شورلت

معرفی شورلت سیلورادو EV ZR2 با 1100 اسب بخار قدرت

شورلت برای حضور در مسابقهٔ آفرودی Mint 400 نسخهٔ مسابقه‌ای سیلورادو برقی را معرفی کرده که پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی تریل باس خواهد بود.

پیکاپ‌های الکتریکی هنوز به‌اندازهٔ همتایان درون‌سوز خود خریدار پیدا نکرده‌اند و برای مقایسه، شورلت سیلورادو EV در سال ۲۰۲۴ تنها ۷,۴۲۸ دستگاه فروخته درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ درون‌سوز ۵۶۰ هزار دستگاه بوده است. بااین‌حال، شورلت با معرفی نسخهٔ مسابقه‌ای جدیدی قصد دارد توجهات بیشتری را به پیکاپ الکتریکی خود جلب کند. این نسخه که سیلورادو EV ZR2 نام دارد، برای شرکت در مسابقهٔ Mint 400 طراحی شده است. این مسابقه‌ای آفرود است که همین هفته در نوادا آغاز خواهد شد.

سیلورادو EV ZR2 که طی تنها پنج ماه توسعه پیدا کرده، در ۹۸ درصد قطعات با نسخهٔ تولیدی یکسان است. این نسخهٔ مسابقه‌ای از قطعات تعلیق جلو و عقب قوی‌تری بهره می‌برد که به‌طور خاص برای آفرود تنظیم شده‌اند. همچنین این پیکاپ به لطف لاستیک‌های ۳۷ اینچی گودریچ KM3، فاصلهٔ بسیار بیشتری از زمین دارد. کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار نیمه فعال مالتی‌متیک که ۳۳ سانتی‌متر تراول را برای چرخ‌ها فراهم می‌کند، دیفرانسیل‌های قفل شونده و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قطعات مهم هم از دیگر ویژگی‌های سیلورادو EV ZR2 هستند.

جذاب‌ترین ویژگی سیلورادو EV ZR2 اما قوای محرکهٔ سه موتوره است که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم افزایش قابل‌توجهی را نسبت به قوی‌ترین سیلورادو EV جاده‌ای با ۷۵۴ اسب بخار قدرت نشان می‌دهد. به‌احتمال‌زیاد، قوای محرکهٔ این پیکاپ مسابقه‌ای از هامر EV گرفته شده است. همچنین گشتاور این پیکاپ هم حدود ۱۳۵۰ نیوتن متر است که با هامر برابری می‌کند. سیلورادو EV ZR2 در مسابقهٔ مذکور در کنار پیکاپ‌های مسابقه‌ای کلرادو ZR2 و سیلورادو ZR2 بنزینی به رقابت خواهد پرداخت و به گفتهٔ شورلت، از آموخته‌های تیم مسابقه‌ای در نسخه‌های جاده‌ای استفاده خواهد شد.

سیلورادو EV ZR2 همچنین به‌نوعی پیش‌نمایش سیلورادو EV تریل باس هم محسوب می‌شود که قرار است تابستان آینده راهی بازار شود. البته شورلت این نسخه را در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآورد ولی ازآنجایی‌که فرایند تولید سیلورادو EV بیش‌ازحد انتظار طول کشید، نسخهٔ تریل باس به حاشیه رفت و شورلت روی تولید دیگر نسخه‌ها تمرکز کرد. حال اما این شرکت برای عرضهٔ نسخهٔ آفرودی تریل باس با ویژگی‌هایی مثل رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی آل‌ترین، قلاب‌های بکسل قرمزرنگ و حالت رانندگی اختصاصی تراین آماده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2651 ديدگاه)

    من که فک میکنم شورولت باید مثه رم و فورد
    پیکابهای فول سایز برقی رو بر اساس مدل بنزینی توسعه بده این پلتفرم یونی بادی مناسب سیلورادو و سیرا نیست

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. net

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3651 ديدگاه)

      رانندگی با وانت فول سایز لوکس امریکایی سخته و ابعادش بزرگه و راننده درست دید نداره و امریکایی ها به جای وانت های لوکس فول سایز وانت لوکس میان سایز بخرند بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. net

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3651 ديدگاه)

        وانت های میان سایز لاستیک بزرگ افرود که زیرش قرار میگیره چهره وانت بد میشه

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. تویوتا نوا

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط تویوتا نوا
    ماشالا تویوتا نوا
    دوستان من دوتا تویوتا نوا دارم که قیمتشون 300 میلیونه. خیلی خوشحالم . از خوشحالی دارم ساندیس میخورم.

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. F22RAPTOR

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2651 ديدگاه)

      قند خونت بالا نره داداش

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. Cehx

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      این مسخره بازیا چیه تویوتا خودش که بی ام و سوپرا داره

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. تویوتا نوا

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        تا حالا تویوتا نوا از نزدیک دیدی؟ میدونی 150 میلیون چقدره ؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
    3. Saeedfarshchian

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      لای خیار شورا خوابیدی؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. nima.jdm

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (850 ديدگاه)

      آروم باش برادر

  3. JaMsHiD-B

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    سلیم سرپولکی داره روی یه وانت آریسان کار می‌کنه
    تمام ماشین رو اسپیس فریم کرده
    کمک فنر عقب هشتاد سانتیمتر ویل تراول ایجاد کرده

    این مسخره بازیا چیه
    سی سانت ویل تراول اونم برا نسخه مسابقه ای
    پلتفرم یونی بادی

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. datsun

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3999 ديدگاه)

    همون هامره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. یونس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوشبحالشون
    منم یه عمره فقط با دیدن عکسشون ذوق زده میشم

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. nima.jdm

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (850 ديدگاه)

      یه جارو برقی خوشحالی نداره که

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. رامین کریمی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    کاش جنرال موتور بلیزرk5 را هم روی همین پلت فرم می‌ساخت که همون هیولای قبل میشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. nima.jdm

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    جارو برقی آفرودی

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا