شورلت

شورلت پیکاپ کوچکی بر اساس تریل‌بلیزر برای رقابت با ماوریک می‌سازد

فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز آغازگر بخش پیکاپ‌های کامپکت در ایالات‌متحده بودند. هردوی این پیکاپ‌ها در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند به‌گونه‌ای که سانتا کروز در آگوست امسال به خوش‌فروش‌ترین خودروی بازار تبدیل شد و ماوریک هم بیش از ۱۰۰ هزار رزرو خرید داشته است. به همین دلیل، به نظر می‌رسد دیگر شرکت‌ها هم به فکر ورود به این کلاس افتاده‌اند که یکی از آن‌ها جنرال موتورز با پیکاپ کوچکی بر اساس شورلت تریل‌بلیزر است.

تریل‌بلیزر که در سال ۲۰۱۹ در قالب یک کراس‌اوور کامپکت بازگشت، پلت‌فرم خیلی مناسبی برای این کار نیست زیرا پیشرانه‌های آن همگی سه سیلندر هستند که به‌اندازهٔ فورد و هیوندای قدرت ندارند ولی این ماشین از لحاظ محبوبیت در بازار گزینهٔ مناسبی خواهد بود. جنرال موتورز تاکنون موفق به فروش ۸۰ هزار دستگاه از تریل‌بلیزر شده که برای یک کراس‌اوور کامپکت رقم خوبی است اما آیا همین محبوبیت در نسخهٔ پیکاپ این خودرو هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال به اعداد بستگی دارد.

پیکاپی که بر اساس تریل‌بلیزر ساخته می‌شود باید قیمتی کمتر از ماوریک داشته باشد و در مصرف سوخت هم بتواند با آن رقابت کند. مصرف سوخت ماوریک هیبریدی به‌صورت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است و قیمت پایهٔ آن از ۲۱,۴۹۰ دلار آغاز می‌شود. برای مقایسه، هم‌اکنون قیمت پایهٔ تریل‌بلیزر از ۲۲,۷۹۵ دلار شروع می‌شود و کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ آن با موتور ۱.۳ لیتری سه سیلندر به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین می‌سوزاند.

بنابراین، اگر شورلت پیکاپ کوچکی را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار و مصرفی هم‌سطح ماوریک ارائه کند، می‌تواند گزینهٔ جذابی باشد. البته همهٔ این‌ها فعلاً در حد شایعه و احتمالات هستند و باید تا زمان اعلام رسمی جنرال موتورز صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    دلم برا هیوندای میسوزه ، اومد پیکاپ سازیو با سگمنتی شروع کنه که کسی توش نیست ، بدبخت تا تولیدش کرد همه هوس کردن مینی پیکاپ بسازن😂

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      درسته ظاهرا از نظر سایز در یک سگمنت هستن
      ولی پیکاپ هیوندا لوکس تره.ظرفیت بار بیشتر.ظرفیت بکسل ۲برابر و…
      کلا مارویک کار محوره ولی سانتاکروز برای اشخاصیه که برا استفاده شخصی از قابلیت بار وبکسلش استفاده میکنند.
      سانتاکروز پایه از رنجر پایه هم گرون تره.
      کلا مشتریان هدفشون متفاوته.

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        تمام این چیزا که گفتی اما سانتاکروز یه دهم ماوریک هم فروش نداشته! بازار پیکاپ ها بحث استقامت و قدرته و باربری نه جینگولک بازی…

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          البته صد در صد برای خریدارای ماوریک اولویت باربری نبوده و در حد کارایی روزانه ازش استفاده میکنن ، تهش سوپری یا گل فروشی یا همچین چیزی ددارن ، در مورد استقامت هم همینطور چون اینا پیکاپ شهری هستن

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. امیرعلی

        ۱۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        اگه به نظر شما لوکس بودن به چند اینچ نمایشگر بزرگتر بستگی داره که همون بهتر به سانتاکروز بگین لوکس

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. امیرعلی

        ۱۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        من کسانی که سانتاکروز میخرن رو درک نمیکنم با ۲۵ هزار دلار مدل پایه سانتاکروز رو میرخن در حالی که میتونن با همین پول رنجر xl اسپورت رو بخرن که هم از لحاظ قدرت هم از لحاظ اندازه هم از لحاظ توانایی بکسل و هم از لحاظ توانایی حمل بار خیلی بهتر از سانتاکروز ه
        فکر کنم کسانی که سانتاکروز میخرن یا خوبی پیکاپ رو به طراحی های فضایی مسخره می‌بینند یا به چند اینچ
        نمایشگر بزرگ تر

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. امیر

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      سانتا کروز یکم نازک نارنجی برای کلاس پیکاپ ولی ماوریک یکم کاری تره و حرف
      گوش کن تره.

    3. datsun

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      پیشکسوت این کلاس سایپا ۱۵۱ که همه اینها دنباله رون

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    باید به جرئت بگم یکی از زیباترین پیکاپ های جهان هستش اگه شبیه رندر باشه کاملا جذاب در مقابل سانتاکروز ده برابر بهتره
    واقعا المان های طراحی ظرافت خاصی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    پیکاپ هرچی ساده تر باشه از نظر من بهتره، بلیزر یه کراس اووره چندان به درد ساخت پیکاپ نمیخوره خود ماوریک بالای ۵متره اندازش…

  4. یوسف

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    بابا اینقدر با بلیزر بازی در نیارین….. واسه ما هنوز ابهت خیلی زیادی داره😠

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کجای کاری کراس اوورشم زدن!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. Reza Waffen SS

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا