این روزها خودروهای محرک عقب با پیشرانههای حجیم تنفس طبیعی و بدون الکتریکیسازی رو به انقراض هستند زیرا خودروهای هیبریدی، الکتریکی و توربوشارژ بر بازار سلطه یافتهاند. بااینحال، ویدئوی جدیدی از هاگرتی نشان میدهد که آئودی R8، شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند. در این جمع اما یک مهمان افتخاری بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که سوپرکارهای تنفس طبیعی را به چالش میکشد. علاوه بر این، جلوههای ویژهٔ فوقالعاده نیز به جذابیت این ویدئو افزودهاند.
در این نبرد، کوروت Z06 برتری دارد زیرا پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میللنگ تخت آن ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. آئودی R8 که در اینجا با نسخهٔ محرک عقب پرفورمنس اسپایدر خود حضور دارد، در میانهٔ گروه قرار میگیرد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخهای عقب میدهد. ضعیفترین خودروی این جمع هم ۹۱۱ GT3 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت است که تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته هیچگاه نباید یک پورشه را دستکم گرفت.
و درنهایت به آخرین و متفاوتترین شرکتکنندهٔ این درگ یعنی دوکاتی پانیگال V4 SP2 میرسیم که راکب آن رانندهٔ حرفهای مسابقه «جاش هرین» است. این سوپربایک از یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری چهار سیلندر با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. تحویل این پانیگال به خریداران در ایالاتمتحده در سهماههٔ دوم امسال با قیمت پایهٔ ۳۹,۵۰۰ دلار آغاز شده است. ویدئو با مسابقهٔ درگ سه خودرو آغاز میشود و سپس برندهٔ این درگ در برابر دوکاتی قرار میگیرد تا ببینیم چهارچرخ سریعتر است یا دوچرخ.
مشخصات فنی
کوروت Z06 | آئودی R8 RWD | پورشه ۹۱۱ GT3 | پانیگال V4 SP2 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری H4 | ۱.۱ لیتری V4 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر | ۱۲۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۴۶۰ کیلوگرم | ۱۹۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۹,۲۹۵ دلار | ۱۷۳,۷۹۵ دلار | ۱۷۱,۱۵۰ دلار | ۳۹,۵۰۰ دلار |
corvette
۱۲ آذر ۱۴۰۱عالیه
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱عالی بودن کوروت طبیعیه
70 ساله داره تولید میشه و همیشه در سگمنت خودش عالی بوده اونم با قیمتی معقول برای همه
اینم سند حرفم
https://www.pedal.ir/chevrolet/christian-von-koenigsegg-says-the-c8-corvette-is-mind-blowing/
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱اوه
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱چه 70 سال با اصالتی که برای رقابت الگو و معیارش شد پورشه و فراری و انجین هم از جلو یه دفعه اومد وسط ماشین :|
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱اهان اره کوروت اصالت نداره چون شده موتور وسط
مثل بنز که جیلی چین خریدش
بی خیال اسم
۱۲ آذر ۱۴۰۱جیلی بخشی از سهام بنز رو خریده
خب که چی؟
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱در مورد عدم اصالت کوروت موتور وسط نطق کردن منم با فروختن سهام بنز به جیلی کمی از اصالت نداشتن بنز رو یادآوری کردم براشون
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱ولی خودمونیم مشخصه از بنز خیلی کینه به دل داری حالا نمیدونم چیکار کرده باهات
همیشه میگن گذشته رو فراموش کن به آینده امیدوار باش
viper2
۱۲ آذر ۱۴۰۱حالا اگه موتورش پوشراد بود یا اگه موتور جلو بود همین شما المانی بازا بهش میگفتید عقب افتاده حالا که کاملا بروز شده و اصالتش رو نگه داشته شده تقلید کار . یادمون نره برترین کابین سال متعلق به چه ماشینی بود؟
بی خیال اسم
۱۳ آذر ۱۴۰۱آره آمریکا خیلی اصالت داره که
موسس شورلت اصالتا سوییسی بوده
ali(chevynova)
۱۳ آذر ۱۴۰۱آخه آینده ای جلو طرفدارهای بنز نیستش
گذشته هم چیزی نبود
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱باز بهونه های اروپایی فن های متعصب شروع شد آخه مرد حسابی به آدمش چه ربطی داره مهم خود کمپانیه البته دلیل اصلی این حرفت حرص خوردن از مهندسی عالیه شورولته
شلبی
۱۳ آذر ۱۴۰۱موتور کوروت یدفعه از جلو نیومده عقب این ایده از خیلی سال پیش در جنرال موتورز مطرح بود و پنجاه سال پیش هم کانسپت و نمونه موتور وسط کوروت ساخته شد و در طی سالیان نیز بارها این ایده توسط مهندسین جنرال موتورز مطرح بوده
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱نتیجه ۷۰ سال اصالت این شده که انجینی ساخته فراری و پورشه هم نمیتونن بسازن در ضمن باید بگم که انجین f136 رو فراری با کمک مازراتی ساخته😂😂😂
علی
۱۲ آذر ۱۴۰۱فقط میگم جونم دوکاتی ، پادشاه موتورسیکلتها
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت Z06 : لایک
911 GT3 : دیسلایک
فقط چین
۱۲ آذر ۱۴۰۱عملکرد این خودرو ها نهایتا در حد و اندازه خودشان یا کمتر بود انتخاب بنده پادشاه این کلاسFulwin 2 Coupe است .
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱اینو از کجا آوردی ؟
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۱عملکرد کوروت واقعا تحسین برانگیز و درخور تقدیس هستش باید صبر کنیم ببینم تو پیست نوربرگ رینگ هم میتونه پابپای 911 GT3 بیاد یا نه
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۱مطمئن باش همونقدر که کوروت خوبه پورش هم خوب تره تازه این فقط نسخه GT3 عه
من نمیدونم این عقده و کین شما ناشی از چی هستش ؟؟؟
Mohammad
۱۲ آذر ۱۴۰۱اوففف کوروتو دیوانه کنندست این ماشین
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوکاتی چقدر سریع هست واقعا ، طبق جدول توی این پیست فقط ۰/۲ از تسلا پلد افسانه ای کند تر بود 😱🚀🚀
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۴۰۱حالا این تایمم به خاطر اینه که موتور دو چرخ نمیتونه مثل ماشین ۴ چرخ لانچ کنه..
ورگنه صفر تا ۳۰۰ دوکاتی زیر ۱۰ ثانیه هست..
یعنی وقتی از خط پایان رد میشه بالای ۳۰۰ کیلومتر سرعت داره درحالی که پلد سرعتش حدودا ۲۵۰ کیلومتر هست وقتی از خط پایان رد میشه..!!!
hamid-rs
۱۲ آذر ۱۴۰۱با ماشین هایی که ۱۰۰ و ۱۶۰ اسب بخار قدرتشون کمتر و با گشتاور هایی که پایینتر درگ میزاره …
عملکرد کوروت واقعا تحسین برانگیزه و بر منکرش لعنت!
ولی اینجور درگ و مسابقات ماسمالی شده واقعا زشته
از قبل مشخص بود که کوروت میبره…
هرچند که گفتم و همیشه هم میگم؛ پرفورمنس تو خط مستقیم خلاصه نمیشه🙂
Amard
۱۲ آذر ۱۴۰۱به 6تایی های جام جهانی نفری یه مجوز واردات خودرو دادن با پرداخت عوارض گمرکی قبل بازی با آمریکا به نظرتون این پاداش چی بود حذف از جام جهانی یا خوردن شش تا گل یا یه چیز دیگه چقدر ارزون شده چهار حرفی اول با ش شروع میشه
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت خیلی خوب بود ولی خداییش پورشه معرکه بود ، اصلا فکرشو نمیکرد انقدر بتونه سریع ۴۰۰ متر رو تموم کنه , نسل قبلی همین gt3 حدود ۱۱/۷ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد تا یک چهارم مایل رو طی کنه ، قطعا gt3rs جدید تایمی حدود ۱۰/۴ میزنه ، ولی من الان به فکر غول مرحله آخر و پرچمدار ۹۱۱ های gt یعنی عالیجناب gt2rs هستم که احتمالا تا سال ۲ دیگه پورشه رونمایی کنه ، پیش بینی ها بر این هست که قرار یه توربو هیبریدی باشه مثل sf90 یا p1 ( هر چند هنوز تایید نشده ) ولی قطعا بیش تر از ۷۰۰ اسب قدرت داره چون نسل قبلی ۷۰۰ بود این اگه واقعا هیبریدی بشه یه چیزی حدود ۸۰۰ اسب بخار یا حتی بیش تر براش پیش بینی میکنم ، تازه دوستان gt2rs جدید هم بیاد باز پرچمدار محصولات پرفورمنس پورشه نمیشه چون الیور بلوم اعلام کرده که جانشین ۹۱۸ اسپایدر تو سال ۲۰۲۵ و یا یه هایپرکار جدید و متمایز از اون قراره رونمایی بشه و فراموش نکنید نسخه ۳ موتوره و ۱۰۰۰ اسبی تایکان هم در راه است 😍😍🔥🔥
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱منتظر کوروت های بعدی هم باش که با قدرتهای ۸۵۰ و ۱۰۰۰ اسب بخار وارد میدون میشن…
بی خیال اسم
۱۲ آذر ۱۴۰۱منتظریم…
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۴۰۱جانشین ۹۱۸ بیاد کوروت زورا باید بره گاراژ..!!
