مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین پورشه ۹۱۱ کاررا و آئودی R8
مجموع آراء: ۱۲۱۰
آراء پورشه: ۷۲۲
آراء آئودی: ۴۸۸
پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ کاررا با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ (نسخهٔ تکنیکا در آوریل ۲۰۲۲)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵۸۵ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶۶۰ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ؟ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V10 قدرتمند با صدای دیوانه کننده و تجربهٔ فوقالعاده، ظاهر جذاب و تهاجمی، فوقالعاده سریع و چابک، تعادل نسخهٔ تکنیکا بین استفادههای پیست و جاده
نقاط منفی: بازخورد محدود فرمان، استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، مقداری کمفرمانی، فقدان سیستمهای کمکراننده، مصرف سوخت بالا
چکیده: اوراکان که هیجان زیادی را به راننده هدیه میدهد، در همهٔ چیزهای مهم برتری دارد که آن را به یک سوپرکار ایدهآل و یک لامبورگینی عالی تبدیل کرده است
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹ (نسخهٔ Z06 در اکتبر ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۵۸ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۴۰۵ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۷,۴۴۱ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانههای تنفس طبیعی تاریخ، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوقالعادهای در سطح جهانی، بهاندازهٔ کافی راحت برای رانندگیهای روزمره
نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در اکثر حالتهای رانندگی اسپرت، شاید زرقوبرق سوپرکارهای اروپایی را نداشته باشد، مصرف سوخت بالا
چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوقالعاده و قیمت نسبتاً قابلدسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته است
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | اوراکان تکنیکا | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
ردلاین | ۸,۶۰۰ rpm | ۸,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۹۶ | ۴۲.۳ متر | ۴۱.۴ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۶ جی | ۱.۱۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۶۶۳ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر | ۴,۵۶۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر | ۲,۶۱۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۱۰۹,۲۹۵ دلار | ۲۳۹,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مهردادکمال
۲۹ مهر ۱۴۰۱لامبو چیز دیگه اس
Mobin
۲۱ آبان ۱۴۰۱داداش لامبو یه زمانی یه چیز دیگه بود الان دیگه دورش تموم شده همه چی کوروت بهتره قیمش نصفه اونه پس قطعا کوروت
제네시스
۲۹ مهر ۱۴۰۱من اگر پولدار بودم یه لامبو یا یه فراری میگرفتم هرگز نمیرفتم سراغ یه برند امریکایی ☺️
Sobhan
۲۹ مهر ۱۴۰۱اونایی که پول داشتن همین کارو کردن 🤭
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۱مشخصه چون تعصبشون نمیزاره که پرفورمنس بهتر آمریکایی ها رو قبول کنن :)
Sobhan
۲۹ مهر ۱۴۰۱آمریکایی هیچی نیست دربرابر ایتالیایی و آلمانی 🙌
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۱اون وقت الان مدرک شما چیه؟
خب پس من هم میگم ایتالیایی ها آلمانی ها در برابر آمریکایی ها هیچی نیستن :) دلیل هم دارم برای حرفم یکیش هم که الان داریم میبینیم که با موتور ۱۰ سیلندر در برابر ۸ سیلندر کم آورده
akrh78
۲۹ مهر ۱۴۰۱منم همینطور ولی این Z06 واقعا یه چیز دیگس
البته قیمت کوروت با چندتا آپشن مثل پکیج z07 و رینگ های فیبر کربنی میره توی محدوده 458 کارکرده.
اگه توی امریکا بودم کوروت رو انتخاب میکردم ولی توی اروپا چون قیمت کوروت بخاطر مالیات و این قضایا خیلی بالاتر از امریکا هست 458 رو انتخاب میکردم
arshia
۲۹ مهر ۱۴۰۱من به لامبورگینی رای دادم ولی خب انصاف رو در نظر بگیریم اوراکان به جز ظاهر بهترش اونقدرم برتری نداره.
موضوع اصلی اینه که کوروت هنوز برای خیلیا(نه همه) به سطحی که از روی احساس بهش رای بدن نرسیده بلکه چون منطق میگه کوروت بهتره بهش رای میدم.
۹۰ درصد رای های لامبورگینی از روی ((لامبورگینی)) بودنشه
جناب ایکس
۲۹ مهر ۱۴۰۱قطعا کوروت،از همون اول از اوراکان خوشم نمیومد، اصلا به گایاردو نرفته( اون خیلی اصیلتر بود) کوروت بیشترین آمریکایی هست که ازش خوشم میاد، حسابش کلا از بقیه ماشینا جداس
بیک
۲۹ مهر ۱۴۰۱شورلـــــــت از لحاظ خیلی از ثبات سوابق و قدرت نمایی و عرضواندام و تبهر در ساخت نه تنها از لامبورگینی بلکه از خیلی ماشینها سرتره من 20 ساله پیگیرشم و عاشق شورلتم و البته بی دلیل نیست دوستانی که شناختی از ماشینداشته باشن بی شک میفهمنش
hamidreza
۷ آبان ۱۴۰۱بازم پدال آخرش میاد مینویسه قیمت و مقرون بصرفگی و …
کیفیت و کار ایتالیایی رو با آمریکایی نمیشه مقایسه کرد چون لامبورگینی ثابت شدس. حالا بخاطر ۳۰ اسب بخار نمیان کروتو انتخاب بکنن .خط مستقیم هیچوقت ملاک نبود . چون در این صورت بیایم بگیم تسلا بهترین خودرو ساز جهانه. تو پیست و جاده مشخصه که کی برندست البته نیازی به گفتن نیست . وقتی داری پول برا یه سوپراسپرت ایتالیایی خرج میکنی جدا از پرفورمنس و زیباییش داری برا اصالت و برند و کیفیت کارش پول میدی. من آمریکییا رو دوس دارما خیلی دوسشون دارم از فورد بگیر تا دوج و … ولی خودرو های آلمانی و ایتالیایی رقیب ندارن تو دنیا و اینکارا فقط واسه جَو دادنه. فقط فورد جی تیه که میتونه با همرده های آلمانی و ایتالیایی خودش رقابت کنه وگرنه کاملا بخایم منطقی باشیم کسی در حدشون نیست…
خدا قوت
کاوه
۱۲ آبان ۱۴۰۱شخصا بنابر خرید باشه حتی اگه مشکل مالی نباشه کوروت رو برمیدارم با مابه تفاوت اش هم یه اسکلید و هوندا گلدوینگ میخرم!!!!!! اینجوری یه ماشین اسپرت خییییییلی خوب یه ماشین اس یو وی لوکس خییییییییلی خوب و یه موتور کوروز شاهکار زیر پامه با همون قیمت لامو
mobin
۱۹ آبان ۱۴۰۱انتخاب من کوروت چون با اینکه خیلی چیزاش از لامبو بهتره نصف قیمت لامبو رو داره بقول arshia 90 درصد رای لامبو به خاطر لامبو بودنشه بعدشم کوروت بهترین ماشین سال 2020 هستش شوخی که نیست بین این همه ماشین بهترین باشی و قوی ترین V8 NA روش باشه
mobin
۲۰ آبان ۱۴۰۱اگه صاحب یه شرکتی چیزی باشین که پولتون از در دیوار بریزه و فقط برای اینکه توی کلکسیون تون بخواهید یکی دیگه بیارید لامبو رو میخرید ولی اگه یه فرد سطح متوسط باشید و برای لذت از زندگی باشه قطعا کوروت رو برمیدارین
هادی
۲۱ آبان ۱۴۰۱سلام
کوروت
چون با نصف قیمت اومده و خیلی جاها سرتره
لامبورگینی نون اسم و رسم شو میخوره
Kave
۲۳ آبان ۱۴۰۱کوروت و بس
پوریا چالش
۱۴ آذر ۱۴۰۱اقایی پدال منظور شما از سوپر اسپورت هایی سطح پاین چیه لطفا جواب بدین الان هوراکان یک سوپر اسپرت سطح پاسن کم دیدم ک هایپر کارهایی میلیون دلاری رو برنه
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۱پیشرفت کروت از نسل قبل به نسل الآن رو نسبت به خودرو سازهای دیگه بخایم به سال حساب کنیم حدود دو دهه پیشرفت داشته و این یعنی یه شاهکار مهندسی در ساخت.من که حسابی به نسل جدیدش احترام میزارم و اونو برتر از خیلی سوپراسپرت هایی میدونم که فقط جلد عوض میکنن
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۱آقا خودرو های آمریکایی در اروپا خیلی خواهان داره مثل در انگلیس و آلمان هم پرفروش ترین خودرو ی اسپرت فورد موستانگ است و هم اینکه خودرو های پلیسی این دو کشور فورد موستانگ هست اگه بی ام و و بنز و آئودی بهتر بودن خوب کشور آلمان اونارو انتخاب میکرد ، ولی حالا ممکن هست بپرسید که چرا خودرو های آمریکایی در اروپا کم به فروش میرسن ؟ و تنها جواب هم که داره این هست که چون خودرو های آمریکایی خودرو هایی به شدت قوی هستن و مصرف سوختشان هم خیلی بالاست ، برا همین چون قیمت صوت در اروپا خیلی گرون هست واسه همین فروشی آن چندانی ندارن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ اسفند ۱۴۰۱سپاس از اطلاعات جالبی که ارائه کردین
در انگلیس و آلمان، فورد موستانگ ماشین پلیس هست؟
در امریکا هم ماشین 2در برای پلیس خیلی کمیابه
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۱داداش تو برو خودت تحقیق کن
همون شماها هستین که به دلیل تعصب به آلمان فکر می کنید که فقط خودرو سازی در آلمان هست در ضمن نسخه های پلیسی داج چارجر و چلنجر دمون در آمریکا ماشین پلیس هستن ، برو چشمات رو باز کن
فقط این سایت پدال هستش که به خودرو های آمریکایی ایراد میگیره که کیفیت ندارم و … .
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۱https://www.khabaronline.ir/news/607301/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%DB%8C-%D8%AA%DB%8C
بفرما این هم لینک اون سایت
تازه نوشته به گذارش از پدال
بعد اون موقع تو انکار میکنی ؟؟؟
چه جالب !!!
عارف رضاییان
۹ فروردین ۱۴۰۲مطمینا آلیاژ های ایتالیابرتری دارد از قیمت میشه متوجه شد ولی رسانه دست قدرتهای برتر از نظر اقتصادیه و اینکه بهترینها همیشه بدخواهان بیشتری دارند در بین غربیها ایتالیا بیشتر مورد ظلم رسانه ای هست در واقع رقیبان نمیخواهند کشورها وصنایعی که بالاتر وبرترند شناخته بشوند به خاطر رقابت و منافعی که ممکنه براشون در خطر بیوفته با اینهمه ایتالیاییها با ارایه کالای برتر وبا کیفیت بیشتر نیازی به رقابت با غولهای اقتصادی و رسانه ای نمیبینند و کار خودشونو میکنند و اهل کل کل نیستند و همین نشونه برتریشونه به عنوان مثال فیلم فورد در برابر فراری که رسانه آمریکا ساخته به نوعی ضعف آمریکاییها و نشون میده که بدلیل چهار قهرمانی فورد چقدر خوشحالن وگوش دنیا و با رسانهشون کر کردن در حالی که ایتالیاییها هیچ وقت ادعایی ندارن چون رقیبی ندارن و نیازی به تبلیغات و خودبرتر نشون دادن نمیبینند
عارف رضاییان
۹ فروردین ۱۴۰۲آقا چرا نظر منو پاکیدید 🤔😑مثل اینکه برتری ایتالیا نه تنها به مذاق رسانه های خارجی بلکه به رسانه های داخلی هم خوش نمیاد 🙄
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پادشاه 8 سیلندرها کوروت