شورلتنیسان

دوئل شورلت کامارو ZL1 و نیسان GT-R

مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپه‌های اسپرت، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

شورلت کامارو

نیسان GT-R

؟

فورد موستانگ

لکسس RC

؟

دوج چلنجر

بی‌ام‌و سری ۴

؟

شورلت کامارو

تاریخ معرفی: می ۲۰۱۵

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۴.۳۰

تایم در پیست VIR ویرجینیا: ۲:۴۵.۰۰

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۰۹.۶۰

تایم در پیست Figure-8 موتورترند: ۰:۲۳.۰۰

نقاط مثبت: ارائهٔ پرفورمنس نهایی کامارو، ارزش بی‌نظیر در برابر قیمت، کیفیت سواری به‌طور شگفت‌آوری در نسخه‌های غیر 1LE خوب است، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاربرپسند، هندلینگ عالی

نقاط منفی: دید بیرونی ضعیف، کابین نه‌چندان جذاب و چشمگیر، پکیج 1LE سواری را بیش‌ازحد سفت و خشک می‌کند

چکیده: کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، برای کسانی که قلبشان ضعیف است ساخته نشده بلکه برای کسانی است که قلبشان برای پیست و مسابقه می‌تپد

نیسان GT-R

تاریخ معرفی: نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷

پلت‌فرم: نیسان پریمیوم میدشیپ

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۷.۰۸

تایم در پیست VIR ویرجینیا: ۲:۵۳.۲۰

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۱۰.۲۰

تایم در پیست Figure-8 موتورترند: ۰:۲۳.۶۰

نقاط مثبت: شتاب نفس‌گیر، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، رانندگی چابک و مانورپذیر، چسبندگی فوق‌العاده، قابلیت استفادهٔ روزانه

نقاط منفی: در ظاهر به‌اندازهٔ قیمتش گران به نظر نمی‌رسد، کابین می‌توانست آراسته‌تر و جذاب‌تر باشد، رقبایی با قیمت مشابه پرفورمنس بیشتری را ارائه می‌کنند، همچنان در انتظار GT-R R36 هستیم

چکیده: GT-R خودروی بسیار سریعی است و در پیچ‌ها چسبندگی زیادی دارد اما پکیج کلی آن برای رقابت با خودروهای اسپرت مدرنی که قصد دارد آن‌ها را به چالش بکشد، بسیار قدیمی است

مقایسهٔ مشخصات فنی

کامارو ZL1 1LE

GT-R Track Edition

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V6
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۱.۷ متر ۴۵.۱ متر
شتاب جانبی ۱.۱۷ جی ۱.۰۴ جی
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۷۴ لیتر
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم ۱۷۷۶ کیلوگرم
طول ۴,۷۸۳ میلی‌متر ۴,۷۰۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۱ میلی‌متر ۲,۷۷۸ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر ۲۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت پایه آمریکا ۶۵,۸۹۵ دلار ۱۱۵,۳۳۵ دلار
قیمت موردبررسی ۷۲,۱۹۵ دلار ۱۳۰,۳۳۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کوپه میان‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کامارو هیجان انگیز تره

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      انتخاب من گودزیلا ژاپنی 👍

      موافقم 5
      مخالفم 18
    2. Iman99

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      هردو قابل احترام و مقبول هستن شواهد و قرائن همه به برتری کامارو دلالت میکنن که نشون دهنده اینه که کامارو تو همه چیز بهتره شتاب جانبی تایم پیست و پرفورمنس و امتیازات بررسی مهمتر اینکه یه ماسل کار جذاب با موتور وی ۸ که هر کسی رو به خودش جذب میکنه هردو رو خودم دیدم تجربه کامارو داشتم اندازه چلنجر نیست ولی واقعا بزرگ و جذاب و خوبه. جی تی آر از نزدیک یه مقدار نسبت به اون کوچیک به نظر میرسه با اینکه کاملا قابل احترام و دوست داشتنیه جدای از این موضوعات کامارو اینها رو باقیمت خیلی کمتری ارائه میده که اگه قرار باشه هم قیمت جی تی آر باشه مسلما یه چیز خیلی بهتر هم از آب در میومد.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        مهمتر اینه که باید جلوی godzilla
        قد علم کنه

        موافقم 2
        مخالفم 8
    3. مثنوی

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (14 ديدگاه)

      راستش من هیچکدوم ازین دو تا رو نمیپسندم.
      خودم بیشتر با موستانگ و نسلهای قبلی کوروت حال میکنم.
      حقیقتش بخاطر اعتراض به گرفتن روح کامارو از طراحی اون، مدل 2019 رو بردم زیر دستگاه پرس سنگین

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. 🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        تو هم که هی ماشین میفرستی قاطی بقالیا😂😂😂😂

  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با دیدن قیمت ها با اطمینان بیشتری به کامارو رای دادم!

    موافقم 15
  3. new RAMIN

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نکته مهمی که هست اینکه GTR برای سال 2007 هست. البته در طی این 14 سال چندین بار فیس لیفت شده و کمی بروز شده اما تغییر خیلی اساسی نگرفته به خودش و ما با خودرویی طرف هستیم که برای دهه قبل هست.

    اما با اینکه برای دهه قبل هست مشخصات چشمیگیری داره. البته این خودرو خیلی گرونه و اگه قرار باشه این همه پول هزنیه کنم یه 20 هزار تا میزارم رو پولم میرم پولستار1 میگیرم. درکل از لحاظ پرفورمنسی کیفیت طراحی مشکل نداره. فقط کمی قیمتش گرونه.

    در بحث تایم در پیست کامارو مشخصات بهتری ثبت کرده. انتخاب سختی هست
    ولی چون 2 تا آمریکایی هست تو جدول و فقط 1 ژاپنی ، برا اینکه عدالت برقرار بشه من به گودزیلا رای میدم.

    امیدوارم گودزیلا ببره تا جدول مساوی بشه. یعنی 2 تا آمریکایی و 2 تا ژاپنی.
    اما احتمالش پایینه… 😕

  4. شاهرخ

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    صد در صد کامارو امتیازات بالاتر
    تو همه پیست هاهم سریعتر بوده
    قدرت بیشتر هیجان رانندگی بیشتر
    از نظر من طراحیش هم بهتره
    تازه همه اینا با نصف قیمت

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Audi e_tron gt

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      انتخاب منم شورلت کامارو است
      بنظر من کلا ماشین بهتری است تو طراحی و قدرت و کامارو نسبت به قیمت از گودزیلا به صرفه تر است

      موافقم 11
  5. 🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    GTR واسه الان خیلی قدیمیه کامارو تقریبا همون مشخصات رو تو قیمت خیلی پایین تر ارائه میده .

  6. ممد ژانگولر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی . اگر نیسمو بود حتما به نیسمو رای میدادم . حالا که نیست برای اینکه حقی ازشون ضایع نشه ، در کل به هیچکدون رای ندادم 😔

  7. Ninja

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    اگه یکی رو بخوام قطعا جی تی ار هستش
    رای من جی تی ار ولی منتظر ار 36 هستیم اگه با فورد دوج بی ام و می‌افتاد به اونا رای میدادم ولی لکسوس رو یکمی تردید میکردم

    موافقم 1
    مخالفم 7
  8. SF90 STRADALE

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با ارفاق به گودزیلای دوست داشتنی رای دادم
    نمیتونم درگ های این سامورایی رو فراموش کنم
    از ۲۰۰۷ تا به الآن یک سنگ محک جدی بوده برای رقبا
    .
    .
    اگه دوتا حق رای داشتم ، یکیشو میدادم کامارو
    البته با همین پکیج پیست محور ZL1 1LE
    این ماسل کار دوست داشتنی هم دیگه رفتنی شده

    موافقم 2
    مخالفم 5
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    Gtr چون خیلی قدیمیه ، فقط نسخه نیسموش واقعا لایق اسمشه نه اینکه این بد باشه ولی من اینجا کامارو رو انتخاب میکنم چون بروز تره و امتیاز های بیشتری از مجلات مختلف گرفته ، خیلی منتظر نسل جدید گودزیلام

  10. امیر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من به کامارو رای دادم. برای gtr هم احترام زیادی قائل هستم.
    ولی دیگه این نسل عمر خودش رو کرده. منتظر نسل جدید هستیم که دوباره طوفان به پا
    کنه.

  11. حسین دهمرد

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    هیچکدوم ولی بین این دوتا کامارو چقد ارزونه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. R

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    جی تی ار تکراریه فقط کامارو

  13. علی

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    اونایی که بخاطر قیمت به کامارو رای دادن بدونن که هزینه های سرویس کامارو بیشتر از جی تی آر

    1. میثم

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      نصف پول GTR رو میدی کامارو میگیری با پرفورمنس بهتر
      نصف دیگشم میزاری بانک با سودش هزینه هاشو درمیاری

  14. HamiD

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    جی تی ار خیلی گرون تره
    اما انتخابم …
    جی تی آره …

    موافقم 3
    مخالفم 5
  15. محمد مختاری آذر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    با سختی خیلی زیاد به نیسان رای دادم

    موافقم 3
    مخالفم 5
  16. Sina10

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اگه ۵ یا ۶ سال پیش بود قطعا GT-R ولی الان من کامارو رو ترجیح میدم ، برخلاف مدل های عادی کامارو که فوق العلاده زشت هستن این مدل ZL1 ظاهری بشدت زیبا داره
    پرفورمنس ZL1 چیزی فراتر از ماسل کار های عادیه
    اونقدر که راحت با GT-R توانمند رقابت میکنه و راحت شکستش میده
    قیمتش هم عالیه من حتی ZL1 رو به شلبی GT500 ترجیح میدم
    یه زمانی GT-R اونقدر قدرتمند بود که هیچ سوپرماشینی با اون قیمت یا حتی گرون تر توانایی رقابت باهاش رو نداشت
    الان هم مدل نیسمو هنوز عملکردش عالیه ولی خیلی کهنه و قدیمی شده ولی توی طراحی داخلی از کامارو جذاب تره

    1. Sina10

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      البته باید بگم GT-R برای استفاده روزمره خیلی خیلی بهتره و به اندازه ماشین های معمولی دوام بالا و استهلاکش پایینی داره و قیافش مثل ۹۱۱ نسبت به بقیه ماشینا کمتر جلب توجه میکنه
      با فاصله کمی به کامارو رای دادم

  17. Behnam

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در دنیای واقعی همه جی تی آر میخوان
    رای من جی تی آر افسانه ای
    بهترین سوپر اسپرت . فقط با هجده هزار دلار خرج تیونینگ قدر ۱۵۰۰ اسب بخاری داشته باشید با گارانتی سه ساله و نابود کردن اکثر هایپر کارها .
    جی تی آر تکرار نشدنی.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. ممد

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      کار ندارما ولی با همین قیمت جی تی ار از کامارو چنان هیولایی میشه ساخت که …

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. R@m!n

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اگر به تیونه که موتورای پوشراد جنرال موتورز هم بشدت تیون پذیرن. اون GTR تیون شده هم ۷۰% توانایی پیست و هندلینگش از بین میره و از همه مهم تر استهلاک و هزینه های بعدش هیچ توجیه عقلی نداره

      دنیای واقعی با کلیپ های یوتیوب خیلی متفاوته. کسی GTR برای تیون 1500 اسب نمیخره برای تجربه حس اورجینال موتور دست ساز نیسان می خره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  18. R@m!n

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    کامارو بهتره اینجا از همه لحاظ.

    نیسان تاریخ سازم دیگه خیلی پیره باید نسل جدید بیاد هر چه سریع تر.

  19. mos

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    آقای دهقان ZL1 مدل پیست محور کامارو هستش باید با GTR نیسمو مقایسه بشه.
    تایم های این دو تا ماشین رو تو چند تا پیست میذارم :

    پیست نوربرگرینگ:
    جی تی آر نیسمو : 7:08.679
    کامارو زد ال وان : 7:16.04

    ویرجینیا :
    جی تی آر نیسمو : 2:49.40
    کامارو زد ال وان : 2:50.10

    Willow spring :
    جی تی آر نیسمو : 1:25.70
    کامارو زد ال وان : 1:26.16

    زاکسن رینگ :
    جی تی آر نیسمو : 1:32.81
    کامارو زد ال وان : 1:35.18

    Motortrend figure 8
    جی تی آر نیسمو : 0:22.90
    کامارو زد ال وان : 0:23.10

    هوکنهایم :
    جی تی آر نیسمو : 1:09:001
    کامارو زد ال وان : 1:09:600

    صفر تا صد و کواتر مایل هم که مشخصه GTR نیسمو سریع تره مقایسه نمیکنم…

    در جواب یه عده هم که میگن کامارو ارزون تره، خب بایدم همینطور باشه. از انجین گرفته تا بعضی قطعات با ماشین های دیگه جنرال‌موتورز مشترکه. ولی GTR موتورش توسط ۴ نفر به صورت دست ساز ساخته میشه و هیچ قطعه مشترکی با بقیه ماشینای نیسان نداره.

    1. R@m!n

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اینم در نظر بگیر که کامارو یه کوپه تیون شدس و GTR یه سوپر اسپرت. کل مقایسه لیست اشتباهه ولی خب به هر حال اگر در قامت مقایسه بزاریم کامارو ارزش خریده بیشتری داره با اینکه انتخاب خودم نیست.

      باید قبول کرد GTR دیگه خودرو شاخصی نیست و از رقبا خییییلی عقب افتاده. اینم بگم یکی از ماشینای مورد علاقمه.

      1. mos

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        درسته آقا رامین
        جی تی آر و کامارو رقیب نیستن و قدیمی شدن جی تی آر باعث شده با ماشینی که یه لول پایین تره مقایسه بشه

        1. R@m!n

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اینو باید به اساتید مدیریتی نیسان گفت که از سوپراسپرت سازی رسیدن به ماشین اقتصادی برقی.

    2. Iman99

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خب mos بازم قیمت تفاوت زیادی داره یعنی اکه کامارو هم قیمت جی تی آر فروخته بشه از همه نظر خیلی بهتر و بالاتر از جی تی آر میشه

  20. ایران

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    هر دو عالین واقعا ولی کامارو به سرفه تره البته شتاب صفر تا صد مال نیسان نیم ثانیه بهتره ولی با توجه به قیمت کاماو بهتره به نظرم

  21. RezaRs

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    مستور و مست هردو چو از یک قبیله اند
    ما دل به عشوه ی که دهیم اختیار چیست؟ هردو خیلی دوست داشتنی ومحبوبند برای من

  22. سهامدار نیسان

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این منصفانه نیست ، حتی اگه جی تی ار هم برنده باشه ولی باید سال ساخت یکی باشه تعصبی نداریم امریکایی غول نیاز به اثبات نیست بهتر بود سال ساخت ها یکی باشه

  23. samurai

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    گادزیلا هنوزم حریف میطلبه
    نسخه پیست جی تی ار که نیسمو هست تایمش باید گذاشته بشه

  24. آریا+منش

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    گودزیلا تنها انتخاب منطقی هست ، GTR تنها خودرویی هست که بیست سال دیگه هم همه به عنوان شاهکار مهندسی ازش یاد می کنند ولی هیچکس کامارو رو به یاد نخواهد آورد.

  25. آریا ماشین

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخابم با اطمینان کامارو
    پرفورمنس بهتر قیمت کمتر و از همه مهم تر ( ماسل کار آمریکایی بودن )
    فقط من تعجب کردم از حرف جناب آریامنش
    کامارو از یاد میره؟
    درست خوندم ؟
    ماسل کار های آمریکایی بیش از ۵۰ ساله که سر پا هستن و تاریخ همیشه به آنها به عنوان نماد هیجان و قدرت در صنعت خودرو یاد خواهد کرد ( خصوصا مدل های دهه ۷۰ و ۸۰ )

  26. mos

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چقدر ضایع رای ها دستکاری میشه
    تا همین دیروز کامارو ۳۹۵ رای داشت امروز یه دفعه شد ۴۶۰

  27. رضا معین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر دو ماشین مورد مقایسه بسیار پر طرفدارهستن، با توجه به اینکه دهه هاست ماشین آمریکایی وارد ایران نمیشه، قائدتا تو ایران خیلی خواهان داره
    پس برنده این دوئل ، شورلت کامارو هست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا