شورلت

10.6 ثانیه، تایم احتمالی کوروت Z06 جدید در 400 متر

هرچند شورلت کوروت Z06 جدید رسماً معرفی شده است اما جذاب‌ترین مشخصات پرفورمنسی آن هنوز رسماً منتشر نشده‌اند. بااین‌حال، خوشبختانه وقتی حرف از پرفورمنس خودروهای اسپرت آمریکایی باشد، فروم‌های اینترنتی همیشه برای افشای اطلاعات مفید هستند. حال نیز در فروم کوروت اطلاعاتی منتشر شده که هرچند منشأ آن مشخص نیست اما تایم ۱۰.۶ ثانیه را برای مسافت ۴۰۰ متر Z06 جدید نشان می‌دهد.

این عدد قابل‌توجهی است زیرا برای مقایسه، Z06 قبلی ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه طی می‌کرد و پورشه ۹۱۱ توربو S کنونی این کار را در ۱۰.۱ ثانیه انجام می‌دهد. البته هیچ نشانه‌ای مبنی بر معتبر بودن این اطلاعات وجود ندارد و شورلت نیز هنوز واکنشی به آن نشان نداده است. همچنین این احتمال وجود دارد که این تایم با تجهیزات سفارشی خاصی مثل لاستیک‌ها و یا تحت شرایط خاصی با رانندهٔ آزمایشی شورلت ثبت شده باشد و در حالت عادی تفاوت داشته باشد.

درهرحال، هرچند تایم ۴۰۰ متر خودروهای پرفورمنس همیشه برای طرفداران جذاب و سرگرم‌کننده است اما مسابقهٔ درگ هرگز بهترین معیار برای سنجش توانایی‌های خودرویی مثل کوروت Z06 نیست زیرا این سوپرکار موتور وسط آمریکایی با نیروگاه ۶۷۰ اسب بخاری دور بالا به‌احتمال‌زیاد در پیست‌های پیچ‌درپیچ یک هیولای مطلق خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    از تایمش تو ۴۰۰ متر اینه که رقیب توربو اس نمیشه البته تو خط مستقیم
    توی پیست رقیب این ماشین 911 GT3 هست که هنوز مشخص نشده کوروت سریعتر هست تو پیست های مختلف یا ۹۱۱

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. خوشنام

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      صد در صد کوروت سریعتره

      موافقم 12
      مخالفم 20
      1. GODZILLA

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (31 ديدگاه)

        ببخشید آقای خوشنام جی تی ۳
        از جی تی سه ار اس نسل قبل سری تره
        یعنی این از اونم سری تره؟بعد یه سوالم داشتم کیفیت این بیشتره یا تسلا؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. خوشنام

          ۱۷ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          جوجه رو آخر پاییز میشمارن، فعلا وسط پاییزیم

          موافقم 2
          مخالفم 4
    2. MOHAMMAD.Z06

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (420 ديدگاه)

      رقیب توربو اس E_ray هستش که چهار چرخ و سال اینده رونمایی میشه

      موافقم 12
      مخالفم 2
    3. 1123

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بنظر من که کوروت باید سریعتر باشه چون تو خیلی از عوامل موثر در تایم پیست بهتر خودشو نشون داده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Sina10

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        احتمال زیاد سریعتره
        در واقع کوروت Z06 یه چیزی بین ۹۱۱ توربو اس و ۹۱۱ GT3 با قیمت خیلی کمتر محسوب میشه
        به لوکس بودن و اون سرعت توربو اس تو خط مستقیم میرسه ولی توی پیست شکستش میده
        و در مقابل ۹۱۱ GT3 که البته هنوز مشخص نشده کدوم سریعتره ولی ۹۱۱ میشه دید پیست محور تره ( پیست محور تر بودن به معنای سریعتر بودن نیستا)
        و Z06 یه چیزی بین ایناست ولی خب خیلی با ارزشه

  2. کافر مقدس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    البته هیچ نشانه‌ای مبنی بر معتبر بودن این اطلاعات وجود ندارد

    ولی ازش خبر میسازن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. Yasin

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اوف پس ZR1 چی قراره باشه 🔥🔥

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. MOHAMMAD.Z06

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    کاملا قابل پیشبینی
    کشش بیشتر گیربکس با ضریب نزدیک
    تفاوت هایی هستن که باعث میشن c8 zo6
    سریع تر از نسل قبل باشه
    پورشه gt3 نسل جدید تایم چهارصد مترش ۱۰.۸۵ هستش

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. محمد امین

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      مطمئن هستم z06 در درگ از gt3 سریع تره و تایم حدود ۱۰.۶ داره ، حالا یکم بالا و پایین مهم نیست
      ولی ، باید توجه کرد که gt3 حدود ۱۶۰ اسب بخار یا به عبارتی ۳۰ درصد قدرت کمتردو حدود ۱۵۰ نیاون متر گشتاور کمتر داره

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        پورشه ها که همیشه قدرت کمتر داشتن و این موضوعو با گیربکس و شاسی و اصلاحات آیرودینامیکی جبران کردن.

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. MOHAMMAD.Z06

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (420 ديدگاه)

        Gt3 حدود ۱۳۰ کیلو سبک تر
        همچنین کشش بیشتری به خاطر محل قرار گیری موتور برای شتاب گیری سود می‌بره

        موافقم 3
        مخالفم 4
  5. Aboaldazl demon

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    آقا یه چی بگم بترسید
    کوروت zr1

    موافقم 5
    مخالفم 7
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بعید می‌دونم ۱۰,۶باشه، با این همه تغییر و تحول و ارتقا یعنی همش ۰,۳ثانیه با کوروت قبلی اختلاف داره؟ باید بیاد اون وقت رکوردش مشخص میشه…

    1. Sina10

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      خب حتما شورولت تمرکزش رو برای پیست گذاشته که این نتایج بدست اومده ، قرار نیست همه ارتقا ها توی خط مستقیم هم تاثیر داشته باشن
      میشد پیش بینی کرد که توی خط مستقیم به ۹۱۱ توربو اس نمیرسه ، توربو اس ماشین فوق العاده ای در خط مستقیمه با وجود قیمت خیلی بالاش بازم با ارزشه
      ، ولی کوروت ، GT3 رو تو خط مستقیم راحت میزنه
      توی پیستم احتمال اینکه کوروت سریعتر باشه زیاده ، دیگه چه برسه به ZR1 و زورا
      البته من معتقدم در صورت عرضه مدلی مثل ۹۱۱ GT3RS ، کوروت ZR1 رقیب اینه تا GT2 RS
      زورا هم در سطح هایپرکار ها میره رقابت کنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Sina10

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        در نظر بگیرین که تنفس طبیعیه و تایم احتمالیش اینجوریه!!

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          👌👍

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        البته به این موضوع دقت نکرده بودم آره ممکنه روی پیست تمرکز کرده باشن تا خط مستقیم، مثل کادیلاک های بلک وینگ جدید…

  7. جمشید

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (440 ديدگاه)

    کوروت با این قیمت و ظاهر جذاب و پرفورمنسی که داره پوز اکثر بزرگان رو بدجوری به خاک مالیده

    موافقم 7
    مخالفم 5
  8. R@m!n

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جالبه که اکثر شایعات فروم های برندای آمریکایی درست از آب در میاد. بنظرم برای یه ماشین تنفس طبیعی زمان فوق العاده ای هست.

    البته از درگ مهم تر عملکرد تو پیسته که به شخصه انتظار زیادی ازش دارم.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. یانکی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    احتمالا تایمش زیر 10.5 باشه.ولی من ترجیح میدم به جای انجین فعلی انجین نسل قبل با 700 اسب توش باشه.ولی خوب شورلت کاری کرده که تو تاریخ بی سابقه یا کم سابقه هست.از انجین تنفس طبیعی پوشراد که عشق منه تا انجین میلنگ تخت دور بالا تنفس طبیعی پوشراد با موتور برقی انجین دور بالا با توربو و انجین دور بالا با توربو و موتور برقی.کاش یه موتورسوپر شارژ هم در نظر بیگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا