شورلت

شورولت دوبوی با 2800 اسب بخار قدرت رونمایی شد

این نسخه خاص از شول از قطعات پرینت‌شده و موتور CNC2کاری شده سفارشی استفاده می‌کند.

چندی پیش، رویداد مشهور سما ۲۰۲۴ در شهر لس‌آنجلس به پایان رسید. این نمایشگاه خودرویی میزبان خودروهای تقویت‌شده‌ای بسیاری بود که برخی از آن‌ها توسط شرکت‌های خودروسازی مشهور تولیدشده بودند و برخی دیگر هم توسط تیم‌های کوچک‌تر توسعه پیدا کرده بودند. دسته دوم غالبا شامل کوپه‌های عضلانی-کلاسیک آمریکایی می‌شد که هیچ حدومرزی نداشتند و هر آنچه در ذهن سازنده بوده را به تصویر می‌کشیدند.

مقالات مرتبط:

یکی از این خودروهای بدون محدود که توسط «بلازین رودز» و تیمش، بر پایه یک دستگاه شورولت شِوِل کلاسیک ساخته شده بود، «دوبوی» نام داشت که برخلاف انتظار، از ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد.

با دیدن این چهار رقم، نخستین چیزی که به ذهنمان می‌آید این است که احتمالا رودز هم یک موتور جدید را درون بدنه قدیمی شورولت قرار داده و به‌اصطلاح ابرخودروی خود را خلق کرده است؛ اما مجموعه او با همکاری طراح شاسی، «موریسون»، شاسی دوبوی را از نو خلق کرده است. او تنظیمات منحصربه‌فرد خود را هم در توسعه شاسی یادشده به کار برده تا مجموعه خودرو بتواند توان استفاده و مدیریت درست قدرت زیاد را داشته باشد. در همین راستا، سیستم فنربندی دوبوی هم به‌صورت کاملا سفارشی و با بهره‌وری از موادی چون آلومینیوم ۷۰۷۵-T6 ماشین‌کاری‌شده ساخته شده است.

اینترکولر موتور این خودرو با تکیه‌بر پرینترای سه‌بعدی مدرن ساخته شده است. ورودی رادیاتور این بخش هم از جنس الیاف فیبرکربن تهیه شده است. تمام مجموعه موتور هم حدود ۳۸ سانتی‌متر به مرکز خودرو نزدیک‌تر شده تا توزیع وزن بهتر انجام شود.

پیشرانه ۸.۸ لیتری V8 «برودکس» عظیم این خودرو از دو توربوشارژر ۸۳۸۵ «پرسیژن» استفاده می‌کند که به پمپ‌سوخت‌های قدرتمند مجهز شده است. طراحی مجموعه پیشران به‌شکل انجام شده که دیفیوزر عقب خودرو در حقیقت همان سلول بدنه موتور خودرو به شمار می‌رود؛ حرکتی که با توجه به ارتفاع کم دوبوی پرریسک محسوب می‌شود.

«ریکارو سالاتینو»، مدیرعامل و بنیان‌گذار مجموعه کوچک رودز، درباره دوبوی می‌گوید:

هدف ما از تولید دوبوی نه‌تنها ارائه محصولی جذاب و چشمگیر بود بلکه می‌خواستیم چیزی بسازیم که تجربه رانندگی متمایزی دارد. ما در تمام زمینه به مرزهای ممکن رسیدیم؛ از طراحی گرفته تا مهندسی. حال هیجان‌زده هستیم که نتیجه و پتانسیل‌هایش را به جهان نشان دهیم.

بخش داخلی خودرو میزبان یک میل‌محافظ شده که به‌همراه ستون‌های مستحکم و ادوات داخلی سفارشی، فضایی مخوف را برای سرنشینان دوبوی ایجاد می‌کند. تیم مهندسی از فرمان اصلی آئودی R8 برای این خودرو استفاده کرده است تا بتوانند دسترسی به پاسخی سریع را برای راننده ممکن کنند.

از آنجایی که ساخت چنین ابرکوپه‌ای یک فرایند زمان‌بر و بسیار متفاوت محسوب می‌شود، تیم رودز از تمام فعالیت‌هایشان یک مجموعه فیلم تهیه کرده‌اند که هم‌اکنون در کانال یوتیوبی‎‌شان، دردسترس عموم قرار گرفته است. نظر شما درباره رودز دوبوی چیست؟ آیا ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت این خودرو اصلا کاربردی هم دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. رها

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این شد خبر قشنگ ، سر صبحی جگرمان حال آمد ‌. به امید بازگشت روزهای خوب گذشته

    موافقم 149
    مخالفم 9
    1. SMS

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (574 ديدگاه)

      این دیگه چه گولاخ کلاسیکیه 🔥
      چه موتور مرتبی داره

      موافقم 75
      مخالفم 2
  2. Taha Ayoobi

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4304 ديدگاه)

    اینا چه خبرشونه، همینجوری تصاعدی قدرت میره بالا چرا🤯

    موافقم 70
    مخالفم 6
  3. hosen

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (622 ديدگاه)

    اینجاست واقعا باید به این هیولا گفت ماشالا

    موافقم 75
    مخالفم 6
  4. OM.01

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    ماشین رویاهام همچین چیزی هست که دوستان زحمت کشیدن درستش کردن. البته روی اتاق بل ایر 1955 و ایمپالا 1962 بیشتر دوست دارم. هیولای فول فیبرکربنی موتور 2 هزار اسبی چرم جیر الکانترا گیربگس TH400 و تنظیم قدرت تو شهر 500 اسب و مسابقه 2 هزار اسب
    نیم میلیون دلار هزینه ساختش هست و چندین نمونه افراد مختلف ساختن. دمشون گرم ماشین بازای واقعی هستن.

