برای ونهای قدیمی شورلت اکسپرس و جیامسی ساوانا که از سال ۱۹۹۶ تاکنون در حال تولید هستند، پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 بنزینی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه شده است.
ونهای بزرگ شورلت اکسپرس و جیامسی ساوانا از سال ۱۹۹۶ تاکنون بدون تغییر بزرگی در حال تولید هستند و جنرال موتورز فعلاً برنامهای برای کنار گذاشتن آنها ندارد. این شرکت حتی در سال ۲۰۲۱ پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی جدیدی که متعلق به سیلورادو HD بود را برای این ونها ارائه کرد. از اواسط سال ۲۰۲۳، ارائۀ این پیشرانه برای نسخههای باری اکسپرس و ساوانا متوقف شد و صرفاً نسخههای مسافری را میشد با این موتور خرید اما حالا جنرال موتور دوباره این موتور را برای نسخهٔ باری هردو ون ارائه کرده است.
این پیشرانه که L8T نام دارد، به سیستم تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 بنزینی با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۴ نیوتن متر گشتاور هم برای این ونها قابل انتخاب است. جنرال موتورز قبلاً یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل دورامکس را هم برای اکسپرس و ساوانا ارائه میکرد اما این موتور از ابتدای امسال از لیست پیشرانهها حذف شده است.
علاوه بر این، جنرال موتورز موقتاً تولید نسخههای مسافری و باری پنجنفرهٔ این دو ون را هم متوقف کرده است. دلیل این کار مشکلی در صندلیهای ردیف دوم این نسخهها عنوان شده است. شورلت اکسپرس و جیامسی ساوانا با وجود سن بسیار بالا هنوز هم در بازار آمریکا محبوب بوده و فروش خوبی را تجربه میکنند. در سال ۲۰۲۲، فروش اکسپرس به ۵۲,۷۹۶ دستگاه افزایش پیدا کرد و ساوانا ۲۵,۵۶۹ دستگاه فروخت. تا پایان سهماههٔ سوم سال جاری هم ون شورلت ۳۰,۵۴۵ دستگاه و جیامسی ۱۹,۲۶۱ دستگاه فروخته است. قیمت اکسپرس و ساوانا مدل ۲۰۲۴ از ۴۲,۵۹۵ دلار آغاز میشود.
علی جردن
۱۱ دی ۱۴۰۲لذت رانندگی با ون های آمریکایی از خودروهای تولید خاورمیانه هم بیشتره
بهرام
۱۲ دی ۱۴۰۲هم؟ اون هم زیاده.
Cyber truck punk
۲ بهمن ۱۴۰۲این پیر سگ چرا باز نشسته نمیشه؟
ولی الحق ون خیلی خوبیه و سواریه نرمی داره.
تو ترکیه توش نشستم.
وقتی پشت فرمونی، حس راننده تریلی بهت میده و خیلی ابهت بهت میده
H2
۱۱ دی ۱۴۰۲به ترکیب برنده نباید دست زد
ولی انجین ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری برای این ماشین خیلی زیاد نیست؟؟
هیبریدی میکردن بهتر نبود؟؟
Behi
۱۱ دی ۱۴۰۲عاشق ونهای آمریکاییم
لامصبا جون میده برا مسافرت
yaghoub
۱۱ دی ۱۴۰۲ون
چیزی که در ایران کمیابه ولی من عاشق این کلاس خودرویی هستم . و به نظر من برای افراد فنی که مجبورن وسایل زیادی با خودشون جابهجا کنند . خیلی مناسبه.
Dan
۱۱ دی ۱۴۰۲شبیه ون لامار نیست؟
میگما قیافش آشنا بود
Grant
۱۱ دی ۱۴۰۲بله اسمشم vapid speedo بود
هدایت پاشایی
۱۲ دی ۱۴۰۲من اگر همین ماشین رو داشتم توش زندگی میکردم آرزوی این ماشین رو باید به گور ببریم
مصطفی
۱۲ دی ۱۴۰۲متاسفانه همینه
مهدی
۱۱ دی ۱۴۰۲ناخدا گاه آدم یاده فیلمهای آمریکای میوفته الان یکی در رو باز میکنه یکی رو میدزده
🤣🤣🤣🤣🤣
ولی از شوخی گذشته یدونه از اینا بدن بهم کمپر ون میکنم میزنم دله جاده کله ازآن رو میگردم
حسین دهمرد
۱۲ دی ۱۴۰۲یه کلاس هست بهش میگن استپ ون من ازش خیلی خوشم میاد. خود شوی هم یه مدل p10 داشته قدیما واسه استفاده ی خانوادگی.
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۲نامرد حداقل یه مانیتور براش نذاشته اینمه داره میفروشه یه موتور جدید سیلورادو رو هم که روش گذاشتی الان هن برای نسخه مسافربریش بخاطر مشکل داری صندلی جدید طراحی میکنی یه دستی هم به داشبوردش میکشیدی نمیگیم پشت امپر دیجیتالی یزار ولی حداقل غربیلک فذمون و سیستم صوتیش رو عوض کن یه مانیتور و دوربین حالا حداقل دوربین عقب حداکثر دوربین سیصد و شصت روش بزار بیشتر بفروشی این چیه هنوز ضبطه سی دی خور دکمه ای بدون بلوتوث روشه اخه راننده بنده خدا چه گناهی مرده شرمتش ارزون ترین گزینه بازار که این باشه رو میخره اخه
LAND CRUISER 70
۳ مهر ۱۴۰۳تو جنوب شرق آسیا هم باید باز عرضه بشه
تو
تایلند
اندونزی
فلیپین
کره جنوبی
آپشن AWD و گیربکس اتوماتیک هم براش
بزارن و مدل مینی تراک عالی میشه