پورشهشورلت

دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه 911 GT3؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین

به نیمه مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که یعنی از ۲۴ گروهی که در این دوره داشتیم، هم‌اکنون نوبت به برگزاری دوئل آخر گروه دوازدهم رسیده است. در این دوره از دوئل‌ها، بخش سوپراسپرت‌ها را به دو گروه سطح پایین و سطح بالا تقسیم کردیم تا مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر با مدل‌های گران‌تر و قوی‌تر در یک گروه نباشند. در گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین، ۱۰ خودروی مختلف مثل آئودی R8، مک‌لارن آرتورا، لامبورگینی اوراکان، مازراتی MC20 و… حضور داشتند که از بین آن‌ها نمادین‌ترین و باسابقه‌ترین سوپراسپرت‌های جهان یعنی شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ به مرحلهٔ فینال رسیدند. حال در این مرحله، این دو افسانهٔ جهان ماشین در نسخه‌های Z06 و GT3 به مصاف هم می‌روند تا برندهٔ گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبل هم بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان برگزار شد که سوپرکار آمریکایی‌ها با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب ایتالیایی را مغلوب کند.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان

مجموع آراء: ۲۲۹۵

آراء شورلت: ۱۱۶۰

آراء لامبورگینی: ۱۱۳۵

پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

پورشه 911

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸ (نسخهٔ GT3 در فوریهٔ ۲۰۲۱)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۴۱۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۷,۴۷۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۱.۷

نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی شش سیلندری که از بهشت آمده، فرمان فوق‌العاده دقیق و بااحساس، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده، یکی از بهترین هماهنگی‌های موتور گیربکس در جهان، هندلینگ خارق‌العاده

نقاط منفی: قیمت پایهٔ گران، سفت‌ترین تنظیمات تعلیق برای خیابان خیلی خشک است، کیفیت سواری مطابق سلیقهٔ همه نیست، شتاب کُندتر با گیربکس دستی

چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالص‌ترین و باارزش‌ترین ۹۱۱ تبدیل کرده که رانندگی آهسته یا سریع در جاده یا پیست را به یک تجربهٔ هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹ (نسخهٔ Z06 در اکتبر ۲۰۲۱)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۳,۰۴۱ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۵,۳۸۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۵۸ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۹۵ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۰.۶

نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی تاریخ با صدای فوق‌العاده، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی، به‌اندازهٔ کافی راحت برای رانندگی‌های روزمره

نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در حالت‌های رانندگی اسپرت، ظاهری که به‌اندازهٔ سوپرکارهای اروپایی چشمگیر نیست، مصرف سوخت بالا، احساس ناخوشایند پدال ترمز

چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوق‌العاده و قیمت نسبتاً قابل‌دسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته و خودروی اسپرت آمریکا را حالا به سوپراسپرت آمریکا تبدیل کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

کوروت Z06 Z07

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی طبیعی
ردلاین ۸,۶۰۰ rpm ۹,۰۰۰ rpm
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۲.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۱.۹ ثانیه ۲۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۳.۹ متر ۴۰.۵ متر
شتاب جانبی ۱.۱۶ جی ۱.۱۱ جی
دایرهٔ چرخش ۱۱.۱ متر ۱۰.۴ متر
مصرف سوخت ۱۶.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۹۰ لیتر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب
طول ۴,۷۲۲ میلی‌متر ۴,۵۷۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۳ میلی‌متر ۲,۴۵۶ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۱۴۰ لیتر
قیمت ۱۱۸,۲۹۰ دلار ۱۷۱,۱۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت رده‌پایین را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. amirmohammad

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (563 ديدگاه)

    انتخاب بین عقل و قلب کخه میگن دقیقا همین دویل هست
    خیلی سخته.آوازه پورشه در کنار اعداد بهتر کوروت.ترجیح میدم نگم به کدوم رای دادم

    موافقم 34
    مخالفم 5
  2. GMA

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    انتخابم ۹۱۱ هست،هر چند کوروت هم چیزی کم نداره

    موافقم 55
    مخالفم 24
  3. حسن

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    مشخصات پورشه فک کنم اشتباه زدید.
    GT3 جدید با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (صفرتاصد ۳.۴ ثانیه) می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. مدل‌هایی که به گیربکس دستی مجهز باشند برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز خواهند داشت (صفرتاصد ۳.۹ ثانیه) اما حداکثر سرعت آن‌ها کمی بیشتر بوده و به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      الان داری حرص میخوری که پورشه سریعتره؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. Nismo

