شورولت پیش از این ثبت سفارش کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ را شروع کرده است. افرادی که فرصت قبلی را از دست دادهاند هماکنون میتوانند اقدام به سفارش محصول دوستداشتنی این برند بکنند، خودرویی که تا پایان مدل سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد.
اما نکته مهمتر اینکه اولین نمونههای کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ قبلاً به دست مشتریان رسیدهاند. همه انتظار داشتیم که این خودرو سریعاً در تستهای داینو حضور پیدا کند و دقیقاً همین اتفاق نیز رخ داده و یوتیوبری با نام اسپید فنوم ویدئوی مربوط به آن را منتشر کرده است. یکی از اولین نمونههای این خودرو در دالاس روی داینو رفته تا ببینیم پیشرانه ۸ سیلندر میللنگ تخت آن چه حرفهایی برای گفتن دارد.
این محصول تازهنفس شورولت قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متر را در میللنگ تولید میکند. با در نظر گرفتن میزان تلفات انرژی در گیربکس و دیگر قطعات مکانیکی میتوان انتظار هدر رفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قدرت را داشت که این به معنی وجود قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار در سر چرخ ها خواهد بود. پس از سه تست داینوی انجام شده شاهد نتایج بسیار خوبی هستیم. در دو تست اول این خودرو نتایجی بهتر از محاسبات را به دست آورد. با استفاده از تنظیمات SAE داینو، رایانه مرکزی قدرت حدود ۵۹۷ تا ۶۰۰ اسب بخار را روی چرخ ها ثبت کرده است. گشتاور به دست آمده نیز کاملاً با انتظارات همخوانی داشته است.
اما تست سوم احساسبرانگیزتر بوده است. پس از خنک شدن پیشرانه شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ قدرت ۶۱۰ اسب بخار در دور ۸۴۰۰ ثبت شده و البته این تستها همگی با دندهپنج انجام شدهاند. به این ترتیب تنها حدود ۹ درصد تلفات قدرت وجود داشته است. در این وضعیت میتوان گفت یا شورولت قدرت محصول خود را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده و یا اینکه گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت شرکت Tremec کارایی بالایی دارد، هرچند ما بیشتر با گزینه اول موافق هستیم. قبلاً نیز برخی خودروسازان قدرت محصولات خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده بودند هرچند کسب قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار روی چرخ ها نتیجهای قابلتوجه محسوب میشود مخصوصاً اینکه این اسبها از دل یک پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بیرون میآیند.
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱کاش میشد یه روز خودروساز ها قدرت رو سر چرخ اعلام میکردن تا دیگه جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمیموند .
امیر
۲۳ آبان ۱۴۰۱الان شما شک و شبهه داری که محصولات پرفومنس و بی نظیر هیوندای ۱۵۰ اسب قدرت دارن یا ۱۵۵ ؟
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱من فکر میکنم آلمانی ها همین کارو میکنن آمریکایی ها هم تا دهه ۸۰ همین کارو میکردن.
M
۲۳ آبان ۱۴۰۱فقط دیمن کوروت
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱دیمن کوروت چیه؟
سبحان
۲۳ آبان ۱۴۰۱وقتی اعلام میکنن میگن قدرت موتور ۶۷۰ اسب بخار
نمیگن قدرت خودرو مثلا ۶۱۰ اسب بخار
درست ترین حالتش هم همین هستش چون دلایل زیادی وجود داره که باعث میشه قدرت به درستی به چرخ نرسه یا کمتر به چرخ ها برسه
هنوز تو پیست ها حضور پیدا نکرده و عملکردش تو پیست هنوز جای سوال برای همه که آیا میتونه به عنوان قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی دنیا بدرخشه یا نه ولی خب چون این موتور توی مسابقات جواب پس داده و تیم توسعش وقت خیلی زیادی براش گذاشتن
همه انتظار دارن رکورد های خوبی ازش ببینن هرچند حیف شد نتونستن تو نوربررینگ رکورد گیری بی در سری داشته باشن
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱نتونستن واژه مناسبی نیست
بعد اون دور نمایشی حداقل چهار پنج تایم نوربرگ رینگ همینجا تو پدال اعلام شد چطور کوروت نتونست؟
یا هنوز تایم زنی رسمی نشده یا شده و اعلام نشده بهرحال همه منتظرش هستن بخصوص با اون تبلیغات بی سابقه درمورد این نسل
سبحان
۲۳ آبان ۱۴۰۱نمیدونم شاید هم رکورد گیری کرده باشن و هنوز زمان اعلامش نرسیده من چیزی که متوجه شدم رو گفتم چون یه بار زمان رکورد گیری تصادف شده بود و فرصت نکردن
یه بار هم زمان گیری کردن تو ترافیک رکورد گرفتن که اون هم اعلام نشد
همیشه روی کوروت های جدید این حجم رسانه بوده من که اینجوری یادم هست این نسل دیگه به خاطر موتور وسط شدن انتظار عموم هم خیلی زیاد هستش
ولی اگه به گذشته هم نگاه بکنی متوجه میشی جی ام هیچ وقت نوربررینگ معیار خودش ندیده و هیچ وقت رکورد گیری رسمی انجام ندادن فکر کنم با هیچ ماشینی
به طور کلی هم به غیر خود آلمانی ها و البته لامبورگینی هیچ کمپانی نمیاد رکورد گیری بکنه تو نوربررینگ فقط برای توسعه استفاده میکنم از این پیست
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱حرفتون کاملا درسته
اما اینبار تبلیغاتش خیلی جهت دار هست و در مواردی حتی دوستان همینجا اشاره مستقیم به خط و نشون برای نوربرگ رینگ داشتن البته از قول مهندسین و مسوولان GM
باید صبر کرد و دید
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱عالیه ، تو تست های شتاب هم که توسط موتورترند انجام شده : صفر تا ۹۶ رو ظرف ۲/۶ ثانیه و ۴۰۰ متر هم تو ۱۰/۵ ثانیه طی کرده و به عنوان یک خودرو ۱۱۸ هزار دلاری ( یعنی هم قیمت پورشه ۹۱۱ بیس ) عملکرد فوق العاده ای از خودش به جا گذاشته طوری که تو ۴۰۰ متر میتونه با پورشه ۹۱۱ توربو s ۲۴۰ هزار دلاری رقابت کنه
سوشیانت
۲۳ آبان ۱۴۰۱شتاب صفرتاصدش هم یک دهم ثانیه از پورشه ۹۱۱ توربو اس بهتره هرچند رقیب این ماشین ۹۱۱ gt3 هست چون اون هم مثل کوروت کوپه یک ردیفه هست
بی خیال اسم
۲۳ آبان ۱۴۰۱آره از نظر تو بهتره
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱اعلام قدرت موتور روی فلایویل درست هست چون یک موتور روی ماشینها و سیستم های انتقال مختلف افت قدرتهای مختلف داره و این کمیت اسب بخار و گشتاور به عنوان شناسه موتور باید بطور ثابت تعریف بشه
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱ممنون آقا مازیار
راستش همیشه برام سوال بود که چرا قدرت روی فلایول اعلام میشه
توضیح کامل منطقی بود
دم شما گرم
MAJking2
۲۳ آبان ۱۴۰۱{افرادی که فرصت قبلی را از دست دادهاند هماکنون میتوانند اقدام به سفارش محصول دوستداشتنی این برند بکنند، خودرویی که تا پایان مدل سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد.}
دوستان اول مقاله یه همچین مَتنی نوشته شده بود منظورش چیه؟
یعنی z06 تولیدش با پایان سال2023 متوقف میشه؟
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱احتمالا منظور ثبت سفارش برای تولیدات سال 2023 هست
امیرحسین
۲۳ آبان ۱۴۰۱شاهکاره
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱حالا کوروت فکرشو بکنید کوروت Zora که هیبریدیه و قرار سال ۲۰۲۵ وارد بازار بشه ، بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و صفر تا ۹۶ حدود ۲/۲ ثانیه داره ( البته شتابش بر اساس حدس و گمان کارانددرایور هست ) ، این لعنتی دیگه قراره چه هیولایی بشه 😍😍🇺🇸🇺🇸🚀🚀
blackwing
۲۴ آبان ۱۴۰۱کوروت ZR1 هم بین Z06 و Zora قرار میگیره و سال بعد با موتور تویین توربو و قدرت ۸۵۰ اسب بخار معرفی میشه
نسل هشتم کوروت تا ۲۰۲۶ تولید میشه و بعد از اون مدل تمام الکتریکی روانه بازار میشه
A.A.S
۲۳ آبان ۱۴۰۱ماشاءالله آمریکا
دیمن
۲۵ آبان ۱۴۰۱شاهکاری از صنعت با اصالت وریشه دار امریکا