شورلت

آزمایش شورلت کوروت زورا در نوربرگ‌رینگ، ترکیبی از ZR1 و E-Ray

در کوروت زورا، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ZR1 با موتور الکتریکی E-Ray ترکیب خواهد شد تا چیزی بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید شود.

درحالی‌که تنها حدود یک ماه و نیم از معرفی کوروت ZR1 می‌گذرد که با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور، جهان خودرو را تکان داد، حالا نسخهٔ حتی افراطی‌تر کوروت یعنی زورا در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است. البته سال‌ها است که از برنامهٔ شورلت برای ساخت نسخه‌ای از کوروت C8 که بالاتر از ZR1 قرار می‌گیرد خبر داریم. این قوی‌ترین و سریع‌ترین کوروت تاریخ و پرچم‌دار نسل C8 خواهد بود.

چهار پروتوتایپ کوروت زورا توسط عکاسان جاسوس در نوربرگ‌رینگ شکار شدند که همهٔ آن‌ها برچسب زردرنگی روی شیشهٔ عقب داشتند که نشان از وجود پیشرانهٔ هیبریدی دارد. انتظار می‌رود در این خودرو، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی دیوانه‌وار ZR1 با موتور الکتریکی و پکیج باطری E-Ray در جلو ترکیب شود. بااین‌حال، هنوز نمی‌دانیم زورا چقدر قدرت خواهد داشت. شورلت نشان داده است که پیشرانهٔ ZR1 توان تولید قدرت حتی بیشتری را دارد و بنابراین، انتظار می‌رود برای زورا تغییراتی جزئی در آن ایجاد شود. موتور الکتریکی E-Ray هم هم‌اکنون ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، اگر شورلت قدرت موتور LT7 را مثلاً به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش دهد، زورا می‌تواند حدود ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت باشد. چنین قدرتی در ترکیب با سامانهٔ چهارچرخ محرک، باید زورا را به یک هیولای واقعی تبدیل کند.

پروتوتایپ‌های زورا در ظاهر اما تفاوت چندانی با ZR1 ندارند. طراحی دماغهٔ این دو نسخه تقریباً یکسان به نظر می‌رسد هرچند که ممکن است اسپلیتر کمی بزرگ‌تر باشد. در قسمت جانبی تغییراتی جزئی دیده می‌شود و بال عقب هم یکسان به نظر می‌رسد. البته با قاطعیت نمی‌توان گفت که زورا شبیه ZR1 خواهد بود زیرا این‌ها پروتوتایپ هستند و خودروی نهایی می‌تواند تهاجمی‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Yazdan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    فعلا که همه چیش خوبه
    باید منتظر موند تا نتیجه تستاشو توی پیست ببینیم

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. Ahmad

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      تمام مشکلات ماشین بازها همین پیست نوربرینگه بابا ول کنید این پیست رو ماشین ها رو بر اساس این پیست طراحی نکنید چونکه تو شرایط واقعی (تو خیابون) همین ماشین ها میشن بدترین ماشین ها خداوکلیلی زیر این ماشین رو ببینین خوب تابلوهه به هر دست اندازی برسه کف اش میگیره و سواری خشکی هم دارن معمولا و ایرودینامیک پیش از حد باعث لذت نبردن از ماشین میشه چونکه هرچی ماشین شتاب بگیره ایرودینامیک زیاد این حس رو القا میکنه که انگار ماشین داره یواش میره در صورتی که داره تند میره الان تازه میفهمم که چرا فراری ماشین هاش رو هیچ وقت تایم گیری نمیکنه تو این پیست

      موافقم 13
      مخالفم 29
      1. SMS

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        چیزی که خیلی خوبش می کنه قیمت پایینشه و البته که تا الان روی کاغذ خیلی ها رو گذاشته توی جیبش

