مرحلهٔ نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای سطح پایین
به نیمه مرحلۀ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم که یعنی از ۲۴ گروهی که در این دوره داشتیم، هماکنون نوبت به برگزاری دوئل آخر گروه دوازدهم رسیده است. در این دوره از دوئلها، بخش سوپراسپرتها را به دو گروه سطح پایین و سطح بالا تقسیم کردیم تا مدلهای ضعیفتر و ارزانتر با مدلهای گرانتر و قویتر در یک گروه نباشند. در گروه سوپراسپرتهای سطح پایین، ۱۰ خودروی مختلف مثل آئودی R8، مکلارن آرتورا، لامبورگینی اوراکان، مازراتی MC20 و… حضور داشتند که از بین آنها نمادینترین و باسابقهترین سوپراسپرتهای جهان یعنی شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ به مرحلهٔ فینال رسیدند. حال در این مرحله، این دو افسانهٔ جهان ماشین در نسخههای Z06 و GT3 به مصاف هم میروند تا برندهٔ گروه سوپراسپرتهای سطح پایین مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبل هم بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان برگزار شد که سوپرکار آمریکاییها با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب ایتالیایی را مغلوب کند.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان
مجموع آراء: ۲۲۹۵
آراء شورلت: ۱۱۶۰
آراء لامبورگینی: ۱۱۳۵
پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
پورشه 911
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸ (نسخهٔ GT3 در فوریهٔ ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۴۱۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۷,۴۷۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۱.۷
نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی شش سیلندری که از بهشت آمده، فرمان فوقالعاده دقیق و بااحساس، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده، یکی از بهترین هماهنگیهای موتور گیربکس در جهان، هندلینگ خارقالعاده
نقاط منفی: قیمت پایهٔ گران، سفتترین تنظیمات تعلیق برای خیابان خیلی خشک است، کیفیت سواری مطابق سلیقهٔ همه نیست، شتاب کُندتر با گیربکس دستی
چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالصترین و باارزشترین ۹۱۱ تبدیل کرده که رانندگی آهسته یا سریع در جاده یا پیست را به یک تجربهٔ هیجانانگیز تبدیل میکند
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹ (نسخهٔ Z06 در اکتبر ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۳,۰۴۱ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۵,۳۸۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۵۸ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۹۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۰.۶
نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانههای تنفس طبیعی تاریخ با صدای فوقالعاده، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوقالعادهای در سطح جهانی، بهاندازهٔ کافی راحت برای رانندگیهای روزمره
نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در حالتهای رانندگی اسپرت، ظاهری که بهاندازهٔ سوپرکارهای اروپایی چشمگیر نیست، مصرف سوخت بالا، احساس ناخوشایند پدال ترمز
چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوقالعاده و قیمت نسبتاً قابلدسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته و خودروی اسپرت آمریکا را حالا به سوپراسپرت آمریکا تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
کوروت Z06 Z07 | پورشه ۹۱۱ GT3 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
ردلاین | ۸,۶۰۰ rpm | ۹,۰۰۰ rpm |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۱.۹ ثانیه | ۲۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۳.۹ متر | ۴۰.۵ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۶ جی | ۱.۱۱ جی |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۱ متر | ۱۰.۴ متر |
مصرف سوخت | ۱۶.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب | ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر | ۴,۵۷۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر | ۲,۴۵۶ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۱۴۰ لیتر |
قیمت | ۱۱۸,۲۹۰ دلار | ۱۷۱,۱۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
amirmohammad
۱۰ بهمن ۱۴۰۱انتخاب بین عقل و قلب کخه میگن دقیقا همین دویل هست
خیلی سخته.آوازه پورشه در کنار اعداد بهتر کوروت.ترجیح میدم نگم به کدوم رای دادم
GMA
۱۰ بهمن ۱۴۰۱انتخابم ۹۱۱ هست،هر چند کوروت هم چیزی کم نداره
حسن
۱۰ بهمن ۱۴۰۱مشخصات پورشه فک کنم اشتباه زدید.
GT3 جدید با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (صفرتاصد ۳.۴ ثانیه) میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. مدلهایی که به گیربکس دستی مجهز باشند برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز خواهند داشت (صفرتاصد ۳.۹ ثانیه) اما حداکثر سرعت آنها کمی بیشتر بوده و به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
car lover
۲۵ تیر ۱۴۰۳الان داری حرص میخوری که پورشه سریعتره؟
Nismo
۲۰ مهر ۱۴۰۳در رابطه با این پورشه این رو بگم که دستکم گرفته شده. اول از همه قدرت اعلامی این ماشین 500 اسبه اما در واقعیت سرچرخ 600 اسب رو تولید میکنه. توی شتاب صفرتاصد کوروت فقط 1 دهم ثانیه ازش سریعتره و توی 400 متر هم 2 دهم ثانیه که چیز خاصی نیست و با وجود اختلاف 70 اسب بخاری قابل درکه. اینجا اختلاف ها در حد دهم ثانیه است و در عوضش توی پیست پورشه دقیقه ای کوروت رو جا میذاره تاپ اسپیدش از اون بهتره ترمزش بهتره وزنش کمتره ردلاینش بالاتره
0-60 پورشه 2.7/ 1.4 مایل 10.8
0-60 کوروت 2.6/ 1.4 مایل 10.6
این کوروت فوق العادست اما توی پیست به پورشه نمیرسه، توی خط مستقیم به لامبورگینی نمیرسه، توی کیفیت ساخت به مکلارن نمیرسه، توی پرستیژ هم به فراری
مهندسی آلمانی یعنی این
R
۱۰ بهمن ۱۴۰۱شورلت
Mf1
۱۰ بهمن ۱۴۰۱نکات منفی شورلت بیشتر سلیقیه البته برای من هیچ نکته منفی حساب نمیشه بدون شک با بهترین سوپر اسپرت ۱۰ سال اخیر طرف هستیم با قیمت و صدای محصورکننده
وی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱به نسبت قیمتش خیلی خفنه اگه قیمتو در نظر نگیریم از خیلیا پایین تره مثلا gt3rs یا 296gtb
Ali
۱۰ بهمن ۱۴۰۱دقیقه 👍👍👍
نسل هشتم کوروت یه شاهکار تمام تیتر هستش به خصوص نسخه ی Z06 و Z07
بهنام
۱۰ بهمن ۱۴۰۱انتخابم پورشه ۹۱۱ . مدلی که همواره در اوج بوده و قدم به قدم نسل به نسل بهتر شد . کوروت با مدل جدید غوغایی به پا کرد ولی نوسان زیادی در طول تاریخ داشت . با احترام به اسطوره ی آمریکایی انتخابم پورشه ۹۱۱.
امیررضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۱آقا من نتونستم یکی رو به اون یکی ترجیح بدم واسه همین ده بیست سی کردم افتاد رو پورشه به اون رای دادم و البته یه ذره هم از کوروت بیشتر دوستش دارم.
Sam
۱۰ بهمن ۱۴۰۱رقابت بین سوپراسپرت های رده پایینه
و ازونجایی که در این رده، قیمت تمام شده حرف اول یا دوم رو میزنه، پس باید به جیب نگاه کرد.
اگه مشکلی با جیبتون نداشتین که سراغ رده سوپر اسپرت سطح پایین نمیرفتین!!!
پس با توجه به اینکه کوروت چیزی از پورشه کم نداره، و در بعضی جهات سر تره،
انتخاب عقلانی خودروی ارزانتر و و قوبتره
Arshia m3csl
۱۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا پورشه ۹۱۱ هندلینگش بهتره و کیفیت ساختش بهتره و وزنش کمتره درسته کوروت سریعتره ولی کیفیت ۹۱۱ و طراحی زیباش باعث میشه ۹۱۱ انتخابم باشه همیشه هم ۹۱۱ از کوروت سرتر بوده
رامین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱یه کم چشاتو باز کنی نگاه کنی بد نیست انقدر جوک نگید شتاب جانبی از پورش بیشتره و همچنین تو خط صاف و پیچ های جاده. اونوقت چطوری پورش هندلینگ بالاتری داره🫥🫥
کسی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا اعداد کوروت بهتره اما به دلیل حجم موتور کم تر برند بهتر(از نظر من) طراحی بهتر(به نظر من) حداکثر سرعت بیشتر و از همه محم تر دلم به پورشه رای دادم
رامین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱حداکثر سرعت اونم ۱۰ کیلومتر اونم بالای ۳۰۰ کیلومتر خدایی الان میفهمم چرا اساتید فن جوابتون رو نمیدن بله خیلی مححححمه
amirboss
۱۰ بهمن ۱۴۰۱عجب رقابتی شده.باید تعصبی طرفدار یکیشون باشی تا بتونی انتخاب کنی.غیر از این نمیشه
حسن
۱۰ بهمن ۱۴۰۱خدایی حذف بایگانی پیامها خیانت بزرگی بود که پدال به کاربراش کرد . من خیلی از مواقع به عنوان منبع علمی از کامنتها ی قدیمی استفاده میکردم یه دایره المعارف خودرویی بزرگ را نابود کردی .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ببخشید من متوجه نشدم
مگه کامنت های مربوط به مطالب قدیمی، حذف شدن؟
حسن
۱۰ بهمن ۱۴۰۱نه بایگانی کامنتها قبلا در صفحه ی پروفایل هر فرد وجود داشت.منظور شما بایگانی مطالب پداله که الان هم در دسترسه اما کاربردی نیست.
قبلا کامنتهای هر فردی در صفحه ی پروفایل خود فرد هم بایگانی میشدهر کسی وارد صفحه ی خودش میشد تمام کامنتهایی که خودش گذاشته بود را میدید و جوابهایی که از دوستان گرفته بود را هم کاملا در دسترس داشت تو صفحه ی هردوستی هم که میرفتی کاملا به کامنتهاش دسترسی داشتی و هر مطلبی که نیاز داشتی را راحت پیدا میکردی الان پیدا کردن مطلبی که در موردش کامنت گذاشتی کلا غیر ممکنه باید تیتر مطلب یادت باشه بعد سرچ کنی شاید پیداش کردی.
یوسفی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱شورولت……
کسی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱فکر کردم همه به شورلت رای میدن اما پورشه هم خوب رای آورد
Poria
۱۰ بهمن ۱۴۰۱واقعا باید پورشه خدای مهندسی دونست
تو مدل مختلف از لحاظ شتاب و سرعت
آدمو شگفت زده میکنه
فرشاد
۱۱ بهمن ۱۴۰۱جاست پورشه🇩🇪
بخصوص 911یا به قول اهل دلاش ناین الون.
کلا ماشینی بوده که از اول تو اوجه چه روبه پایینش مث همین GT3چه روبه بالاش مث 911TurboS.
شتابش
سرعتش
هندلینگش
رخ بیخیالش بخصوص👌
امتحانشم پس داده و یه اروپایی محسوب میشه
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۱قیمت کوروت حرفی باقی نمیزاره
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۱انتخاب من پورشه ❤️.
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کوروت فقط با همون قیافش کوروت رو خام خام میخوره تف میکنه، با صداش هم پورشه رو خفه میکنه
اصلا نیازی به درگ نیست. پورشه یه ماشین زشت با طراحی از وزغ افریقایی و خیلی هم کوچولو و ریزه پیزه که بیشتر بدرد خانما میخوره در عوض کوروت یه ماشین با ظاهر ترسناک و با ابهت با گلیگر های پت و پهن و گنده و استایل مردونه
car lover
۵ مهر ۱۴۰۳هیچ موقع با طراحی پورشه نتونستم ارتباط بگیرم. یه ماشینی که از رو ماشین اکونومی فولکس واگن بیتل طراحی شده و شباهت زیادی به وزغ داره و از اِلمان های طراحی زنونه بهره میبره خط و خطوط صاف و منحنی بدون هیچ گونه نشان از تهاجم و خشونتی که با ذات اسپرت و وحشی ماشین در تناقض هست. ماشینی که نزدیک 50 ساله داره با همین قیافه زشت تولید میشه و ریبج شده قطعات باقیمانده از یه ماشین ارزون قیمت فولکس واگن بیتل هست و با قیمت های نجومی تو پاچه مردم فرو میشه.