شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 در پیست اتوبان کانتری رقابت کاملی باهم داشته و زمانهای بسیار نزدیکی را ثبت کردهاند.
شورلت کوروت همواره به خاطر ارائهٔ پرفورمنسی فراتر از قیمتش شهرت داشته است و این موضوع در مورد Z06 جدید هم صدق میکند که با وجود قیمتی بیش از صد هزار دلار توان رقابت بسیار خودروهایی بسیار گرانتر از خود را دارد. حال در ویدئوی جدیدی از Savagegeese، این کوروت جذاب در برابر پورشه ۹۱۱ GT3 قرار گرفته تا ببینیم کدامیک سوپراسپرت بهتری است.
این دو خودرو در یک پیست به مصاف هم رفتهاند تا مشخص شود کدامیک سریعتر است. کوروت Z06 از پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ پورشه هم یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی قرار گرفته اما دو سیلندر کمتر دارد و با ۴ لیتر حجم ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این رقابت، کوروت با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۷.۲۴ ثانیه، بهسختی و با اختلافی بسیار جزئی توانست پورشه را که موفق به ثبت زمان یک دقیقه و ۲۷.۳۲ ثانیه شد را شکست دهد.
در این آزمایش سعی شده شرایط رانندگی بین دو خودرو یکسان باشد و به همین دلیل در هردو از یک نوع لاستیک استفاده شده است. هرچند اعداد نشان میدهد که Z06 در یک دور پیست سریعتر از GT3 بوده اما هرکدام از این دو سوپراسپرت در بخشهایی از مسابقه بهتر از دیگری بودند. ۹۱۱ در پیچها سریعتر عمل میکرد اما کوروت در مسیرهای مستقیم سریعتر شتاب میگرفت و برتری پورشه در پیچها را خنثی میکرد. رانندهٔ مسابقهٔ حرفهای «بریت کیسی جونیور» پس از اینکه در پیست «اتوبان کانتری کلاب» پشت فرمان هردو خودرو نشست اظهار داشت که پورشه در پیست نسبت به کوروت چابکتر احساس میشود اما سیستم فرمان Z06 سریع و دقیق است.
تایم زنی به این خودروها در پیست آسان بوده و پس از چند دور تمرین میتوان رکورد را بهتر کرد اما همانطور که در ویدئو ذکر میشود، بسیاری از خریداران Z06 و GT3 بیشتر وقت خود را ظرف رانندگی در جادههای عمومی میکنند یعنی جایی که راحتی روزمره اهمیت خواهد داشت و در این بخش کوروت نسبت به GT3 که سواری خشکی دارد راحتتر است.
corvette
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آفرین به کوروت که تایم خوبی داشته نسبت به رقیبش
ولی اختلاف تایم چقددر کمه. چقدر این ۲ ماشین خوبن
من جفتشون رو دوست دارم
کوروت و ۹۱۱ میشه گفت قدیمی ترین رقابت اسپرت در تاریخ هستن
۶۰ ساله که این ۲ رقیبن و پا به پای هم پیش اومدن .