        موافقم 19
        مخالفم 3
  2. 🇰🇷

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    تفاوت این کوروت با مدلهای قبل ، چیزی بیشتر از یک نسله . اسمش C8 ئه اما میشه اونو C10 هم درنظر گرفت . قشنگ دو سه نسل جهش کرده
    البته من اعتقاد دارم از اول هم کوروت باید همین جایگاه رو حفظ میکرد یعنی اوج پرفورمنس و دانش امریکایی . اما متاسفانه در بعضی نسل ها به خوبی رقبا نبود و صرفا یه ماشین اسپرت با انجین حجیم بود

    موافقم 55
    مخالفم 9
    1. A

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      رکورد m5 هم نمیزنه
      این هیچی نیست

      موافقم 12
      مخالفم 54
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4367 ديدگاه)

        M5 مگه رکورد داره؟

        موافقم 33
        مخالفم 8
        1. amir

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ام فایو عادی کامپتیشن و سی اس هر سه تایم دارن عزیزم

          موافقم 11
          مخالفم 14
      2. سوشیانت

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3520 ديدگاه)

        به غیر از از نسل چهارم همه نسل ها حرف های زیادی برای گفتن داشتن

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. amirkhanzadeh

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1034 ديدگاه)

          نسل دوم عشق بود

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3520 ديدگاه)

          نسل دوم عالی بود ۴۳۵ اسب و شتاب زیر ۵

          موافقم 7
          مخالفم 4
        3. حمیدرضا

          ۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (291 ديدگاه)

          دیگه حالا ی موتور لوتوس که دیگه این حرفا رو نداره شل کن لذت ببر😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
  3. mr-gtc

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    ترسناک برازندشه

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      اپس

  4. Amir

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    رسما دیگه غول مرحله اخره شورولت

    موافقم 25
    مخالفم 5
  5. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    به تصویر تیتر دقت کنید،
    اینا تو نوربرینگ هم راهنما میزنن و میپیچن…

    موافقم 29
    مخالفم 2
  6. ahmadreza

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینم مثل c8 استینگری یه اشغاله که خیلی زود ارزشش رو از دست میده.

    موافقم 7
    مخالفم 44
    1. hosen

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      کوروت c8 استینگری جز پرفروش ترین ماشین های اسپورت بوده عملکرد فنی شم که همه در جریانن.

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4367 ديدگاه)

        حسین ول کن

        موافقم 8
        مخالفم 6
  7. Mr wrong

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    این مگ قرار نبود تمام الکتریکی باشه؟
    یا من اشتباه خونده بودم قبلا؟

    موافقم 1
    مخالفم 18
  8. car lover

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1418 ديدگاه)

    انتظار شتاب صفرتاصد 2 ثانیه
    تاپ اسپید 360
    و رکورد نوربرگ رینگ رو دارم

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      تا یه حدی دوتای اول رو میتونه بزنه
      ولی رکورد نوربرینگ کمی سخته

  9. حسن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    سلطان وارد شد
    تو دورانی که همه ی قلدرها دوگانه ان با این میشه با همه رقابت کرد

    موافقم 22
    مخالفم 6
  10. حسن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    کوروت ZR1 یک خودروی بنزینی با یک موتور محشر و تقریبا بی رقیبه
    اما امروز دست رو هر خودروی تاپ بالای هزار بذاری 4 تا ارمیچر برقی داره که قدرت ناگهانی را میفرستن تو چرخها و واقعا نمیشه با بنزین تنها با هیبرید مقابله کرد
    زورا را میشه مقابل همه قرار داد و اینجا میشه فارغ از تعصب و کل کل های بی نتیجه یه نتیجه ی عادلانه و درست گرفت
    و من امیدوارم در تمام چالشها موفق بشه

    موافقم 20
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1418 ديدگاه)

      این ماشین هم آرمیچر داره
      فکر کنم متنو نمیخونی

      موافقم 5
      مخالفم 19
      1. حسن

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2090 ديدگاه)

        خوب منم همینا میگم
        گفتم با بنزین تنها نمیشه با هیبرید مقابله کرد با زورا میشه
        شماها مشکل گرامر زبان فارسی دارید

        موافقم 25
        مخالفم 4
  11. حسن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    کوروت E Ray قدر نادیده ترین خودرو تولیدی چند سال اخیره
    کوروت E Ray خودروی بسیار قابل و قدرتمندیه و تواناییهای زیادی چه در پیست و چه در خط مستقیم داره
    اما عجیبه که چرا تو هیچ رقابت و یا تستی مقابل خودروهای قلدر دنیا قرارش ندادن
    به نظر من قابلیت غلبه بر اکثر خودرو های قلدر را داره

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. B

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (868 ديدگاه)

      هگارتی جلوی f8 و هوراکان ایوو گذاشته بود براحتی درگو برد تایم ۱۰/۴ چیز دیگه ای ندیدم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. حمیدرضا

        ۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (291 ديدگاه)

        احتمالا f8 با دنده دو حرکت کرده بوده🤪

        موافقم 1
        مخالفم 2
  12. amirboss

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (741 ديدگاه)

    یکی بود می‌گفت ماشاالله آمریکا ماشاالله شورولت ماشاالله کوروت….
    اون کجاست جاش خالیه!!!

    موافقم 9
    مخالفم 12
  13. Taha Ayoobi

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    زورا همه رو خاک میکنه

    موافقم 18
    مخالفم 8
  14. Siyavash

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (806 ديدگاه)

    به شدت مخالف قدرت بالاتر از ۷۵۰ تا ۸۰۰ اسب برایه سوپراسپرت ها هستم ..دیگه مرزی بین هایپر کار و سوپرکار باقی نمیمونه و هایپر ها بی ارزش میشن…کاشکی یه محدویت بین تمام کلاس ها وجود داشت…بیشتر رویه وزن و هندلینگ بائو کار کنن تا قدرت…اگه الان این کوروت با ۱۲۰۰ اسب قدرت تولید بشه برایه نسل بعد برایه این که طرفدار ها دلسرد نشن باید ۱۵۰۰ اسب قدرت داشته باشه و این چیزه خوبی نیست به نظرم .فقط کوروت رو نمیگم همه ماشین و برند هارو میگم…

    موافقم 7
    مخالفم 18
  15. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    حاجی امروز قرار بود قسمت آخر گرند تور بیاد بیرون!!
    چه خبر؟
    چی شد؟

    1. Arshin

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      منم برای این آمدم سایت

  16. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    به نظر من موتور برقی رو روی zo6 قرار میدادن و قدرت رو به ۸۲۰ میرسوندن جذابتر میشد.فکر کن یه وی۸ تنفس طبیعی به شدت سرحال و موتور برقی رو محور جلو چی میشد.ولی این زورا دیگه فرای تصور شده.بنازم به شوی کوروت وی۸ تنفس طبیعی پوشراد ۵۰۰ اسب.بعدی یه موتور برقی اضافه میشه ۴ چرخ محرک و ۶۶۰ اسب.مورد بعدی میشه وی۸ دور بالا وحشی ۶۷۰ اسب.نسخه وی۸ توربو ۱۰۶۵ اسب.و باز هم بالاتر ۴ چرخ محرک و موتور برقی می‌ره نزدیک ۱۳۰۰ اسب.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  17. nikan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    به نظرم در کنار موتور بنزینی که احتمالا تقویت میشه سیستم هیبریدی E-rey هم توی زورا تقویت بشه و میشه انتظار ۱۳۰۰ اسب بخار هم داشت

    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      وقتی همه انتظار 900 اسب داشتن ZR1 رو با 1000 اسب معرفی کرد، بعید نیست برا زورا هم سورپرایز داشته باشن.

  18. ابوالفضل

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (313 ديدگاه)

    رقبا حواستون رو جمع کنید
    هیولا داره میاد 😈

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا