شورلت کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در مسابقههای درگ، رولینگ و ترمز گیری رقابت جالبی با لوسید ایر ۱۰۵۰ اسب بخاری داشته است.
«روری رید» از کانال یوتیوب اتو تریدر و «جسی ایووجی» افسر نیروی دریایی ایالاتمتحده و رانندهٔ نسکار برای نبرد برق و بنزین باهم ملاقات کردهاند. مکان برگزاری این مسابقه پیست ۴ کیلومتری ویلو اسپرینگ در کالیفرنیا است. دو خودرویی که در این درگ به مصاف هم میروند اما یک دنیا باهم فاصله دارند زیرا در یک سوی میدان سدان الکتریکی لوکس لوسید ایر گرند تورینگ ایستاده و در سمت دیگر سوپرکار تنفس طبیعی شورلت کوروت Z06 خودنمایی میکند. این دو ماشین از لحاظ مشخصات فنی هم اختلاف زیادی باهم دارند.
لوسید ایر که از نوع پرفورمنس است، ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور فوری دارد و با وزن ۲۱۰۰ کیلوگرمی ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این سدان لوکس ۱۷۹ هزار دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 کوروت تنها ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، کوروت با وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم بسیار سبکتر از رقیب است و به همین دلیل دقیقاً همزمان با لوسید از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. Z06 همچنین با قیمت ۱۰۹ هزار دلاری بسیار ارزانتر است.
حال نوبت به مسابقه میرسد که با درگ از حالت سکون آغاز میشود. واضح است که در این مسابقه کوروت تنفس طبیعی محرک عقب هیچ شانسی در برابر سدان الکتریکی قدرتمند که از گشتاور فوری و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد ندارد. البته در مسابقهٔ رولینگ اختلاف بسیار کمتر شد و کوروت با فاصلهٔ اندکی در پس رقیب الکتریکی قرار گرفت. در آزمایش ترمز نیز سوپرکار شورلت به پیروزی رسید. همچنین هرچند خودروها در دور پیست به مصاف هم نرفتند اما اگر این رقابت هم انجام میشد قطعاً کوروت رقیب الکتریکی را نابود میکرد!
مشخصات فنی
کوروت Z06 | لوسید ایر گرند تورینگ | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۱۰۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۱۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۲۱۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۹ هزار دلار | ۱۷۹ هزار دلار |
Tesla
۲ تیر ۱۴۰۲فرق ۲/۶ ثانیه الکتریکی با فسیلی اینجا خودشو نشون میده 😎😎⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪
(Ali(chevynova
۲ تیر ۱۴۰۲امریکن کوروت اصیل ۷۰ ساله در مسیر درستی قراره گرفته که باید بهش گفت ماشالاه پشتوانه و عقبه درخشان
قیمتش هم مشت محکمی به تولید محدودهایی هست که اوج خودنماییهاشون روکش صندلیهاشونه که گاوهای هلندی اونها رو تامین کردن
Hamidreza
۲ تیر ۱۴۰۲میدونی چیه…؟ مشکلت اینه که اصن نمیدونی چیه… کائنات ازت رو برگردوندن،من چرا بیام خودمو با مضخرفاتت عصبی کنم…
(Ali(chevynova
۲ تیر ۱۴۰۲کائنات از کسی رو برگردون میشه که نسبت به یه حرف اینطوری برآشفته میشه و با اکانت فیک میاد کامنت من رو ریپلای میزنه
iliya
۲ تیر ۱۴۰۲هدفت از این حرف ها فقط حرص در آوردن ریپ زدن بقیه روته
R
۲ تیر ۱۴۰۲برو یه جمله جدید یادبگیر اینا تکراری شدن
تو میتونی با تمرین بهش برسی آفرین
(Ali(chevynova
۲ تیر ۱۴۰۲وقتی میتونم همین رو تکرار کنم چرا برم یه جمله جدیدتر یاد بگیرم؟
R
۲ تیر ۱۴۰۲مغزت در همین حد جواب میده ظرفیت یادگیری چرتووپرتای جدیدو نداره
amirmohammmad
۲ تیر ۱۴۰۲تو کامنت های درگ لوسید با m8 کبیر چرا ساکت شده بودی ؟😂😂
محمد مهدی
۱۱ تیر ۱۴۰۲تا الان تسلا فن بودی یهو لوسین شدی…برو کیشصدا یه کوروت رو از نزدیک بشنو همونجا میشینی 🇺🇲
Tesla
۲ تیر ۱۴۰۲بیچاره کوروت 🤣🤣🤣🤣 ، تازه شانس آورد تو این رقابت مدل s یا x پلد افسانه ای نبودن 💪💪⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸
JDM سابق
۲ تیر ۱۴۰۲بیان تو پیست کوروت پدر میشه
حسن
۲ تیر ۱۴۰۲وجدانا چرا انقد دیس میدین به این .خب این طرفدار برقیها و تسلاست فک نکنم هیچ خودرویی مقابل برقیها در خط مستقیم حریف برقیها بشه چرا انقد اذیتش میکنید و کامنتهای منفی براش میذارید
ایشون هم جزوی از جامعه ی ما و دوست ماست و سلیقه ی متفاوت با ما داره .
PLAYER
۲ تیر ۱۴۰۲مشکل ما طرفدار و هایپ بودنش نسبت به تسلا نیست مشکل ما ترول بودنشه.
H 512
۲ تیر ۱۴۰۲یاد اون جمله افتادم که میگفت اعتیاد ، بیماری نیست . به معتادا کمک کنید ترک کنن و اینا . باهاشون مهربون باشین و بدرفتاری نکنین 🤣
مازیار
۲ تیر ۱۴۰۲دقیقا همینطوره
به ترولها باید با چشم ترحم نگاه کرد چون همشون حس کمبود دارن. کمبود توجه و عقب بودن برندهای محبوب خودشون که باعث میشه بیشتر بدنبال کوبیدن برندهای مقایل باشن
مازیار
۲ تیر ۱۴۰۲البته بجز اون یه نفر که کلا رهاست😅
زیزیگولو
۲ تیر ۱۴۰۲بازم کوروت پوز یکی دیگه از بزرگان رو به خاک مالید
احمدرضا
۲ تیر ۱۴۰۲انتخابم بی شک کوروت
MOHAMMAD.DEMON
۲ تیر ۱۴۰۲امریکایی ها همیشه سریع ترین خودرو های دنیا رو ساختن
R/T
۲ تیر ۱۴۰۲کوروت c8 واقعا حرف نداره
Don14
۲ تیر ۱۴۰۲الان جیمز می بود به جای لوسید کادیلاک میگرفت 😂😂😂
فرشاد
۲ تیر ۱۴۰۲دم کوروت گرم که پوز یه مخلوط کن رو زد
پارسا
۲ تیر ۱۴۰۲چجور شتاب دوتاشون رو ۲.۶ ثبت کردن . مشخصه لوسید سریع تره
وی
۲ تیر ۱۴۰۲واقعا این جارو برقی از ائودی r8گرون تره؟ 😂😂
مازیار
۲ تیر ۱۴۰۲Z06 جدید با رنجروور یه وجه مشترک جالب پیدا کردن.
یکی پرفورمنس و دیگری آفرود رو بطور شگفت انگیزی با راحتی ترکیب کردن. هردو در بالاترین سطح. مقوله هایی که ذاتا باهم ناسازگارن.
یوسفی
۲ تیر ۱۴۰۲فقط کوروت ❤️ را عشق است
amine
۲ تیر ۱۴۰۲کوروت واقعا زیبا تر از لوسید ایر هست
حسن
۲ تیر ۱۴۰۲بنازم عشق و دیگر هیچ
حسن
۲ تیر ۱۴۰۲حکایت برقی و بنزینی حکایت همون نیسان و امبولانس و اتش نشانی و سواریه
پ نیسان چی شد
جناب سروان نیسان رفت پ نیسان دنبال این قرطی بازیاست
mobin
۲ تیر ۱۴۰۲فقط و فقط کوروت بحثی وجود نداره تمام
Siyavash
۲ تیر ۱۴۰۲به نظرم باید دوتا از قویترین درنسوز هارو مقابل دوتا از قویترین الکتریکی ها قرار بدن و دوتا درگ ۴۰۰ متر و ۱۰۰ متر رو انجام بدن..مثلا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت و کوینگزگ به نمایندگی درونسوز ها و اینطرف هم ریماک و باتیستا به نمایندگی الکتریکی ها باشن …برایه نفر سوم هر تیم مثلا میشد فراری sf90 و لوسید ایر رو هم آورد…اون موقع دیگه تکلیف به این دوتا گروه مشخص میشد که بلاخره دونسوز تویه درگ قویتره یا الکتریکی….ولی جدا از این بحث اگه این درگ برگزار بشه عجب درگ بزرگی میشه….