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      در رابطه با این پورشه این رو بگم که دستکم گرفته شده. اول از همه قدرت اعلامی این ماشین 500 اسبه اما در واقعیت سرچرخ 600 اسب رو تولید میکنه. توی شتاب صفرتاصد کوروت فقط 1 دهم ثانیه ازش سریعتره و توی 400 متر هم 2 دهم ثانیه که چیز خاصی نیست و با وجود اختلاف 70 اسب بخاری قابل درکه. اینجا اختلاف ها در حد دهم ثانیه است و در عوضش توی پیست پورشه دقیقه ای کوروت رو جا میذاره تاپ اسپیدش از اون بهتره ترمزش بهتره وزنش کمتره ردلاینش بالاتره
      0-60 پورشه 2.7/ 1.4 مایل 10.8
      0-60 کوروت 2.6/ 1.4 مایل 10.6
      این کوروت فوق العادست اما توی پیست به پورشه نمیرسه، توی خط مستقیم به لامبورگینی نمیرسه، توی کیفیت ساخت به مکلارن نمیرسه، توی پرستیژ هم به فراری
      مهندسی آلمانی یعنی این

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. R

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    شورلت

    موافقم 45
    مخالفم 18
  5. Mf1

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    نکات منفی شورلت بیشتر سلیقیه البته برای من هیچ نکته منفی حساب نمیشه بدون شک با بهترین سوپر اسپرت ۱۰ سال اخیر طرف هستیم با قیمت و صدای محصورکننده

    موافقم 49
    مخالفم 6
    1. وی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (376 ديدگاه)

      به نسبت قیمتش خیلی خفنه اگه قیمتو در نظر نگیریم از خیلیا پایین تره مثلا gt3rs یا 296gtb

      موافقم 18
      مخالفم 10
    2. Ali

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دقیقه 👍👍👍
      نسل هشتم کوروت یه شاهکار تمام تیتر هستش به خصوص نسخه ی Z06 و Z07

      موافقم 26
      مخالفم 5
  6. بهنام

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    انتخابم پورشه ۹۱۱ . مدلی که همواره در اوج بوده و قدم به قدم نسل به نسل بهتر شد . کوروت با مدل جدید غوغایی به پا کرد ولی نوسان زیادی در طول تاریخ داشت . با احترام به اسطوره ی آمریکایی انتخابم پورشه ۹۱۱.

    موافقم 23
    مخالفم 19
  7. امیررضا

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    آقا من نتونستم یکی رو به اون یکی ترجیح بدم واسه همین ده بیست سی کردم افتاد رو پورشه به اون رای دادم و البته یه ذره هم از کوروت بیشتر دوستش دارم.

    موافقم 21
    مخالفم 7
  8. Sam

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    رقابت بین سوپراسپرت های رده پایینه
    و ازونجایی که در این رده، قیمت تمام شده حرف اول یا دوم رو میزنه، پس باید به جیب نگاه کرد.
    اگه مشکلی با جیبتون نداشتین که سراغ رده سوپر اسپرت سطح پایین نمیرفتین!!!
    پس با توجه به اینکه کوروت چیزی از پورشه کم نداره، و در بعضی جهات سر تره،
    انتخاب عقلانی خودروی ارزانتر و و قوبتره

    موافقم 25
    مخالفم 5
  9. Arshia m3csl

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    قطعا پورشه ۹۱۱ هندلینگش بهتره و کیفیت ساختش بهتره و وزنش کمتره درسته کوروت سریعتره ولی کیفیت ۹۱۱ و طراحی زیباش باعث میشه ۹۱۱ انتخابم باشه همیشه هم ۹۱۱ از کوروت سرتر بوده

    موافقم 15
    مخالفم 24
    1. رامین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      یه کم چشاتو باز کنی نگاه کنی بد نیست انقدر جوک نگید شتاب جانبی از پورش بیشتره و همچنین تو خط صاف و پیچ های جاده. اونوقت چطوری پورش هندلینگ بالاتری داره🫥🫥

      موافقم 4
      مخالفم 1
  10. کسی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قطعا اعداد کوروت بهتره اما به دلیل حجم موتور کم تر برند بهتر(از نظر من) طراحی بهتر(به نظر من) حداکثر سرعت بیشتر و از همه محم تر دلم به پورشه رای دادم

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. رامین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      حداکثر سرعت اونم ۱۰ کیلومتر اونم بالای ۳۰۰ کیلومتر خدایی الان میفهمم چرا اساتید فن جوابتون رو نمیدن بله خیلی مححححمه

  11. amirboss

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (757 ديدگاه)

    عجب رقابتی شده.باید تعصبی طرفدار یکیشون باشی تا بتونی انتخاب کنی.غیر از این نمیشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. حسن

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    خدایی حذف بایگانی پیامها خیانت بزرگی بود که پدال به کاربراش کرد . من خیلی از مواقع به عنوان منبع علمی از کامنتها ی قدیمی استفاده میکردم یه دایره المعارف خودرویی بزرگ را نابود کردی .

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2914 ديدگاه)

      ببخشید من متوجه نشدم
      مگه کامنت های مربوط به مطالب قدیمی، حذف شدن؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. حسن

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2090 ديدگاه)

        نه بایگانی کامنتها قبلا در صفحه ی پروفایل هر فرد وجود داشت.منظور شما بایگانی مطالب پداله که الان هم در دسترسه اما کاربردی نیست.
        قبلا کامنتهای هر فردی در صفحه ی پروفایل خود فرد هم بایگانی میشدهر کسی وارد صفحه ی خودش میشد تمام کامنتهایی که خودش گذاشته بود را میدید و جوابهایی که از دوستان گرفته بود را هم کاملا در دسترس داشت تو صفحه ی هردوستی هم که میرفتی کاملا به کامنتهاش دسترسی داشتی و هر مطلبی که نیاز داشتی را راحت پیدا میکردی الان پیدا کردن مطلبی که در موردش کامنت گذاشتی کلا غیر ممکنه باید تیتر مطلب یادت باشه بعد سرچ کنی شاید پیداش کردی.

        موافقم 9
        مخالفم 1
  13. یوسفی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    شورولت……

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. کسی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فکر کردم همه به شورلت رای می‌دن اما پورشه هم خوب رای آورد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. Poria

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا باید پورشه خدای مهندسی دونست
    تو مدل مختلف از لحاظ شتاب و سرعت
    آدمو شگفت زده میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  16. فرشاد

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (932 ديدگاه)

    جاست پورشه🇩🇪
    بخصوص 911یا به قول اهل دلاش ناین الون.
    کلا ماشینی بوده که از اول تو اوجه چه روبه پایینش مث همین GT3چه روبه بالاش مث 911TurboS.
    شتابش
    سرعتش
    هندلینگش
    رخ بیخیالش بخصوص👌
    امتحانشم پس داده و یه اروپایی محسوب میشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  17. MOHAMMAD.n.r

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    قیمت کوروت حرفی باقی نمیزاره

    موافقم 1
    مخالفم 4
  18. علی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    انتخاب من پورشه ❤️.

  19. car lover

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    کوروت فقط با همون قیافش کوروت رو خام خام میخوره تف میکنه، با صداش هم پورشه رو خفه میکنه
    اصلا نیازی به درگ نیست. پورشه یه ماشین زشت با طراحی از وزغ افریقایی و خیلی هم کوچولو و ریزه پیزه که بیشتر بدرد خانما میخوره در عوض کوروت یه ماشین با ظاهر ترسناک و با ابهت با گلیگر های پت و پهن و گنده و استایل مردونه

    1. car lover

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      هیچ موقع با طراحی پورشه نتونستم ارتباط بگیرم. یه ماشینی که از رو ماشین اکونومی فولکس واگن بیتل طراحی شده و شباهت زیادی به وزغ داره و از اِلمان های طراحی زنونه بهره میبره خط و خطوط صاف و منحنی بدون هیچ گونه نشان از تهاجم و خشونتی که با ذات اسپرت و وحشی ماشین در تناقض هست. ماشینی که نزدیک 50 ساله داره با همین قیافه زشت تولید میشه و ریبج شده قطعات باقیمانده از یه ماشین ارزون قیمت فولکس واگن بیتل هست و با قیمت های نجومی تو پاچه مردم فرو میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا