شورولت گروو Groove به عنوان کراس اوری ارزانقیمت، در تستهای تصادف لاتین انکپ هیچ ستاره ایمنی را کسب نکرده است.
گروو یکی از محصولات ناشناخته شورولت به شمار میرود. این خودرو حدود ۴ سال قبل و با قیمت احساسبرانگیز ۱۲ هزار دلار معرفی شد. البته باید گفت گروو اساساً نسخه ریبج شده از بائوجون ۵۱۰ محسوب میشود، خودرویی که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ در کشور چین تولید شده است. این خودرو با نشان شورولت به کشورهای آمریکای لاتین و خاورمیانه صادر میشود. اما آنچه باعث تأسف شده ایمنی بسیار پایین شورولت گروو در تستهای تصادف لاتین انکپ است. در واقع کراس اور موردبحث حتی یک ستاره ایمنی را نتوانسته به دست آورد. گروو در تست تصادف از جلو ساختاری ناپایدار داشته و میزان حفاظت از قفسه سینه، زانوها و پاهای او فقط در حد امتیاز “مرزی” بوده است. در تست برخورد از کناره، کارشناسان لاتین انکپ شاهد نفوذ به بخش کابین و سرنشینان بودهاند.
این موسسه ایمنی میگوید گروو از چهار کیسه هوا سود برده اما خبری از سیستمهای کمکراننده پیشرفته حتی بهصورت سفارشی نیست. در ارزیابی حفاظت از عابران پیاده نیز خودروی موردبحث امتیاز ضعیف و مرزی را برای سر عابر پیاده کسب نموده و حفاظت از بخش بالایی پای او نیز ضعیف بوده است. البته امتیاز حفاظت از بخش پایینی پاهای عابر پیاده خوب و مرزی اعلام شده است. شورولت گروو در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، کودکان، عابران پیاده و سیستمهای ایمنی به ترتیب ۳۹.۴، ۶۸.۵، ۳۶.۳ و ۵۸.۱ درصد امتیازها را دریافت نموده و به همین خاطر لاتین انکپ به خریداران توصیه میکند تا زمانی که شورولت محصولی ایمنتر ارائه نکند گروو را نخرند. استفان بروزیاک رئیس لاتین انکپ میگوید:
ما بهصورت فوری از شورولت میخواهیم تا نقصهای ایمنی جدی گروو را رفع کند، خودرویی که علیرغم محبوبیت خود در آمریکای لاتین هیچ ستاره ایمنی را کسب نمیکند. تستهای ما نشان دهنده ساختارهای ناپایدار و حفاظت اندک این خودرو از سرنشینان بزرگسال، خردسال و عابران پیاده بوده و تکنولوژیهای ضروری همچون سیستمهای کمکراننده وجود ندارند. به عنوان پرفروشترین کراس اور بازار شیلی، گروو ریسک استفاده بالایی برای مصرفکنندگان دارد.
او ادامه میدهد:
ما از شورولت میخواهیم با بهبود یکپارچگی ساختاری، حفاظت بیشتر از سرنشینان و نصب تجهیزات ایمنی پیشرفته در تمامی نسخهها، ایمنی گروو را بهبود بخشد. ما قویاً به مصرفکنندگان توصیه میکنیم تا زمان رفع این مشکلات از خرید گروو خودداری کنند.
برخی افراد معتقدند یک خودروی ارزانقیمت نمیتواند به اندازه مدلهای گرانتر ایمن و مجهز باشد. اگرچه چنین چیزی دست است اما این به معنی عدم کسب حتی یک ستاره ایمنی در تست تصادفات نیست. خودروی ارزانقیمت داچیا ساندرو چند سال پیش توانست از یورو انکپ دو ستاره ایمنی کسب کند. حتی داچیا اسپرینگ که در چین تولید میشود هم یک ستاره را به دست آورده است. واقعیت این است که همیشه ایمنی قربانی تولید خودروهای ارزانتر و پرفروشتر میشود. البته اگر برنامههای ایمنی خودروها در دولتهای مختلف جدی گرفته شود احتمالاً علاقه خودروسازان به تولید چنین خودروهایی کمتر خواهد شد. از طرف دیگر نتایج هشدار دهنده چنین تستهایی میتواند مردم را متقاعد کند محصول دیگری را انتخاب نمایند.
البته شورولت تنها برند مشهوری نیست که با این وضعیت مواجه میشود. تویوتا رایز نیز چند هفته قبل بدون دریافت هیچ ستاره ایمنی تستهای لاتین انکپ را ترک کرد؛ اما سخنگوی شورولت در پاسخ به نتایج این تستها گفته است:
شورولت گروو بهصورت استاندارد با ۴ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل چهار چرخ و ترمزهای دیسکی با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز عرضه میشود. همچنین این خودرو از کنترل پایداری، دوربین دندهعقب و یادآور کمربند صندلی مشابه سایر خودروهای بازار سود میبرد. گروو همانند تمامی خودروهایی که بهصورت جهانی تولید میشوند تمامی قوانین ایمنی دولتی را در کشورهای گوناگون رعایت کرده است.
amir
۷ مهر ۱۴۰۳فقط میتونم بگم ماشالا
amirkhanzadeh
۷ مهر ۱۴۰۳حقیقت من تعجب نکردم بیشتر سهامشون برای چینی هاست باید این اتفاق می افتاد
hosen
۷ مهر ۱۴۰۳“البته باید گفت گروو اساساً نسخه ریبج شده از بائوجون ۵۱۰ محسوب میشود، خودرویی که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ در کشور چین تولید شده است”
از یه محصول بیهویت و ارزون قیمت بیشتر از اینم انتظار نمیره
علی جردن
۷ مهر ۱۴۰۳اکستریم VX آقای گلزار ۵ ستاره ایمنی داره
یا آمریکا عقب مونده یا چین زده جلو
Kiarash
۷ مهر ۱۴۰۳بنز ۳۰ سال پیش ۵ ستاره ایمنی ماشین هاش داشتن بعد اکستریم گلزار تازه به نوآوری جدید رسیده 😂
اشکان
۸ مهر ۱۴۰۳تو که ماشین های چینی رو مسخره میکنی خودت چه ماشینی داری؟ معلومه نگم بهتره.
هر کشوری بخواد تو هر زمینه ای پیشرفت کنه
پیشرفت زیادی میکنه مثل چین، اصالت و اینکه تو قدیم چی بوده رو ولش کن الان چی هست چی میسازه چطوریه، این مهمه .
.
در زمن من به همه خودرو ساز های دنیا احترام میگذارم. به خصوص خودرو سازان آلمانی 🇩🇪.
Galant.VR4(JDM)
۷ مهر ۱۴۰۳شورولت>>>>>>>>کل خودروسازی چین
گاس فرینگ
۷ مهر ۱۴۰۳مسئله اینجاست اینم چینیه
car lover
۷ مهر ۱۴۰۳ماشالا ناایمنی
اون از suv های فول سایز تاهو و سابربن و اکسپدیشن و واگنیر
اینم از این
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳دقیقا کجا گفته این اس یو وی ها ایمنی پایینی دارن؟!
NGU
۷ مهر ۱۴۰۳از قدیم تا الان ایمنی ضعیف پاشنه آشیل محصولات آمریکایی بوده و میانگین با امتیاز قابل قبول تست هارو گذروندن
اونوقت یه سری میان میگن اروپایی الکی گرون
ایمنی ضعیف خودروهای فول سایز آمریکایی و ماسل کار مقاله اش توی همین پدال کار شده
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳مشکل اینه که شما فقط تیتر مقاله رو خوندی وگرنه جاییش نوشته نشده که اینا ایمنیشون ضعیفه
datsun
۷ مهر ۱۴۰۳بقیه خودروسازها هم تو آمریکای جنوبی وضع بهتری ندارن معمولا بنجلها رو اونجا میفروشن،
حمیدرضا
۷ مهر ۱۴۰۳کسی نبود اینو ماله کشی کنه؟
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳از یه محصول ارزون و اقتصادی و به درد نخور چه انتظاری داری؟
این فقط آرمش شورلته.
حمیدرضا
۸ مهر ۱۴۰۳پس ماشالا اصالت ماشالا پشتوانه
تنها ماشینی که میتونه از نظر پشتوانه و اصالت باهاش رقابت کنه هافی لوبو هست قهرمان ابدی نسکار
car lover
۸ مهر ۱۴۰۳طاها داچیا ساندرو و تویوتا کرولا هم اقتصادی و ارزونن پس چطور اونا ایمنی شون بالاست؟
چون قیمتش پایینه مردم باید توش بمیرن؟
این نتیجه شراکت با چینی هاست
#شورلت_چینی
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳به قیمتش توجه کردی؟
اشکان
۸ مهر ۱۴۰۳عزیز من ضعیف بودن این ماشین ربطی به چین نداره. این ماشینه که ناایمن ساختنش
مهم نیست چه برندی ساخته . ولی از شورولت که برند دوست داشتنی من هست بعیده یه همچین ماشین مزخرفی رو تولید کنه .
فقط همین محصولات درجه دو سه چینی که تو ایران هستند مثل تیگو 7 پرو و 8 پرو و اریزو پنچ همشون 5 ستاره ایمنی دارند.
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳بنز چینی و ایکس کلاس رو چی بگیم؟
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳فعلا منتظریم یکی بیاد بنز ایکس کلاس رو ماله کشی کنه
حمیدرضا
۱۲ مهر ۱۴۰۳افرادی که توی باتلاق گیر کردن خودشونو به هر چیزی میچسبونن بلکه نجات پیدا کنن. حکایت تو و علی ماشالا و جی ام و این زباله چینی هست. در ضمن برای یکی از بنز بگو که تعصبشو بکشه نه من.
امیر
۸ مهر ۱۴۰۳یه جوری بعضیها در مورد شورلت صحبت میکنند انگار محصولاتش چقدر ایمنن! این لیست رسمی ماشینهای ایمن آمریکا برای سال ۲۰۲۴:
https://www.consumerreports.org/cars/car-safety/safest-new-cars-of-2024-according-to-iihs-a6646928467/
چندتا آمریکایی تو لیسته؟!
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳تاهو که ایمنی خوبی داره
علی منصوری
۸ مهر ۱۴۰۳فقط بحث این ماشین نیست ،شورلت حتی ی نماینده تو ماشینهای ایمن نداره جدیدا و این شده عادت برا این کمپانی ،کیفیت قربانی فروش شده، اصالت و نام دیگه برا خریدار ستاره ایمنی نمیشه، البته ک چون اسم چین میاد وسط هیت دادن شروع میشه وگرنه خیلی از ماشینهای چینی ستاره ایمنی و استاندارد دارن
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳تاهو سلام رسوند
LAND CRUISER 70
۹ مهر ۱۴۰۳مدل TRAILBLAZER منتاژ آمریکا رو
میتونن بفرستند خاورمیانه و آمریکای لاتین
تحت نام SPARK
ایمنیش هم بالاتره
چهارچرخ محرک هم داره
سوشیانت
۹ مهر ۱۴۰۳برای اساتیدی که میگن شورولت و اس یو وی های فول سایز آمریکایی ایمنی خوبی ندارن برن تست های iihs و nhtsa رو ببینن
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.iihs.org/ratings/vehicle/chevrolet/tahoe-4-door-suv/2024&ved=2ahUKEwjcuaiT5uqIAxXpgf0HHT4nAksQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0JJtTnuOMNEYQRdRZXG97a
این تست تاهو هست که اکثر امتیازات خوب و قابل قبوله