این نسخه خاص از شول از قطعات پرینتشده و موتور CNC2کاری شده سفارشی استفاده میکند.
چندی پیش، رویداد مشهور سما ۲۰۲۴ در شهر لسآنجلس به پایان رسید. این نمایشگاه خودرویی میزبان خودروهای تقویتشدهای بسیاری بود که برخی از آنها توسط شرکتهای خودروسازی مشهور تولیدشده بودند و برخی دیگر هم توسط تیمهای کوچکتر توسعه پیدا کرده بودند. دسته دوم غالبا شامل کوپههای عضلانی-کلاسیک آمریکایی میشد که هیچ حدومرزی نداشتند و هر آنچه در ذهن سازنده بوده را به تصویر میکشیدند.
مقالات مرتبط:
- سما ۲۰۲۴: بازسازی پلیموث کلاسیک با ۸۰۰ اسب بخار توسط رینگ برادرز
- پونتیاک GTO مدل ۱۹۶۷ با قیمت میلیون دلاری به فروش میرسد
- لندکروزر باها کروزر در نمایشگاه سما ۲۰۲۴ معرفی شد
یکی از این خودروهای بدون محدود که توسط «بلازین رودز» و تیمش، بر پایه یک دستگاه شورولت شِوِل کلاسیک ساخته شده بود، «دوبوی» نام داشت که برخلاف انتظار، از ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت سود میبرد.
با دیدن این چهار رقم، نخستین چیزی که به ذهنمان میآید این است که احتمالا رودز هم یک موتور جدید را درون بدنه قدیمی شورولت قرار داده و بهاصطلاح ابرخودروی خود را خلق کرده است؛ اما مجموعه او با همکاری طراح شاسی، «موریسون»، شاسی دوبوی را از نو خلق کرده است. او تنظیمات منحصربهفرد خود را هم در توسعه شاسی یادشده به کار برده تا مجموعه خودرو بتواند توان استفاده و مدیریت درست قدرت زیاد را داشته باشد. در همین راستا، سیستم فنربندی دوبوی هم بهصورت کاملا سفارشی و با بهرهوری از موادی چون آلومینیوم ۷۰۷۵-T6 ماشینکاریشده ساخته شده است.
اینترکولر موتور این خودرو با تکیهبر پرینترای سهبعدی مدرن ساخته شده است. ورودی رادیاتور این بخش هم از جنس الیاف فیبرکربن تهیه شده است. تمام مجموعه موتور هم حدود ۳۸ سانتیمتر به مرکز خودرو نزدیکتر شده تا توزیع وزن بهتر انجام شود.
پیشرانه ۸.۸ لیتری V8 «برودکس» عظیم این خودرو از دو توربوشارژر ۸۳۸۵ «پرسیژن» استفاده میکند که به پمپسوختهای قدرتمند مجهز شده است. طراحی مجموعه پیشران بهشکل انجام شده که دیفیوزر عقب خودرو در حقیقت همان سلول بدنه موتور خودرو به شمار میرود؛ حرکتی که با توجه به ارتفاع کم دوبوی پرریسک محسوب میشود.
«ریکارو سالاتینو»، مدیرعامل و بنیانگذار مجموعه کوچک رودز، درباره دوبوی میگوید:
هدف ما از تولید دوبوی نهتنها ارائه محصولی جذاب و چشمگیر بود بلکه میخواستیم چیزی بسازیم که تجربه رانندگی متمایزی دارد. ما در تمام زمینه به مرزهای ممکن رسیدیم؛ از طراحی گرفته تا مهندسی. حال هیجانزده هستیم که نتیجه و پتانسیلهایش را به جهان نشان دهیم.
بخش داخلی خودرو میزبان یک میلمحافظ شده که بههمراه ستونهای مستحکم و ادوات داخلی سفارشی، فضایی مخوف را برای سرنشینان دوبوی ایجاد میکند. تیم مهندسی از فرمان اصلی آئودی R8 برای این خودرو استفاده کرده است تا بتوانند دسترسی به پاسخی سریع را برای راننده ممکن کنند.
از آنجایی که ساخت چنین ابرکوپهای یک فرایند زمانبر و بسیار متفاوت محسوب میشود، تیم رودز از تمام فعالیتهایشان یک مجموعه فیلم تهیه کردهاند که هماکنون در کانال یوتیوبیشان، دردسترس عموم قرار گرفته است. نظر شما درباره رودز دوبوی چیست؟ آیا ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت این خودرو اصلا کاربردی هم دارد؟
رها
۲۱ آبان ۱۴۰۳این شد خبر قشنگ ، سر صبحی جگرمان حال آمد . به امید بازگشت روزهای خوب گذشته
SMS
۲۱ آبان ۱۴۰۳این دیگه چه گولاخ کلاسیکیه 🔥
چه موتور مرتبی داره
Taha Ayoobi
۲۱ آبان ۱۴۰۳اینا چه خبرشونه، همینجوری تصاعدی قدرت میره بالا چرا🤯
hosen
۲۱ آبان ۱۴۰۳اینجاست واقعا باید به این هیولا گفت ماشالا
OM.01
۲۱ آبان ۱۴۰۳ماشین رویاهام همچین چیزی هست که دوستان زحمت کشیدن درستش کردن. البته روی اتاق بل ایر 1955 و ایمپالا 1962 بیشتر دوست دارم. هیولای فول فیبرکربنی موتور 2 هزار اسبی چرم جیر الکانترا گیربگس TH400 و تنظیم قدرت تو شهر 500 اسب و مسابقه 2 هزار اسب
نیم میلیون دلار هزینه ساختش هست و چندین نمونه افراد مختلف ساختن. دمشون گرم ماشین بازای واقعی هستن.
خود این خودرو هم ماشین نمایشی جالبی هست اما خب قابلیت استفاده نداره آنچنان. قطعا از بوگاتی کونیگزگ مثل اونا بیشتر میشه باهاش روند و استهلاک اونارو نداره و هزینه سرویس دوره ای به اون گرونی نیست ولی مالکان خودروهای رستوماد پروتورینگ مخصوصا اگه هزینه ساختش میلیون دلاری باشه ازش استفاده نمیکنن. و صرفا میزارن کنار ماشین های دیگشون به عنوان زیبایی گاراژ
Mr. gt c
۲۱ آبان ۱۴۰۳دوست دارم یدونه ازینا با انجین zz632 کاستوم کنند بدون دستکاری انجین و برای بهینه سازی طولانی مدت تنظیمش کنند نه اسب بخار بالا چون این انجین ۱۰۰۰۰ هزار سی سی بصورت استاندارد ۱۰۰۰ هورس پاور تولید میکنه…
(Ali(chevynova
۲۱ آبان ۱۴۰۳کاش بصورت اولد اسکول بازسازی میشد با یه موتور ۳۹۶ و یه گیربکس مانچی
کاربراتور هم یه هولی دابل پمپ ۴ دهنه
به به چه شود
این قرتی بازیها به امریکای کلاسیک نمیاد
Taha Ayoobi
۲۱ آبان ۱۴۰۳من کلا با رستوماد حال نمیکنم
mickeyy
۲۱ آبان ۱۴۰۳عجب هیولای وحشتناکیه اخه 2800 اسب بخار ؟!!! 50 اسب 100 اسب از اون قدرتت رو بده لگن های وطنی بلکه با 3 4 تا سرنشین توی سر بالایی کم نیارن
JDM سابق
۲۱ آبان ۱۴۰۳یه بادی کیت بچگونه براش گذاشتن
این ماشین یه گیربکس T56 مگنوم tranzila مطلبه
موتورش خوبه
برودیکس تخصص اصلیش ساخت سرسیلندره
بالای ۵۰ ساله داره سرسیلندر پرفورمنس تولید میکنه
제네시스
۲۱ آبان ۱۴۰۳2800 اسب!!!! یا خ…ی
Siyavash
۲۱ آبان ۱۴۰۳این چند روزه عجب کلاسیک هایه هیولایی رونمایی شدن💯
SLS
۲۱ آبان ۱۴۰۳خیلی هاشون بخاطر نمایشگاه سما هستش
Samuel
۲۱ آبان ۱۴۰۳انگاری کیس گیمنیگه
amirboss
۲۱ آبان ۱۴۰۳اسمی خوبه و دهن پر کنه اما از لحاظ فنی نمیشه از این حجم قدرت استفاده کرد بخصوص تو این خودرو و بدون هیچ گونه تجهیزات ضد اتلاف قدرت.
یه خودرو ساختن برای آدمهای جو گیر.
حسن
۲۱ آبان ۱۴۰۳عشق خودرو بودن و خودرو بازی تو امریکا از فرایند انتخاب همسر تو ایران راحت تره
چی دوس داری
:والا هیچی
اینا هیچکدوم بدرد من نمیخورن خودم میسازمش
یارو اژدها دوس داره که از دهنش اتیش بیاد بیرون
خوشا به حالشون
Yasin.sn
۲۱ آبان ۱۴۰۳این هیولا تا دنده ۵ هرز میزنه 💀🔥
.
۲۱ آبان ۱۴۰۳فکر کنم این ایده خوب باشه که اینو به عنوان بت موبیل بتمن استفاده کنند.
BMW
۲۱ آبان ۱۴۰۳اینو اگه تو چلنجر مینداختن خوب میشد ها😂شیطان بود اهریمن ترم میشد👌😅
M power
۲۲ آبان ۱۴۰۳بی خاصیت
محمدعلی خسروی
۲۲ آبان ۱۴۰۳کامنت گذاشتی چراغ چکت روشن نشه قربون لهجهی آلمانیت بشم
ممد
۲۲ آبان ۱۴۰۳این چی بود تو نگاه اول فکر کردم ماشین تصادفیه
قاسم
۲۲ آبان ۱۴۰۳به کشور آرزو ها خوش آمدید…
nima.jdm
۲۲ آبان ۱۴۰۳گشتاور چنده؟
سعید
۲۷ آبان ۱۴۰۳دست خوش چی ساخته فقط سپر جلوشو دوست نداشتم
حمیدرضا
۷ آذر ۱۴۰۳به به شول با ۲۸۰۰ تا چه شود. ۲۸۰۰؟؟!!! میدونید یعنی چی؟؟؟؟ فقط سپر جلوشو دوست نداشتم. پسر ۲۸۰۰ تا؟؟؟ اینا ماشین بازن نه ما که رو پراید یه بی پی میذاریم و نه ترمز رو درست میکنیم نه وزن رو درست میکنیم ماشین میره بالا درخت. یا تو اینستا دیدم یارو تو بیوش نوشته بود خدای ماشین بازی. بعد یه ۲۰۷ گذاشته بود برای فروش نوشته بود قویترین ۲۰۷ دنیا با ۱۷۰ اسب بخار. این ۲۸۰۰ اگه هرز نره چه رکوردا که نزنه. من واقعا نمیتونم هضم کنم ۲۸۰۰ اسب رو
حمیدرضا
۷ آذر ۱۴۰۳سال هشتاد یه گلف ۹۲ رو برداشتیم تیون کردیم ۳۸۰ تا رو داینو میداد. ترمزا رو عوض کردیم سیستم تعلیقو عوض کردیم ۳۰۰ کیلو سرب توش کار کردیم چپ نکنه. خلاصه ماشینی شده بود. اون ماشینو نمیشد تخته گاز هندلش کنی میرفت واسه خودش. ۲۸۰۰؟؟ یاخدا