    خود این خودرو هم ماشین نمایشی جالبی هست اما خب قابلیت استفاده نداره آنچنان. قطعا از بوگاتی کونیگزگ مثل اونا بیشتر میشه باهاش روند و استهلاک اونارو نداره و هزینه سرویس دوره ای به اون گرونی نیست ولی مالکان خودروهای رستوماد پروتورینگ مخصوصا اگه هزینه ساختش میلیون دلاری باشه ازش استفاده نمیکنن. و صرفا میزارن کنار ماشین های دیگشون به عنوان زیبایی گاراژ

    موافقم 42
    مخالفم 8
  5. Mr. gt c

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    دوست دارم یدونه ازینا با انجین zz632 کاستوم کنند بدون دستکاری انجین و برای بهینه سازی طولانی مدت تنظیمش کنند نه اسب بخار بالا چون این انجین ۱۰۰۰۰ هزار سی سی بصورت استاندارد ۱۰۰۰ هورس پاور تولید می‌کنه…

    موافقم 22
    مخالفم 6
  6. (Ali(chevynova

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7373 ديدگاه)

    کاش بصورت اولد اسکول بازسازی میشد با یه موتور ۳۹۶ و یه گیربکس مانچی
    کاربراتور هم یه هولی دابل پمپ ۴ دهنه
    به به چه شود

    این قرتی بازیها به امریکای کلاسیک نمیاد

    موافقم 13
    مخالفم 47
    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4304 ديدگاه)

      من کلا با رستوماد حال نمیکنم

      موافقم 7
      مخالفم 18
  7. mickeyy

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    عجب هیولای وحشتناکیه اخه 2800 اسب بخار ؟!!! 50 اسب 100 اسب از اون قدرتت رو بده لگن های وطنی بلکه با 3 4 تا سرنشین توی سر بالایی کم نیارن

    موافقم 55
    مخالفم 5
  8. JDM سابق

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (706 ديدگاه)

    یه بادی کیت بچگونه براش گذاشتن
    این ماشین یه گیربکس T56 مگنوم tranzila مطلبه
    موتورش خوبه
    برودیکس تخصص اصلیش ساخت سرسیلندره
    بالای ۵۰ ساله داره سرسیلندر پرفورمنس تولید می‌کنه

    موافقم 13
    مخالفم 20
  9. 제네시스

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (406 ديدگاه)

    2800 اسب!!!! یا خ…ی

    موافقم 23
    مخالفم 3
  10. Siyavash

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (794 ديدگاه)

    این چند روزه عجب کلاسیک هایه هیولایی رونمایی شدن💯

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. SLS

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (501 ديدگاه)

      خیلی هاشون بخاطر نمایشگاه سما هستش

      موافقم 12
      مخالفم 2
  11. Samuel

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    انگاری کیس گیمنیگه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. amirboss

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (719 ديدگاه)

    اسمی خوبه و دهن پر کنه اما از لحاظ فنی نمیشه از این حجم قدرت استفاده کرد بخصوص تو این خودرو و بدون هیچ گونه تجهیزات ضد اتلاف قدرت.
    یه خودرو ساختن برای آدمهای جو گیر.

    موافقم 14
    مخالفم 6
  13. حسن

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    عشق خودرو بودن و خودرو بازی تو امریکا از فرایند انتخاب همسر تو ایران راحت تره
    چی دوس داری
    :والا هیچی
    اینا هیچکدوم بدرد من نمیخورن خودم میسازمش
    یارو اژدها دوس داره که از دهنش اتیش بیاد بیرون
    خوشا به حالشون

    موافقم 17
    مخالفم 1
  14. Yasin.sn

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این هیولا تا دنده ۵ هرز میزنه 💀🔥

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. .

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کنم این ایده خوب باشه که اینو به عنوان بت موبیل بتمن استفاده کنند.

  16. BMW

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    اینو اگه تو چلنجر مینداختن خوب میشد ها😂شیطان بود اهریمن ترم میشد👌😅

  17. M power

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    بی خاصیت

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. محمدعلی خسروی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کامنت گذاشتی چراغ چکت روشن نشه قربون لهجه‌ی آلمانیت بشم

  18. ممد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چی بود تو نگاه اول فکر کردم ماشین تصادفیه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  19. قاسم

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به کشور آرزو ها خوش آمدید…

  20. nima.jdm

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    گشتاور چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا