شورلت

ویژگی‌های مثبت و منفی کوروت E-Ray هیبرید در مقایسه با Z06

شورلت سرانجام کوروت هیبریدی را با نام E-Ray معرفی کرده است اما آیا این نسخه جدید انتظارات را برآورده کرده و میتواند جذاب‌تر از Z06 باشد؟

سال‌ها بود که منتظر معرفی اولین کوروت هیبریدی تاریخ بودیم و این انتظار سرانجام به پایان رسید اما شاید برخی از ما پس از خواندن مشخصات این خودرو که E-Ray نام گرفته کمی ناامید شده باشیم زیرا محصولی که شورلت ارائه کرده با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است. اولین اینکه انتظار می‌رفت کوروت E-Ray خودرویی پلاگین‌هیبریدی باشد اما این ماشین یک مدل هیبریدی سنتی بدون قابلیت پیمایش تمام الکتریکی است. البته این کوروت جدید به حالتی بنام استیلث مجهز است که امکان پیمایش‌های کوتاه را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند اما این با برد تمام الکتریکی ۷۰ کیلومتری که انتظار می‌رفت فاصلهٔ زیادی دارد.

بااین‌وجود، همچنان این سؤال باقی است که آیا E-Ray حداقل روی کاغذ خودروی خوبی است یا نه. برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مروری بر ویژگی‌های مثبت و منفی کوروت هیبریدی خواهیم داشت.

نقاط قوت

اولین کوروت الکتریکی‌شده

هرچند این یک خودروی پلاگین‌هیبریدی نیست اما هنوز هم به خاطر آوردن الکتریسیته به خانوادهٔ کوروت شایستهٔ تقدیر خواهد بود.

سریع‌ترین کوروت تاریخ

کوروت E-Ray ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از حتی نسخهٔ قوی‌تر Z06 هم سریع‌تر است.

قیمت مناسب

ارائهٔ پرفورمنسی چشمگیر با قیمت مناسب برگ برندهٔ کوروت C8 بوده است و حالا E-Ray نیز هر کاری که آکورا NSX تایپ S انجام می‌دهد را با بیش از ۶۰ هزار دلار قیمت کمتر انجام خواهد داد.

چهارچرخ محرک

برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک ویژگی بسیار مهمی است که قطعاً تأثیر بزرگی روی پرفورمنس و هندلینگ و همین‌طور رانندگی‌های روزمره خواهد داشت.

نقاط ضعف

پلاگین‌هیبریدی نیست

استفاده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بجای هیبریدی سنتی می‌توانست ورود بسیار بهتری به دنیای الکتریکی‌سازی را برای کوروت رقم بزند.

برد تمام الکتریکی بسیار محدود

بدون قابلیت پیمایش الکتریکی زیاد، تأثیر قوای محرکهٔ هیبریدی روی کاهش مصرف سوخت خودرو بسیار کمتر خواهد بود.

وزن سنگین

درحالی‌که وزن خشک سوپرکارهای هیبریدی مک‌لارن آرتورا و فراری ۲۹۶ GTB به ترتیب ۱۳۹۵ و ۱۴۷۰ کیلوگرم است، این رقم برای کوروت هیبریدی ۱۷۱۲ کیلوگرم اعلام شده که بسیار سنگین‌تر است.

استاندارد جدیدی تعیین نمی‌کند

کوروت C8 هم در نسخهٔ استینگری و هم Z06 استانداردهای جدیدی را در کلاس خود تعیین کرده است اما آیا E-Ray هم می‌تواند همین ادعا را داشته باشد؟

به‌طورکلی، هرچند E-Ray انتظارات برای یک کوروت هیبریدی را برآورده نکرده اما هنوز هم می‌تواند ما را تحت تأثیر قرار دهد. مهم‌ترین ویژگی این ماشین برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک برای اولین بار در تاریخ کوروت است. چسبندگی بیشتری که این سیستم به دنبال دارد قطعاً نقش مهمی در شتاب سریع‌تر E-Ray نسبت به Z06 داشته است اما مزیت بزرگ‌تر این سیستم بهبود توانایی‌های حرکتی کوروت در شرایط مختلف روزمره مثل باران، برف و حتی حرکت روی چمن خواهد بود.

علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک E-Ray از نوع موردعلاقهٔ ما است. در این سیستم، موتور V8 مثل همیشه چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد و برای نیرو دادن به چرخ‌های جلو یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. این موتورها توسط گاردان به هم متصل نیستند و از کلاچ‌های پیچیده برای تقسیم قدرت خود استفاده نمی‌کنند و در عوض، یک کامپیوتر هر زمان که نیاز باشد موتور الکتریکی سادهٔ جلو را وارد عمل می‌کند. علاوه بر این، هرچند خودرو برد تمام الکتریکی زیادی ندارد اما سیستم هیبریدی هنوز هم می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت در مقایسه با استینگری شود که این در کنار پرفورمنس بهتر خبر بسیار خوبی برای E-Ray خواهد بود.

به‌طورکلی، به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت حتی با اینکه مشخصات E-Ray مطابق با چیزی که انتظار داشتیم نیست اما از ساخت یک کوروت هیبریدی با قیمت و پرفورمنس مناسب در کنار ویژگی جدید چهارچرخ محرک خوشحالیم.

مقایسهٔ کوروت E-Ray با کوروت Z06

ازآنجایی‌که روی کاغذ مشخصات فنی، پرفورمنس و قیمت کوروت E-Ray تقریباً شبیه Z06 است، بد نیست مقایسه‌ای بین این دو نسخه داشته باشیم.

پیشرانه و قدرت

E-Ray از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استینگری با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که حالا یک موتور الکتریکی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور هم به کمک آن آماده تا مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور برساند. این در حالی است که Z06 به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت با ردلاین ۸,۶۰۰ rpm مجهز است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پرفورمنس

هرچند E-Ray قدرت کمتری نسبت به Z06 دارد اما به لطف چسبندگی بیشتر ناشی از سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه از Z06 سریع‌تر است. علاوه بر این، نسخهٔ هیبریدی در ۴۰۰ متر هم با همین‌قدر اختلاف برادر پیست محور خود را مغلوب می‌کند. بااین‌حال، هرچند ممکن است E-Ray در خط مستقیم سریع‌تر باشد اما از لحاظ پرفورمنس کلی برتری با Z06 خواهد بود زیرا این نسخه با لاستیک‌های بهتر، تنظیمات پاسخگوتر تعلیق و وزن کمتر، گزینهٔ بهتری برای پیست محسوب می‌شود.

این دو نسخهٔ کوروت هردو ۹۱ میلی‌متر از استینگری عریض‌تر هستند و هردو به ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب مجهز هستند با این تفاوت که این ترمزها در E-Ray به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما در Z06 سفارشی بوده و هزینهٔ اضافی به دنبال دارند. علاوه بر این، در E-ray سیستم کنترل سواری مغناطیسی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که باید حتی با وجود وزن ۱.۷ تنی، هندلینگ بسیار خوبی را فراهم کند.

قیمت

E-Ray و Z06 نه‌تنها از لحاظ پرفورمنس بسیار نزدیک به هم هستند بلکه قیمت تقریباً یکسانی هم دارند. قیمت پایهٔ کوروت هیبریدی از ۱۰۴,۲۹۵ دلار در نسخهٔ کوپه و ۱۱۲,۶۹۰ دلار در نسخهٔ کانورتیبل آغاز می‌شود درحالی‌که این ارقام برای Z06 به ترتیب ۱۰۵,۳۰۰ دلار و ۱۱۲,۸۰۰ دلار هستند؛ بنابراین، با توجه به مواردی که بیان شد، شما کدام‌یک از این کوروت‌ها را انتخاب می‌کند؟

مشخصات فنی

کوروت E-Ray

کوروت Z06

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۵۵ اسب بخار ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۷ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
وزن خالص ۱۷۱۲ کیلوگرم ۱۵۵۷ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه ۲.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۶ ثانیه
قیمت پایه کوپه ۱۰۴,۲۹۵ دلار ۱۰۵,۳۰۰ دلار
قیمت پایه کانورتیبل ۱۱۲,۶۹۰ دلار ۱۱۲,۸۰۰ دلار

 

کدام نسخهٔ کوروت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    برتری Z06 در موتور میل لنگ تختش هست که در تعادل پرفورمنس، دور موتور، دامنه گشتاور و دسترسی قدرت فرسنگ ها از نمونه پوشراد جلوتره و اگر مثل اوراکان پرفورمانته چهارچرخ متحرک بود به راحتی تایم در حدود ۱۰ تا ۱۰.۴ میزد. هر چند همین Z06 هم بخاطر یه سری ادوات غیر ضروری مثل گرم کن صندلی و اتصالات آهنی ۱۰۰ کیلو اضافه وزن داره.

    این نمونه هیبریدی هم که هیچی اسکیپ کنیم برای ZR1.

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. Amir Machine

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      حسابی برای E-Ray شمشیرو از رو بستیا!!
      خود منم از وزن بالاش ناامید شدم ولی دیگه اونقدرا هم داغون نیست
      برای اولین تجربه هیبریدی خوبه نسبتاً و اینکه باید هدف این مدل رو هم در نظر داشت، E-Ray بیشتر حالت گرن تورر داره و میتونه تو این وظیفه خوب باشه
      ضمن اینکه حس میکنم GM نهایت توان و مهندسی هیبریدی رو گذاشته برای زورا، E-Ray بیشتر دست گرمیه

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        تو لول جهانی صحبت کنیم نه رقابت استانی بین دیترویت شمالی و جنوبی. تکنولوژی هم سطح تویوتا راو 4 که نباید رو سوپراسپرت سوار شه. قرار باشه هر ضعفی رو با یه چرندی پوشش بدیم که این اسمش طرفداری نیست یا تو خواب و خیال تصور کنیم فلان ماشین مورد علاقمون رقیبشو نقطه می کنه.

        به قول نویسنده کوروت C8 و C8 Z06 پیشرو هستن، رقباشونو به چالش می کشن و حتی برتری هم ایجاد می کنن نباید وسط موفقیت ترمز دستی کشید و برای کسب درآمد بیشتر وجهه محصول رو خراب کرد. اگر جی ام می خواست واقعا اسم کوروت تو سطح جهانی در حد فراری و پورشه و حتی لامبو بالا بیاره باید پیشرو بمونه باید هزینه کنه اگر واقعا دنبال فروش و توجه جهانی هستن نه فقط بازار آمریکا.

        راجب زورا هم همه چی به ZR1 بستگی داره که اگر مثل Z06 عمل کنه و سیستم هیبریدی دو موتوره ای که وعده دادن همونی که باید باشه، SF90 و خیلی دیگه از سوپرکارهای هیبریدی آینده رقیب بسیار سرسختی خواهند داشت.

        به ماشین موتور عقب با دو صندلی هم گرند تورر نمیگن از تو بعیده دوست من.

        موافقم 16
        مخالفم 9
        1. Amir Machine

          ۳۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          اول اینکه من اصلاً نگفتم این ماشین از رقباش بهتره، قطعاً E-Ray نقاط ضعف زیادی داره، حرف من اینه که اونقدرها هم که میگی داغون نیست، بله این کوروت در برابر رقیبی مثل آرتورا حرفی برای گفتن نداره اما باید هم به هدف ساختش توجه داشت و هم به پیشینه سازنده، مکلارن تکنولوژی هیبریدی رو اول روی هایپرکارهای میلیون دلاری P1 و اسپیدتیل پیاده کرد و بعد آورد روی آرتورا، فراری هم اول لافراری و SF90 رو ساخت، بعدش 296، لامبورگینی هم که با اون همه شهرت و اعتبار بجز سیان نصفه و نیمه، هنوز مدل هیبریدی بیرون نداده، اتفاقاً به همون سیان هم با اون قیمتش انتقاداتی وارد بود اما چون اسم لامبورگینی روش بود خیلیا به‌به و چه‌چه کردن

          این یعنی سوپرکارسازهای بزرگ تجربه خیلی بیشتری تو ساخت مدل هیبریدی نسبت به GM دارن و سال‌ها تو این زمینه تحقیق و بررسی کردن و حالا نتیجه اون تجربه در قالب مدل‌های ارزون‌تر آرتورا و 296 ارائه شده اما GM تازه پا تو این مسیر گذاشته و سعی کرده هم فعلاً یه مدل هیبریدی ساده و ارزون به خونواده کوروت اضافه کنه و هم فضا رو برای زورا باقی بذاره

          دوم میرسیم به هدف ساخت که اینجا هم من نگفتم E-Ray گرند تورره، گفتم حالت گرند تورر داره، E-Ray برای کسایی ساخته شده که یه ماشین راحت، AWD و نسبتاً ارزون با پرفورمنس مناسب میخوان و خیلی کاری با پیست ندارن، کسی که کوروت پیست محور بخواد میره سراغ Z06، در ضمن، مگه مکلارن با مدل GT دقیقاً همین کار رو نکرد و یه مدل موتور وسط دونفره رو بعنوان گرند تورر به بازار فرستاد؟ البته اونم تجربه چندان موفقی نبود اما خب شانسشو امتحان کرد

          حرف آخر، مشخصات E-Ray طبق انتظار نبود، وزنش سنگینه، پلاگین نیست، تکنولوژیش سادس، همه اینا قبول اما از دید من بعنوان اولین قدم تو دنیای سوپرکارهای هیبریدی و با توجه به قیمت، پیشینه سازنده و هدف ساخت، میشه گفت قابل قبوله، البته تا نیاد بیرون و آزمایش نشه نمیشه قضاوت نهایی داشت، شاید اصلاً هندلینگ خوبی نداشته باشه و فقط به درد خط مستقیم بخوره، فعلاً چیزی مشخص نیست و حرفایی که زدم بر اساس چیزاییه که تا الان ازش میدونیم

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. R@min

          ۳۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          شاید برات و خیلی دوستان جالب باشه که اون مثلث فراری، مکی و پورشه در بحث هیبریدی مبدع چیزی نبودن در واقع ارتقا دهنده تکنولوژی هیبرید بودن، در واقع این هوندا با NSX بود که تمام ابداعات و هزینه های اولیه پای هوندا خورد، هر چند نتونست اون طور که باید عمل کنه اما وجودش از پرفورمنسش بسیار مهمتر بود.
          هدف از این حرفا چیه؟ این هست که تکنولوژی ها و هزینه ها از قبل ساخته و توسعه داده شده و دیگه آزمون و خطای آنچنانی در کار نیست مثل همین موتور LT6 که با بنچمارک قرار دادن موتور فراری نمونه ای بسیار قوی تر با دی ان ای آمریکایی ساخته شد.

          اتفاقا تیم کوروت در بحث هیبرید سازی هوندا nsx رو بنچمارک گرفته نه محصولات دیگه رو همونطور که گفتم اون مثلث چیزی رو اضافه نکردن هر چند سه تا ابر شاهکار مهندسی به حساب میان و محصولات بسیار بزرگی بودن و هستن.

          همونطور که گفتم رو این مدل کارهای زیادی می شد انجام داد و قیمت هم آنچنان بالا نمی برد ولی خب به حداقل ها راضی شدن.

          چیزی که بنظر من میاد، هدف جی ام گرفتن بازار سوپراسپرت های زیر ۳۰۰k آمریکا هست نه یه رقابت واقعی با اروپا.

          موافقم 10
          مخالفم 2
  2. ساسان

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    با تغییراتی که در نسخه های بعد از مدل پایه در طراحی و جزئیات صورت گرفت، کل خودرو از لحاظ بصری زیباتر شده
    دیفیوزر و ورودی هوا جلو ،بخصوص اینتیکهای بقل خودرو که خیلی شبیه به svjهست گرافیک Y شکلش،عالی شده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. mahdi-es17

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم ببینمe_ray تقویت کنن 400متر با چه تایمی میزنه 0تا100چند میشه

    موافقم 13
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    به عنوان یه گرند تور که جایگزین گرنداسپورت در نسل قبل شده
    همه چیز داره ایرادی که بهش میگیرد اصلا وارد نیست هیچ پکیجی برای پیست نداره چون پیست محور نیست
    استینگری اسپورت
    z06 سوپرکار
    E RAY جایگزین گرند اسپورت و یه گرند تور با قدرت بیشتر از مدل اسپورت و پایین تر از Z06
    نسخه بعدی جایگزین ZR1 هستش در واقع ERAY درست در جای خودش هستش

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    شک ندارم با E RAY تایم صفر تا 100 راحت 2.3 ثبت میکنن

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. car lover

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      تعارف نکن بگو زیر 2 همون 2.5 هم بزنه کلاشو بندازه رو هوا. بوگاتی با 1600 اسب 2.4 میزنه این 2.3؟

  6. زیزیگولو

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    یعنی میشه یه روزی تو شهرهای بزگ ایران مثل تهران و شیراز و اصفهان نمایندگی شورلت داسته باشیم که کوروت هم تا نمایشگاهاشون واسه تبلیغ و واسه فروش فوری داشته باشن

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. 911

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    ۱۰۰ درصد zo6
    به قول دوستمون

    با پول خودم zo6
    باپول یکی دیگه e_ray

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. 911

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (600 ديدگاه)

      Zo6توی پیست با پرفورمنس بهتر کاملا بر رقیباش برتری داره.

      ولی e_ray با وزن زیادش تو پیست نمیتونه کار خاصی کنه. به شخصه دوست دارم این ماشین با ۹۱۱ توربو اس
      مقایسه بشه.

      Zo6=viper

      E_ray =demon

      موافقم 7
      مخالفم 3
  8. علی

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دلم برای کوروت میسوزه
    میگن وزنش از فراری خیلی بیشتره. خودرویی که نزدیک به ۳ برابر کوروت قیمتشه، طبیعتا تکنولوژی و مواد سبک وزن و گرونتری رو میشه توی ساختش استفاده کرد.
    حالا اگه کوروت E-RAY وزن ۱۵۰۰ کیلویی داشت، میگفتن خب کاری نکرده که، فراری هم همینه وزنش.
    خب علت اینکه میشه با قیمت خیلی کمتر، پرفرمنسی نزدیک به سوپرکارهای خفن لامبو و فراری داشت اینه که از یسری تکنولوژی‌های گرون صرفنظر شده.
    یه مثال دیگه بزنم، وایپر ACR.
    این ماشین تو پیست به خاطر داونفورس بالاش هیولا بود، راهکارشم یه باله در ابعاد بال‌های B52 بویینگ بود.
    در حالیکه مثلا لامبو از تکنولوژی ALA استفاده میکرد و با یسری مجاری هوا و چیزای ریزه میزه، داونفورس زیادی میگرفت.

    موافقم 14
    مخالفم 8
  9. علی جردن

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ازینکه حجم پیشرانه مدل هیبریدی از ۵.۵ لیتری به ۶.۲ افزایش یافته خیلی هوشمندانه بود

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. امیررضا

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      حجم که افزایش نیافته، همون موتور استینگری هست.

  10. مهردادکمال

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1985 ديدگاه)

    قطعا Z06

  11. مازیار

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    ظاهر E-Ray
    و تمام موارد دیگه Z06
    اون یک دهم ثانیه هم هیچ

    موافقم 15
    مخالفم 1
  12. GMA

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بنظرم برتری کاملا با Z06 هست👌

    موافقم 15
  13. Royal Driver

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    وزن E ray خیلی زیاده نسبت به ۲۹۶ GTB و آرتورا. Z06 به مراتب از E ray بهتره.

  14. TESLA

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    شتاب اعلامی ۲/۵ ثانیه برای e ray خیلی محتاطانه هست ، با توجه به اینکه ۴ چرخ محرک هست و در لحظه لانچ از گشتاور موتور الکتریکی برخوردار خواهد بود ، حدس می‌زنم یه چیزی بین ۲/۱ تا ۲/۳ بزنه و امکانش هست که حتی بتونه یک چهارم مایل رو تو کمتر از ۱۰ طی کنه 🇺🇸🇺🇸🚀🚀🚀💪💪

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. TESLA

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      در صورتی که دست یابی به شتاب ۲/۶ اعلامی zo6 کار هر کسی نیست و تو دنیا واقعی معمولا حدود ۳ تایم میده

      موافقم 8
      مخالفم 3
  15. امیررضا

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    با اینکه کوروت E-Ray یه تجربه‌ی جدید و انشاالله!! مفید و سازنده برای آینده‌ی کوروت محسوب خواهد شد ولی صددرصد انتخاب من و فکر کنم بیشتر از ۹۰٪ رأی‌دهنده ها نسخه‌ی Z06 باشه، مخصوصاً که تو بحث قیمت هم عین هم هستن تقریباً. خیلی نابه واقعاً😍
    موتور هشت‌ سیلندر تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت، صدای ناب، داینامیک رانندگی استثنایی و الی آخر.

    موافقم 10
  16. حسن

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    وزن زیاد یه جایی وارد بحث میشه که روی پرفورمنس ماشین اثر منفی بذاره یا برای ارائه ی عملکرد قبلی نیاز به افزایش مصرف سوخت داشته باشه یا در متوقف کردن خودرو دچار مشکل شده باشد و نیاز به مسافت بیشتر برای رسیدن به حالت سکون داشته باشه . خودرو با موتور استینگری شتاب اعلامی کارخانه 3 صدم ثانیه از استینگری بهتر شده از 2.8 رسیده به 2.5 . پس وزن زیاد موجب کاهش عملکرد نشده . مصرف سوخت هم که طبق گفته ی همین مطلب نسبت به استینگری کاهش داشته.
    کوروت E-Ray شتاب 2.5
    مکلارن آرتورا شتاب ۳
    فراری ۲۹۶ شتاب ۲.۹
    کوروت واقعا در سبد کالاهاش نیاز به یک خودروی 4 چرخ و یک خودروی هیبرید داشت و با این خودرو هر دو هدف را هم محقق کرد. وزن کمتر هم موجب قیمت بیشتر و پرفورمنس بالاتر و ورود این خودرو به حوزه ی zr1 میشد به نظر من بهترین خودرویی که میتونست با توجه به سیاستهای شرکت برای ارائه ی سبد کامل بسازه همینه .

    موافقم 5
    مخالفم 4
  17. سامان اذری

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    نمیشد Z06 رو فقط دو دیفرانسیل میکرد ؟
    الان با این پک باتری و موتور الکتریکی
    کلی‌ وزنش سنگن شده و فقط یک دهم ثانیه سریع تر شده
    با دو دیفرانسل بودن از اون سریع تر میشد

  18. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    ترجیه من اینه که شوی نسخه جدید بزنه مثل سی7 گرند اسپورت که با موتور 460 اسبی کیت بدنه z06 رو عرضه کرد.یعنی نسخه استینگری با بدنه و کیت z06 عرضه کنه اون رو بدی کالاوی یا هنسی سوپر شارژ کنن و یه کیت اگزوز وحشی با قدرت 800 اسب.البته کالاوی قبلا وعده همچین مدلی داده تو پدال هم خبرش رو دادن.البته بزودی نسخه قویتر استینگری میاد.انجین 6.2 پوشراد سی8. فقط با یه کیت اگزوز به قدرت 530 اسب هم میرسه.من صدای زلال پوشراد رو با هیچی عوض نمیکنم.اگه تو یوتیوب سرچ کنید sound corvet vs lamborghini متوجه حرف من میشید این سرچ رو با هر ماشین دیگه هم دوست داشتید بزنید ببینید فرقش چیه لامصب صدای پوشراد.

    موافقم 3
    مخالفم 9
  19. امیرحسین

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    کوروت فقط سی ۴

  20. amirboss

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (735 ديدگاه)

    E,ray آنطوری که باید عمل نکرده. شبیه یه گام به عقب برای کوروت هست.البته باید یه سری مسائل هم مدنظر قرار بدیم! یه خودرو که نسل جدیدش خیلی موفق بوده و درپوشی بوده برای ضعف نسل های قبل باید خیلی محتاطانه عمل کنه. حالا e.ray که نسل جدید کوروت نیست و یه نمونه ابتدایی از سیستم هیبرید و یه مقداری تغییر تو عملکرد فنیش تجربه کرده و میشه اینو یه جورایی مزه مزه کردن بازار و واکنش مردم نسبت بهش دونست. مطمئنم شورولت درحال چیدن یه برنامه باحال برای نسل بعدی کوروت هست!

  21. Siyavash

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (802 ديدگاه)

    اساتید محترم..چرا الکی خودتون ناراحت میکنید کوروت هیبرید تازه اولین نسخه و پایه خودشو داده و این یه چیز طبیعی هست ..نمیشه که با اولین نسخه تولیدی حداکثر قدرت و پرفورمنس رو ارائه بده اینطوری دیگه نمیتونه نسخه بعدشو زیاد بهتر کنه..الان اولین نسخه هیبرید با قدرت موتور ۴۹۵ اسبی و ۱۶۰ اسب الکتریکی رو کرده یعنی نهایتا تا یک سال دیگه همین موتور الکتریکی رو نمونه ۶۷۰ اسب بخاری کوروت سوار میشه ..یعنی تقریبا ۹۳۰ اسب قدرت میده تازه اگه نخواد یکم دستکاری کنه و قدرت بیشتری بگیر و قطعا وزنش حداقل ۱۰۰ کیلو کمتر میشه…البته این نظر بنده هست و شاید عملی نشه….

  22. pouya98645

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا