مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نهم، کوپههای اسپرت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ و نیسان GT-R
مجموع آراء: ۱۳۸۹
آراء فورد: ۸۵۵
آراء نیسان: ۵۳۴
پیروز دوئل: فورد موستانگ با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
شورلت کامارو ZL1
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶
پلتفرم: آلفا جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰ (امتیاز ۹.۵ از ۱۰ برای نسخهٔ ZL1)
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱,۸۹۳ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۱,۲۵۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: پنج ستاره
خطر واژگونی: ۸.۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۴.۳۰
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۲۷.۲۰
نقاط مثبت: لیست متنوع پیشرانهها با نمونههای V6 و V8 خوشصدا، پرفورمنس عالی نسبت به قیمت، هندلینگ عالی، ارزش بینظیر در برابر قیمت، کیفیت سواری بسیار خوب در نسخههای غیر 1LE، موتور سوپرشارژ آتشین در نسخهٔ ZL1، تواناییهای فوقالعادهٔ پیست در نسخهٔ ZL1
نقاط منفی: دید بیرونی ضعیف، کابین نهچندان جذاب و چشمگیر با متریال پایینتر از حد متوسط، صندلیهای عقب کوچک، پکیج 1LE سواری را بیشازحد سفت و خشک میکند، صندوق بار کوچک و غیرکاربردی، ورود و خروج دشوار
چکیده: هرچند کامارو قابلیتهای استفادهٔ روزمره را قربانی کرده اما شخصیت رانندگی آن قابلستایش است. نسخهٔ ZL1 نیز نهتنها بهترین کاماروی تاریخ محسوب میشود بلکه پادشاه ماسل کارهای مخصوص پیست هم بهحساب میآید. این نسخهٔ ۶۵۰ اسب بخاری برای کسانی ساخته شده که قلبشان برای پیست و مسابقه میتپد
دوج چلنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۸
پلتفرم: LA کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰ (امتیاز ۷.۵ از ۱۰ برای نسخهٔ هلکت)
امتیاز از موتور ترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۴,۳۱۴ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۵,۸۶۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
خطر واژگونی: ۱۱.۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۴۲.۷۰
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۳۲.۵۹
نقاط مثبت: پیشرانههای V8 همی خوشصدا با قدرت رشکبرانگیز در نسخهٔ هلکت، کابین بزرگ و راحت با صندلیهای عقب جادارتر از کامارو و موستانگ، سواری راحت و آرام، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، ظاهری که اصالت از آن تراوش میکند
نقاط منفی: هندلینگی بسیار ضعیفتر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان میدهد، متریال سطح پایین داخلی با کیفیت ضعیف، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بیاحساس، قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخها
چکیده: چلنجر هنوز هم خودرویی جذاب و مناسب برای استفادههای روزمره است اما رانندگی آن نسبت به رقبای چابکتر بسیار متفاوت است. نسخهٔ هلکت نیز زیر کاپوت خود یک راکتور هستهای ۸۰۰ اسب بخاری دارد که دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر ۴۰۰ متر مبادله کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
کامارو ZL1 1LE | هلکت ردآی وایدبادی | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
ردلاین | ۶,۵۰۰ rpm | ۵,۸۰۰ rpm |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۸ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۰ ثانیه | ۲۴.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۱.۷ متر | ۴۶.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۷ جی | ۰.۹۵ جی |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۷ متر | ۱۱.۸ متر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۷۰ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۴۰ گرم/کیلومتر | ۳۴۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۷۶۲ کیلوگرم | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
طول | ۴,۷۸۳ میلیمتر | ۵,۰۱۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۱۱ میلیمتر | ۲,۹۵۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۵۵ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت | ۷۲,۱۹۵ دلار | ۸۴,۰۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
corvette
۴ شهریور ۱۴۰۱خب چیزی که معلومه اینه که کامارو بهتره
ولی اینجا فک کنم چلنجر رای بیاره
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱بحث اینه که کامارو یه ماشین هنرمند تره اما چلنجر ماشین جذاب تر و نوستالژی تر هست . و انتخاب هر کدوم با سلیقه های متفاوت کاملا قابل احترام هست .
AmirAli
۴ شهریور ۱۴۰۱بی شک کامارو
ارزون تر
سریع تر
جدید تر
ولی خدایی دوج گنگستری تره 🗿
پ.ن: گودزیلا حذف شده 💔🥺
Alan.r
۴ شهریور ۱۴۰۱کامارو از نظر فنی و پرفورمنس برتری داره ولی به دلیل ظاهر و موتور هلکت من چلنجر رو انتخاب میکنم
Reza Waffen SS
۴ شهریور ۱۴۰۱داج چلنجر انتخابمه
HS
۴ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا
ولی کامارو برام قشنگ تر بنظر اومد
برا همین بهش رای دادم….
T
۴ شهریور ۱۴۰۱چلنجر با ابهت تر و قلدر تره
علی
۴ شهریور ۱۴۰۱کسی که دوج میخره دیگه هدفش یه ذره پرفورمنس بیشتر نیست بیشتر به خاطر طراحی نمادین و ارزش کلکسیونی و رشد قیمت و سرمایهگذاری اونو انتخاب میکنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ شهریور ۱۴۰۱پدال عزیز چرا میخوای تایمهای داج رو همیشه ضعیف نشون بدی.روزی که ردای معرفی شد برای 400 متر تایم 10.7 ثبت سد که تو نسخه سوپر استوک 10.5 ثبت شده که تایمهای مستقل 9.9 هم ثبت شده.حتی کامارو هم تایم زیر 11 ثبت کرده.آخه جالبه چلنجر اسکات پک با 485 اسب تایم 11.3 ثبت کرده بعد نسخه با دو برابر اسب بخار کمتر ثبت میکنه.والا روتون بشه رکورد سریعترین ساخته بشر به صورت تولید سری یعنی دیمون رو هم بالای 12 میزنید.مگه نبود اون سری که درگ دیمون رو با ام 5 گذاشتید و بهش استناد کردید که دیمون بالای 11 میزنه.والا من موندم وقتی چلنجر و چارجر بزودی با قدرت نزدیک 1000 اسب بیاد چقدر فشار بهتون میخواد بیاد.
SRT
۴ شهریور ۱۴۰۱دقیقا همینطوره
اخه تایم هلکت ردای ۱۱/۷ ؟؟ردای زیر یازده میزنه این تایمارو از کجا میارین.
امیر دهقان
۴ شهریور ۱۴۰۱از اینجا
https://www.caranddriver.com/dodge/challenger-srt-srt-hellcat
https://www.motortrend.com/reviews/2019-dodge-challenger-hellcat-redeye-2018-ferrari-812-superfast/
AMIN (M.A.S)
۴ شهریور ۱۴۰۱اقای دهقان خسته نباشید
اگر به سایت و مجله باشه هم موتورویک با ردای واید بادی 11.4 زده
کانال cars.com با هردو نسخه چلنجر و چارجر هلکت ردای تایم 10.8 زده
یه مقاله خیلی جالب هم از موتورترند (منبع شما) هست که با سوپراستوک تایم 10.41 زدن و با دیمن هم تایمای خیلی رنگارنگ و قشنگی زدن اسمشم بود The long goodbye (ببخشید لینک بذارم کامنت تایید نمشه)
ممنون از شما و سایر دست اندرکاران پدال
امیر دهقان
۴ شهریور ۱۴۰۱ارادت
بله قطعاً در آزمایشها و نشریات دیگه با چلنجر تایمهایی کمتر از این زده شده ولی چون معیار مشخصات فنی ما در تمام دوئلها و برای تمام ماشینها همیشه کارانددرایور یا موتورترند بوده، اینجا هم طبق همون شیوه عمل کردیم و از اعداد کارانددرایور استفاده شده
در این دوئل هم ما مدل هلکت ردآی رو بررسی کردیم و بحث مدلهای سوپر استوک و دیمن جداس
Farzad
۴ شهریور ۱۴۰۱من عاشق چلنجر ام ، کامارو از لحاظ طراحی اصلا در سطحش نیست و اما توصیف زیبای مجله ی تاپ گیر از دوج چلنجر :
این گردن کلفت جاده ای مثل کت و شلوار در صنعت خودرو سازی است … یعنی زمان ، اقتصاد و مُدها نمیتوانند آن را از بین ببرند .
حمید
۴ شهریور ۱۴۰۱چلنجر دایناسوره بیشتر تا ماشین
کامارو مهندسی ساز ترین ماشین امریکاییه (بعد از کوروت)
كارevol
۴ شهریور ۱۴۰۱کامارو امتیازات خیلی بهتری گرفته از مجلات
فنی بهتری هم داره اما رو به نابودیه متاسفانه،خیلی حیف بود این ماشین،زمانی بهترین ماسل کار بود
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱من متوجه نمیشم ماشین به این خوبی چرا باید فروش کمی داشته باشه؟
seyedjavad.mercedesbenz
۴ شهریور ۱۴۰۱قدرت چلنجر یه عدد فرضی برای تبلیغاته ( منظورم دروغگو بودن دوج نیست ، منظورم سختی رانندگی باهاشه ) ، در واقعیت بخاطر پلتفرم قدیمی ، فقط شوماخر میتونه این عدد مجازی رو به واقعیت تبدیل کنه ، چلنجر برای اونایی نیست که با منطق نظر میدن ، چلنجر دوست داشتنیه و همین برای پیروزی در آمار فروش و ترجیحش به بقیه کافیه ، پس چون من هم چلنجرو دوست دارم بهش رای میدم و مثل خیلیای دیگه برتری کامارو در پیست برام مهم نیست یا برتریش حتی در خط مستقیم در این نسخه هم برام مهم نیست ، قبلا هم نظر خودمو در مورد چلنجر گفتم و انجین پلتفرمشو کوبوندم ، هنوزم پای حرفم هستم ولی نمیشه قبول نکرد که چلنجر هنوز هم دوست داشتنیه ( البته شاید اگر فاصله بیشتر بود یه بجای کامارو موستانگ بود نظرم عوض میشد )
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۱دو مدل ZL1 و ZL1 1LE از دو تعلیق متفاوت استفاده کردن. نسخه 1LE از تعلیق DSSV استفاده کرد بر خلاف مگنه راید خودش. این تعلیق سواری رو بسیار خشک و سفت می کنه اما gt500 از همون تعلیق مگنه راید استفاده کرد و از 1LE در پیست سریع تر هم هست البته صرفا تعلیق عامل اصلی نیست.
در کل پکیج 1LE بر خلاف هلکت و رقیب اصلیش gt500 برای رانندگی روزمره مناسب نیست.
corvette
۴ شهریور ۱۴۰۱آقا رامین کامارو zl1 1le تو نوربرگرینگ رکورد 7.16 زده
من فکر نمیکنم شلبی gt500 از این سریعتر باشه
تازه کامارو قدرت کمتری داره
من فکر میکنم مهندسی ترین ماسل کار فعلی دنیا کامارو هستش
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۱به ماشینی که موتور پوشراد داره مهندسی ساز نمی گن هر چند سری LT پیشرفته ترین پوشراد به حساب میاد و منظور از مهندسی ساز ترین رو نمی فهمم مگه بقیه چی می سازن ؟؟ حالا چهار تا پیج آمریکایی دوست میگن که سریع ترین ماسل در پیسته دلیل بر درست بودنش نیست و اینکه فورد تایم نمی زنه دلیل بر ضعیف بودنش نیست.
شلبی در هر شاخصی قوی تره اعم از گیربکس، موتور، پلتفرم، قطعات فیبرکربنی، آیرودینامیک و… اعداد و ساختار تعیین می کنن چه ماشینی بهتره و کاملا واضحه اگر فورد تایم رسمی بزنه به راحتی کامارو با چند ثانیه اختلاف شکست میده.
در ضمن این نسل کامارو و پلتفرم آلفا از رو پلتفرم S550 ماستنگ ساخته شد. من هر دو ماشین زو عاشقانه دوست دارم ولی شلبی قوی تر و سریع تر و مدرن تر هست.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ شهریور ۱۴۰۱عملکرد پوشراد رو تو مقایسه تایم پیست کدیلاک بلک وینگ و بیمر ام5 به وضوح میتونی ببینی.
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۱اینکه هنوز نمی فهمی بخاطر موتور نبوده بهتره اصلا از ماشین صحبت نکنی برو مثل همون بالا تایمای دژمن پدالی بزار.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ شهریور ۱۴۰۱هنوز مونده بفهمی انجین وی8 پوشراد آمریکایی چرا تا آخرین روزهای درون سوزها با بهترین عملکرد نفس میکشه.البته حق داری چونکه تصورت از پوشرادهای فعلی همون انجین بیوئیک اسکای لارک ایرانه.برو یکم تحقیق کن و ببین چه تکنولوژیی هست که تو پوشراد نمیشه پیدا کرد.
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۱خب باشه برو فقط زیر کامنت من ریپلای نزن حالم بد میشه. برین با هم از معجزات پوشراد تعریف کنین که دیگران نمی فهمن.
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱والا اقا رامین اگه یه سرچ تو نت کنید
bmw ls swap
benz ls swap
e46 ls swap
m3 ls swap
e36
e30
patrol
landcruiser
و….
میبینید که این ماشینا که موتورای dohc پیشرفته دارن . اومدن موتورشون رو با همون موتور روستایی دهاتی به درد نخور ls عوض کردن که توی گاوداری شورلت ساخته میشه . مثلا همون بی ام و میان موتور دوج و شورلت به درد نخور میندازن . اونا که میندازن برای دریفت اصلا چیزی بارشون نیست فقط توی پر ادعا که تو ایران فقط یه بار یه موتور پاترول یا لندکروز باز کردی ، بارته . بشین بابا همین موتور پوشراد حتما چیزی داشته که روی بی ام و و جی تی ار برای دریفت میندازنش دیگه . حتما یه برتری داره . در ضمن ما ندیدیم کسی موتور بی ام و بندازه رو شورلت ولی خیلیا موتور دهاتی شورلت رو انداختن رو بی ام و . حتما اون دهاتی یه برتری داره رامین پر ادعا .
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ شهریور ۱۴۰۱خؤشحالم فهمیدی ولی دیر
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱اقا حتما این پوشراد عقب افتاد یه چیزی داره که توی بی ام و بجای موتور های فابریکش swap میکنن
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱اقا حتما این پوشراد بی تکنولوژی یه چیزی داره که جای موتور 2jz و 1fz و … که خودشون حرف اول رو میزنن ؛ نصب میکنن.
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۱آقا محمد ادب اگر یادت ندادن بیا پیش خودم در کنار درس و مشقت بهت یاد بدم تو بحثی که به تو هیچ ربطی نداره دخالت نکن این درس اول.
بعدشم که کسی اینجا نگفته موتور پوشراد بده یا این صغرا کبرایی که ردیف کردی. اون دوستمون گفت بالا گفت کامارو مهندسی سازترینه که اینطور نیست و از لحاظ مهندسی یه موتور dohc مهندسی بالاتری داره. حالا تو و این متوهم می پرین وسط دلیلش چیه ؟؟ بشین مقاله تاریخچه LS رو بخون اونو برای امثال تو درست کردم اینجا بال بال نزنی از چیزی که اطلاعات درستم نداری دفاع کنی و بازم میگم با ادب باش.
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱اقا شما به من بگو اگه بد بود چرا میذارنش به جای 2jz که دش سلطان هر چی موتوره . چرا میذارنش جای tb های نیسان مخصوصا tb48 که خودش ته ته ته موتوره .
Hadi
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا چلنجر جذابه بخصوص چراغای جلوش خیلی خشن و عصبانی به نظر میان، در ضمن اینم در نظر بگیرید که 285 کیلو سنگین تره پس زیاد رو اعداد حساب نکنین
M.Kkarimi
۴ شهریور ۱۴۰۱بنظرم دعوا سر اعداد و ارقام و طراحی و تایم ها و…. تو این دو تا دوئل آخر ( موستنگ و GT_R ، چلنجر و کامارو ) واقعا بی معنیه …!
Erfan
۴ شهریور ۱۴۰۱من از دوج بیشتر حس یه ماسل کار بودن رو دریافت میکنم
سوشیانت
۴ شهریور ۱۴۰۱انتخابم چلنجر شتاب بهتر و قدرت بیشتر و حداکثر سرعت بیشتر بر اساس اعداد اعلامی کمپانی ها:
شتاب کامارو ۳.۵ و تو تست رسمی شورولت تونست به سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت برسه
شتاب چلنجر ۳.۴ و حداکثر سرعتش ۳۲۷ کیلومتر در ساعت
Si
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا هردو بینظیر هستن
Payfast
۴ شهریور ۱۴۰۱این نوع کامارو رو تو هر بازیی که بود خریدم =| ای کاش تو واقعیت هم بتونم بخرمش =|
شاعر
۴ شهریور ۱۴۰۱حضرت شاعر در وصف چلنجر میفرملید:
چلنجر آهنگ دلکش میزند
ناله عشق است و آتش میزند
مرکز اسب است و کانون شرار
شعله ساز و شعله سوز و شعله کار
هر چه گشتاور در چنگ اوست
نگاه مبهوت استایل گنگ اوست
viper2
۴ شهریور ۱۴۰۱شب دراز است و چلنجر بیدار ما کجاییم که توان گازی داد .
Payfast
۵ شهریور ۱۴۰۱والا تو افغانستان هم چلنجر هست =/
امیر
۴ شهریور ۱۴۰۱کامارو نسبت به چلنجر واقعا بی نقصه و انتخاب منطقی تریه اما نقطه ضعف اصلی و البته مهمترین ایراد کامارو نداشتن چهره ای جذاب و کاریزماتیکه(منظورم در نسل اخر)
و دقیقا به همین دلیل چلنجر محبوب دلهاست و انتخاب من!
Clean energy (سلام فرمانده)
۴ شهریور ۱۴۰۱به شخصه انتخاب اول و آخرم توی ماسلا موستانگه
عشق خودم
احمدرضا
۴ شهریور ۱۴۰۱شما فقط به چشمای چلنجر نگاه کن
باقی چیزا یادت میره
JDM lover
۴ شهریور ۱۴۰۱من چلنجر رو انتخاب میکنم
شاید کامارو برتری داشته باشه تو پیست و شتاب و… اما من چلنجر رو بخاطر طراحی و حس قلدر و مردونه انتخاب میکنم
مهدی
۴ شهریور ۱۴۰۱کاری با ظاهر ندارم اما تو کل تاریخ این دو خودروساز شورلت همیشه محصولات بهتری ساخته الان هم به همین ترتیب
SRT
۴ شهریور ۱۴۰۱انجین چلنجر»کامارو
دکتر ع
۴ شهریور ۱۴۰۱مگه اصیل تر از چلنجر هم داریم؟قطعا چلنجر، کلا یه لول دیگس چلنجر، کامارو به پای چلنجر مثل بچهاست
Yasin
۴ شهریور ۱۴۰۱کامارو جذاب تره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ شهریور ۱۴۰۱فقط چشمای چلنجر یادش بخیر چقدر تو نید فور اسپید باهاش حال می کردم
کسرا
۴ شهریور ۱۴۰۱من درگشون رو دیدم و با اینکه شتاب دوج کمی کمتر بود ولی دوج برنده درگ شد
علاوه بر این طراحی دوج خیلی خفن تره
BMW
۴ شهریور ۱۴۰۱دوج خدایی گانگستری و عالی