مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای اسپرت، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
شورلت کامارو | نیسان GT-R |
؟ | |
فورد موستانگ | لکسس RC |
؟ | |
دوج چلنجر | بیامو سری ۴ |
؟ |
شورلت کامارو
تاریخ معرفی: می ۲۰۱۵
پلتفرم: آلفا جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۴.۳۰
تایم در پیست VIR ویرجینیا: ۲:۴۵.۰۰
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۰۹.۶۰
تایم در پیست Figure-8 موتورترند: ۰:۲۳.۰۰
نقاط مثبت: ارائهٔ پرفورمنس نهایی کامارو، ارزش بینظیر در برابر قیمت، کیفیت سواری بهطور شگفتآوری در نسخههای غیر 1LE خوب است، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاربرپسند، هندلینگ عالی
نقاط منفی: دید بیرونی ضعیف، کابین نهچندان جذاب و چشمگیر، پکیج 1LE سواری را بیشازحد سفت و خشک میکند
چکیده: کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، برای کسانی که قلبشان ضعیف است ساخته نشده بلکه برای کسانی است که قلبشان برای پیست و مسابقه میتپد
نیسان GT-R
تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷
پلتفرم: نیسان پریمیوم میدشیپ
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۷.۰۸
تایم در پیست VIR ویرجینیا: ۲:۵۳.۲۰
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۱۰.۲۰
تایم در پیست Figure-8 موتورترند: ۰:۲۳.۶۰
نقاط مثبت: شتاب نفسگیر، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، رانندگی چابک و مانورپذیر، چسبندگی فوقالعاده، قابلیت استفادهٔ روزانه
نقاط منفی: در ظاهر بهاندازهٔ قیمتش گران به نظر نمیرسد، کابین میتوانست آراستهتر و جذابتر باشد، رقبایی با قیمت مشابه پرفورمنس بیشتری را ارائه میکنند، همچنان در انتظار GT-R R36 هستیم
چکیده: GT-R خودروی بسیار سریعی است و در پیچها چسبندگی زیادی دارد اما پکیج کلی آن برای رقابت با خودروهای اسپرت مدرنی که قصد دارد آنها را به چالش بکشد، بسیار قدیمی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
کامارو ZL1 1LE | GT-R Track Edition | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۸ لیتری V6 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۶۳۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۱.۷ متر | ۴۵.۱ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۷ جی | ۱.۰۴ جی |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۷۴ لیتر |
وزن | ۱۷۶۲ کیلوگرم | ۱۷۷۶ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۸۳ میلیمتر | ۴,۷۰۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۱۱ میلیمتر | ۲,۷۷۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۵۵ لیتر | ۲۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۶۵,۸۹۵ دلار | ۱۱۵,۳۳۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۲,۱۹۵ دلار | ۱۳۰,۳۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Roham
۳ مرداد ۱۴۰۰کامارو هیجان انگیز تره
Reza Waffen SS
۳ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من گودزیلا ژاپنی 👍
Iman99
۳ مرداد ۱۴۰۰هردو قابل احترام و مقبول هستن شواهد و قرائن همه به برتری کامارو دلالت میکنن که نشون دهنده اینه که کامارو تو همه چیز بهتره شتاب جانبی تایم پیست و پرفورمنس و امتیازات بررسی مهمتر اینکه یه ماسل کار جذاب با موتور وی ۸ که هر کسی رو به خودش جذب میکنه هردو رو خودم دیدم تجربه کامارو داشتم اندازه چلنجر نیست ولی واقعا بزرگ و جذاب و خوبه. جی تی آر از نزدیک یه مقدار نسبت به اون کوچیک به نظر میرسه با اینکه کاملا قابل احترام و دوست داشتنیه جدای از این موضوعات کامارو اینها رو باقیمت خیلی کمتری ارائه میده که اگه قرار باشه هم قیمت جی تی آر باشه مسلما یه چیز خیلی بهتر هم از آب در میومد.
porsche
۳ مرداد ۱۴۰۰مهمتر اینه که باید جلوی godzilla
قد علم کنه
مثنوی
۳ مرداد ۱۴۰۰راستش من هیچکدوم ازین دو تا رو نمیپسندم.
خودم بیشتر با موستانگ و نسلهای قبلی کوروت حال میکنم.
حقیقتش بخاطر اعتراض به گرفتن روح کامارو از طراحی اون، مدل 2019 رو بردم زیر دستگاه پرس سنگین
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۴ مرداد ۱۴۰۰تو هم که هی ماشین میفرستی قاطی بقالیا😂😂😂😂
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ مرداد ۱۴۰۰با دیدن قیمت ها با اطمینان بیشتری به کامارو رای دادم!
new RAMIN
۳ مرداد ۱۴۰۰نکته مهمی که هست اینکه GTR برای سال 2007 هست. البته در طی این 14 سال چندین بار فیس لیفت شده و کمی بروز شده اما تغییر خیلی اساسی نگرفته به خودش و ما با خودرویی طرف هستیم که برای دهه قبل هست.
اما با اینکه برای دهه قبل هست مشخصات چشمیگیری داره. البته این خودرو خیلی گرونه و اگه قرار باشه این همه پول هزنیه کنم یه 20 هزار تا میزارم رو پولم میرم پولستار1 میگیرم. درکل از لحاظ پرفورمنسی کیفیت طراحی مشکل نداره. فقط کمی قیمتش گرونه.
در بحث تایم در پیست کامارو مشخصات بهتری ثبت کرده. انتخاب سختی هست
ولی چون 2 تا آمریکایی هست تو جدول و فقط 1 ژاپنی ، برا اینکه عدالت برقرار بشه من به گودزیلا رای میدم.
امیدوارم گودزیلا ببره تا جدول مساوی بشه. یعنی 2 تا آمریکایی و 2 تا ژاپنی.
اما احتمالش پایینه… 😕
شاهرخ
۳ مرداد ۱۴۰۰صد در صد کامارو امتیازات بالاتر
تو همه پیست هاهم سریعتر بوده
قدرت بیشتر هیجان رانندگی بیشتر
از نظر من طراحیش هم بهتره
تازه همه اینا با نصف قیمت
Audi e_tron gt
۳ مرداد ۱۴۰۰انتخاب منم شورلت کامارو است
بنظر من کلا ماشین بهتری است تو طراحی و قدرت و کامارو نسبت به قیمت از گودزیلا به صرفه تر است
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۳ مرداد ۱۴۰۰GTR واسه الان خیلی قدیمیه کامارو تقریبا همون مشخصات رو تو قیمت خیلی پایین تر ارائه میده .
ممد ژانگولر
۳ مرداد ۱۴۰۰چه انتخاب سختی . اگر نیسمو بود حتما به نیسمو رای میدادم . حالا که نیست برای اینکه حقی ازشون ضایع نشه ، در کل به هیچکدون رای ندادم 😔
Ninja
۳ مرداد ۱۴۰۰اگه یکی رو بخوام قطعا جی تی ار هستش
رای من جی تی ار ولی منتظر ار 36 هستیم اگه با فورد دوج بی ام و میافتاد به اونا رای میدادم ولی لکسوس رو یکمی تردید میکردم
SF90 STRADALE
۳ مرداد ۱۴۰۰با ارفاق به گودزیلای دوست داشتنی رای دادم
نمیتونم درگ های این سامورایی رو فراموش کنم
از ۲۰۰۷ تا به الآن یک سنگ محک جدی بوده برای رقبا
.
.
اگه دوتا حق رای داشتم ، یکیشو میدادم کامارو
البته با همین پکیج پیست محور ZL1 1LE
این ماسل کار دوست داشتنی هم دیگه رفتنی شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مرداد ۱۴۰۰Gtr چون خیلی قدیمیه ، فقط نسخه نیسموش واقعا لایق اسمشه نه اینکه این بد باشه ولی من اینجا کامارو رو انتخاب میکنم چون بروز تره و امتیاز های بیشتری از مجلات مختلف گرفته ، خیلی منتظر نسل جدید گودزیلام
امیر
۳ مرداد ۱۴۰۰من به کامارو رای دادم. برای gtr هم احترام زیادی قائل هستم.
ولی دیگه این نسل عمر خودش رو کرده. منتظر نسل جدید هستیم که دوباره طوفان به پا
کنه.
حسین دهمرد
۳ مرداد ۱۴۰۰هیچکدوم ولی بین این دوتا کامارو چقد ارزونه.
R
۳ مرداد ۱۴۰۰جی تی ار تکراریه فقط کامارو
علی
۳ مرداد ۱۴۰۰اونایی که بخاطر قیمت به کامارو رای دادن بدونن که هزینه های سرویس کامارو بیشتر از جی تی آر
میثم
۳ مرداد ۱۴۰۰نصف پول GTR رو میدی کامارو میگیری با پرفورمنس بهتر
نصف دیگشم میزاری بانک با سودش هزینه هاشو درمیاری
HamiD
۳ مرداد ۱۴۰۰جی تی ار خیلی گرون تره
اما انتخابم …
جی تی آره …
محمد مختاری آذر
۳ مرداد ۱۴۰۰با سختی خیلی زیاد به نیسان رای دادم
Sina10
۳ مرداد ۱۴۰۰اگه ۵ یا ۶ سال پیش بود قطعا GT-R ولی الان من کامارو رو ترجیح میدم ، برخلاف مدل های عادی کامارو که فوق العلاده زشت هستن این مدل ZL1 ظاهری بشدت زیبا داره
پرفورمنس ZL1 چیزی فراتر از ماسل کار های عادیه
اونقدر که راحت با GT-R توانمند رقابت میکنه و راحت شکستش میده
قیمتش هم عالیه من حتی ZL1 رو به شلبی GT500 ترجیح میدم
یه زمانی GT-R اونقدر قدرتمند بود که هیچ سوپرماشینی با اون قیمت یا حتی گرون تر توانایی رقابت باهاش رو نداشت
الان هم مدل نیسمو هنوز عملکردش عالیه ولی خیلی کهنه و قدیمی شده ولی توی طراحی داخلی از کامارو جذاب تره
Sina10
۳ مرداد ۱۴۰۰البته باید بگم GT-R برای استفاده روزمره خیلی خیلی بهتره و به اندازه ماشین های معمولی دوام بالا و استهلاکش پایینی داره و قیافش مثل ۹۱۱ نسبت به بقیه ماشینا کمتر جلب توجه میکنه
با فاصله کمی به کامارو رای دادم
Behnam
۳ مرداد ۱۴۰۰در دنیای واقعی همه جی تی آر میخوان
رای من جی تی آر افسانه ای
بهترین سوپر اسپرت . فقط با هجده هزار دلار خرج تیونینگ قدر ۱۵۰۰ اسب بخاری داشته باشید با گارانتی سه ساله و نابود کردن اکثر هایپر کارها .
جی تی آر تکرار نشدنی.
ممد
۳ مرداد ۱۴۰۰کار ندارما ولی با همین قیمت جی تی ار از کامارو چنان هیولایی میشه ساخت که …
R@m!n
۳ مرداد ۱۴۰۰اگر به تیونه که موتورای پوشراد جنرال موتورز هم بشدت تیون پذیرن. اون GTR تیون شده هم ۷۰% توانایی پیست و هندلینگش از بین میره و از همه مهم تر استهلاک و هزینه های بعدش هیچ توجیه عقلی نداره
دنیای واقعی با کلیپ های یوتیوب خیلی متفاوته. کسی GTR برای تیون 1500 اسب نمیخره برای تجربه حس اورجینال موتور دست ساز نیسان می خره.
R@m!n
۳ مرداد ۱۴۰۰کامارو بهتره اینجا از همه لحاظ.
نیسان تاریخ سازم دیگه خیلی پیره باید نسل جدید بیاد هر چه سریع تر.
mos
۳ مرداد ۱۴۰۰آقای دهقان ZL1 مدل پیست محور کامارو هستش باید با GTR نیسمو مقایسه بشه.
تایم های این دو تا ماشین رو تو چند تا پیست میذارم :
پیست نوربرگرینگ:
جی تی آر نیسمو : 7:08.679
کامارو زد ال وان : 7:16.04
ویرجینیا :
جی تی آر نیسمو : 2:49.40
کامارو زد ال وان : 2:50.10
Willow spring :
جی تی آر نیسمو : 1:25.70
کامارو زد ال وان : 1:26.16
زاکسن رینگ :
جی تی آر نیسمو : 1:32.81
کامارو زد ال وان : 1:35.18
Motortrend figure 8
جی تی آر نیسمو : 0:22.90
کامارو زد ال وان : 0:23.10
هوکنهایم :
جی تی آر نیسمو : 1:09:001
کامارو زد ال وان : 1:09:600
صفر تا صد و کواتر مایل هم که مشخصه GTR نیسمو سریع تره مقایسه نمیکنم…
در جواب یه عده هم که میگن کامارو ارزون تره، خب بایدم همینطور باشه. از انجین گرفته تا بعضی قطعات با ماشین های دیگه جنرالموتورز مشترکه. ولی GTR موتورش توسط ۴ نفر به صورت دست ساز ساخته میشه و هیچ قطعه مشترکی با بقیه ماشینای نیسان نداره.
R@m!n
۳ مرداد ۱۴۰۰اینم در نظر بگیر که کامارو یه کوپه تیون شدس و GTR یه سوپر اسپرت. کل مقایسه لیست اشتباهه ولی خب به هر حال اگر در قامت مقایسه بزاریم کامارو ارزش خریده بیشتری داره با اینکه انتخاب خودم نیست.
باید قبول کرد GTR دیگه خودرو شاخصی نیست و از رقبا خییییلی عقب افتاده. اینم بگم یکی از ماشینای مورد علاقمه.
mos
۴ مرداد ۱۴۰۰درسته آقا رامین
جی تی آر و کامارو رقیب نیستن و قدیمی شدن جی تی آر باعث شده با ماشینی که یه لول پایین تره مقایسه بشه
R@m!n
۴ مرداد ۱۴۰۰اینو باید به اساتید مدیریتی نیسان گفت که از سوپراسپرت سازی رسیدن به ماشین اقتصادی برقی.
Iman99
۴ مرداد ۱۴۰۰خب mos بازم قیمت تفاوت زیادی داره یعنی اکه کامارو هم قیمت جی تی آر فروخته بشه از همه نظر خیلی بهتر و بالاتر از جی تی آر میشه
ایران
۳ مرداد ۱۴۰۰هر دو عالین واقعا ولی کامارو به سرفه تره البته شتاب صفر تا صد مال نیسان نیم ثانیه بهتره ولی با توجه به قیمت کاماو بهتره به نظرم
RezaRs
۳ مرداد ۱۴۰۰مستور و مست هردو چو از یک قبیله اند
ما دل به عشوه ی که دهیم اختیار چیست؟ هردو خیلی دوست داشتنی ومحبوبند برای من
سهامدار نیسان
۳ مرداد ۱۴۰۰این منصفانه نیست ، حتی اگه جی تی ار هم برنده باشه ولی باید سال ساخت یکی باشه تعصبی نداریم امریکایی غول نیاز به اثبات نیست بهتر بود سال ساخت ها یکی باشه
samurai
۳ مرداد ۱۴۰۰گادزیلا هنوزم حریف میطلبه
نسخه پیست جی تی ار که نیسمو هست تایمش باید گذاشته بشه
آریا+منش
۳ مرداد ۱۴۰۰گودزیلا تنها انتخاب منطقی هست ، GTR تنها خودرویی هست که بیست سال دیگه هم همه به عنوان شاهکار مهندسی ازش یاد می کنند ولی هیچکس کامارو رو به یاد نخواهد آورد.
آریا ماشین
۴ مرداد ۱۴۰۰انتخابم با اطمینان کامارو
پرفورمنس بهتر قیمت کمتر و از همه مهم تر ( ماسل کار آمریکایی بودن )
فقط من تعجب کردم از حرف جناب آریامنش
کامارو از یاد میره؟
درست خوندم ؟
ماسل کار های آمریکایی بیش از ۵۰ ساله که سر پا هستن و تاریخ همیشه به آنها به عنوان نماد هیجان و قدرت در صنعت خودرو یاد خواهد کرد ( خصوصا مدل های دهه ۷۰ و ۸۰ )
mos
۱۶ مرداد ۱۴۰۰چقدر ضایع رای ها دستکاری میشه
تا همین دیروز کامارو ۳۹۵ رای داشت امروز یه دفعه شد ۴۶۰
رضا معین
۱۸ شهریور ۱۴۰۰هر دو ماشین مورد مقایسه بسیار پر طرفدارهستن، با توجه به اینکه دهه هاست ماشین آمریکایی وارد ایران نمیشه، قائدتا تو ایران خیلی خواهان داره
پس برنده این دوئل ، شورلت کامارو هست!