از زمان معرفی پیشرانه بلوک کوچک شورلت در سال ۱۹۵۴، تا به امروز ۱۱۳ میلیون دستگاه از این موتور ساخته شده است.
پرکاربردترین پیشرانهٔ V8 جهان، یعنی موتورهای V8 سری بلوک کوچک شورلت امسال هفتادساله میشود. این موتور اولین بار در سال ۱۹۵۴ برای قرار گرفتن زیر کاپوت پیکاپهای Task Force شورلت متولد شد و این V8 پوشراد نمادین از آن زمان تاکنون پنج نسل را پشت سر گذاشته و در خودروهای بیشماری از پیکاپ تراکها و ونهای بزرگ گرفته تا خودروهای اسپرت افسانهای مثل کامارو و کوروت مورداستفاده قرار گرفته است. طبق تخمین شورلت، طی ۷۰ سال گذشته ۱۱۳ میلیون دستگاه موتور V8 بلوک کوچک ساخته شده است. این یعنی به ازای هر سه آمریکایی، یک موتور بلوک کوچک وجود دارد.
با توجه به وسایل نقلیهٔ بسیار متنوعی که از پیشرانههای بلوک کوچک استفاده کردهاند، حتی کسانی که تاکنون با خودرویی مجهز به این موتور رانندگی نکردهاند هم بهطور غیرمستقیم از پیشرانههای بلوک کوچک بهره بردهاند. در هر جادهای در آمریکا اگر فقط چند دقیقه رانندگی کنید، قطعاً خودرویی با موتور V8 بلوک کوچک خواهید دید که این نشان میدهد موتور افسانهای شورلت چقدر محبوب و پراستفاده است.
با وجود قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، شورلت هیچ برنامهای برای پایان دادن به تولید موتورهای بلوک کوچک ندارد. اوایل سال گذشته، جنرال موتورز اعلام کرد قصد دارد مبلغ باورنکردنی ۸۵۴ میلیون دلار را برای توسعهٔ نسل ششم موتور V8 بلوک کوچک سرمایهگذاری کند. این یعنی موتور V8 شورلت تا زمانی که قوانین آلایندگی اجازه دهد همچنان تولید خواهد شد. در حال حاضر، این موتور در سینهٔ دهها خودروی مختلف شورلت، جیامسی و کادیلاک از کوروت گرفته تا ون سالخوردهٔ اکسپرس در حال تپیدن است. علاوه بر این، سالها است که جنرال موتورز پیشرانههای بلوک کوچک را بهصورت مجزا به کسانی که به یک موتور V8 قابلاعتماد و قدرتمند نیاز دارند میفروشد.
F22RAPTOR
۱۲ آبان ۱۴۰۳چه شود نسل ششم
دمشون گرم که هنوز به وی هشت وفادارند
یعنی نسلهای آینده پیکابهای فول سایز جی ام وی هشت باقی میمونند
(Ali(chevynova
۱۲ آبان ۱۴۰۳زنده بادGM عزیز
۷۰ ساله شد این ۸ سیلندر دوست داشتنی
۱۱۳ میلیون عدد فقط از یه موتور فروختن از پس آمریکن کارز برمیاد، بهترین موتور ۸ سیلندر جهان ساخت GM عزیز هست و دوباره ثابت کرد الکی نبود که ۷۷ سال رتبه اول رو در فروش داشت
ماشالاه شوی بلر ۱۹۵۹
ماشالاه شوی بیسکین ۱۹۶۰
ماشالاه کاماروZL1 مدل ۱۹۶۹
ماشالاه موتور ۳۵۰ با کاربرات ۴ دهنه روچستر
ماشالاه دلکو پلاتینی و گیربکس ۳ دنده دستی
ماشالاه صدی ۱۸ لیتر بنزین نوش جون کردن
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۴۰۳ببخشید دوستان از شمایی که نظرتو میزاری سوال دارم شورلت چشه رو هواست چرا کوروت موتورش رفت عقب چرا اصلان محصولات الانش به دل نمیشینه دلی میپرسم چرا کاماروی دوست داشتنی توقف تولید خورد شما برید محصولاتشو ببینید همین طوری یچیزی طراحی کردن دادن بیرون
(Ali(chevynova
۱۲ آبان ۱۴۰۳سیاست تولید علتش هست
شورولت هنوزم دوست داره مثل دهه ۶۰ ماشین بسازه اما مشتری امروزی دنبال چیز دیگست
دورانی که ایمپالا ۶۳ با موتور ۴۰۹ با ۴۲۰ اسب قدرت تولید میشد ما نبودیم که لذتش رو ببریم و تو دورانی هستیم که بیشتر مردم دنبال اکونومیک بودنن ، هر چند آمریکاییها برای مشتری های سنتی و متعصبشون محصولات خاص دارن مثل موتور ۴۵۴lsx که با کاربراتور هم قابل سفارشه و خوراکه یه مالیبو مدل ۷۲ هست
amirkhanzadeh
۱۲ آبان ۱۴۰۳حرفتو قبول دارم
طراحی هاشون آبکی شده
چند وقت پیشم یک ماشین با پلتفرم چینی معرفی کردند تو پدال هست پستش
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳الان من نفهمیدم، سوال پرسیدی؟
مازیار
۱۲ آبان ۱۴۰۳درحالیکه جامعه آمریکا یک جامعه نو و مدرن هست به نظر میاد خودروسازی اون برعکس خیلی سنتی و مقاوم در برابر تغییره. چیزی که در مطلب همکاری تویوتا و GM هم بهش اشاره شد.
از طرف دیگه اروپا مهد صنعتکاران قدیمی هست. شما میتونید صنایع مختلف رو در اونجا بصورت بهاصطلاح دستی ببینید. نجاری چرمکاری فلزکاری و امثال اینها به وفور در اروپا دیده میشه (که اثراتش رو در محصولات خاص و تولید محدود خودروشون میبینیم) اما در آمریکا اینطور نیست. به جاش مرکز صنایع مدرن مثل کامپیوتر و زیرمجموعههاش آمریکاست.
اما در صنعت خودرو ظاهرا عکس این روال در جریانه
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳مازیار جان همچین وضع خودروسازی توی اروپا هم خوب نیست
فولکس واگن که توی وضعیت نابسامانیه و زیر مجموعه هاش آئودی و پورشه اوضاع خوبی ندارن
بی ام و زده جاده خاکی بنز که تکلیفش با خودش معلوم نیست
فراری که طرفدارهاش رو ناامید کرده
چین هم که شده بلای جونشون
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳در حال حاضر خودروسازی توی آسیا مخصوصا چین و بعد ژاپن و کره دست بالا رو دارن
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۲ آبان ۱۴۰۳شکست ناپذیر…
🏆👏👏🥇
(Ali(chevynova
۱۲ آبان ۱۴۰۳شکست ناپذیر و پرفروش
هیچ موتوری تو دنیا اندازه موتورهای ۸ شورولت ، بخصوص ۳۵۰ تعدد لوازم افتر مارکتی و پتانسیل تقویت کردن نداره
بالای ۶ شرکت بزرگ همچنان لوازم افتر مارکت موتورهای کاربراتوری شورولت رو در امریکا ساپورت میکنن
MOPAR
۱۲ آبان ۱۴۰۳این یکی از بهترین انجین های هشت سیلندره برای تیونهای سنگین تا 3 الی 4 هزار اسببخار، در کل بنظرم هشت سیلندر بهترین و متعادل ترین انجین جهانه و ابهت بیشتری داره اسمش حتی از ده یا دوازده سیلندر، تیون های سنگینی هم روی هشت سیلندرها میشه تا مرز 13 هزار اسببخار که فقط آمریکاییا استاد این کارن با سر سیلندر های نیم کره ای HEMI
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳بعلاوه موتورهای پوشراد و بلوکهای چدنی و ساختار مستحکمی که دارن
من خودمم هشت سیلندر رو به ده و دوازده سیلندر ترجیح میدهم
! i M α η δ υ α R
۱۲ آبان ۱۴۰۳چرا به 12 ترجیح میدی ؟
از جادوی 12 سیلندر خبر داری ؟
موتور 8 سیلندر لرزش و ارتعاش ، زیاد داره …
افت توان ، زیاد داره …
استهلاک ، زیاد داره …
خرج هم ، زیاد داره …
شتاب کمتر داره …
صدای زیباتر داره …
در مقابل تمام اینها ، فقط صدای زیبا و منحصر به فردی داره که اون رو از همه انجین ها متمایز میکنه ، ولی با اندکی ارفاق و یه کیت آکراپوویچ ، میشه با صدای 12 سیلندر هم رفت توی بهشت …
MOPAR
۱۲ آبان ۱۴۰۳لرزش موند دهه 70 الان انجینها پیشرفت کردن،، افت توان؟ اولین باره همچین موردیو میخونم.. استهلاک زیاد داره؟ خرج؟ شتابش کمه؟ از 12 سیلندر؟ روزگار عجیبی شده دوست عزیز
پورمند
۱۲ آبان ۱۴۰۳انجین های 12 سیلندر پر استهلاک، هزینه بالا و غیرقابل اطمینانی هستند.
بلعیدن سوخت هم که دیگه واویلا…
این حرف من نیست حرف جرمی کلارکسون هست، شخصی که اکثر ماشین های ساخته شده رو تجربه کرده.
Saeed farshchian
۱۲ آبان ۱۴۰۳مازراتی خوبه مازراتی
! i M α η δ υ α R
۱۲ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز تشریف ببرید به تعمیرگاه های مجاز و غیر مجاز بیمر و بنز در تهران یا مشهد یا اصفهان یا هر مرکز استانی که زندگی می کنید یا دوست دارید و در مورد انجین های 8 سیلندر سری 50i بیمر و سری 500 و 550 بنز ، یه سوال ریزی از حضرات مکانیک بپرسید …
این انجین ها کد خانواده N ” بی ام و ” و سری 63 هستند ( N63A ) …
و اگه اشتباه نکنم کد M278 هم در محصولات 8 سیلندر مرسدس استفاده شده …
! i M α η δ υ α R
۱۲ آبان ۱۴۰۳پورمند عزیز …
لطفا اندکی در مورد انجین های 12 سیلندر ، مطالعه بفرمایید …
تجربه کردن یک ماشین برای فیلم برداری با خرید و تعمیر و نگه داری 10 ساله یک ماشین خیلی فرق داره …
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳مهدیار جان به قول معروف که میگه Only American V8
! i M α η δ υ α R
۱۲ آبان ۱۴۰۳🤓🤓🤓
JDM سابق
۱۲ آبان ۱۴۰۳خداوندگار هشت سیلندرای جهان
X
۱۲ آبان ۱۴۰۳خودروی رویاهای من یه کامارو نسل ۲ مدل ۱۹۷۰
یه انجین LS3 نامیرا ، تنفس طبیعی و گوش نواز
گیربکس ۵ سرعته دستی
رنگ مشکی و رینگ و لاستیک فابریک خودش با نشان سفید BF Good Rich
داخل هم چرم مشکی و چوب
https://cdn.dealeraccelerate.com/gkm/1/912/115923/1920×1440/1971-chevrolet-camaro
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳به به، مبارکه.
یه اسکایلارک تو دیوار هست LS1 روشه، خیلی لذت بردم.
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳ایول شورلت،
ببینیم نسل 6 چی میشه.
amirboss
۱۲ آبان ۱۴۰۳تداوم تولید یه موتور دراین مدت بغیر از سیاست های اقتصادی تنها نشون از محبوبیت و کارایی بالای موتور هشت سیلندر شورولت داره.
برترین و پرتیراژ ترین موتورهای جهان انواع چهار سیلندر هست و جالبه که یه نمونه هشت سیلندر که تولیدش حتی در زمان رکود اقتصادی و بحران سوخت هم قطع نشده نشون دهنده ی کاریزمای بلوک هشت شورولت هست.
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۲ آبان ۱۴۰۳من موندم چطور از علی شوی نوا خبری نیست؟!!
هر مطلبی که ازخودروهای آمریکایی نوشته میشد، انگار پشت در بود و منتظر وقت بود بگه
ماشاالله، ایشاالله!
مطلب به این داغی و ندیده یا اینکه…
🤦🏻♂️🤦🏻♂️🙉
حسن
۱۲ آبان ۱۴۰۳همه چیز از امریکا شروع میشود
خورشید از امریکا طلوع میکند
میترسم ظهور شرقیها هم از غرب ماساچوست شروع شود اونم با پیکاپ فورد F650
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳باشه بابا خوب حالا انقدر نمیخواد سنگشونو به سینه بزنی
بخدا ما هم عشق ماشین آمریکایی داریم ولی ادا و اطفار اینجوری در نمیاریم غرب زدگی بیداد میکنه
حالا خوبه ماشین رو آمریکا اختراع نکرد وگرنه دیگه شماها چیکار میکردید
البته بعید هم نیست همین الانش به نام آمریکا ثبتش کنید
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳این وفاداری آمریکایی ها به V8 واقعا قابل ستایشه