سومین نسل شورولت کامارو در دهه ۸۰ میلادی محبوبیت زیادی بین کلکسیونرها دارد و میخواهیم فرایند تمیزکاری و کارواش یکی از این مدلها را پس از ۱۲ سال نگهداری در شرایط نامناسب تماشا کنیم.
برخی مدلهای کامارو IROC-Z و Z/28 که در شرایط خوبی به سر میبرند با قیمتهای بالای ۲۰ هزار دلار فروخته میشود و شاید برخی نمونهها با کارکرد پایین قیمت ۵۰ هزار دلاری را نیز ثبت کنند. حتی مدلهای پایه و تمیز کامارو نسل سوم را میتوان با قیمتهای گزافی به فروش رساند که این امر حاکی از بازار خوب خودروی عضلانی موردبحث است. البته خودرویی که مشاهده میکنید یک شورولت کامارو دهه ۸۰ میلادی نسخه ساده با وضعیت نه چندان خوب بوده و نباید به این زودیها انتظار فروش آن با قیمت بالایی را داشت. این کامارو به مدت ۱۲ سال در بیرون از خانه نگهداری شده و به نظر میرسد بدنه آن از صدف پوشیده شده و در نهایت قارچها و خزهها روی آن جا خوش کردهاند. تیم WD دیتیلینگ پس از آشنایی با این خودرو چالش بزرگی را در تمیزکاری تجربه میکنند.
خوشبختانه کارواش فشار قوی این تیم باعث از بین رفتن قارچهای روی بدنه میشود. بد نیست بدانید جنرال موتورز در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی با مشکلاتی در زمینه رنگآمیزی محصولات خود روبرو بود اما رنگ قرمز این کامارو مشکل خاصی ندارد هرچند در بخش پشتی میتوان از بین رفتن رنگ را تشخیص داد. البته برای بهبود درخشش و ظاهر خودرو یک پولیشکاری ضروری خواهد بود.
زیر کاپوت کاماروی موردبحث پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری انژکتوری قرار دارد. این نیروگاه آهنین با استفاده از تنظیمات الکترونیکی ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. از نظر پرفورمنس نیز نباید انتظار چندانی داشت هرچند این کامارو به دورهای تعلق دارد که پیشرانههای داغ آن ۲۲۵ اسب بخار قدرت داشتهاند. پیشرانه این کامارو فعلاً صفر اسب بخار قدرت تولید میکند اما به لطف کمکهای رابی لیتون خودرو روشن شده است. البته وضعیت لولههای سوخت و باک خودرو خوب نیست و نشانههای خوردگی در آن دیده میشود. کابین کامارو هم وضعیت اسفناکی دارد به گونهای که حداقل یک موش مرده در آن دیده میشود و همه سطوح با گردوغبار پوشانده شدهاند. با اینکه کامارو ۶ سیلندر یاد شده جذابیتهای کامارو Z/28 سال ۱۹۸۳ را ندارد اما برای سواریهای روزمره گزینه خوبی خواهد بود. باید دید این کامارو در نهایت میتواند به زندگی عادی خود بازگردد یا خیر.
Amard
۱۷ تیر ۱۴۰۲چیزش در آوردن تعویض روغن فلان ماشین کارواش فلان خودرو خب چیش به ما میرسه ماشین ماشین دیگه ۲۰۶ لندکروز نداره عح عح
AMANTE
۱۷ تیر ۱۴۰۲یکی از لذت بخش ترین کار های دنیاست، ماشین یا ماشین هایی رو پیدا کنی که کسی بهش اهمیت نداده و با خودت ببری و تر و تمیز شون کنی تا دوباره به زندگی برگردن.
حیف که در دو قرن آینده باید ماشین باز ها از دیدن تمیزکاری و بازسازی الکتریکی ها لذت ببرن و نمیتونن از تمیزکاری و بازسازی این مدل ماشین ها لذت ببرن.
SAll 5
۱۷ تیر ۱۴۰۲این ماشینا ببین نصیب کیا میشه .
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۲مراحل بازسازیش جذابه.. کارواش یه ماشین اینجوری چندان جلوه نمیکنه… اینا دیگه رنگ روش رفته.. برای رسیدن به لذت گذشته … کارواش کافی نیست…!!!
فیلم بازسازی بذارین…
امیرحسین
۱۷ تیر ۱۴۰۲عرض سلام و احترام به دوست داران اتومبیل کوروت سی ۹ کی میاد اطلاع دارید ؟
BMW
۱۷ تیر ۱۴۰۲این کارها یکی از لذت بخش ترین هاست مخصوصا برای ماشین انگار لدت میبری
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۲من پدرم مکانیک بودند و یک اولدزموبیل ۹۸ مدل ۱۹۵۹ اتوماتیک رو در سال ۶۶ از یک مزایده خریداری می کنند، ماشین برای یک مسئول بوده که از کشور فرار کرده بوده و ماشین بسیار سفارشی هست.
البته بگم ماشین چندین سال دست یک فرد پولدار بوده و در ویترین نگه می داشتتش و بعد ها به مسئول ایرانی هدیه میده و بعد از انقلاب هم دست بنیاد مستضعفان بوده ماشین .
و با بدبختی پدرم قطعاتش رو از خارج سفارش می ده و بعد با تحقیق و کمک دوستانش، ماشین رو بازسازی می کنه.
Smrh
۲۰ تیر ۱۴۰۲من از این بدترشو جمع کردم.این که یه شستن میخواست فقط.کامارو همین مدل جمع کردم