شورلتمک لارن

درگ شورلت کوروت E-Ray و مک‌لارن 600LT، کدام سوپراسپرت سریع‌تر است؟

در مسابقهٔ درگ، کوروت E-Ray هیبریدی چهارچرخ محرک سریع‌تر خواهد بود یا مک‌لارن 600LT با وزن کمتر برتری خود را دیکته خواهد کرد؟

در یک رقابت درگ هیجان‌انگیز، شورلت کوروت E-Ray هیبریدی مک‌لارن 600LT را به چالش کشید و نتیجه‌ای غیرمنتظره رقم زد. روی کاغذ، این دو خودرو نزدیک به نظر می‌رسیدند اما در باند مسابقه، کوروت رقیب بریتانیایی خود را به‌راحتی پشت سر گذاشت؛ اما چرا این نتیجه چندان شگفت‌انگیز نیست؟

این پیروزی اتفاقی نبود. کوروت E-Ray در دو مسابقه از سه رقابت، برتری قاطعی از خود نشان داد و ثابت کرد که قوای محرکهٔ هیبریدی سلاحی مرگبار در پیست درگ محسوب می‌شود. حتی وقتی به مک‌لارن اجازه داده شد با برتری در شروع مسابقه وارد شود، کوروت به‌سرعت فاصله را جبران کرد. از همان لحظه استارت، برتری کوروت در چسبندگی و گشتاور مشخص بود. این خودرو با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد، مانند یک منجنیق از خط استارت پرتاب شد. در مقابل، مک‌لارن 600LT محرک عقب با حدود ۳۶۰ کیلوگرم وزن سبک‌تر، نتوانست ۶۰۰ اسب بخار قدرت خود را به‌طور مؤثر به سطح مسیر منتقل کند. با وجود برتری در وزن، مک‌لارن در چسبندگی و شتاب اولیه با مشکل مواجه شد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت کوروت E-Ray تنها ۲٫۵ ثانیه اعلام شده درحالی‌که مک‌لارن برای انجام این کار به بیش از ۳٫۰ ثانیه زمان نیاز دارد. این اختلاف در مسابقه اول کاملاً مشهود بود؛ کوروت با فاصله‌ای قابل‌توجه از مک‌لارن پیش افتاد و تا پایان مسیر ۴۰۰ متر برتری خود را حفظ کرد. در مسابقه دوم، مک‌لارن با یک برتری اولیه شروع کرد و در ابتدا به‌اندازهٔ یک طول خودرو جلو افتاد اما کوروت به‌سرعت فاصله را کم کرد و در خط پایان تقریباً به رقیب رسید. در مسابقه سوم و نهایی، هر دو خودرو استارت تمیزی داشتند اما کوروت بار دیگر با قدرت پیشتازی کرد. این بار مک‌لارن هیچ شانسی نداشت و کوروت با فاصله‌ای زیاد از خط پایان عبور کرد. بازی تمام شد!

مقایسه مشخصات فنی

شورلت کوروت E-Ray مک‌لارن 600LT
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۵ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۲۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم ۱۴۹۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۹ هزار دلار ۲۵۹ هزار دلار
قیمت تست‌شده ۱۷۰ هزار دلار ۳۱۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Retro

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا برام آرزو شده یه نشریه بیاد این ماشینارو ببره در یک پیست مناسب تایم بزنه. یه پیست ۴ – ۶ کیلومتری مثلا هوکنهایم که بتونه عملکرد ماشینو بسنجه. تا کی خط مستقیم؟
    هر کدوم ازینا صدها یا هزاران ساعت توسط مهندسان و رانندگان تست و بررسی شدند از تنظیم شاسی تا تقسیم وزن و تنظیم انجین و غیره تا نهایت پرفرومنس رو در حد توان و قیمت خودشون ارائه بدن. اون وقت فقط خط مستقیم؟
    البته این کار هزینه و زمان میخواد. چون باید رزرو کنی و هزینه بره اما شدنیه. مثلا دو یا سه نشریه بزرگ با اسپانسر میتونن همکاری کنن اما یه مقایسه دقیق و حساب شده تحویل کاربران میدادن.

    موافقم 49
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (7644 ديدگاه)

      باز یه ماشین اروپایی شکست خورد از آمریکا مثل همیشه و اروپایی فنا با طومار نویسی میخوان بگن نا حق بوده
      تست خط مستقیم و اسلالوم و …. نداره
      مکلارن بحرینی از کوروت باخته

      ((کوروت E-Ray در دو مسابقه از سه رقابت، برتری قاطعی از خود نشان داد و ثابت کرد که قوای محرکهٔ هیبریدی سلاحی مرگبار در پیست درگ محسوب می‌شود. حتی وقتی به مک‌لارن اجازه داده شد با برتری در شروع مسابقه وارد شود، کوروت به‌سرعت فاصله را جبران کرد. از همان لحظه استارت، برتری کوروت در چسبندگی و گشتاور مشخص بود.))

      تمام شد و رفت
      حالا باز با اکانتهای مختلف بیاید و بگید تست خط مستقیم قبول نیست

      موافقم 26
      مخالفم 47
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5868 ديدگاه)

        علی به نظرم منظورش این نبود ولی کوروت تو پیست هم از رو بقیه رد میشه💪

        موافقم 21
        مخالفم 24
      2. SLS

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (513 ديدگاه)

        بنظرت معیار سریع بودن یه ماشین تو بقیه کشورا و آمریکا یکیه؟؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 9
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (7644 ديدگاه)

          چطور وقتی اسم ماسلکارها میاد شما اروپایی فنها توقع دارید یه چلنجر بیاد و تو پیست نوربرگ رینگ رکورد بزنه مثل یه ۹۱۱ ولی اینجا که میرسه میگی معیار بقیه کشورها با آمریکا متفاوته؟

          بالا برید ، پایین بیایید کوروت قتل و عام کرده تمام اروپاییهای تولید محدود و الکی گرون رو

          موافقم 12
          مخالفم 9
        2. Cadillac-V

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (166 ديدگاه)

          😂
          مثلا توی اروپا معیار سریع بودن رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعته ولی تو آمرکیا رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت
          خندتون نمیگیره از این حرفاتون دیگه باختن که دیگه این حرفا رو نداره

          موافقم 16
          مخالفم 12
      3. SMS

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (715 ديدگاه)

        در اینکه کروت و اغلب ماشین های آمریکایی بسیار خفن و نسبتا ارزان هستند شکی نیست
        ولی خواهشا ماشینای اروپایی رو هم که دیگه پشم حساب نکن

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (7644 ديدگاه)

          اروپایی رو پشم حساب نکردم ولی اون بتی که اروپایی فنا ازشون ساختن نیست

          اینجا یه ماشین ۱۷۰ هزار دلاری از ۳ آیتم ۲ تاش رو برده اونم از رقیبی که ۳۱۰ هزار دلاره

          موافقم 11
          مخالفم 9
  2. Saeedfarshchian

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (345 ديدگاه)

    کوروت ماشینیه که باید چند تا ویژگی داشته باشی تا توی درگ ازش برنده شی
    اول اینکه قیمتت باید حدودا دوبرابر بیشتر ازش باشه
    دوما اینکه قدرتت حداقل ۱۰۰ اسبی بیشتر باشه
    سوما اینکه وزنتم یه دویست کیلویی کمتر باشه
    تازه شانسشو پیدا میکنی که ببری 😂

    موافقم 30
    مخالفم 25
    1. مازیار

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1461 ديدگاه)

      اشتباه نزدی؟
      اینجا کوروت هم قدرتش بیشتره هم گشتاورش بیشتره هم نیروی برقی داره هم محرک چهارچرخ. چند سال هم جدیدتر از مک‌لارن هست. نباید برنده میشد؟! وزن کمتر مک‌لارن جواب چندتا رو بده؟ خودتون بیشتر دستکم می‌گیرید امریکایی رو
      E Ray در عمل خوب ظاهر شده و به نظرم شایسته تمجید هست اما این نبرد کاملا نابرابر بود.

      موافقم 30
      مخالفم 14
      1. saeedfarshchian

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (345 ديدگاه)

        اشتباه نزدم
        ولی به کنایه گفتم
        شاید درکش برای شما سخت بود من عذرخواهی میکنم.

        موافقم 11
        مخالفم 19
        1. مازیار

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1461 ديدگاه)

          البته درک کنایه ناوارد آسون نیست
          بهرحال پذیرفتم

          موافقم 8
          مخالفم 6
  3. (Ali(chevynova

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7644 ديدگاه)

    قیمت مناسب
    پرفورمنس عالی
    اصالت ۷۲ ساله
    تمامش محاسن کوروته
    ماشینی که پشت برند و تولید کم پنهان نشده و برای همه هست

    بابا مرحبا کوروت ۷۲ ساله
    بابا مرحبا قیمت عالی
    بابا مرحبا شکست دادن الکی گرونهای تولید محدود

    موافقم 24
    مخالفم 30
    1. SepehrV10

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      دیگه ماشالاه از مد افتاد مرحبا مد شد علی آقا؟

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. (Ali(chevynova

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (7644 ديدگاه)

        شعار امساله به حول قوه الهی

        موافقم 7
        مخالفم 7
  4. حسن

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2335 ديدگاه)

    این ماشین بی رقیبه
    کوروت E-Ray شاهکار شورولته
    حداقل 90 درصد پر ادعاها را میزنه نهایت 3 یا 4 تا خودرو رده ی بالا مختص شتاب را نزنه
    عملکردش در پیست هم عالیه و میشه خیلی راحت باهاش رفت تو پیست در حالی که یک خودروی روزمره و راحته

    مکلارن بین اروپاییها عالیه معلوم بود با دف عقب شانسی نداره
    انگلستان سلطان اروپا

    موافقم 24
    مخالفم 19
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5868 ديدگاه)

      من برام سواله چرا Z06 رو مثلا هیبرید نکرد یا رو همین استینگری موتور برقی قوی ترین نذاشت.
      چون احساس میکنم با قدرت بیشتر بی نظیر تر میشد

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. حسن

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2335 ديدگاه)

        مساله فقط قدرت و شتاب نیست مساله ی پر کردن سبد محصولات در درجه ی اول و عمل به شعار امریکاییه همه چیز برای همه است
        شوی یک 4 چرخ محرک تو سبد کالاهاش کم داشت با ای ری این خط پر شد
        دوم باید قیمت متعادل میبود که تقریبا طیف خریدار گسترده باشه و با هیبرید کردن استینگری ممکن شد
        سوم با هیبریدی شدنZ06 قیمت و قدرت وارد محدوده ی سلطان میشد و هیچ شرکتی نمیاد با دست خودش یک رقیب برای بالا رده ی ترین خودرو ی خودش ZR1 درست کنه اونجوری عملا تواناییهای ZR1 را تحت الشعاع قرار میداد که نه خدا راضی بود نه من و شما
        درسته زورا میاد اما باز هم با زورا ZR1 افسانه ی قرن نمادین ترین خودروی کوروت باقی میمونه
        چرا چون میگن همون زد ار وان بزرگه که هیبرید شده

        موافقم 10
        مخالفم 8
  5. 342

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (224 ديدگاه)

    باید با زد06 مقایسه میشد نه یه چهارچرخ محرک قویتر! :))

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      z06 تو شتاب فقط یک دهم از ای ری کند تره و البته قدرتش هم بیشتره

      موافقم 10
      مخالفم 15
    2. (Ali(chevynova

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (7644 ديدگاه)

      عروس بلد نیست برقصه میگن زمین کجه

      ۱۰۰۰ تا بهونه از طرف اروپایی فنا سرازیر شده که بگن رقابت ناعادلانه بود

      چطور اون زمان که آمریکایی میبازه برا شماها قابل قبوله ولی الان شده ناعادلانه و غیر حرفه ای

      شکست ماشین ۳۱۰ هزار دلاری از کوروت ۱۷۰ هزار دلاری یه مشت محکم بود به پیکره ماشینهای تولید محدود

      موافقم 5
      مخالفم 7
  6. دیمن

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    وزن بیشتر، قیمت ارزان‌تر، تو شاهکاری پسر ❤️❤️🙏🙏💪💪

    موافقم 14
    مخالفم 18
  7. Yaghoob

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (519 ديدگاه)

    نصف قیمت مک لارن رو داره.
    چهار چرخ محرکه
    قدرت و گشتاور بیشتری هم داره
    فقط وزن بالاش تو ذوق میزنه که اونم به خاطر سیستم هیبرید هست.

    موافقم 16
    مخالفم 7
  8. SepehrV10

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ولی جدا از برتری کوروت این رنگ چقد به 600LT نشسته (اصلا اسم این رنگ mclaren orange)
    از فرم بال ثابتشم خیلی خوشم میاد

    موافقم 11
    مخالفم 5
  9. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشین فقط آمریکایی مخصوصا کوروت 🇺🇲🇺🇲🇺🇲

    موافقم 13
    مخالفم 18
  10. Taha Ayoobi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5868 ديدگاه)

    درگ عادلانه ای نبود ولی خب

    موافقم 8
    مخالفم 14
  11. مهردادکمال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2092 ديدگاه)

    این کوروتی که دارم میبینم تو پیست هم شکست نمیخوره

    موافقم 8
    مخالفم 10
  12. KAIZEN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    عجب خوفیه این E RAY با نصف قیمت 💪💪

    موافقم 8
    مخالفم 14
  13. Suge knight

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آخه مسئله اینجاست که کوروت c8 با اسکی رفتن از رو مک لارن و فراری طراحی و ساخته شده، موتور میل لنگ تخت با اسکی از فراری f136 طراحی بدنه با اسکی از 720s, 458 و nsx نسل اول
    اصالت فدای پرفورمنس شده

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (7644 ديدگاه)

      اصالت فدای پرفورمنس نشده
      مکلارن فدای کوروت شده

      اون زمانی که فراری با بدبختی پول جور میکرد بیاد تو مسابقات شرکت کنه ،شورولت با مدل کوروتش به راحتی در مسابقات شرکت میکرد و میلیونی هزینه میکرد
      فراری چه موقع توان داشت سال ۱۹۶۹ ماشین ۵۸۰ اسبی مثل شورولت بسازه؟
      فراری اگه اینکاره بود در لمانز ۶۶تا۶۹ از فورد وانت ساز شکست نمیخورد

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. Suge knight

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (63 ديدگاه)

        فورد دست به دامن Lola شد برای ساخت gt40، خودش نساخت که

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. Cadillac-V

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (166 ديدگاه)

      با مدرک صحبت کنید که اسکی رفته
      درسته جی کلاس از رو جیپ کپی کرده ولی این دیگه غلطه

      موافقم 6
      مخالفم 13
  14. عارف رضائیان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امریکایی فنهایی که میگن انگلستان پادشاه اروپاست فراری را لابد فراموش کردن که در سال ۲۰۱۹ اس اف نودی را ساخت که این کوروت بعد شش سال هم حریفش نمیشود در شتاب و پورفورمنس 👑🇮🇹😎💎

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (7644 ديدگاه)

      اینم بگو اون فراری قیمتش چند برابر گرون تر از کوروت بود و طبیعتا با اون قیمت گزاف طبیعیه عملکردش از کوروت بهتر باشه هرچند در تاریخ بارها ثابت شده آمریکایی ارزونتر ، اروپایی گرونتر رو شکست داده

      موافقم 6
      مخالفم 15
    2. Cadillac-V

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (166 ديدگاه)

      اروپایی ها همشون خوبن پادشاهن نگران نباش

      اروپایی ها همشون پادشاه صنعت خودروسازی اروپا هستن ولی پادشاه صنعت خودروسازی دنیا یکی دیگست 🦅🇺🇸

      موافقم 8
      مخالفم 14
      1. عارف رضائیان

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (209 ديدگاه)

        یکم آمار و ارقام و افتخارات اروپا را مطالعه کن تو مسابقات و جوایز موتور سال و ماشین سال طراحی برتر و ….تا متوجه بشی چه کسی پادشاه خودرو سازی جهانه

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. Cadillac-V

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (166 ديدگاه)

          مطالعه کرده ام و میدونم پادشاه صنعت خودروسازی دنیا کیه
          جنس خوبه اروپایی المانیه که اونم کیلومتر ۵۰ بعد ۴ سال کار کردن زرتش در میاد
          حتی توی جی دی پاور هم هیچ وقت اروپایی اول نبوده و بیشتر امرکیایی و ژاپنی بادوام ترین بودن
          بهترین پیکاپا دنیا رو کی میزنه؟ بهترین SUV های لوکس و آفرودی رو کی میزنه؟ بهترین سوپرسدان رو کی میزنه؟ بهترین سوپر‌اسپرتا؟ ،

          موافقم 3
          مخالفم 10
    3. HFball

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      فراری sf90 با همون قیمت چند برابریش نه توی پیست نه توی درگ نمی‌تونه جواب قاطعانه ای به ZR1 باشه

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. AMBarzegar

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        حاجی فکر کنم دیگه یکم زیاد روی کردی😅
        اس اف ۹۰ تقریبا همه سوپر اسپرت ها رو سلاخی کرده بیخیال

        موافقم 1
        مخالفم 1
  15. M power

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (525 ديدگاه)

    کوروت هم قیمته یه بنز ۲۰۱۸ داخله ایرانه
    خدایا به کدامین گناه…..

  16. M.kia

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیاد خودتونو اذیت نکنید .
    ماشین با اصالت فقط آمریکایی.
    تمااااااام

    موافقم 5
    مخالفم 9
  17. Ali

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من منتظر درگ های شورولت کوروت C8 ZR1 هستم که چه شود 🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪💪👑👑👑

    موافقم 1
    مخالفم 4
  18. AMBarzegar

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام
    بعد اینکه این پست رو دیدم خواستن نظر شخصی ام رو بدم، هیچ شکی تو عملکرد عالی و کم نظیر کوروت نیست ، من خودم بیشتر طرفدار خودرو های اروپایی ام اما خب دلیل نمیشه افتخارات خودرو های آمریکایی رو نبینم
    هر کجا ماشین هاش خاصن و دوست داشتنی
    طرفدار هر چی که هستید به نظرات هم احترام بذارید حتی اگه باب میلتون نبود
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا