تصاویر جاسوسی کوروتی با سر اگزوزهای متفاوت را نشان دادهاند که به گفتۀ برخی منابع نشان از افزایش قدرت موتور به بیش از ۵۰۰ اسب بخار دارد.
این روزها همهٔ توجهها به کوروت Z06 معطوف شده اما بااینوجود شورلت هنوز کوروت استینگری پایه را فراموش نکرده است زیرا عکاسان جاسوس پروتوتایپی از این خودرو را در حال آزمایش در جادههای عمومی شکار کردهاند. هرچند در نگاه اول ممکن است این خودرو مثل یک C8 معمولی به نظر برسد اما نگاهی به قسمت عقب تفاوتی را نشان میدهد. همانطور که در تصاویر جاسوسی میبینید، این کوروت استینگری برخلاف سر اگزوزهای چهارتایی که در C8 استاندارد میبینیم به دو سر اگزوز باریک و بلند مجهز شده است که عجیب به نظر میرسد.
آیا شورلت در حال آزمایش بهروزرسانی پیشرانهٔ کوروت C8 است؟ طبق گزارشی که توسط GM آتوریتی منتشر شده است، تغییراتی در قوای محرکهٔ این ماشین در حال انجام است و سر اگزوزهایی که در این تصاویر دیده میشود درواقع لولههای مورد تأیید سازمان EPA هستند که میتواند برای آزمایش اصلاحات پیشرانه باشد. منابع ناشناسی ادعا کردهاند که این تغییرات قدرت موتور C8 را از ۴۹۵ اسب بخار کنونی به بیش از ۵۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داد. هرچند این افزایش قدرت زیاد نیست ولی قطعاً برای خریداران این سوپرکار ارزانقیمت آمریکایی خوشایند خواهد بود.
این اما اولین باری نیست که مهندسان شورلت در پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت اصلاحاتی انجام میدهند زیرا این موتور برای مدل ۲۰۲۲ هم بهروزرسانی قابلتوجهی را تجربه کرده که البته برای کاهش مصرف سوخت بود نه افزایش قدرت. زمانی که کوروت C8 برای مدل ۲۰۲۰ معرفی شد، مصرف سوخت آن در شهر ۱۵.۷ لیتر و در بزرگراه ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر بود اما سختگیرانهتر شدن استانداردهای EPA شورلت را بر آن داشت تا در سیستم تحویل سوخت، سیستم مدیریت فعال سوخت و کالیبراسیون موتور تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات مصرف سوخت شهری را به ۱۴.۷ لیتر کاهش داد اما مصرف سوخت ترکیبی تغیری نداشته و مثل قبل ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.
حالا که شورلت موفق به کاهش مصرف سوخت کوروت شده، به نظر میرسد در تلاش است تا قدرت موتور را هم افزایش دهد. فعلاً از زمان دقیق عرضهٔ این نسخهٔ بروز شده خبر نداریم ولی به گفتهٔ همان منابع مذکور، این تغییرات برای مدل ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد و رونمایی رسمی آن در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت.
amirboss
۱۱ دی ۱۴۰۱احتمالا کوروت تو نسل بعدش به کاروان الکتریکی ها یا هیبرید ها میپیونده. مهندسین از الان باید به فکر باشن.
TESLA
۱۱ دی ۱۴۰۱بله ، خود مدیرعامل شورولت حدود ۶ ماه پیش رسما اعلام کرد : که قصد تولید نسخه هیبریدی و تمام الکتریکی کوروت رو دارند ، ابتدا نسخه هیبریدی عرضه میشه و بعد از اون برقی ، و جالب اینکه هم نسخه هیبریدی و هم برقی هر دو قراره دو دیفرانسیل باشن ، فک کنم zo6 آخرین کوروتی باشه که به صورت تک دف تولید میشه
Zakaria
۱۱ دی ۱۴۰۱لزوما اینطوری نیست. معمولا خودرو سازها از تنفس طبیعی مسنقیما نمیرن سمت هیبرید یا برقی. اول با پرخوران تا حدی آلایندگی رو کنترل میکنن بعد میرن سراغ الکتریسیته.
SinaSVJ
۲۰ دی ۱۴۰۱لامبورگینی که یهو پرید هیبریدی کرد بدون هیچ پرخورانی از قبل
TESLA
۱۱ دی ۱۴۰۱وقتی قراره کوروت ۱۰۰۰ اسبی رونمایی بشه ، در نتیجه نسخه پایه حداقل باید ۵۰۰ اسبی قدرت داشته باشه که دیگه شکاف بین مدل ها خیلی عمیق نشه
زیزیگولو
۱۱ دی ۱۴۰۱فقط کسایی که جرات ریسک های بزرگ دارن میتونن به موفقیتای بزرگ دست پیدا کنن درست مثل کمپانی شورلت که با شورلت کوروتی که حتی نصف سوپر اسپرتای بزرگی مثل فراری و لامبورگینی و استون مارتین و بقیه …… قیمت نداشت به جنگ این بزررگان دنیای سوپر اسپرتها رفت و خیلی جاها بدجوری پوزشون رو به خاک مالید
Radmehr
۱۱ دی ۱۴۰۱کجا دقیقا میشه بگی؟
TESLA
۱۱ دی ۱۴۰۱همونجایی که zo6 تو درگ : هوراکان evo ، فراری ۴۵۸ اسپشیاله ، آئودی r8 و پورشه ۹۱۱ gt3 رو شکست داد ، یا تو پیست موتورترند تبدیل به دومین خودرو سریع تست شده در سال ۲۰۲۲ شد ( یعنی تایمی سریع تر از : gt3 ، هوراکان تکنیکا ، کیمن gt4rs یا ۹۱۱ توربو s زد ) باز هم بهت بگم تو این مدت کوتاه چه کارهایی انجام داده ! 😎😎🇺🇸🇺🇸🚀🚀💪
زیزیگولو
۱۱ دی ۱۴۰۱خیلی جاهایی که حتی پدال خبراش رو منتشر کرده
F22RAPTOR
۱۱ دی ۱۴۰۱به به چقد جذاب مثلا ۵۵۰اسب
ali(chevynova)
۱۱ دی ۱۴۰۱اصالت محض
mahdi-es17
۱۱ دی ۱۴۰۱جالبه مه در این تصویر اگزوز از ماشین زده بیرون 😂
ماشین اب رفته یا اگزوز بزرگ شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/01/chevy-corvette-c8-spied-with-strange-exhaust-tips-1.jpg
رامین
۱۸ دی ۱۴۰۱والله داره میگه در استفاده طولانی مدت کوروت بهترینه و مک لارن بعد ده دقیقه شکنجه گاهه و لامبوی تنبل هم تکلیفش معلومه این حجم از عقده رو نمیفهمم🤔🤔🤔🤔