن ۱۳۴.۴ اسب بر هر لیتر حجم موتور. چیزی که gm بعد از ۱۳ سال و با استفاده از کپی پیست همون موتور به بیشتر از ۱۲۱.۸ نتونست برسونه.