در کوروت زورا، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ZR1 با موتور الکتریکی E-Ray ترکیب خواهد شد تا چیزی بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید شود.
درحالیکه تنها حدود یک ماه و نیم از معرفی کوروت ZR1 میگذرد که با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور، جهان خودرو را تکان داد، حالا نسخهٔ حتی افراطیتر کوروت یعنی زورا در پیست نوربرگرینگ در حال آزمایش رؤیت شده است. البته سالها است که از برنامهٔ شورلت برای ساخت نسخهای از کوروت C8 که بالاتر از ZR1 قرار میگیرد خبر داریم. این قویترین و سریعترین کوروت تاریخ و پرچمدار نسل C8 خواهد بود.
چهار پروتوتایپ کوروت زورا توسط عکاسان جاسوس در نوربرگرینگ شکار شدند که همهٔ آنها برچسب زردرنگی روی شیشهٔ عقب داشتند که نشان از وجود پیشرانهٔ هیبریدی دارد. انتظار میرود در این خودرو، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی دیوانهوار ZR1 با موتور الکتریکی و پکیج باطری E-Ray در جلو ترکیب شود. بااینحال، هنوز نمیدانیم زورا چقدر قدرت خواهد داشت. شورلت نشان داده است که پیشرانهٔ ZR1 توان تولید قدرت حتی بیشتری را دارد و بنابراین، انتظار میرود برای زورا تغییراتی جزئی در آن ایجاد شود. موتور الکتریکی E-Ray هم هماکنون ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، اگر شورلت قدرت موتور LT7 را مثلاً به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش دهد، زورا میتواند حدود ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت باشد. چنین قدرتی در ترکیب با سامانهٔ چهارچرخ محرک، باید زورا را به یک هیولای واقعی تبدیل کند.
پروتوتایپهای زورا در ظاهر اما تفاوت چندانی با ZR1 ندارند. طراحی دماغهٔ این دو نسخه تقریباً یکسان به نظر میرسد هرچند که ممکن است اسپلیتر کمی بزرگتر باشد. در قسمت جانبی تغییراتی جزئی دیده میشود و بال عقب هم یکسان به نظر میرسد. البته با قاطعیت نمیتوان گفت که زورا شبیه ZR1 خواهد بود زیرا اینها پروتوتایپ هستند و خودروی نهایی میتواند تهاجمیتر باشد.
Yazdan
۲۳ شهریور ۱۴۰۳فعلا که همه چیش خوبه
باید منتظر موند تا نتیجه تستاشو توی پیست ببینیم
Ahmad
۲۳ شهریور ۱۴۰۳تمام مشکلات ماشین بازها همین پیست نوربرینگه بابا ول کنید این پیست رو ماشین ها رو بر اساس این پیست طراحی نکنید چونکه تو شرایط واقعی (تو خیابون) همین ماشین ها میشن بدترین ماشین ها خداوکلیلی زیر این ماشین رو ببینین خوب تابلوهه به هر دست اندازی برسه کف اش میگیره و سواری خشکی هم دارن معمولا و ایرودینامیک پیش از حد باعث لذت نبردن از ماشین میشه چونکه هرچی ماشین شتاب بگیره ایرودینامیک زیاد این حس رو القا میکنه که انگار ماشین داره یواش میره در صورتی که داره تند میره الان تازه میفهمم که چرا فراری ماشین هاش رو هیچ وقت تایم گیری نمیکنه تو این پیست
SMS
۲۳ شهریور ۱۴۰۳چیزی که خیلی خوبش می کنه قیمت پایینشه و البته که تا الان روی کاغذ خیلی ها رو گذاشته توی جیبش
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳تفاوت این کوروت با مدلهای قبل ، چیزی بیشتر از یک نسله . اسمش C8 ئه اما میشه اونو C10 هم درنظر گرفت . قشنگ دو سه نسل جهش کرده
البته من اعتقاد دارم از اول هم کوروت باید همین جایگاه رو حفظ میکرد یعنی اوج پرفورمنس و دانش امریکایی . اما متاسفانه در بعضی نسل ها به خوبی رقبا نبود و صرفا یه ماشین اسپرت با انجین حجیم بود
A
۲۳ شهریور ۱۴۰۳رکورد m5 هم نمیزنه
این هیچی نیست
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳M5 مگه رکورد داره؟
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ام فایو عادی کامپتیشن و سی اس هر سه تایم دارن عزیزم
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳به غیر از از نسل چهارم همه نسل ها حرف های زیادی برای گفتن داشتن
amirkhanzadeh
۲۳ شهریور ۱۴۰۳نسل دوم عشق بود
سوشیانت
۲۴ شهریور ۱۴۰۳نسل دوم عالی بود ۴۳۵ اسب و شتاب زیر ۵
حمیدرضا
۷ مهر ۱۴۰۳دیگه حالا ی موتور لوتوس که دیگه این حرفا رو نداره شل کن لذت ببر😂
mr-gtc
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ترسناک برازندشه
amirkhanzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳اپس
Amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳رسما دیگه غول مرحله اخره شورولت
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۳ شهریور ۱۴۰۳به تصویر تیتر دقت کنید،
اینا تو نوربرینگ هم راهنما میزنن و میپیچن…
ahmadreza
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اینم مثل c8 استینگری یه اشغاله که خیلی زود ارزشش رو از دست میده.
hosen
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کوروت c8 استینگری جز پرفروش ترین ماشین های اسپورت بوده عملکرد فنی شم که همه در جریانن.
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳حسین ول کن
Mr wrong
۲۳ شهریور ۱۴۰۳این مگ قرار نبود تمام الکتریکی باشه؟
یا من اشتباه خونده بودم قبلا؟
car lover
۲۳ شهریور ۱۴۰۳انتظار شتاب صفرتاصد 2 ثانیه
تاپ اسپید 360
و رکورد نوربرگ رینگ رو دارم
Galant.VR4(JDM)
۲۴ شهریور ۱۴۰۳تا یه حدی دوتای اول رو میتونه بزنه
ولی رکورد نوربرینگ کمی سخته
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۳سلطان وارد شد
تو دورانی که همه ی قلدرها دوگانه ان با این میشه با همه رقابت کرد
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کوروت ZR1 یک خودروی بنزینی با یک موتور محشر و تقریبا بی رقیبه
اما امروز دست رو هر خودروی تاپ بالای هزار بذاری 4 تا ارمیچر برقی داره که قدرت ناگهانی را میفرستن تو چرخها و واقعا نمیشه با بنزین تنها با هیبرید مقابله کرد
زورا را میشه مقابل همه قرار داد و اینجا میشه فارغ از تعصب و کل کل های بی نتیجه یه نتیجه ی عادلانه و درست گرفت
و من امیدوارم در تمام چالشها موفق بشه
car lover
۲۳ شهریور ۱۴۰۳این ماشین هم آرمیچر داره
فکر کنم متنو نمیخونی
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۳خوب منم همینا میگم
گفتم با بنزین تنها نمیشه با هیبرید مقابله کرد با زورا میشه
شماها مشکل گرامر زبان فارسی دارید
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کوروت E Ray قدر نادیده ترین خودرو تولیدی چند سال اخیره
کوروت E Ray خودروی بسیار قابل و قدرتمندیه و تواناییهای زیادی چه در پیست و چه در خط مستقیم داره
اما عجیبه که چرا تو هیچ رقابت و یا تستی مقابل خودروهای قلدر دنیا قرارش ندادن
به نظر من قابلیت غلبه بر اکثر خودرو های قلدر را داره
B
۲۳ شهریور ۱۴۰۳هگارتی جلوی f8 و هوراکان ایوو گذاشته بود براحتی درگو برد تایم ۱۰/۴ چیز دیگه ای ندیدم
حمیدرضا
۷ مهر ۱۴۰۳احتمالا f8 با دنده دو حرکت کرده بوده🤪
amirboss
۲۳ شهریور ۱۴۰۳یکی بود میگفت ماشاالله آمریکا ماشاالله شورولت ماشاالله کوروت….
اون کجاست جاش خالیه!!!
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳زورا همه رو خاک میکنه
Siyavash
۲۳ شهریور ۱۴۰۳به شدت مخالف قدرت بالاتر از ۷۵۰ تا ۸۰۰ اسب برایه سوپراسپرت ها هستم ..دیگه مرزی بین هایپر کار و سوپرکار باقی نمیمونه و هایپر ها بی ارزش میشن…کاشکی یه محدویت بین تمام کلاس ها وجود داشت…بیشتر رویه وزن و هندلینگ بائو کار کنن تا قدرت…اگه الان این کوروت با ۱۲۰۰ اسب قدرت تولید بشه برایه نسل بعد برایه این که طرفدار ها دلسرد نشن باید ۱۵۰۰ اسب قدرت داشته باشه و این چیزه خوبی نیست به نظرم .فقط کوروت رو نمیگم همه ماشین و برند هارو میگم…
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۳ شهریور ۱۴۰۳حاجی امروز قرار بود قسمت آخر گرند تور بیاد بیرون!!
چه خبر؟
چی شد؟
Arshin
۲۴ شهریور ۱۴۰۳منم برای این آمدم سایت
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ شهریور ۱۴۰۳به نظر من موتور برقی رو روی zo6 قرار میدادن و قدرت رو به ۸۲۰ میرسوندن جذابتر میشد.فکر کن یه وی۸ تنفس طبیعی به شدت سرحال و موتور برقی رو محور جلو چی میشد.ولی این زورا دیگه فرای تصور شده.بنازم به شوی کوروت وی۸ تنفس طبیعی پوشراد ۵۰۰ اسب.بعدی یه موتور برقی اضافه میشه ۴ چرخ محرک و ۶۶۰ اسب.مورد بعدی میشه وی۸ دور بالا وحشی ۶۷۰ اسب.نسخه وی۸ توربو ۱۰۶۵ اسب.و باز هم بالاتر ۴ چرخ محرک و موتور برقی میره نزدیک ۱۳۰۰ اسب.
nikan
۲۴ شهریور ۱۴۰۳به نظرم در کنار موتور بنزینی که احتمالا تقویت میشه سیستم هیبریدی E-rey هم توی زورا تقویت بشه و میشه انتظار ۱۳۰۰ اسب بخار هم داشت
Taha Ayoobi
۲۴ شهریور ۱۴۰۳وقتی همه انتظار 900 اسب داشتن ZR1 رو با 1000 اسب معرفی کرد، بعید نیست برا زورا هم سورپرایز داشته باشن.
ابوالفضل
۲۴ شهریور ۱۴۰۳رقبا حواستون رو جمع کنید
هیولا داره میاد 😈