و جفتشون میتونن ماشین های گرون تر از خودشون رو شکست بدن
iman1199
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲درود برتو که به همه احترام گذاشتی و حقیقتا خوب و منطقی گفتی فقط و از هر یک۱ از اینها در بالا تعریف کردی، نظر منم همینه جفتشون عالین و شایسته هستن و دستاورد ها و افتخارات زیادی دارن در هرچیز با اینکه هرکدوم یک۱ فلسفه ساخت منحصر به فرد و بینظیر خودش رو داره درعین حال با هم رقابت هم میکنن
حتی در مسابقات لمانز هم باهم حضور داشتن و رقابت کردن و قهرمان شدن
ماشاءاللّه پورشه و شورلت ماشاءاللّه
ماشاءاللّه اروپا و امریکا ماشاءاللّه
حسین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشاالله به خودت که 1561 کامنت با محتوا و مفهوم تکراری گذاشتی. الحق کار بزرگی انجام دادی
iman1199
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنون لطف داری شما آره ۹۰ درصدش به برای رسیدگی به نظرات متعصبانه بوده امیدوارم که کسی از دست من ناراحت نشده باشه من کاری به افراد ندارم همه رو به دید دوستی میبینم
یادمه یک بار برای یک نظر خیلی داغ کردم همون لحظه یک مشت کوبیدم به دیوار جای فرو رفتگی مشتم موند روی دیوار نکته جالب این بود که هرچی بعد از اون سعی کردم تکرارش کنم نشد در حالت عادی سعی کردم دوباره تکرارش کنم نشد ولی الان دیگه اینطور نیست همش رو میزارم برای باشگاه مثلا اگه نظر متعصبانه یا نادرستی رو دیدید کاری بهش نداشته باشید مثل من بزارید برای باشگاه زمانی که با حریف تمرینیتون مبارزه میکردید اون لحظه قدرتتون رو ۱۰ برابر میکنه اینم گاهی اوقات جوابه
همیشه نظراتی خوبن که توشون به همه احترام گذاشته میشه مثل نظر دوستمون کوروت که منصفانه از هردو تعریف کرد و دیگری رو زیر سوال نبرد هم از پورشه تعریف کرد و هم از شورولت تعریف کرد
iman1199
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنون لطف داری شما. تقریبا آره همونطور که قبلا خودم هم گفته بودم ۹۰ درصدش برای رسیدگی به نظرات متعصبانه بوده البته انتظار دارم که کسی از دست من ناراحت نشده باشه چون من کاری به افراد ندارم همه رو به دید دوستی میبینم پس لطفا تیکه و کنایه رو بزارید کنار چون واقعا هدف من دوستی و درستیه
قطعا همیشه نظراتی خوبن که توشون به همه احترام گذاشته میشه مثل نظر دوستمون کاربر کوروت که منصفانه از هردو تعریف کرد و دیگری رو زیر سوال نبرد هم از پورشه تعریف کرد و هم از شورولت تعریف کرد
باعرض سلام خدمت دبیر محترم سایت لطفا تایید کنید کامنتم دوستانه و محبت آمیز هست نمیشه کمترش کنم همش مثبت و خوبه
phonix
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲نکوشیمون ضد تعصب :)
(ماشاءاللّه اروپا و امریکا ماشاءاللّه)
کافر مقدس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همین دو خط کافیه دیگه
شورلت کوروت همواره به خاطر ارائهٔ پرفورمنسی فراتر از قیمتش شهرت داشته است و این موضوع در مورد Z06 جدید هم صدق میکند که با وجود قیمتی بیش از صد هزار دلار توان رقابت بسیار خودروهایی بسیار گرانتر از خود را دارد.
حتی در سواری روزمره هم کوروت وضعیت بهتری داره . سیستم فرمان ش هم که دقیق تره . پورشه جان شما یکم از نظر قیمتی شل کن پول خون میگیره فقط
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲پول خون نیست
البته بعید میدونم ندونی … مهندسی موتوراسپرت
پول چیزی هست که پا به پای ۱۶۰ اسب بخار بیشتر میبره
و اگه دقیق تر و منصفانه تر بخوای وزن رو به قدرت تقسیم کن اونوقت بگرد ببین چی حریفش میشه؟