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۴۰۱با ۱۶۰ اسب قدرت بیشتر؟!
زحمت کشیده..
.
.
بخدا همین کروتم که هی میگید پیست محور پیست محور..
از اول تا اخر پیست باید دود اگزوز gt2rs رو بخوره!!
از قدیم گفتن اسپرت ساز یعنی پورشه و فراری
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱کربونادو
جانشین ۹۱۸ که هایپرکار چند میلیون دلاری قراره باشه چه ربطی به کوروت ۱۵۰ هزار دلاری داره ؟؟؟
Amir Machine
۱۲ آذر ۱۴۰۱GT2 RS توئین توربوی 700 اسبی 300 هزار دلاری که فقط خاص پیست توسعه پیدا کرده و برای استفادههای روزمره مناسب نیست رو با Z06 تنفس طبیعی 120 هزار دلاری که طبق بررسیها راحتترین سوپرکار برای رانندگیهای جادهایه مقایسه میکنی؟
چقدر فضای کامنتهای سایت حال به هم زن شده، چه فن اروپا چه آمریکا، هردو طرف فقط چرت مینویسین بدون ذرهای منطق
یکی شلنگو میگیره رو 911 و یکی رو کوروت درحالیکه دنیای سوپرکارهای بدون هرکدوم از این دو نام بزرگ بیمعنی خواهد بود
Porsche 911
۱۲ آذر ۱۴۰۱امیر جان توی اکثر بررسی ها گفته شده که GT2 RS راحتی به اندازه ای داره
درکل بین اسپرت ها ۹۱۱ با پرفورمنس یکسان راحتی بیشتری هم در اختیار خریدار قرار میده
viper2
۱۲ آذر ۱۴۰۱کربونادو ماشین به این پیشرفتگی دودم میکنه؟
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱حاجی اسمت نوشته اونتادور ، بعد از پورشهای که دود میکنه صحبت میکنی بعدش میگی اسپرت ساز یعنی فراری ؟!!
.
فکر کنم ناهار ماهی دودی خوردی با ماست چکیده و ژله با طعم توت فرنگی
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱قشنگ گفتی
سوشیانت
۱۲ آذر ۱۴۰۱فعلا که شورولت فراری و پورشه رو له کرده
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱هم له کرده و هم تحقیر
viper2
۱۲ آذر ۱۴۰۱جالب اینجاست الان شورلت داره پا به پای پورشه و فراری میاد حتی بهتر جذابیتم که نگم براتون توی دنیای تیونینگم که کلا برتری به سمت کوروت هست هممه اینها در حالی که اصل کار جی ام بر روی پیکاپ و ماشین های شهری هست حالا شما فرض کن جی ام یه برند کاملا اختصاصی اسپرت ساز بود دیگه کلا پورشه فراری باید تعطیل میکردن
ali(chevynova)
۱۳ آذر ۱۴۰۱کلا ماشینهای آلمانی و اروپایی نهایتشون یه چرم پوست گاو هلندی هست و یه قیمت پرت همین ، چیزی دیگه ندارن بهش بنازن
R@min
۱۲ آذر ۱۴۰۱gtr3 rs به خاطر تولید دان فورس بیشتر کندتر هم هست و برای درگ ساخته نشده. انقدر با قطعیت نظر میدین خود مهندسای پورشه می مونن چی بگن.
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز چطور میتونه کند تر باشه ، وقتی آیرودینامیک بهتری داره ، وقتی که خود شرکت سازنده گفته صفر تا صدش ۳/۲ ثانیه هست در حالی که برای gt3 معمولی ۳/۴ تایم داده ، درسته که gt3rs ماشین درگ نیست ولی تو خط مستقیم هم حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره ، نسل قبلیش تو درگ هوراکان پرفورمناته اسپایدر و برقی هایی امثال تسلا مدل ۳ پرفورمنس رو شکست داده ( همین مدل ۳ قاتل خیلی از سوپرکار ها هست )
R@min
۱۲ آذر ۱۴۰۱شما بدیهیات ابتدایی این صنعت رو به جای رویا پردازی در نظر بگیری متوجه قضیه میشی و فکر نمی کنم نیازی به باز کردن این مسائل ساده باشه.
حتی اگر این موارد رو در نظر نگیری تو سایت پورشه چهارصد مترو ۱۰.۹ زده و هیچ راننده ای هم نتونسته باهاش زیر ۱۱ بزنه.
d1123
۱۲ آذر ۱۴۰۱R@min
1 تو کدوم بخش از سایت پورشه زده 400 مترو در 10.9 ثانیه طی میکنه؟
2 اگه همین ویدئو رو میدید، متوجه بودید که GT3 در 10.9 ثانیه مسیر یک چهارم مایل رو طی کرده.
3 مت واتسون توی بررسی GT3 توی جاده تقریبا ناهموار زمان 10.85 رو برای 400 متر ثبت کرده.
….
d1123
۱۲ آذر ۱۴۰۱توی شتاب اولیه اون داون فورس میتونه مفید هم واقع بشه.
فقط توی رسیدن به سرعت های بسیار بالاتر دچار مشکل میشه.
ولی اگه حرف شمارو سند در نظر بگیریم، که کم شدن نیروی عمودی سطح منفی، به عملکرد توی 400 متر کمک شایانی میکنه؛ پس جی تی 3 مجهز به پکیج تورینگ باید بتونه زمان بهتری ثبت کنه؟
R@min
۱۲ آذر ۱۴۰۱میزان تولید دانفورس rs اصلا قابل مقایسه با مدل های پایین ترش نیست و واقعا نمی دونم چرا انقدر موضوع رو پیچیده تصور می کنین. قدرت تولیدی این ماشین در حدی نیست که بتونه با دانفورس تولیدی مقابله کنه.
بادی کیت rs و چینش ورودی های هوا بر مبنای حفظ حداکثری پایداری در اطراف چرخ هاست اما gt3 تمرکز روی پایداری کلی بدنه داره و این دلیل اصلی تولید دانفورس بالا در کنار بال عقب بزرگش هست. بنظر خودت چرا خود پورشه تایم چهار صدمتر این ماشین رو رسمی اعلام کرده بر خلاف gt3 معمولی ؟؟
راجب سوال دومت هم برو سایت پورشه رو rs کلیک کن تو تب پرفورمنس می بینی. داریم راجب rs حرف می زنیم.
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت بار دیگه نشون داد سطح عملکردی یه ماشین رو قیمت بالا و پرت تعیین نمیکنه
چرم و چوب و تولید محدود بودن در پیست هیچ اهمیتی نداره بلکه ترکیب یه انجین خوب و گیربکس عالی با میکس شاسی خوب میتونه معادلات رو عوض کنه
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت نزدیک 60 هزار دلار ارزونتره از اون 2 تا ماشینی که نمیدونم اصلا اسمشون چی چیه ولی اندازه 200 هزار دلار پرفورمنسش بهتر بود
احمدرضا
۱۲ آذر ۱۴۰۱اسماشون هست توی توضیحات
ماشین های معروفی هستن
عجیبه اسمشون نشنیدین
ehsan
۱۲ آذر ۱۴۰۱عالی بود 🤣🤣🤣
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱در خوب بودن کوروت شکی نیست ، ولی ۹۱۱ یه افسانه هست که الان بیش تر از ۵۰ ساله رو خط تولید پورشه قرار داره و ده ها مدل مختلف ازش ساخته ، به جرات میگم که جزو ۵ خودرو محبوب تاریخ هست اونور میدان هم که r8 افسانه ای قرار داره که همانطور که در ویدئو مشخصه بهش میگن لامبورگینی آلمانی ( البته در واقع این آئودی بوده که موتور هوراکان رو ساخته و حتی پلتفرمش هم خود آئودی توسعه داده ) عجیبه که شما تا حالا اسم این اعجوبه ها رو نشنیدید
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱“اون ۲ تا ماشینی که نمیدونم اصلا اسمشون چی چیه”
ببین مهندسی برتر و اسم افسانه ای “911” با طرف چیکار کرده که داره از شدت فشار هذیان میگه
اسم پورشه 911 رو که خیییلییییی خوب باید بدونی بالاخره تو یه بخش هایی الگو و معیار همین کوروت بوده!!!!
واقعا همیشه میگم ای کاش توی تاریخ یه بار امثال پورشه و فراری و بنز و لامبورگینی و مکلارن توی سوپر اسپرت ساختن یه بار همین کوروت رو معیار قرار میدادن این بنده های خدا یه مقدار دلشون خوش باشه اینقدر فشاری نشن هذیان بگن
َ
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱فعلا برتری کوروت در اینجا فشار به شما آورده اونم با قیمت خیلی کمتر
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱gt3 یه رکورد افسانه ای با اون نسبت قدرت به وزن توی نوربرگ ثبت کرد و ما داریم لذتشو میبریم
البته نکته ی مهم اینکه پورشه به تنهایی اینکارو کرده نه الگو گرفتنی بوده نه معیاری نه کپی کردنی
حالا ببینیم کی فشار میخوره
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱دقیقا d1123
خود gm خیلی خوب میدونه چیرو بنچمارک کنه بعد اینا اسمشم نمیدونن
بالاخره باید یه جوری خودشونو اروم کنن دیگه
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱تو بحث انجین چی؟ تو اون که از کسی الهام نگرفته ولی باز پورشه رو شکست داده
Ali
۴ خرداد ۱۴۰۲والا این امسال شما هستید که فشاری شدین
مرسدس خودش سوپر اسپرت نمیسازه و درضمن اون هایپر کاری که به نظر من هایپرکار نیست ( مرسدس بنز وان ) ، اخیرن تو پیست آتش گرفت این از بنز ، در مورد مهندسی پورشه هم آره مهندسی عالی داره ولی شورولت کوروت هم به اون اندازه مهندسی خوبی داره ، چون تو پیست ویرجینیا تمامی سوپر اسپرت های گرون تر از خودش رو تو تایم شکست داده .
d1123
۱۲ آذر ۱۴۰۱شما که اسمشونو نمیدونی.
ولی جی ام خوب میدونه که بجای فورد جی تی چیارو بنچ مارک کنه.
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱دمت گرم خوب گفتی
ماشالا gm خیلی خوب 911 رو میشناسه ولی نمیدونم چرا این بنده ی خدا حتی اسمشم نمیدونه
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱فعلا که جنرال موتورز انجینی ساخته که رقباش تو خواب هم بهش نمیرسن این ها فقط بهونست
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت هر موقع با “نسبت قدرت به وزن مشابه پورشه” تونست تایمی حتی نزدیک تایم نوربرگ پورشه بزنه اون موقع در مورد قیمت حرف بزن
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱اون 2 تا ماشین هم که از کوروت باختن هر زمان تونستن با قیمت معقول عرض اندام کنن بیا صحبت کن
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱عیار واقعی ماشین توی پیست معلوم میشه
برد و باخت هم اونجا مشخص میشه
بازم میگم کوروت هر موقع با “نسبت قدرت به وزن مشابه پورشه” تونست تایمی مثل پورشه بزنه اون موقع در مورد قیمت حرف بزن
زیاد هم نگران قیمت و جیب مردم نباش اونی که دنبال پرفورمنس باشه خیلی خوب میدونه از کدوم کشور و کدوم برند ماشین بگیره
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱اینجا هم پیست بود دیگه محوطه تره بار نبود که استاد
هرچند که برای کوروت شکست دادن این 2 تا ماشین هرجای دیگه باشه مثل همین رقابت بازم آسونه اونم با قیمت کمتر، دقت کن قیمت کمتر
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱@ali(chevynova)
خودتو نزن به اون راه منظورم از پیست همون رقابت توی جهنم سبزه نه خط مستقیم
منظورم از تایم، زمان یک دور پیسته نه مستقیمی
ینی واقعا فک کردی منظور من از پیست چیه ؟ البته مقصر نیستی بالاخره کل درکت از رقابت خلاصه میشه توی تایم 400 متر
به طرف میگی پیست هنوز نمیدونه منظورت چیه
تایم خط مستقیمو ولش کن این کوروت هنر نکرده با 160 اسب قدرت بیشتر تو مستقیمی سریع تر بوده
عملکرد این کوروت هم توی نوربرگ میبینیم
گرچه این تایم نوربرگ پورشه با این نسبت قدرت به وزن رو کوروت باید تو خواب ببینه یه تقسیم کن ببین چند چنده
پرفورمنس هزینه داره
viper2
۱۲ آذر ۱۴۰۱والا تا اونجایی که ما دیدیم کسایی که دنبال پرفورمنس هستن بیشتر سمت محصولات جی ام و تویوتا و موپار و نیسان میرن و تقویتشون میکنن ما که ندیدیم بیان پورشه رو تقویت کنن
ali(chevynova)
۱۳ آذر ۱۴۰۱bmw
زیاد عصبی نباش
آروم کامنت بذار
موفقیت چشمگیر کوروت اینجا مشخصه
کپی و الگو گرفتنی هم که گفتی طبیعتا یکسری داستان تخیلی بوده در حد فیلمهای هری پاتر
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوستعزیز BM”WC” M POWER
فعلاً فشار رو شما داری میخوری چون ۹۱۱ که میگی با اختلاف ۵.۵ ماشین از کوروت خورده
به ازای هر ماشین ۱ دونه فشار بخوری میشه ۵.۵ که خارج از توان تحمله واقعاً
بی خیال اسم
۱۲ آذر ۱۴۰۱با توان بیشتر برده
خیلی زحمت کشیده
این ماشین واس درگ نیست
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱توانش بیشتر بوده
وزنش بیشتر بوده
قیمتش هم کمتر
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز …
قشنگ برو یه ماشین حساب بردار نسبت قدرت به وزن دو تا ماشینو حساب کن مقایسه کن بعد کامنت بزار
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز blackwing
با این wc که کنار بی ام و گذاشتی سهامش یه 200 درصدی افت کرد نکن از اینکارا
ولی یه توصیه میکنم بهت ادم هیچوقت نباید چشمشو بروی حقیقت ببنده
بالاخره وقتی 911 بشه معیار و الگوی “کوروت 70 ساله” برای ساخت سوپراسپرت “قابل رقابت” توی سگمنت خودش یه مقدار برای شماها سنگینه و فشار زیادی وارد میکنه و صد در صد برد کوروت با 160 اسب بخار بیشتر از 911 توی درگ خیلی میتونه شماهارو اروم کنه
بی خیال اسم
۱۳ آذر ۱۴۰۱کار خاصی نکرده علی شوی نوا
نگاه تایم چهار صد مترش کن
فقط یک دهم ثانیه با بیمر ام ۵ سی اس تفاوت داره
تازه بی ام و در کلاس سدان قدرت کمتر وزن بیشتر😂😂😂
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱اتفاقا شورولت شاهکار کرده بی خیال اسم تونسته به شتاب صفزتاصد ۲.۶ برسه که پورشه و بنز و آئودی و… حریفش نمیشن
viper2
۱۲ آذر ۱۴۰۱فشار = نیرو به سطح
هر چه سطح کمتری داشته باشید فشار بیشتر است .
Ali
۴ خرداد ۱۴۰۲داداش فشاری نشو ، پورشه هم میتونه اما تو خواب 😂😂😂
یعنی آنقدر جمله هات خنده داره که دل درد گرفتم ، یعنی پر قدرت ترین پیشرانه ی تنفس طبیعی ساخته شده تاریخ ، تو اشکال بگیری و بیای با پیشرانه های پورشه مقایسه کنی من دیگه حرفی ندارم .
BMW/M-POWER
۱۲ آذر ۱۴۰۱بله که به لطف پورشه و فراری و جمعی از دیگر سوپر اسپرت سازان به واقعیت پیوست
ali(chevynova)
۱۳ آذر ۱۴۰۱فراری رو که فورد جی تی در لمانز لوله کرد رفت
پورشه هم اینجا لوله شد
جای دیگه هم باز لوله میشن
BMW/M-POWER
۱۳ آذر ۱۴۰۱@ali(chevynova)
به نکته ی ظریفی اشاره کردی
یاد فیلم ford vs ferrari افتادم که “یک” قسمت بود
اتفاقا اروپایی ها قصد داشتن یه فیلم در مورد قهرمانی های بنز و فراری و پورشه و … توی لمانز بسازن بعد دیدن یه فیلم جوابگو نیست بعد گفتن پس بهتره یه سریال خیلی بلند بسازیم که شاید همون قهرمانی های یه فراری توش جا بشه
سریال خیلی بلندی خواهد بود و مختص آمریکایی فن ها
پیشنهاد میکنم وقتی ساخته شد حتما به همراه دوستانت این سریال جذاب رو تماشا کنی
تخمه و چیپس یادت نره
ali(chevynova)
۱۳ آذر ۱۴۰۱عه خوبه
ببینیم شاید واقعیت رو تغییر بده اون سریال البته اگه مثل هشدار برای کبرا ۱۱ خالی بندی نباشه
blackwing
۱۳ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز Empa-Ver
اروپا توان ساخت یه فیلم درست حسابی رو نداره ، نهایتاً با همکاری ۱۵ تا کشور اتحادیه اروپا بتونن یه فیلم در حد جشنواره کَن بسازن ، مثل پروژه میباخ اگزلرو که لاستیکهاش رو ایتالیا ساخت ، بدنه رو آلمان ساخت ، موتور رو توی اتریش جمع کردن ، یا هواپیمای کنکورد… همه باهم جمع بشن تازه میشه یه ایالت تگزاس…
YEHAAAA 🇺🇸
BMW/M-POWER
۱۳ آذر ۱۴۰۱@ali(chevynova)
خیالت راحت واقعی ترین چیزی خواهد بود که با چشمات میتونی ببینی
البته حواست باشه فشارت نره بالا
blackwing
۱۳ آذر ۱۴۰۱یعنی میخوای بگی نمیدونستی بیامو …بیش نیس ؟ 😂 جلو چشمم وسط پیست آزادی یدونه E46 یاتاقان زد ، شما بیمر دوستا خون پورشه رو بخورین سیر نمیشین حالا داری از افتخارات ۹۱۱ به ما میگی ؟
همین که کوروت و ۹۱۱ از ۵۰ سال پیش باهم رقابت داشتن واسه کمپانی بیام WC یه رویاست چون هیچ نمایندهای تو این رقابت نداره و نخواهد داشت
BMW/M-POWER
۱۳ آذر ۱۴۰۱اتفاقا کانسومر ریپورتز همین دو هفته پیش یه لیستی از قابلیت اطمینان ماشین ها منتشر کرد که پدال هم خبرشو کار کرد بهتره یه نگاه بندازی و از رتبه ی 3 بی ام و و رتبه ی 17 کادیلاک و 20 شورلت لذت ببری
بی ام و موتور نمیسازه 8 سیلندر 100 لیتری بعد 300 اسب ازش بکشه بیرون
بی ام و دنبال پرفورمنسه وقتی سال 1982 بی ام و از موتور m12 چهار سیلندر 1499 سی سی توربو ماکسیمم 1400 اسب بخار میکشید بیرون شما کجا بودید؟
موتور های m12 , m13 بی ام و هنوز هم رکورد دار قویترین موتور های فرمول وان تا امروز هستن
در ضمن بی ام و اندازه ی تمام مدل های تولیدی ماشین امثال کادیلاک و شورلت فقط جایزه برای انجین برده در مورد انجین بهتره به بی ام و اشاره نکنی برای خودت میگم
میرسیم به اون حرفی که در مورد رقابت کوروت و 911 گفتی کدوم رقابت؟؟؟؟؟
میخوام بدونم دقیقا کی کوروت توی تاریخ تونسته با 911 ها رقابت کنه؟؟
911 ها با فراری و نیسان جی تی ار و امثال اینا رقابت میکردن اونوقت کوروت این وسط چی میگه؟
بعدش هم این wc که میگی فایده نداره من دارم از تایم 10.6 m5cs توی جدول لذت میبرم
Lamborghini
۱۲ آذر ۱۴۰۱چه صدای لذت بخشی با روح و روان آدم بازی می کنه به شخصه این مدل های اتمسفریک رو به نمونه های توربو ترجیح میدم چند دهم ثانیه سریعتر بودن نمونه های توربو ارزش فدا کردن صدا رو نداره.
البته روی صحبتم فقط کلاس سوپر کار بود با خودرو های خانوادگی کاری ندارم چه الکتریکی باشه چه درونسوز.
احمدرضا
۱۲ آذر ۱۴۰۱چه شروع طوفانی واسه کوروت
باریکلا
M5 cs پا به پاش رفته تو جدول
رکورد دوکاتی خیلی بهتر از M1000 بود
تقریبا یک ثانیه
ممکنه بخاطر زمین یا راننده باشه هرچی بود نباید ۸ دهم جا بمونه
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱وای پسر کوروت عجب چیزیه 🤦🏻♂️🤌🏼🤌🏼🤌🏼
تصور اینکه ZR1 و Zora با قدرتهای ۱۰۰۰ اسب بخار چطوری قراره باشن خیلی سخته 🤦🏻♂️
فکر کنم راحت ۴۰۰ متر رو تو خونه ۹ ثانیه بزنن
بی خیال اسم
۱۲ آذر ۱۴۰۱زیر ۹ که احتمالش خیلی کمه واسه ماشین ها این کلاس
و هزار اسب شاید به سختی بتونه زیر ۹ بره
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱اگر با این لانچ کنترل و گیربکس باشه راحت ۹ میزنه
فکر کن روی این موتور دوتا توربوچارجر نصب کنن…
R
۱۲ آذر ۱۴۰۱تند نرو بوگاتی با اون عظمت ۹.۱ میزنه اونوقت چطور کوروت هزار اسبی زیر ۹ میزنه اونم راحت؟
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱من تند نمیرم ، کوروت تند میره… ببینیم و تعریف کنیم 🙂
کوروت Z06 ثابت کرد این اتاق کوروت حرفهای زیادی برای گفتن داره
HAMID
۱۲ آذر ۱۴۰۱تبلیغ جالبی واسه کوروت بود
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱واقعیت جالبی هم برا شکست اون 2 تا ماشین بود
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۱کوروت با ۷۰ سال سابقه و انبوهی از افتخارات و پیروزی ، نیاز به تبلیغ نداره
این کرهایها و چینیها هستن که تا ۷۰ سال دیگه باید تبلیغ کنن
Hadi
۱۲ آذر ۱۴۰۱GT3 و Z06 شاهکار مهندسی آلمان و آمریکا 🇺🇸🇩🇪
دو تا هیولا کنار هم خیلی جذاب بود درگ جفتشون خیلی دوست داشتنین و انتخاب یکیشون برام خیلی سخته…
R8 با اون V10 و صدای جذابش جالبه کوروت هم صداش شبیه V10 شده و خیلی جذابه 👌🏼
faster
۱۲ آذر ۱۴۰۱911 turbo s
R@min
۱۲ آذر ۱۴۰۱تو درگ که طبیعیه برده کوروت، قدرت بیشتر و یه لانچ کنترل و گیربکس بی نقص کارو در میاره.
باید دید بعد این کمپین تبلیغاتی کی تو پیست میاد ؟!
Sobhan
۱۲ آذر ۱۴۰۱من بین اینا واقعا دوگاتی رو بر میدارم 😂تازه این هم سری ترین دوگاتی نبود 🙌
d1123
۱۲ آذر ۱۴۰۱this is an American Ferrari
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۱اون وقت چجوری به این نتیجه رسیدی؟ فراری هم میتونه یه شورولت ایتالیایی باشه
بی خیال اسم 2
۲۲ دی ۱۴۰۱مهم اینه که
هیچکس به فراری نمی گه شورلت ایتالیایی
به شورلت می گن فراری آمریکایی
خخخخخ