تقابل خودروهای بنزینی و برقی همواره با جنجال و جذابیتهای فراوانی همراه بوده و اخیراً شورولت کوروت Z06 در برابر لوسید ایر GT قرار گرفته تا ببینیم کدامیک پیروز میدان خواهد بود.
لوسید ایر گرن تورینگ و شورولت کوروت Z06 یک وجه اشتراک دارند. البته باید گفت وجوه اشتراک آنها زیاد است چراکه هر دو دارای صندلی و چهار چرخ هستند و میتوانند افراد را جابجا کنند؛ اما در دنیای پدال تنها وجه اشتراک دو خودروی موردبحث سرعت بسیار زیاد در خط مستقیم خواهد بود. همین معیار برای دست و پا کردن یک مسابقه درگ جذاب کفایت میکند اما نشریه ادموندز درگ U را برای رقابت در نظر گرفته است. به این ترتیب مسابقه درگ شورولت کوروت Z06 و لوسید ایر GT شامل درگی به همراه ترمز گیری، دور زدن ۱۸۰ درجه و یک مسابقه درگ دیگر خواهد بود. همچنین برگزاری چنین مسابقهای به معنای آن خواهد بود که ایر گرند تورینگ با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک باید چیزی فراتر از سرعت بالا در خط مستقیم را ارائه کند.
پیشرانه ۸ سیلندر کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت نیز باید کاملاً تحتفشار قرار گیرد هرچند وزن این خودرو بسیار کمتر از لوسید است. در روی کاغذ شورولت خودروی سریعتری است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه این رقم برای لوسید به ۳ ثانیه میرسد. البته کوروت برای ثبت چنین زمانی باید لانچ فوقالعادهای داشته باشد درحالیکه لانچ سدان لوسید راحتتر انجام خواهد گرفت. همینجا یک سؤال مهم پیش میآید: اگر همهچیز برای راننده کوروت طبق برنامه پیش نرود، ایر از پرفورمنس کافی برای پیش افتادن در خط مستقیم و سپس ترمز کردن و بازگشت در مسیر مخالف را خواهد داشت؟
پاسخ این سؤال در مسابقه اول داده میشود. هر دو خودرو با یکدیگر مسابقه را شروع میکنند اما واضح است که کوروت Z06 در یافتن کشش مناسب به تقلا میافتد. به همین خاطر لوسید پیشی میگیرد و اگر این درگ ۴۰۰ متر بود قطعاً میتوانست شورولت را شکست دهد. در این نقطه فاصلهای به اندازه چند خودرو بین لوسید و شورولت وجود دارد اما مسابقه فقط به نیمه رسیده و اینجا Z06 خودی نشان میدهد. لوسید در پنهان کردن وزن بالای خود به مشکل میخورد درحالیکه کوروت با ترمز کردن آب رفته را به جوی برمیگرداند. هر دو خودرو با هم دور میزنند اما Z06 سریعتر از پیچ خارج میشود و در نهایت پیروزی شیرینی را کسب میکند.
البته در مسابقه دوم رانندهها تعویض میشوند و Z06 لانچ بسیار بهتری انجام میدهد و تا مسافت ۴۰۰ متر هر دو خودرو شانهبهشانه یکدیگر حرکت میکنند ولی در زمان ترمز گرفتن سدان برقی لوسید با وزن سنگین خود نمیتواند عملکردی مشابه کوروت اسپرت داشته باشد و Z06 این مسابقه را نیز با فاصله چندین خودرو پیروز میشود تا بار دیگر نشان دهد همهچیز به پرفورمنس خط مستقیم مربوط نمیشود و خودروهای برقی باید پیشرفتهای زیادی در دیگر جنبهها داشته باشند. رانندگان میگویند اگر لوسید از لاستیکهای پرفورمنس بجای نمونههای چهارفصل استفاده میکرد شاید عملکرد بهتری داشت. با این وجود به نظر نمیرسد ایر GT بتواند در زمین سرعت، ترمز و عبور از پیچها باعث نگرانی کوروت شود. نظر شما چیست؟
HKS
۲۴ فروردین ۱۴۰۲فرقی نداره کدوم ببره همه زیر چتر آمریکن کارز قرار دارن
ماشالاه ماشالاه
مردیم از خوشی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲دم شورولت گرم چی ساخته
ولی در کل من هیچ وقت هیچ درگی را قبول نداشتم
چون اصلا اصول عدالت توش نیست
ممکنه رانندگی یه نفر بد باشه
ممکنه وزن راننده ها برابر نباشه
ممکنه میزان بنزین برابر نباشه
و هزار و یک دلیل دیگه
به نظرم اصولی این هست که یک نفر حرفه ای با هر ماشین چند بار مسیر را طی کنه و در آخر تایم های ثبت شده مقایسه بشه
هیجانش به اندازه درگ نیست ولی به شدت به واقعیت و عدالت نزدیک تر است
M
۲۴ فروردین ۱۴۰۲کورت لاستیک Michelin. Pilot Sport داره که گرم شه چسبندگی بهتری داره برای همین تو مسابقه اول هم لانچ ضعیف تری داشت هم شتای جانبی کم تر
شتاب جانبی 1.04 برای ماشینی مثل الانترا n هست(همینجا بررسی کردنش)
نه کورروت با لاستیک های 285 جلو و 345 عقب!!!
البته این سری Pilot Sport واقعا محشره از 911 و کوروت تا ماشین هایی مثل النترا n دارن
GTX
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این مقایسه ، در جواب اوناییه که همه چیو در خط مستقیم و شتاب صفر تا صد میبینن .
میگن ماشین A از B بهتره چون شتابش بیشتری داره و زودتر صفر تا صد میزنه .
تو دنیای پرفورمنس ، وزن ، آیرودینامیک ، قدرت ترمز و فرمان ، نوع لاستیک ، سوخت ، سطح راننده ، شرایط جوی ، و قدرت و شتاب مهمه . نه فقط قدرت و شتاب.
elonlion
۲۴ فروردین ۱۴۰۲خودروی شما قدرت شتاب کافی نداشته باشه
هیچ یک از چیز های که گفتی اهمیتی پیدا نمیکنه
فکر کن روی کوروت موتور پراید گذاشته باشی
با همین قدرت شتاب بالا لوسید ایر یه سدان خانوادگی تونسته نزدیک یه سوپر اسپورت تایم بزنه
اونم با لاستیک های چهار فصل و کلی امکانات رفاهی
قدرت و شتاب همه چیز یک خودرو نیست ولی اصلی ترین عنصرش هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ فروردین ۱۴۰۲کاش یه درگ یو بین زد صفر شش و زی آر وان نسل قبل هم بندازن.تعجب میکنم چرا این دو رو با هم نمیندازن.حس میگم zr1 پوست zo6 رو میکنه توش کاه میکنه.
blackwing
۲۴ فروردین ۱۴۰۲یانکی
زد صفر شیش چیه دیگه ؟؟
چطور به ZR1 میگی زی آر وان ، به Z06 میگی زد صفر شیش ؟؟ 😂
بگو زی او سیکس 🤝
مردیم از خوشی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲اشکالش چیه ؟!🤔
blackwing
۲۴ فروردین ۱۴۰۲اشکالی نداره ولی تلفظ درستش زی او سیکس هست نه زد صفر شیش
.
امریکاییا به Z میگن زی ، انگلیسیها میگن زِد
مثلاً زی توئِنی اِیت خیلی جذابتره تا زد بیستُ هشت.. 🥶
JDM سابق
۲۴ فروردین ۱۴۰۲یانکی جان تو ۴۰۰ متر نمیتونه حریف Z06 بشه
ولی خدا نکنه بیوفتن تو رول که اون موقع پدر Z06 رو درمیاره.
کوروت این نسل خداست فقط کافیه یه مقدار وزن کم کنه که تا یک الی دو دهم ثانیه تایمش بهبود پیدا کنه
فرامرز
۲۴ فروردین ۱۴۰۲اول کلیپ که داخل هردو ماشین رو نشون میده که راننده ها تنظیمات مربوطه رو برای درگ انجام میدن خدایی دوباره نگاه کنین
لوسید مثلا یجورایی لوکس برقی ها حساب میشه ولی متریال داخلیش در مقابل متریال داخلی کوروت یه شوخیه حالا بحث فنی که بماند
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این درگ ها فقط جنبه سرگرمی و بازدید داره نه بار علمی که یه عده دوباره شروع کردن برقی فلانه و ماشین بنزینی خوبه ، این دو خودرو هییییچ ربطی بهم ندارن ، یکی ماشین اسپرت موتور وسط دومی خودروی لوکس و سنگین