کافر مقدس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲عمرا اگه اون 44 دقیقه فیلم رو پلی کرده باشی و نظر راننده هارو شنیده باشی . یارو راننده حرفه یی داره میگه پورشه الکی گرون میفروشه بعد نشستن اینجا میگن پول خون نیست :)) تقسیم وزن و قدرت رو بذار در کوزه ابشو بنوش .مصرف کننده پول داده و قدرت و سرعت میخاد. پورشه داره 183 هزار دلار پول میگیره و فروش کمتری داره نسبت به کوروت
https://www.porsche.com/usa/models/911/911-gt3-models/911-gt3/
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اون عبارت آخر “فروش کمتری داره نسبت به کوروت” بدجوری خراب کرد که
phonix
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲کافر مقدس مصرف کننده میخواد ماشینش افت قیمت نداشته باشه نه اینکه نهایت سرعتش چقدره
فکر کردی طرف ماشینو از نمایندگی که در میاره میندازه اتوبان تا ته فشار مید پدالو ؟
پورشه صدرصد کیفیت متریال داخلش بیشتره دیزاینشم بهتره پولشم میگیره از اولشم مثل کوروت نبود و نیست و نخواهد بود
نهایت کار کروت هم میتونه این باشه که بشه پورشه * طبقه فرو دست تر
فرشاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲پول خون نی
جدای اینک الان تو آپشن و امکانات این دوتا پورشه برتره
ولی این حجم از اختلاف اسب بخار و گشتاور ولی فاصله تایمی کمتر از یه دهم هم تو قیمت پورشه بی تاثیر نی
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲تو این کلاس آپشن مهم نیست کوروت هم تو شتاب هم تو قدرت بهتره پس قیمت پورشه بیخودی گرونه
فرشاد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲کی گفته آپشن مهم نیس مکه فرمول وانه یا لمانه؟
اگه مهم نبود پدال نمیگف برای استفاده شهری
استفاده شهری یعنی چسبیدن به ردلاین7هزار که آپشن مهم نباشه؟
Amir
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچ وقت هیچ چیز الکی گرون نیست حتما ی دلیلی داره که پورشه گرون تره 👍😉
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کی گفته هر چیزی گرون تره دلیل داره یعنی الان پراید این همه قیمتش بیشتر شده بهتر شده؟
Amir
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲پراید گرون شده یه خودروی خارجی ده برابر پراید قیمت داره حالا کدوم بهتره خودروی خارجی هرچیزی گرونیش دلیل داره بیخودی تلاش نکن
Arshia m3csl
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲۹۱۱ رو خیلی دوست دارم ماشین اول مورد علاقمه ۹۱۱ ماشینیه که حتی به لامبورگینی و فراری و مکلارن و رولزرویس و مرسدس بنز و بی ام و و…هم ترجیح میدم هرچند بقیه المانی ها و ایتالیایی ها و یک سری از امریکایی ها شدید عالی و دوست داشتنی هستن ولی کوروت هم عالی و خوبه و رقیب قدیمی ۹۱۱ هست
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲شورلت خودروی جالبی ساخته معجونی از پرفورمنس و تعادل و راحتی منتها من به هیچ وجه با استایل و ظاهرش نمیتونم ارتباط بگیرم مخصوصا نمای عقب
R@min
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت تو سه تا پیست تکنیکی سریع تر بود !!! با 200 کیلو وزن بیشتر.
نکته ای که این دو تا ماشین و رقابتشون رو انقدر بولد کرده، رفتار مشابه با نمونه های مسابقه ای هست. کوروت ها همیشه پیس بیشتری داشتن اما رقبای اروپایی بخصوص پورشه هنگام ورود و خروج از پیچ برتری دارن دو تا رویکردی که نزدیک 30 ساله که هر دو انجام میدن.
موردی که تو ویدیو و بعضی مجلات نسبت به کوروت انتقاد کردن یا گفتن که نیاز به عادت کردن داره، سیستم جدید ترمز سیمی Brake-by-wire system هست. این سیستم برای محصولات هیبریدی و برقی استفاده میشه تا همزمان عمل بازیابی انرژی و توقف رو انجام بده. اساسا این سیستم جوری هست که به صورت الکترونیکی دقیقا هر میزان فشاری که به پدال میاری توسط یه سنسور موقعیت یاب تحلیل می کنه و توسط یه پمپ الکترونیکی فشار محاسبه شده رو به ترمز منتقل می کنه.
