شورلت کوروت C8 و فراری ۴۵۸ اسپشیاله پنج سال باهم اختلاف سن دارند و قیمت آنها نیز بسیار باهم متفاوت است اما وقتی این دو سوپرکار روی پیست درگ میروند، اختلاف میان آنها بسیار کمتر میشود. ویدئوی جدید کارواو بهخوبی این موضوع را نشان میدهد. در سینهٔ کوروت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز قرار گرفته که در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی سختگیرانهتر، خروجی آن با کمی کاهش نسبت به نسخهٔ آمریکایی به ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
از سوی دیگر، هرچند فراری هم از یک موتور V8 تنفس طبیعی استفاده میکند اما این موتور ۴.۵ لیتری است و ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس فراری هم دوکلاچه ولی هفت سرعته است که نیرو را به چرخهای عقب تحویل میدهد. ۴۵۸ اسپشیاله اما علاوه بر قدرت بیشتر، با ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن به میزان قابلتوجهی از رقیب آمریکایی سبکتر هم هست.
این دو سوپرکار در سه مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به مصاف هم میروند. در مسابقهٔ اول کوروت جامپ استارت میکند و ۴۵۸ که نمیتواند اختلاف را جبران کند، شکست میخورد. در مسابقهٔ دوم دو خودرو استارت برابری دارند و فراری به اولین برد خود میرسد. در مسابقهٔ پایانی هم هرچند کوروت شروع بسیار بهتری داشت اما این برای غلبه بر فراری که درست پیش از رسیدن به خط پایان جلو افتاد کافی نبود. در مسابقهٔ آخر، فراری ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی کرد درحالیکه تایم کوروت با اختلافی جزئی ۱۱.۸ ثانیه بود.
سپس دو مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که به همان اندازه هیجانانگیز است. در مسابقهٔ اول خودروها در تنظیمات معمولی خود قرار میگیرند و شاهد نبردی یکنواخت هستیم. در مسابقهٔ دوم که با اسپرتترین تنظیمات هردو خودرو برگزار میشود اما فراری از همان ابتدا جلو میافتد و پیروز میشود. در چالش آخر یعنی آزمایش ترمز نیز سوپرکار ایتالیایی به لطف ترمزهای فانتزی خود بهراحتی کوروت را که از ترمزهای معمولی فولادی استفاده میکند مغلوب کرد.
بهطورکلی، هرچند فراری قدیمی هنوز هم نسبت به کوروت جدید عملکرد بهتری دارد اما اختلاف قیمت بین این دو خودرو بسیار زیاد است و کوروت بازهم نشان میدهد خودروی مقرونبهصرفهای است که پرفورمنسی در حد سوپرکارها را ارائه میکند. البته این تازه اول کار است و نسخههای قویتری از این ماشین مثل Z06 و هیبریدی هم در راه هستند که قطعاً حرفهای بسیار بیشتری برای گفتن خواهند داشت.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | فراری ۴۵۸ اسپشیاله | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۲ اسب بخار | ۶۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۳ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۷,۲۰۰ پوند | ۲۰۸,۰۹۰ پوند |
Scuderia Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هنوز با دیدن ۴۵۸ اسپشیاله روح و روانم شاد میشه
اون V8 تنفس طبیعی با صدایی دلنشین
اون طراحی دوست داشتنی فراری
Reza Waffen SS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخابم فراری
viper2
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یه سوال چرا اینقدر صدای کوروت کم بود؟
من^_^
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور رو برای اروپایی های سوسول رام کردن😐
Amard
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ارزش برند و کلاس داشتن یه فراری از کوروت بالاتر اما کوروت سوپر فقرا به حساب میاد برای کسایی خوب که با پول خرید یه سدان یا شاسی بلند لوکس میخان سوپر اسپرت بخرن
seyedjavad.mercedesbenz
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تو اروپا قیمت کوروت خیلی بالاتر از آمریکاس و قیمتش دقیقا با ۹۱۱ برابری میکنه
AMANTE
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هر چه وقت میگذره از کوروت C8 بیشتر و بیشتر خوشم میاد ولی هنوز طراحی ماشین رو دوست ندارم.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱معلوم نیست چی سر راه اگزوز کوروت گذاشتن که انقدر قدرت کم کرده ازش از خفه بودن صدای اگزوز کاملا مشخصه.مثل اون قسمت تاپ گیر که تو اگزوز وایپر موز کرده بودن دوتا وایرشم در آورده بودن.وگرنه تایم 11 کوروت کجا 11.8 کجا.کارواو دیگه ان کار رو در آورده
کافر مقدس
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به خاطر قوانین اروپا چند اسب ازش کم شده و کاهش توان داره داستان اگزوز هم به همین خاطره
در کل این درگها مبنا و اساس ندارن فرق نداره تسلا باشه فراری باشه کوورت باشه اسکانیا باشه . همیشه اینجا خیلی ها گفتن ولی کو گوش شنوا
dhny
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تقابل 13 سال پیش اروپا و تکنولوژی روز آمریکا
“GOD”
کافر مقدس
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱از کجا به این تقابل علمی دست یافتی . اونم تقابل نسخه پایه با نسخه اسپشیاله
میدونی که فقط تو ترجمه های پدال به ماشین اسپرت کوروت میگن سوپر کار . تهه مطلب هم مینویسه که کوروت ماشینیه که پرفرمنسی نزدیک به سوپرکارها ارائه میده! ! ! هنوز تکلیف اسپرت بودن و سوپر کار بودن کوروت در ترجمه های پدال مشخص نیست
کوروت در تایم های رسمی دیگه تایم11 و 11.4 رو داره اینجا با11.8 تموم کرده اینا همه نشان بر بی پایه اساس بودن درگ های یوتیوبی هست
اینم نخوندی گویا
در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی سختگیرانهتر، خروجی آن با کمی کاهش نسبت به نسخهٔ آمریکایی به ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور رسیده است
خوب چرا ماشینی که با کاهش توان مواجه شدن رو درگ میندازن به فراری باید از یوتیوبر بپرسی
اصولا این درگها توضیح علمی به شما نمیدن که معلوم نی که چه لاستیکی داره راننده کیه چیکارمیکنن برای همین کامنت دادن و کلیک بیت ولی کاربرد اساسی دارن این درگ ها
dhny
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه 458 اون فیلتر ذراتو نداره؟
در مورد تایما هم کافیه کامنت پایینو بخونی، 458 ایتالیا 10.8 هم زده
Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تایم ۱۰٫۸ رو فراری اعلام کرده، اسپشیال سریعتر از این اعداد ۴۰۰ متر رو طی میکنه
کافر مقدس
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فراری اون آلایندگی رو نداره نخیر . اسپشیاله تفاوت داره با 458 معمولی . 13سال پیش هم نه فراری 458 اللخصوص اسپشیاله تا 2015 پرزنت و آپگرید شده
رقیب 458 میشه z06 که اونجا کوروت چند میلی ثانیه جلوتره بر خلاف اینجا که کوورت پایه چند میلی ثانیه عقبتره. اینجا هم باید z06 میاوردن یا 458 پایه
دنبال سنجش ماشین ها تو 400متر نباشید . زیر و بم ماشین در پیسته که به چالش کشیده میشه کلا درگ اعتبار خاصی نداره
dhny
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تمام خودروهای اروپا اون فیلتر ذراتو دارن، حتی اونایی که قراره برن آمریکا
رقیب 458 هم کوروت C7 بود که میدونیم نابود شد))))))=
تهش دوباره میرسیم به اونجا که جنرال موتورز میره برای توسعه کوروتش فراری دست دو میخره
محمد امین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱درگ فوقالعاده جذابی بود
۴۵۸ اسپیشیال واقعا شاهکار ابدی تنفس طبیعی ها هست و بعد از ۸ سال هنوز روی فرم خوبشه ، باطراحی عالی ، صدای بی نظیر ، موتور تکرار نشدنی ، گیربکس بی نقص و وزن کم همینطور ترمز های عالی ، و عملکرد عالی توی پیست واقعا هیچ نقصی نداره و جزو بهترین سوپرکار های تاریخ هست
از اون سمت کوروت هم خیلی فرم خوبی نشدن داد ، مخصوصا لانچ عالی ….نسبت به قیمتش واقعا بی نظیره و یکی از بهترین دف عقب ها هست توی لانچ کردن ، حتی بهتر از ۹۱۱ gt3
تایم هایی که میزد با این ماشین ها واقعا درد آوره ، ۴۵۸ معمولی روی آسفالت ۱۰.8 هم داره و اسپیشیال باید سریع تر باشه قطعا ، کوروت هم حدود ۱۱ میزنه …
شاید بعضی ها بگن این درگ منصفانه نبود ، هرچند از نظر قیمتی نبود، ولی دقت کنید با اینکه فراری قویتره ، اما ۸ سال قدیمی تره و به ۴۵۸ برمیگرده که سال ۲۰۰۹ ساخته شده ، یعنی ۱۳ سال قبل ، واینکه اینقدر خوب ساختهٔ شده بسیار قابل توجهه
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هر چی عقب کوروت شلوغه بجاش فراری ساده و شیکه
هر چی قیمت فراری بالاست قیمت کوروت پایینه
موندم کدومو بخرم
فکر کنم منصرف بشم برم ی پرایدی چیزی فعلا بخرم تا بعد 😂
datsun
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دور اول هم ۴۵۸ با تاخیر حرکت کرد
GMA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱باید یه بررسی کامل صورت بگیره در پیست، جاده های پر ترافیک، اتوبان تا مشخص بشه کدوم خودرو بهتری هست، بنظرم انجام چنین بررسی هایی بسیار جذابه، نه اینکه یه درگ فاقد اعتبار برگزار بشه با تایم هایی که حدود یک ثانیه کند تر از تایم اصلی هستند!
Jdm باز
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱عاشق این سبک طراحی فراری هستم، هنوزم فوق العاده است
در مورد درگ هم بنظرم بهتره کوروت z06 در برابر اسپیشیاله قرار بگیره
Elmiraj
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اون اختلاف فاحشی که در قیمت ، وزن و قدرت دیده میشه روی آسفالت یا برابره یا بسیار کم…!!!!
کوروت رقیبی نداره
محمد امین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱۸ سال اختلاف رو در نظر بگیر بعد بگو بی رقیب ، این پول زیاد رو برای یه فراری میدی که هر ثانیه گرون تر میشه
Elmiraj
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱((۸ سال اختلاف رو در نظر بگیر بعد بگو بی رقیب))
بزودی تقابل Zo6 را با پیستا و F8 خواهیم دید….
.
.
.
((این پول زیاد رو برای یه فراری میدی که هر ثانیه گرون تر میشه))
شما احتمالا از فراری های کارکردهای با سی هزار مایل روی نمایشگر از ۴۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ هزار دلار سقوط کردن خبر نداری…..!
محمد امین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱غیر ممکنه یه فراری از ۴۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ برسه مگر اینکه تصادف داشته باشه یا چیزهایی که تاثیر بزاره روی قیمت …. ، مثلا f12 سال ۲۰۱۲ اومد قیمتش حدود ۳۰۰ بود ، الان باکارکرد بالای ده هزار مایل هم ۳۰۰ فروش میره به راحتی، با اینکه نه تولید محدود بود نه …..
الان تمام ماشین های تولیدی فراری توی پنج سال اخیر دارم با قیمت بیشتر از کارخونه فروش میرن بازار دست دو
Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت کوروت پایینه بخاطر اینکه جنرال موتورز همیشه دنبال ساده ترین و ارزانترین راه برای افزایش پرفورمنس کوروت هست. ماشینی که بیش از ۷۰ ساله تولید میشه اما هنوزم سنگ محک کلاسی که در اون حضور داشته نبوده و همیشه از بهترین ماشینهای اسپرت و سوپراسپرت دنیا الگو گرفته. همیشه از صفر به یک رسیدن سختر از ۱ به ۱۰۰ رسیدن هستش
اگر جنرال موتور از ایده های فراری که در موتور ۴۵۸ استفاده شده یا مدلهای قبلی که با برسی پورشه ۹۱۱ همراه بوده، کمک نمیگرفت و خودشون مجبور میشدن با ازمون و خطا روشها و ایدهای خودشون رو پیدا کنن، قیمت کوروت همینقدر پایین میموند؟
وزن خشک فراری ۴۵۸ اسپشیاله ۱۲۹۰ کیلوگرم هستش و وزن کوروت نزدیک ۱۶۰۰ کیلوگرم، برای کاهش وزن باید از متریال های سبک و بسیار گرون قیمت استفاده کرد. برای مقایسه باید بگم ماشین های فرمول یک امسال جز ماشینهای تیم الفارومئو، همشون اضافه وزن دارن و سنگینتر از وزن اعلام شده توسط FIA هستن. تیم ردبول چند هفته قبل اعلام کرد برای کاهش یک کیلوگرم از وزن ماشین، باید ۲۰۰ هزار پوند هزینه کنن فقط برای یک کیلوگرم.
من به هیچ وجه قصد کوبیدن یا تحقیر کوروت رو ندارم اتفاقا برعکس ماشین بسیار خوب با قیمت عالی هست اما رقبای گران قیمتش ، دلیلی برای گرانی خودشون دارن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر حرف شما درست باشه پس چرا 911 انقدر گرونه.ماشینی که از روز اول هیچ هزینه ای برای طراحی نداشته حتی موتور و گیربگسش هم سالهاست فقط بروز شده پس هزینه در کار نیست ولی بازم گرونه.در حالی که کوروت کلا گذشته رو گذاشت کنار و ماشینی ساخته که تمام اجزا اون از صفر طراحی شدن.اینو یادت باشه کوروت زمانی قویترین وی8 تنفس طبیعی تاریخ رو ساخته که خود فراری هم دیگه جرائت ساخت همچین چیزی نداره و برای کاهش دردسرها رفت سراغ توربو.یه چیزی یاد گرفتید که کوروت از فراری کپی کرده چیو کپی کرده پیستون سر سیلندر سوپاپ.عزیز من تو انجین درون یوز چیزی برا از نو ساختن نمونده.به هر حال اوج قدرت فراری رو در برابر ابتدایی ترین کوروت داریم که چیزی برا ارائه نداره.وقتی z06 بیاد شماها تو ماشینهدی مورد علاقتون مشابهش رو ندارید تا مقایسه کنید.پس از عظمت کوروت لذت ببرید.
Porsche 911
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱۹۱۱ در ظاهر هیچ تغییری نکرده ولی زیر پوست خودش خیلی تغییرات کرده که باکس کامنت نمیکشه توضیح بدم
سعید.۱۳۵۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اولین باره که از خوندن یک کامنت توی فضای مجازی که مخصوص سوپر کارها و اسپرت کارهاست لذت میبرم …👏👏👏👌👌👌 دست مریزاد واژه به واژه ی سخنانتون دقیق ، جامع و به روز بود درود بی پایان
imanenzo
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱458بسیار طراحی دلپذیر و چشم نوازی داره که بعد از بیش از یک دهه هنوز زیبایی زیادی داره خصوصا با صدای زیبای موتور v8 تنفس طبیعی بسیار لذت بخشه
Kf
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون شک انتخابم ۴۵۸ هست ولیی بابام هم بیاد نمیتونم هزینه نگه داریش رو بدم
sam
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱درگ اصل و فیک
Scuderia Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱این مطلب مستعد کشیده شدن به حاشیه رو داره و منم دوست ندارم مثل سابق بحث های فراری رو به حاشیه ببرم
میخوام بگم نباید کوروت رو با فراری مقایسه کرد
بیشتر توضیح نمیدم چون همه دوستان میدونن چرا نباید مقایسه بشن
R@m!n
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حرفت کاملا درسته ایمان جان چند نفر اینجا هستن کلا تو هپروتن و کاریشم نمیشه کرد.
هر دو ماشین بسیار ارزشمند هستن اما دو راه متفاوت رو در پیش گرفتن. فراری و موتور افسانه ای F154 بدون شک بهترین V8 تاریخه (باید دید Z06 چه می کنه اما خب موتور LT6 هم با نگاه به همین موتور ساخته شد) و با کلی هزینه و اشتراکات با ماشین های F1 ساخته شده در کنار شاسی و …. سنگ محک تمام سوپراسپرت های بعد خودشه، از طرفی کوروت یه موتور پوشراده که جی ام تمام تلاششو کرده این عقب موندگی رو با تعلیق و گیربکس و شاسی بسیار مدرن جبران کنه که کاملا موفق هم بوده و این هم بسیار ارزشمنده.
البته رقیب اصلی F458 هم Z06 هست که رو کاغذ برتره که بایدم باشه یه دهه فاصله هست بین این دو ماشین، کلا باید از هر محصول در حد توانش انتظار داشت.
محمد امین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱البته منم یه نکته ی کوچیک بگم در تأیید حرف هاتون ، فکر کنم منظورتون موتور f136 باشه ، چون f154 توربو هست … f136 از زمان فراری 430 معرفی شد ، البته این موتور نسخه ی بهبود یافته ی همون موتور tipo f131 v8 هست که روی ۳۶۰ هم قرار داشت و جایزه ی بهترین موتور سال ۲۰۰۰ رو گرفت
F136 سال ۲۰۱۵ با موتور f154 جایگزین شد و موتور f154 هم حسابی خوب عمل کرد
R@m!n
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بله امین جان درست میگی اشتباه از من بود ممنون بابت تصحیح.
Scuderia Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱منم با شما موافقم
اگه بین دوستان این مسئله حل میشد که “هدف ساخت” چیه و هر ماشینی به دنبال جذب چه “مشتریانی” هست عالی میشد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱قدرت پوشراد رو حس کردی.اونم یه پوشراد پایه نه سوپر شارژ.اونم با فیلتر ذرات اگر 495 اسبش برقرار بود قشنگ پودر میکرد فراری رو.صبر کن کوروت e ray بیاد تا عظمت بیشتر پوشراد رو ببینی
dhny
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱انقدر پوشراد خوبه چرا جنرال موتورز اومد 458 خرید و موتورشو بررسی کرد تا ازش الهام بگیره؟
حمیدرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱پوشراد اگه خوب بود جی ام برای اثبات خودش توی مدلای قوی تر فراری رو کالبد شکافی نمیکرد😅
meysam
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱💖💖 کوروت 💖💖
یک سوم قیمت فراری
imamenzo
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان توجه داشته باشند که نسخه z06کوروت اگر قرار به مقایسه باشه باید با نسخه درنده تر و پیست محور f8 مقایسه بشه که به زودی رو نمایی خواهد شد و فکر میکنم فراری برتری داشته باشه.این اختلاف قیمت هم که دوستان اشاره میکنن بر میگرده به اختلاف کیفیت متریال و امکانات فاحش بین دو خودرو و ارزش و پرستیژ برند که کوروت قابل قیاس با فراری نیست
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نمونه فیک ۴۵۸ میشه کوروت! جدا از شوخی کوروت ماشین کم نظیری هست اما خب فراری بهترین سوپراسپرت ساز تاریخ هست نمیشه ماشینی رو باش قیاس کرد نه به خاطر یه درگ آبکی اما در مجموع فراری با بقیه رقبا یه مقدار فاصله داره
ممد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط فراری ❤
سعید.۱۳۵۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عزیزان ببخشید یک کامنت خارج از بحث این درگ میزارم .
خودمونیم این sf90 هم عجب چیزیه لاکردار رقیبش فقط مک لارن پی وان و یا هفتصد و بیست اس و یا ۷۶۵ ال تی است
من شنیدم تکرار میکنم فقط شنیدم که بنا به گفته ی خریداران فراری هیچ فراری تا به حال هیجان رانندگی مثل sf90 ارائه نداده . . .
به نظرم واقعا دیدنیه