در یک مسابقهٔ رفت و برگشتی U-Drag، از بین کوروت استینگری و بامو M2 با قیمت نزدیک اما مشخصات متفاوت، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
بامو M2 و شورلت کوروت استینگری دو خودروی اسپرت محبوب بازار هستند. این ماشینها هردو سریع و قدرتمند هستند اما در مسابقهٔ درگ کدامیک از آنها سریعتر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مردان ادموندز آنها را برای مسابقهٔ موسوم به U-Drag به پیست بردهاند. البته این یک درگ معمولی نیست و علاوه بر پیمودن ۴۰۰ متر، توانایی ترمز گیری، پیچیدن، هندلینگ و شتاب گیری رولینگ خودروها را هم نشان میدهد. پیش از اینکه به سراغ تماشای این درگ برویم، بهتر است نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم.
این دو خودرو هرچند از لحاظ قیمت بسیار به هم نزدیک هستند اما در نوع پیشرانه و محل نصب آن کاملاً باهم تفاوت دارند. کوروت از یک پیشرانهٔ سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. ابن نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. از سوی دیگر، زیر کاپوت M2 یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور برای انتقال نیروی خود به چرخهای عقب به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.
بنابراین، روی کاغذ کوروت با قدرت و گشتاور بیشتر و کشش بهتر ناشی از ترکیب موتور وسط، کاملاً برتری دارد. جالب اینکه بامو با وجود اندازهٔ کوچکتر، از لحاظ وزن هم برتری نداشته و با ۱۷۵۰ کیلوگرم، از کوروت ۱۶۵۵ کیلوگرمی حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگینتر است؛ بنابراین، طبیعتاً کوروت برای مغلوب کردن رقیب باواریایی نباید کار سختی داشته باشد و همینطور هم هست. در هردو مسابقهای که بین این دو ماشین برگزار میشود، کوروت با اختلاف زیادی به پیروزی میرسد. این ماشین ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی میکند درحالیکه M2 این کار را در ۱۱.۸ ثانیه انجام میدهد. زمان کل مسابقه هم برای کوروت ۳۴ ثانیه و برای بامو ۳۵.۲ ثانیه است.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M2 | شورلت کوروت C8 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۵۰ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۴ هزار دلار | ۷۰,۰۰۰ دلار |
mercedes
۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی حرفه یه کوپه جمعو جور پا به پای کوروت بیاد.
ابوالفضل
۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی حرفه m2 رو وارد کلاس خودرو های ۶۰ هزارتایی کرد که امسال موستانگ دارک هورس و کوروت وجود داره این ماشین اگه تو دامنه ۴۰ هزار میبود براش خیلی بهتر بود
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۴۰۲فقط قیمت کروت به تنهایی ۱۰ هیچ bmw به این زشتی رو میزنه !
چرا کسی باید ۶۴هزار دلار پول دور بریزه ، چراااااا ؟!
بخدا که نسل قبلی و قبلیترش از این جذابتره !!!
mercedes
۴ بهمن ۱۴۰۲آخرش یه حرف حق زدی.
ببین چقد خوبه انشا ننوشتی ، حرفت کوتاه و مختصر منظور رو رسوند.
Jeferson
۳ بهمن ۱۴۰۲جزو معدود دفعاتی که تو درگ آمریکایی و آلمانی ، آمریکایی ارزون تر نیست. درستش همینه که مقایسه ها بر اساس قیمت باشه نه بر اساس نزدیکی قدرت شون. ماشاللاه به هر دو . انتخابم کوروت
B
۳ بهمن ۱۴۰۲تو این هم قدرتا نزدیکه هم قیمتا هم وزنشون :)
اما مشکل اینه این دوتا تو یه سگمنت نیستن یکی موتور وسط مناسب پیست اون یکی بیشتر خودرو شهری و جاده ای
یکی سوپر اسپرت آیرو دینامیکه اون یکی بدنه حجیم
ابوالفضل
۳ بهمن ۱۴۰۲برنده مشخص بود
با وجود اختلاف قیمت ناچیز
انتخابم کوروت
AMANTE
۳ بهمن ۱۴۰۲اضافه وزن BMW قشنگ خود اش رو نشون داد.
محمدهادی
۳ بهمن ۱۴۰۲اثر وزن و چیدمان موتور وسط کاملا اینجا مشهود شد
همینه
ما همچنان منتظر یک موتور وسط شش دنگ از اسپرتی ساز باواریا هستیم
البته عماکرد M2 هم متناسب با ویژگی هاش عالی بود
اما طرف یک موتور وسط حرفه یی طراحی شده بود…
corvette
۳ بهمن ۱۴۰۲قیمت کوروت . مغز آدم رو منفجر میکنه
امیررضا
۳ بهمن ۱۴۰۲بی ام و هم سنگینتره، هم قدرت کمتری داره، هم گشتاور کمتری داره، هم بخاطر موتور عقب نبودن چسبندگی کوروت رو نداره، هم ایرودینامیک کوروت رو نداره ولی فرقشون 1.2 ثانیه.
شورولت واقعا خوب چیزی ساخته این حد از پرفورمنس و قیمت
حسن
۳ بهمن ۱۴۰۲تازه دارید رقابتهای واقعی میذارید وجدانا واتسون چجوری اینا را برنده میکنه مقابل z06 تعجب اوره بعد میگیم درگ واقعی نیست شاکی میشید
حسن
۳ بهمن ۱۴۰۲اوج تیکنولوجی گفتنتون تو درگهای واتسون را یادتون بیاد و به خودتون بخندید
المان تکنولوجیش فرق داره اسب المانی و ووو خدایی خیلی با حالید حالا برید اون کامنتی که گفتم این قوطی اگه کوروت را بزنه باید در شورولت را تخته کرد را دوباره بخونید و ایمان بیاورید
نویدی
۳ بهمن ۱۴۰۲3.2 لیتر و دو سیلندر کمتر…اختلاف رفت و برگشت یک ثانیه!
صد در صد انتخاب من m2 هست،مناسب رانندگی روزمره،جاده ای،پیست،کل کل.
ARMAN سابق
۳ بهمن ۱۴۰۲ب ام و یه تویین توربو بیشتر داره
یه ظاهر زیبا و همه پسند هم کلا نداره
حسن
۳ بهمن ۱۴۰۲والا دنیا برا شماها برعکسه ما 4 ساله هر چی نقد خودرویی دیدیم گفتن استینگری بهترین خودروی اسپورت برای استفاده ی روزمره است .
حالا درسته واتسون را دارید براتون درگ جور میکنه ببرید اما بقیه مطالب خودرویی را هم بخونید
فرشاد
۳ بهمن ۱۴۰۲حالا شمام شاخ نشو اصابتو خورد نکن یه بار با کوپه بیمر زدی
ام فایو سی اس میاد در کورتو تخته میکنه میفهمی تیکنولوجی ینی چی
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۲والا اصلا بحث بردن نیست
من میگم تو درگهای فیک که براتون میسازن جوگیر نشید کامنتهای مضحک بذارید
فرشاد
۴ بهمن ۱۴۰۲با ما درگمون فیکه(که نیس)
شما هم درگتون فیکه هم کامنتاتون
سوشیانت
۳ بهمن ۱۴۰۲باز آلمانی فن ها بهونه آوردن ولی هیچکس نیست بهشون بگه که کوروت استینگری با وجود اینکه بهترین مدل نسل هشتم کوروت نیست شتابش حتی از بهترین ماشین های بی ام و هم بهتره
رامتین
۳ بهمن ۱۴۰۲M2 واقعا عالیه. میشد با همون طراحی قبلی و پرفورمنس فعلی یه چیز آس عرضه کرد که نشد!
Tesla
۴ بهمن ۱۴۰۲قدرت آمریکایی مشخص شد من دیگه خداحافظی میکنم و المانی هارو با فشار زیاد تنها میزارم
Taha Ayoobi
۷ بهمن ۱۴۰۲M2 تو این سگمنت نیست اصلا