چرا بعضی کارشناسا دوست نداشتن و چرا کوروت سیستم ترمز هیدرولیک معمولی مثل پورشه و بقیه استفاده نکرد ؟؟؟
اصولا این سیستم برای دقیق ترین شکل ترمز گیری طراحی شده و راننده باید میزان فشاری که به پدال میده دقت کنه چیزی که در ترمزهای معمول نیست و در سوپراسپرت ها با کوچک ترین فشاری شدیدترین ترمزگیری انجام میشه، اما برتری این سیستم جایی مشخص میشه زمانی که راننده به این سیستم عادت کنه ترمزگیری بشدت دقیق میشه و ماشین در بهترین سرعت وارد یه پیچ میشه و از اون خارج میشه. این یکی از اصلی ترین دلایل برتری کوروت هست.
از طرفی یه نکته جالبی که راجب پورشه گفته شد کیفیت پایین کابینش حتی نسبت به کوروت بود !!! که اون هم باز رویکرد متفاوت دو برند رو نشون میده، یکی قید سبک سازی رو میزنه و کابین بهتر ارائه میده یکی سبک سازی رو در حد اعلا انجام میده اما از کیفیت کابین می زنه جایی که کوروت تبدیل میشه محصول بهتر برای رانندگی شهری و پورشه پیست محورتر.
به طور خلاصه برتری هر کدوم رو تفکیک کنیم :
– صدای بهتر و فیدبک بهتر از موتور با کوروت
+شاسی بهتر و وزن کمتر با پورشه
– تعلیق نرم تر و همه شمول با کوروت
+ بالانس بهتر تو پیست پورشه
– کیفیت کابین با کوروت
– گیربکس تقریبا مساوی چون ضرایب هم نزدیکه
+ عملکرد پیست و درگ با کوروت
واقعا این دو ماشین شاهکار به تمام معنا هستن.
M@M@DRZ911
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا توی مورد صدای موتور هم تقریبا برابر هستن .
M@M@DRZ911
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا توی مورد صدای موتور هم تقریبا برابر هستن .
اون ۲۰۰ کیلو هم دیگه با ۱۶۰ اسب بیشتر حرفی نمی مونه براش . ( نسبت قدرت به وزن برای کوروت عدد بهتری هست )
منتها خب اون ۲۰۰ کیلو سر پیچ ها خودش رو یکم نشون میداد و طبق گفته راننده باعث میشد که زود تر ترمز بگیره
اما تو کفی کوروت آب رفته رو به جوی برمیگردوند .
R@min
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲بله ضعف وزن رو با قدرت جبران کرد اما خب عنصر چابکی رو نداره و خب دلیل ترمزهای دیرتر هم بخاطر همون سیستم ترمز سیمی بود که کارشناس بهش عادت نداشت اما اون راننده از ترمزهای بهتر دقیق تر کوروت تعریف کرد.
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲رامین میشه فقط به وزن بیشتر نگاه کرد در صورتی که قدرت بیشتری هم داشته باشه و اون مازاد قدرت بیشتر از مازاد وزن باشه؟
R@min
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲تو ماشین های موتور جلو آره ولی ماشین های موتور وسط نه چون مرکز ثقل پایین تره و سنگینی رو به عقبه در نتیجه دماغه ماشین نامتعادل تر می شه و چابکی و هندلینگش ضعیف تر میشه.
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آره تو متن هم گفته شد پورشه در پیچ بهتره و کوروت در خط راست و باید دید کدوم می چربه که دیگه جزئیات و دردسراش زیاده و نمی ارزه جلوتر بریم نه چیزی عوض میشه نه یه جاسوئیچیش بهمون میرسه😄
مهمتر از همه اینه که رقابت به زیباترین شکلش رقم خورد👌
R@min
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر ویدیو ببینی آخرش تحلیل مسیر رو هم داره، این نسل کوروت بیشتر از اینکه به خط مستقیم متکی باشه فاصلشو تو پیچ ها با رقبای اروپایی کم کرده. بخاطر وزنش ب خوبی پورشه نمی پیچه اما تعلیق و شاسی این نسل تا حد زیادی فاصله رو کم کرد.
JDM سابق
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همین سیستم باعث شد سال۲۰۲۰ کوروت فراخوان بخوره
بخاطر کثیف بودن سنسور سرعت اطلاعات نادرست به کامپیوتر فرستاده میشد فشار پمپ یا اکچویتر نادرست و غلط وارد میشه خوشبختانه رفع شد
Arshia m3csl
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کیفیت کابین ۹۱۱ که بهتره ۹۱۱ پورشه هست که بهنوش لوکسه و از متریال لوکس و با کیفیت استفاده میکنه کوروت ولی متریالش معمولیه و نسبتا خوبه ولی درحد پورشه نیست لوکس ساز آلمانه پورشه
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲تو این کلاس به هیچ عنوان کیفیت متریال مهم نیست
M@M@DRZ911
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اختلاف کمتر از 0.1 ثانیه بود . (0.089 ثانیه )
که خب تو تایم گیری اولیه gt3 سریعتر بود ولی توی تایم گیری دوم کوروت برتر ظاهر شد .
سلیقه شخصی خودم که gt3 ولی خب واقعا نمیشه از صدای کوروت گذشت.
JDM سابق
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲رقابت بین رفقای قدیمی
با اینکه از ظاهر 911 خوشم نمیاد اما بهش احترام میذارم از لحاظ مهندسی واقعا سطح بالاست کوروت هم تو نسل جدید کولاک به پا کرده رقابت این دو برند با اومدن محصولات جدید پورشه و سی هشت ZR1 و زورا فوق العاده دیدنی میشه
فرشاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا که جفتشون عالی بودن دوتا رقیب ولی هردو دوس داشتنی
درسته زی او سیکس نسبت به GT3RSجدیدتره ولی اسب بخار کمتر پورشه کار دستش داد
ولی از حق نگذریم با صدوپنجاه اسب کمتر دوسیلندر و گشتاور کمتر این فاصله مویی بحثو راجب پورشه جذاب میکنه
F
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همه میدونیم که رقیب Z06 مدل gt3 rs هست و این مقایسه یجورایی انگار مبارزه بین بزرگ قبیله آمریکایی ها و فرزند رئیس قبیله آلمانی هاست، قطعا اگر در برابر کروت مدل rs قرار بگیره ، تا زمانی که کروت بخواد دنده درست رو انتخاب کنه گیربکس پورشه سه تا دنده کم کرده و مثل گلوله از اونور پیچ میزنه بیرون، قبول این مورد که پورشه هرگز پول الکی نمیگیره برای ماشین هاش یکمی سخته مخصوصا اگر عینک تعصب بر چشم بزنی.
دیده شده که میگن کیفیت کابین پورشه ضعیف تر 😐 از کروت هست،عجب ها.
نیاز نیست از نزدیک دیده باشید، فقط یک سر برید وب سایت پورشه همون جا همین مدل رو انتخاب کنید، خودرویی که مخصوص پیست طراحی شده ولی حتی رنگ کوک و نخ و تمام داشبرد قابل انتخاب و شخصی سازی هست، نمیدونم چرا یه حرفایی زده میشه که باعث میشه آدم مثل صدای تسمه موتور پراید موقع استارت خندش بگیره، پورشه بی کیفیت. عجایب هشتم هم ظاهر شد.
F
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲البته ذکر اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه در چه حدی هست و چه امکاناتی داره هم که اصلا جای بحث نداره،
حامد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا جلوش gt3rs نذاشتن
Sobhan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲درگ zo6با فراری سوپر فست هم ساختن اونم بزاربد 🙌
Reza Waffen SS
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲هردو شاهکارن نمیشه انکارشون کرد
Hamidreza
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲منطق فن آمریکایی…
این ماشین قدرت و گشتاور بیشتر پس بهتره…
این ماشین تو 1/4 مایل بهتر پس بهترینه…
این ماشین ارزون تره پس بهتره