فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز آغازگر بخش پیکاپهای کامپکت در ایالاتمتحده بودند. هردوی این پیکاپها در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار شدهاند بهگونهای که سانتا کروز در آگوست امسال به خوشفروشترین خودروی بازار تبدیل شد و ماوریک هم بیش از ۱۰۰ هزار رزرو خرید داشته است. به همین دلیل، به نظر میرسد دیگر شرکتها هم به فکر ورود به این کلاس افتادهاند که یکی از آنها جنرال موتورز با پیکاپ کوچکی بر اساس شورلت تریلبلیزر است.
تریلبلیزر که در سال ۲۰۱۹ در قالب یک کراساوور کامپکت بازگشت، پلتفرم خیلی مناسبی برای این کار نیست زیرا پیشرانههای آن همگی سه سیلندر هستند که بهاندازهٔ فورد و هیوندای قدرت ندارند ولی این ماشین از لحاظ محبوبیت در بازار گزینهٔ مناسبی خواهد بود. جنرال موتورز تاکنون موفق به فروش ۸۰ هزار دستگاه از تریلبلیزر شده که برای یک کراساوور کامپکت رقم خوبی است اما آیا همین محبوبیت در نسخهٔ پیکاپ این خودرو هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال به اعداد بستگی دارد.
پیکاپی که بر اساس تریلبلیزر ساخته میشود باید قیمتی کمتر از ماوریک داشته باشد و در مصرف سوخت هم بتواند با آن رقابت کند. مصرف سوخت ماوریک هیبریدی بهصورت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است و قیمت پایهٔ آن از ۲۱,۴۹۰ دلار آغاز میشود. برای مقایسه، هماکنون قیمت پایهٔ تریلبلیزر از ۲۲,۷۹۵ دلار شروع میشود و کممصرفترین نسخهٔ آن با موتور ۱.۳ لیتری سه سیلندر بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین میسوزاند.
بنابراین، اگر شورلت پیکاپ کوچکی را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار و مصرفی همسطح ماوریک ارائه کند، میتواند گزینهٔ جذابی باشد. البته همهٔ اینها فعلاً در حد شایعه و احتمالات هستند و باید تا زمان اعلام رسمی جنرال موتورز صبر کنیم.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ آبان ۱۴۰۰دلم برا هیوندای میسوزه ، اومد پیکاپ سازیو با سگمنتی شروع کنه که کسی توش نیست ، بدبخت تا تولیدش کرد همه هوس کردن مینی پیکاپ بسازن😂
محمدرضا
۱۲ آبان ۱۴۰۰درسته ظاهرا از نظر سایز در یک سگمنت هستن
ولی پیکاپ هیوندا لوکس تره.ظرفیت بار بیشتر.ظرفیت بکسل ۲برابر و…
کلا مارویک کار محوره ولی سانتاکروز برای اشخاصیه که برا استفاده شخصی از قابلیت بار وبکسلش استفاده میکنند.
سانتاکروز پایه از رنجر پایه هم گرون تره.
کلا مشتریان هدفشون متفاوته.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰تمام این چیزا که گفتی اما سانتاکروز یه دهم ماوریک هم فروش نداشته! بازار پیکاپ ها بحث استقامت و قدرته و باربری نه جینگولک بازی…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ آبان ۱۴۰۰البته صد در صد برای خریدارای ماوریک اولویت باربری نبوده و در حد کارایی روزانه ازش استفاده میکنن ، تهش سوپری یا گل فروشی یا همچین چیزی ددارن ، در مورد استقامت هم همینطور چون اینا پیکاپ شهری هستن
امیرعلی
۱۲ آبان ۱۴۰۰اگه به نظر شما لوکس بودن به چند اینچ نمایشگر بزرگتر بستگی داره که همون بهتر به سانتاکروز بگین لوکس
امیرعلی
۱۲ آبان ۱۴۰۰من کسانی که سانتاکروز میخرن رو درک نمیکنم با ۲۵ هزار دلار مدل پایه سانتاکروز رو میرخن در حالی که میتونن با همین پول رنجر xl اسپورت رو بخرن که هم از لحاظ قدرت هم از لحاظ اندازه هم از لحاظ توانایی بکسل و هم از لحاظ توانایی حمل بار خیلی بهتر از سانتاکروز ه
فکر کنم کسانی که سانتاکروز میخرن یا خوبی پیکاپ رو به طراحی های فضایی مسخره میبینند یا به چند اینچ
نمایشگر بزرگ تر
امیر
۱۲ آبان ۱۴۰۰سانتا کروز یکم نازک نارنجی برای کلاس پیکاپ ولی ماوریک یکم کاری تره و حرف
گوش کن تره.
datsun
۱۲ آبان ۱۴۰۰پیشکسوت این کلاس سایپا ۱۵۱ که همه اینها دنباله رون
محمد مختاری آذر
۱۲ آبان ۱۴۰۰باید به جرئت بگم یکی از زیباترین پیکاپ های جهان هستش اگه شبیه رندر باشه کاملا جذاب در مقابل سانتاکروز ده برابر بهتره
واقعا المان های طراحی ظرافت خاصی داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰پیکاپ هرچی ساده تر باشه از نظر من بهتره، بلیزر یه کراس اووره چندان به درد ساخت پیکاپ نمیخوره خود ماوریک بالای ۵متره اندازش…
یوسف
۱۲ آبان ۱۴۰۰بابا اینقدر با بلیزر بازی در نیارین….. واسه ما هنوز ابهت خیلی زیادی داره😠
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰کجای کاری کراس اوورشم زدن!
Reza Waffen SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰نشده