مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین پورشه ۹۱۱ کاررا و آئودی R8
مجموع آراء: ۱۲۱۰
آراء پورشه: ۷۲۲
آراء آئودی: ۴۸۸
پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ کاررا با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ (نسخهٔ تکنیکا در آوریل ۲۰۲۲)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵۸۵ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶۶۰ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ؟ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V10 قدرتمند با صدای دیوانه کننده و تجربهٔ فوقالعاده، ظاهر جذاب و تهاجمی، فوقالعاده سریع و چابک، تعادل نسخهٔ تکنیکا بین استفادههای پیست و جاده
نقاط منفی: بازخورد محدود فرمان، استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، مقداری کمفرمانی، فقدان سیستمهای کمکراننده، مصرف سوخت بالا
چکیده: اوراکان که هیجان زیادی را به راننده هدیه میدهد، در همهٔ چیزهای مهم برتری دارد که آن را به یک سوپرکار ایدهآل و یک لامبورگینی عالی تبدیل کرده است
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹ (نسخهٔ Z06 در اکتبر ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۵۸ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۴۰۵ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۷,۴۴۱ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانههای تنفس طبیعی تاریخ، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوقالعادهای در سطح جهانی، بهاندازهٔ کافی راحت برای رانندگیهای روزمره
نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در اکثر حالتهای رانندگی اسپرت، شاید زرقوبرق سوپرکارهای اروپایی را نداشته باشد، مصرف سوخت بالا
چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوقالعاده و قیمت نسبتاً قابلدسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته است
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | اوراکان تکنیکا | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
ردلاین | ۸,۶۰۰ rpm | ۸,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۹۶ | ۴۲.۳ متر | ۴۱.۴ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۶ جی | ۱.۱۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۶۶۳ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر | ۴,۵۶۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر | ۲,۶۱۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۱۰۹,۲۹۵ دلار | ۲۳۹,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱مقایسه این دو تا و حتی اوردن اسمشون کنار همدیگه توهین به سابقه 70 ساله کوروت و تاریخ سازی ها و رکورد سازی های اجدادانشه .
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ مهر ۱۴۰۱فراموش نکن اولین خودروی اسپرت موتور وسط مال لامبورگینی اگر اون نبود چندین شاهکار دیگر هم وجود نداشتن .
لامبورگینی یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین های جهان
d1123
۲۸ مهر ۱۴۰۱فی الواقع قبل از میورا هم خودرو های موتور وسط هم در ریس ها و هم در خیابون حضور داشتن.
مثلا لوتوس اروپا یا پورشه 550 اسپایدر یا لانسیا استراتوس HF؛ بخوام ماشین کمتر شناخته شده ای مثال بزنم، دی توماسو Vallelunga یا ماترا ژ(Djet) ماشینای مید انجینی هستن، که قبل از میورا ساخته شدن
d1123
۲۸ مهر ۱۴۰۱قبل از ورود به دنیای خودرو یه سال ادبیات خود رو بخونید.
اجداد خودش جمعه.
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱آقا مهران راستش از همون اول توی ادبیات ضعیف بودم .
مهدی
۲۸ مهر ۱۴۰۱سابقه لامبورگینی هم 60 ساله
و پر فروش ترین سوپر اسپرت هم میورا
به خاطر 10 سال ؟!
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۱چشم بسته میگم لامبورگینی !!! اتفاقا این مقایسه توهین به لامبورگینیه! همه میدونن این موتور کوروت که همه تعریفش را میکنن ، مهندسان کوروت از روی فراری ۴۸۸ کپی کردن
Reza Waffen SS
۲۹ مهر ۱۴۰۱۴۸۸ نه ۴۵۸
Payfast
۲۸ مهر ۱۴۰۱2 برابر قیمت واسه چی؟
Sobhan
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوبرابر همون قیمت الانشم بود بازم میخریدن 🙌
ALI.S
۲۹ مهر ۱۴۰۱دو برابر قیمت برای اسم «Lamborghini»
داریم درباره ماشینسازی صحبت میکنیم که با اون «Countach» افسانهای فراری رو شکست داد.
شورلت کیلو چنده؟
Payfast
۲۹ مهر ۱۴۰۱الان فراری چه ربطی داشت؟ با کانتاش بدبخت چیکار دارید؟
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱لامبورگینی هوراکان تکنیکا : لایک
شورلت کوروت ZO6 : دیسلایک
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۴۰۱داداش خود پدال نظر سنجی گذاشته،
مطالعه فرمودی؟
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱اینطوری هیجانش بیشتره، نیازی هم به مطالعه نیست هردوشون خودشوهای شناخته شدن
رضا
۲۸ مهر ۱۴۰۱با نصف قیمت لامبو میشه همون قدرت و گشتاور و لذت رو برد چرا دوبل پول داد
OM.01
۲۸ مهر ۱۴۰۱(با نصف قیمت لامبو میشه همون قدرت و گشتاور و لذت رو برد چرا دوبل پول داد)
با 60 هزار دلار میشه
jaeger lecoultre master control tourbillon گرفت.
چرا باید رفت 860هزار دلار پول
Louis Moinet Magistralis داد؟
با 500دلار میشه ps5 گرفت و 1000دلار تلویزون خوب. چرا باید بریم 5هزار دلار سیستم گیمینگ ببندیم؟
با 400دلار میشه هواوی نوا 9 گرفت. چرا 2400دلار باید بریم بدیم هواوی میت X2؟
با 100هزار دلار هم اس کلاس میشه خرید چرا 2 برابر پول بدیم بنتلی فلاینگ اسپار بخریم؟
کسانی که قصد خرید اوراکان را دارند قطعاً پای به نمایندگیهایی نخواهند گذاشت که در آنها خودروهای ارزانقیمتی مثل شورلت اکوئناکس و اسپارک هم به فروش میرسد و از سوی دیگر هیچکدام از خریداران کوروت توانایی خرید یک لامبورگینی را ندارند. خرید یک لامبورگینی صرفاً به معنای داشتن یک خودروی جذاب در خانه نیست بلکه شما یک سبک زندگی را خریداری میکنید که متوقف شدن توسط رهگذران برای عکس گرفتن یا دعوت شدن به مسابقهٔ درگ توسط افرادی با دوج چلنجرهای تقویتشده را به همراه دارد. با لامبورگینی همه فرض میکنند شما ثروتمند و مشتاق جلبتوجه هستید؛ اما آیا کوروت هم همینطور است؟
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۴۰۱داداش یه جوری میگی کسایی که پول خرید هوراکانو ندارن میرم کوروت میخرن اینکار که تمام خریداران بنده خدا با هزار زور و زحمت پولاشونو خورد خورد جمع میکنم تا کروت بخرن
بله قطعا ارزون بودن در مقابل هوراکان ملاک هست ولی نه اینکه همگانی باشه
خرید کوروت چنان هم آسون نیست و باید مدت زیادی وایسی نوبتت شه
من اگه کسی بودم که تو اروپا و آمریکا ساکن بودم
و پول خوبی هم توحسابم بود قطعا هردو اینا رو میخریدم تا ببینم کدوم بهتره
SOHEYl_T9
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز همونطور که فرمودند لامبورگینی نشان ثروتمند بودن طرفه و کسایی میرن لامبور میخرند که: یا فقط از ماشین قیافشو میخوان یا هچی از ماشین سرشون نمیشه و اسم لامبور یدک میکشن یا کلا از بچگی اسم لامبور شنیدن دیگه تو ذهنش مونده وگرنه اوناییکه مشخصات ماشین بیشتر برامون مهمه کوروتو میخرند حتی اگ گرون تر باشه. درضمن هرکی بین لامبور و کوروت کوروتو میخره به این معنا نیست که ضعف پول داره نه عزیزم این شمایین که ضعف شعور و آگاهی دارین👍
R
۲۹ مهر ۱۴۰۱ضعف شعور و آگاهی و تو داری که میگی اونایی که لامبو میخرن هیچی از ماشین سرشون نمیشه نه فقط تو میفهمی
محمدهادی
۲۸ مهر ۱۴۰۱آره میشه،البته به سبکی دیگه
و ضمنا دیگه ماشینت لامبورگینی نیست
هندلینگ هوراکان بنظر باکیفیت تر و دقیق تره
البته هندلینگ نسل جدید کوروت هم بسیار ارتقا پیدا کرده چون دیگه موتور وسط شده،پس درکل رفتاری شبیه به لامبورگینی خواهد داشت
اما من پرستیژ و چهره و شهرت هوراکان،اونم آخرین نسخه شو با کوروت عوض نمیکنم
هرگز
Sobhan
۲۸ مهر ۱۴۰۱برو از خودشون بپرس 😒
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱چرا تکنیکا ای من تکنیکا رو با اینکه لامبو فنم چون انقدر زشت شده به میاتا هم ترجیحش نمیدم خو نگا عمدا دارین میبازونینش 😕
chevo
۲۸ مهر ۱۴۰۱چشم بسته کوروت
شاهرخ
۲۸ مهر ۱۴۰۱مشخصاتشون خیلی شبیه همه
خب کوروت با نصف قیمت مشخصا بهتره
Mr.porshe
۲۸ مهر ۱۴۰۱اگه انتخاب لامبورگینی هست بدون داری پول برند میدی :)
Sobhan
۲۹ مهر ۱۴۰۱پول قیافه و مهندسی رو اصلا نمیدم نه😒
پدرام
۲۸ مهر ۱۴۰۱دقیقا توجیهی برای خرید لامبورگینی وجود نداره اگه هم قیمت بودن انتخابم بود اما الان به قول دوستان وقتی همون قدر قدرت و حتی شتاب بهتر رو میده قطعا کوروت
R
۲۹ مهر ۱۴۰۱بیار تو پیست بعد ببینیم کی سریع تریه فقط مشخصات نیست عملکرد و کیفیتم ببین
chevo
۲۸ مهر ۱۴۰۱کار سوپر اسپرت تایم زدن در کنار هندلینگ عالی هست ، کوروت هر دومشخصه رو داره ، اگر به فرض شما کوروت سوپراسپرت رده پایین هست ، کدوم سوپر اسپرت رده بالا با موتور تنفس طبیعی و یا توریو تایم ۰-۱۰۰ را کمتر از ۲.۶ ثانیه میزنه؟؟! یادتون نرفته چند هفته پیش مدیر شرکت کونیگزگ زمانی که داشت از سوپر اسپرت جدید میلیون دلاریشون رونمایی میکرد ، گفت کوروت Z06 را تحسین میکنم 👊👊👊👊
meysam
۲۸ مهر ۱۴۰۱همین اختلاف قیمت خرید تو هزینه های نگهداری هم هست
ثطعا کوروت انتخاب بهتریه
Alan.r
۲۸ مهر ۱۴۰۱به نظر من ظاهر و کابین لامبورگینی اسپرت تر و زیباتره و قطعا صدای بهتری هم داره از نظر پرفورمنس هم تقریبا یکسانن ترمز های هردوشون هم عالیه
در کل کوروت انتخاب مقرون به صرفه تره ولی اگه بخوام بدون محدودیت بودجه انتخاب کنم لامبورگینی رو انتخاب میکردم
رضا
۲۸ مهر ۱۴۰۱جالبه کوروت هنوزم برتری اون چنانی نسبت به هوراکان ۸ سال پیش نداره که هیچ در بعضی موارد ضعیف ترم هست
با این وجود که پورشه و فراری و شدیدا الگو قرار دادن از بررسی هاشم میشه فهمید رگه های فراری و پورشه درش وجود داره (موتور و حس رانندگی شبیه ۴۵۸) (گیربکس شبیه PDK)
چون میدونم الان میگن قیمت باید بگم برند لامبورگینی کشش هر قیمت گذاری رو داره و خریدار اهمیتی به قیمتش نمیده ولی شورولت این طور نیست
امین
۲۸ مهر ۱۴۰۱انتظار داری با این قیمت پرفومنس شیرون یا لافراری رو داشته باشه؟
Alireza
۲۸ مهر ۱۴۰۱عزیز دل هوراکان ۸ سال پیش معرفی شده این نسخه ۲۰۲۲ متن رو یکبار دیگه بخونید بیزحمت
امین
۲۸ مهر ۱۴۰۱اتفاقا کامل خواندم.تو نباید انتظارت از کوروت اندازه لامبورگینی باشه که قیمتش دوبرابره و سگمنتش فرق داره
Alireza
۲۹ مهر ۱۴۰۱باشه
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۱قیمت لامبورگینی رو میبینم فکر میکنم که من یه گاو وحشی رو نمیخرم خود منم که یه گاو شیرده هستم
ALI
۲۸ مهر ۱۴۰۱لامبورگینی صرفا برا افرادیه که پولدار هستن و با خرید لامبورگینی میخوان این موضوع رو اثبات کنند
Elmiraj
۲۸ مهر ۱۴۰۱از طبقه متوسط جامعه هستی ، یه کوروت میخری که باهاش میتونی ماشین گرانقیمت طرف مایه دار را کلی باهاش پز میده رو با خاک یکسان کنی….
حالا بزار اون هی بره بخاطر کمبودی که داره پز برند بده…
سامان اذری
۲۸ مهر ۱۴۰۱با ۲۵ هزار دلار میشه یه سوپرا ۱۹۹۵ خرید بدون تغییر تو بخش های دیگه فقط دو تا توربو بزرگ انداخت روش بعد قدرتش رو ۷۰۰-۸۰۰ اسب بخار بکنی
اونوقت میتونی جلوی همشون پز بدی
هیشکودمم جرئت سر شاخ شدن باهاتو نخواهند داشت
Elmiraj
۲۸ مهر ۱۴۰۱با اون ماشین پیست بری رفتی قاطی باقالیا .
( داستان کوروت و قیمت گذاریش ربطی به دنیای تیونینگ نداره )
هیبت الله
۲۸ مهر ۱۴۰۱با حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار میتونی یه شورلت ایمپالا ۴۵۴ بگیری تا جایی که میخوای تیون کنی اون موقع دیگه همه ماشینا ماستا رو کیسه میکنن
Payfast
۲۹ مهر ۱۴۰۱همون سوپرا هم میدی اسپورتی نگهش داره میری کوروت رو میخری با ۲ تا توربو کوچیک ۱۵۰۰ تا میده =/
Sobhan
۲۸ مهر ۱۴۰۱در واقع تو بخواطر کمبود میری با اون درگ میندازی
Afg
۲۸ مهر ۱۴۰۱خیلی از ثروتمندای که لامبو و فراری دارن کوروت هم سوار میشن چون فوالعاده است
شاپور
۲۸ مهر ۱۴۰۱واسه کوروت سخاوتمندانه قیمت گذاشتن
امیرحسین
۲۸ مهر ۱۴۰۱کوروت فقط سی فور
Sobhan
۲۸ مهر ۱۴۰۱لامبور 🤗
Alireza
۲۸ مهر ۱۴۰۱احساس میکنم نویسنده تو قسمت نقاط منفی کوروت چیزی برای نوشتن نداشته، مصرف سوختشون که یکیه، تو این زیاد باشه واسه لامبو هم زیاده پس
از سفتی حالت اسپرت هم نوشتید که جوابش تو خودش هست میگید حالت اسپرت طبیعتا باید سیستم تعلیق رو سفت تر کنه
میتونستید از نقطه دیدش بنویسید که یادمه میگفتن دید محدودی داره راننده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ مهر ۱۴۰۱طرف اومده از اصالت لامبو در برابر کوروت حرف میزنه و میگه قیمتش مناسبه چون لامبو هست پولدارها میخرن چون تو نمابندگی کوروت اکوناکس هم هست.اول یادت باشه اونی که ترکتور میسازه داس میسازه چارشاخ میسازه گاو آهن میسازه لامبو هست.کوروت از بدو تولد کوروت بود و یه سوپر کار.نه مثل 911 با لوازم فولسک بیتل سر هم بشه و یه عمر با ظاهرب احمقانه تولید بشه.یکی فقط بگه این حجم از دزدی و قیمت احمقانه برای چیه.خدا وکیلی یه مورد توش پیدا کنید بهتر که نه نزدیک کوروت باشه.عشق اونجاست که پولداره با لامبو میاد اونی هم که زحمت کشیده یه عمر کوروت خریده میاد تو یه خیابون و کاری با لامبو میکنه که نگم بهتره
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱قبلا گفتم از این بازی لامبورگینی که از هر نسخه تا آخرین قطره مدل میکشه بیرون بدم میاد و تکنیکا هم
از این قائده مستثنی نیست
کوروت ماشین مقرون به صرفه تری هست اعداد و ارقام یکسان و حدودا بهتر و قیمت نصف این قضیه رو اثبات میکنه ولی به شخصه خودم لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم
برای من صدای یه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی خیلی لذت بخش تر از V8 هست
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱داچ حالا اینو حداقل یکی با نام ۹۱۱ نگه اینو دیروز مدل تی معرفی شد امروز پانامریکانا 😂
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱داداش پانامریکانا تک ساخت هست هیچی
مدل T هم توی همه نسل ها و نسخه ها هست
ماکان T ، کیمن T…
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱بالاخره زیادن زیادترم هستن
aliakbarkhoei
۲۸ مهر ۱۴۰۱صد درصد کروت.
دلایل: شتاب بیشتر؛ پرفورمنس بهتر و کلا برتری در تمامی جوانب بغیر از ترمزگیری.
حتی مصرف سوختش هم با احتساب پرفورمنس بهتره.
Sobhan
۲۸ مهر ۱۴۰۱شتاب رو باید درگ باهم بندازن اینا فقط اعددن 🙌پرفورمنس لامبور از همه بالاتره ،طراحیش هم که بهتره سوختشون هم که یکیه حجم باک لامبور بیشتره 🙌
Yasin
۲۸ مهر ۱۴۰۱کوروت انتخابم
قیمت نصف، جدیدتر، قدرت بیشتر و احتمالا سریعتر
Nima
۲۸ مهر ۱۴۰۱چشم بسته هوراکان تکنیکا
Ferrari
۲۸ مهر ۱۴۰۱مقایسه کوروت با فراری، پورشه، لامبورگینی و مکلارن، مثل مقایسه پرچم دار شیائومی با پرچمدار اپل هست.
امکانات و سخت افزار بسیار خوبی داره و قیمت مناسب، اما اگر پول داشته باشیم تقریبا همه اپل میخریم
Alireza
۲۸ مهر ۱۴۰۱بشخصه بنده همون شیائومی اگه بهتر باشه به اپل ترجیحش میدم، مگه اینکه جفتشو داشته باشم
مردیم از خوشی
۲۸ مهر ۱۴۰۱خجالت هم خوب چیزیه جایگاه کورت را با شیائومی مقایسه میکنی ؟!
شیائومی پر از عیب و ایراده اگه هم گوشی کامل بزنه قیمتش میشه همون اپل
ولی کورت با نصف قیمت از همه لحاظ در حد رقباست ! یا بالا تر شما
corvette
۲۸ مهر ۱۴۰۱کوروت قبل از ۹۱۱ ساخته شد
چرا انقدر بهش توهین میکنید
شیائومی و اپل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیخیال
این همیشه یاوه گویی اروپایی هایی مانند جرمی کلارکسون بود
بیخیال این حرفا بشین
کوروت برای ۲ سال پیش نیست
کوروت برای ۷۰ سال پیشه
و صحبت دوم
کوروت یه برند نیست یکی از خودرو های شورولت هستش
در صورتی که لامبو فراری که احترامشون بسیار واجبه
یه برند سوپر اسپرت سازی هستن
اینا رو درک کنید متوجه میشید
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز هر شرکتی که قدیمی تره دلیل نمیشه که بهتر باشه دومن لامبرگینی اعتبار و شخصیت برای شما به وجود میاره نه کوروتی که هیچکس بهش توجه نمیکنه هوراکان را هر کسی میبینه دلش واسش میره بعد شخصی سازی لامبرگینی خیلی از کروت بیشتره که این یک مزیت خوبه و در نتیجه لامبو رو انتخاب میکنم و دوست عزیز میدونم کوروت رو دوست داری ولی دیگه لامبو رو نکوب
corvette
۲۸ مهر ۱۴۰۱کی لامبو رو کوبید؟؟؟؟؟
گفتم احترام واجبه
شما دارین کوروت رو میکوبین
Ferrari
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز این ماشین با ۷۰ سال قدمت هنوز سنگ محک کلاس خودش نیست و هر نسلش یه الگو از اروپا داشته. بهتر نیست یکم روی این موضوعات بیشتر فکر کنید؟
قیاس من کاملا درسته کوروت در دنیای سوپر اسپرتها دقیقا حکم شیائومی در دنیای گوشی ها رو داره. و این اصلا چیز بدی نیست
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱اون زمان که شورولت چندین سال بود که داشت کوروت رو تولید میکرد اون گاو ماو ماو کنان تازه داشت از تراکتور ساختن دست میکشید.
در بدبخت بودن مکلارن هم همین بس که الان هر چی داره و نداره از جاپنه . اگه نیسان نبود الان مکلارن ماشیناش رو بدون موتور تحویل مشتری ها میداد. مکلارن هر چی موتور داره و نداره بیس انجیناش رو مدیون انجین های vrh نیسانه اون اف ۱ هم که انجینش مال بی ام و هست ! حالا نکته جالب اینه که نیسان و کلا جاپن جلوی آمریکا هیچی نیس ؛ بعد میگی مکلارن که هر چی داره و نداره مدیون نوچه آمریکا ( جاپن ) هست ؛ جلوتر از کوروته ؟
انگلیس که بیشترین هنرش نضب ۲ متر چوب و چرم گاو هست و واسه همهماشیناش کم مونده بره از تاتا موتورز هند انجین جدایی کنه جلوتر از کوزوت میبینی ؟
کوروت برترین سوپر اسپرت جهانه .
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱از کی تا حالا ژاپن شده نوچه آمریکا ؟
البته از نظر شما متعصب ها کل دنیا نوچه آمریکا هستن و آمریکا کامل ترین و بهترین کشور دنیاست
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز پورشه ۹۱۱
من تعصبی ندارم صرفا واقعیت رو میگم ؛ میدونی ژاپن هر سال چقدر خرید های تسلیحاتی و نظامی از ایالات پرشکوه آمریکا میکنه تا بتونه به حیات خودش ادامه بده ؟
اگه کمک های بی حد و حصر آمریکا نبود میدونستی کره شمال ؛ چین و روسیه چه بر سر ژاپن میاوردن ؟
فقط کافیه آمریکا یه لحظه فقط یه لحظه از حمایت و پشتیبانی از جاپن دست بکشه …. دیگه بقیشو نمیگم :)
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱اصلا گیریم که آمریکا بزرگترین تولید کننده تسلیحات نظامی باشه
اگه از اخبار روز خبر داشته باشی میدونی که در حال حاضر همه با سیاست به جنگ هم میرن نه با درگیری های فیزیکی
الان 90 سال پیش نیست که تا هر اتفاقی بیوفته نصف دنیا با هم بجنگن
الان فرق کرده و هرکسی بی سیاست و بی گدار به آب بزنه مثل پوتین و روسیه بزودی توی دردسر بزرگی خواهد افتاد
بی خیال اسم
۲۸ مهر ۱۴۰۱مکلارن الان کلی غول داره
یکیش مثل ۷۲۰اس
که حتی هلکت ردآی ۱۰۰۰ اسبی هم حریف نشد تو رولینگ در درگ تایمز
مکلارن سنا رو داره که غولی هست تو پیست
اگه اینطوری باشه دوج هم ۸۰ ۹۰ سال پیش چارجر هاچ بک داشت با موتور ۱.۶ پژو و دیفرانسیل جلو😂😂😂
(عکس در تصویر زیر)
https://cdn.row52.com/images/405d2d7d-b24d-4456-8259-c8d5c5671ea9.JPG
کوروت بهترین سوپراسپورت جهان😂😂😂
ژاپن نوچه آمریکا😂😂😂😂
ای خدا…
d1123
۲۸ مهر ۱۴۰۱فقط اینکه زمانی که کوروت تااازه بعنوان یه گرندتورر معرفی شد، همین تیم های انگلیسی داشتن لمانز و فرمول یک میبردن.( و البته خودرو اسپرت هم تولید میکردن).
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱به هر حال اقا مهران الان همون انگلیسی ها نفس کشیدنشون رو مدیون المانی ها و امریکایی ها هستن . اقا مهران شما فقط یه خودروساز انگلیسی رو نام ببرید که فقط روی پای خودش وایستاده باشه .
Porsche 911
۲۹ مهر ۱۴۰۱درکل انگلیسی ها تفاوت زیادی با آلمانی ها ندارن
تعریف نژاد انگلیسی های جزایر بریتانیا از زبان دو دایره المعارف:
آنگلوساکسون: گروهی از اقوام ژرمنی آلمانی که در سال های ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلادی در بریتانیای کنونی ساکن شدند را آنگلوساکسون می نامند
این قبایل انگل ها ژوت ها و ساکسون ها بودند آنها تا سال ۷۰۰ میلادی دارای هفت قلمرو وسیع در بریتانیا بودند
حالا تعریف خود ژرمن ها: قوم بزرگی از بربر های شمال اروپا که ۳۰۰۰ سال پیش به سمت جنوب مهاجرت کردند آنها اقوام مختلفی داشتند مانند:آنگل ها،ساکسون ها،آلمان ها فرانک ها و ژوت ها
مردمی که امروزه در سوئد،آلمان،فرانسه،نروژ ایسلند،انگلستان،هلند،سوییس و اتریش و برخی نقاط دیگر زندگی میکنند همگی ژرمن هستند
MOHAMMAD.Z06
۲۸ مهر ۱۴۰۱اتفاقا کوروت مثل ایفون میمونه پول یه پرچمدار میدی خودروی پرچمدار هم میگیری
بقیه که نام بردی مثل یه نسخه و ادیشن از همون ایفون هستن صرفا پول کم تیراژ بودنش رو میدی
mercedesbenz
۲۸ مهر ۱۴۰۱خدایی قشنگ گفتی
Royal Driver UK 70
۲۹ مهر ۱۴۰۱انگلیس به لطف آلمان و آمریکاست که نفس میکشه؟ خنده دار ترین جمله قرن. آستون مارین والکری روی پای خودش نایستاد ؟ کله آستون مارتین و مکلارن دارن با سختی روی پای خودشون وای میستن روی رقباشونو کم کنن بعد توی فشاری و متعصب ن ف هم میگی انگلیسیا روی پای خودشون وای نمیستن؟ چرا چرت میگی اینقدر، دیدگاهات اینقدرم نمیارزن کسی نگاتم نمیکنه بچه جون
مهدی
۲۸ مهر ۱۴۰۱من خودم فن لامبورگینی ام اما میشه اکثر چیز های تکنیکا رو با نصف قیمت داشته باشی ( اکثر نه همه چیز )
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۱قطعا شورولت هم موتور قوی تری داره هم شتاب صفرتاصدش بهتره پس در کل پرفورمنس بهتری داره مهندسی آمریکا تو صنعت خودرو حرف اول رو میزنه
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱خیلی دوست دارم بدونم تعریفت از مهندسی در خودروسازی چی هست
تاپ اسپید بیشتر؟
شتاب بهتر؟
قدرت بیشتر؟
اگه ایناست بحث کردن باهات بی دلیل خواهد بود
هر موقع درک دقیقی از مهندسی داشتی اونوقت میشه بحثی رو انجام داد
مهندسی هم برای هر شخصی رنگ و بویی داره نه اینکه صرفا بگی چون قدرتش بیشتره و تند تر میره پس مهندسی شده تره!
ehsan
۲۸ مهر ۱۴۰۱رقابت بعدی ۹۱۱ gt3rs با z06 🤩🤩