دو خودروی عضلانی که تنها به فشرده شدن یک پدال واکنش نشان میدهند؛ آن هم پدال گاز!
تنها یک نگاه به «انیو» کافی است تا شخص متوجه شود که با محصولی دقیق طرف نیست؛ در حقیقت این خودرو به ظرافت اهمیت نمیدهد. روح تازهای که در این وانت شورولت دمیده شده، آن را با فراموش کردن حساسیتهای یک خودروی اسپرت و کنار گذاشتن محدودیتهای یک محصول خانوادگی به هیولایی غرنده تبدیل کرده است که لذت را برای راننده خود دوچندان میکند. برادران «رینگ» بنیانگذاران شرکت سازنده، «ویسکوزین»، انیو را در نمایشگاه سمای ۲۰۲۲ رونمایی کردند و بلافاصله به خریدار تحویل دادند.
بدنه آن بر پایه یک وانت شورولت لودمستر سوپرتراک ۱۹۴۸ توسعه پیدا کرده اما برای آنکه به ظاهر کنونی خود بهعنوان یک سوپرتراک چرخباز برسد، بیش از ۱۰ هزار ساعت روی آن کار شده است. نیروی این خودرو از یک پیشرانه ۸.۴ لیتری V8 LS مسابقهای تامین میشود که قدرت خود را از طریق جعبهدنده خودکار ۴ سرعتی «بولر» به چرخها منتقل میکند. باقی اجزای فنی مانند شاسی، دیفرانسیل لغزش محدود «دانا»، فنربندی داخلی «اولینز»، دیسک ترمزهای «برمبو»، چرخهای ۱۸ اینچی سفارشی و تایرهای مسابقهای «گودیر» هم بهشکل اختصاصی برای این خودرو توسعه پیدا کردهاند یا با قطعات سفارشی آن هماهنگی کامل دارند.
راننده میتواند گاز خروجی اگزوزهای تیتانیومی را به مجرا جانبی یا پشتی منتقل کند. اگزوز عقب صدای آرامتری دارد اما درهرصورت بلند شنیده میشود و خودرویی خشن را معرفی میکند. سازنده برای حفظ روحیه زمخت آن، از سیستمهای کنترلی مدرن مانند کنترل چسبندگی، کنترل پایداری و حتی ترمزهای ضدقفل هم استفاده نکرده است. به این ترتیب رانندگی با این هیولای ۱,۰۰۰ اسب بخاری تجربهای سرشار از هیجان خواهد بود.
میگویند که انسان زمانی احساس سرزندگی میکند که کاری هیجانانگیز انجام دهد و فعالیت سرشار از ریسک انجام دهد؛ تجربه سواری انیوی ۱.۵ میلیون دلاری، فرصت دستیابی به این حس را بریا راننده فراهم میکند. این وانت حس یک خودروی کارتینگ را دارد که برای سرعت بیشتر فریاد میکشد و گاهی بهخاطر عصبانیت زیاد، سنگریزهها را از روی چرخهایش به هوا پرتاب میکند. بهخاطر فاصله محوری کوتاه چرخهای انیو، خروج از پیچها نیاز احتیاط بیشتر است وگرنه خودرو با کمی فشار اضافه روی پدال گاز کنترل خود را از دست میدهد.
خودروی دیگر این بررسی هم کمی از اینو ندارد. «ریکویل» در سال ۲۰۱۴ و بر پایه شورولت کاوالیر ۱۹۶۶ توسعه پیدا کرده است و مانند برادر نهچندان زیبا اما توانمند خود، ۹۹۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. این کوپه عضلانی آنقدر ترسناک رفتار میکند که مالک آن تقاضای تنظیم دوباره موتورش را از سازنده داشته؛ بنابراین ریکویل هم درست مانند انیو خودرویی عصبانی و هیجانانگیز است.
قدرت پیشرانه ریکویل از یک موتور ۷ لیتری سوپرشارژر LS7 8 سیلندر Vَ شکل استخراخ میشود و با گذر از یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی به چرخهای عقب میرسد. پدال کلاچ گستره کمی دارد، دسته دنده سخت جابهجا میشود و پدال گاز هم مانند کلید روشن/ خاموش عمل میکند؛ بنابراین چند مرتبه بیشتر از اینو حسوحال یک سوپراسپرت را به راننده منتقل خواهد کرد. کابین هم با بهرهمندی از قطعاتی ساختهشده از فلز خالص و داشبورد مسابقهای به القای هر چه بهتر این حس کمک میکند. بازخورد فرمان از جاده بسیار پایین است اما خودرو به فشارهای پدال گاز پاسخ مناسب و دقیقی میدهد.
«جیم رینگ»، یکی از دو سازنده این خودرو، درباره تولید این خودروها میگوید:
ما برای ساختن خودروهایمان آنقدر قطعه ساختیم که نهایتا تصمیم گرفتیم برخی از آنها را برای فروش آماده کنیم. هماکنون لولای کاپوت کاماروهای مدل ۶۷ تا ۶۹ محبوبترین محصولمان به شمار میرود؛ اصلا تصورش را هم نمیکردم که تقاضایش آنقدر بالا باشد.
برادران رینگ یک دستگاه رولزرویس سیلور کلاود ۱۹۶۱ را بهعنوان پروژه بعدی خود انتخاب کردهاند و یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۶۴۰ اسب بخاری سوپرشارژ LT4 V8 را درون آن جا دادهاند. با توجه به سبک کاری آنها میتوان انتظار داشت که خودروی متین انگلیسی را هم به یک دیوانه آمریکایی تبدیل کنند. نظر شما درباره وانت انیو و کوپه ریکویل چیست؟
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳ای جانم
عاشق این وانته شدم.
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳کاربر گرامی یادته گفتم سبک ماشین بازی من با بقیه فرق میکنه…؟ این 2 تا ماشین 2 آجر از خانه ماشین بازی من هستن…!
https://inthegaragemedia.com/plain-wrapper-1966-chevy-ii-restomod/
https://fuelcurve.com/killer-hot-rods-going-strong/
https://fuelcurve.com/1958-corvette-by-garys-rods-and-restorations/
تا فردا میتونم از لینک ها بدم و هیچ وقت هم تموم نمیشه…! از الان بخواهی دنیا ماشین بازی منو شروع کنی 2 سال دیگه به دانش و اطلاعات من میرسی و افرادی هستن 20 ساله تو این صنعت فعالیت میکنن من پیش اونا عددی نیستم…من دست به آچار نیستم اما اونا هم دست به آچار هستن هم نامدار (تو ایران نمیشه دست به آچار بود تو این سبک و کسی تو ایران این سبکی فعالیت نمیکنه و اصلا نمیدونه چی هست مگر 10 یا 11 نفر اونم خودشون برای ماشین خودشون تو 10 سال با حداقل قیمت یه چیزی جمع کردن)
تو ایران که از اینا نداریم تهش مکانیک ها کاربرات تعمیر کنن و مالک هم حال هزینه کردن نداره اما تو آمریکا کانادا نیوزلند و… شرایط فرق میکنه :)
خلاصه که بله…😉
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳مثل اینکه کلاسیک باز خیلی قهاری هستید.
جسارتا شما خودتون کجا زندگی می کنید؟
SMS
۵ شهریور ۱۴۰۳ته عضلانی ها
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳(مثل اینکه کلاسیک باز خیلی قهاری هستید. جسارتا شما خودتون کجا زندگی می کنید؟)
من تهرانم دوست عزیز
نمیتونم بگم کلاسیک باز قهاری هستم و صرفا علاقه شخصی طی 3 سال گذشته وارد دنیای کلاسیک شدم. مکانیک هم نیستم ولی مکانیکی بلدم زمان نچندان دور مکانیکی کار میکردم و هم ماشین جدید و یه چندتا کلاسیک هم دیدم باز کردم موتور، سرسیلندر گیربکس همه خودروهای ایرانی چندتا چینی کره ای فولکس بیتل بنز SLC450 و میدونم دارم درباره چه چیزهایی صحبت میکنم.
اما اخبار کلاسیک رو تخصصی دنبال میکنم. الان سوال پیش میاد کلاسیک هم اخبار داره مگه!؟ خب برای افراد عادی که سرگرم خودروهای مدرن هستن و جوون های ایرانی درگیر تیون کردن خودروهای ایرانی و کل کل تو اتوبان همت شاید این حرفم عجیب باشه برشون اما آره کلاسیک هم اخبار داره خوبم داره
جمعه که گذشت یعنی 3 روز پیش goodguysrodandcustom همایش بود بیش از هزار کلاسیک بازسازی جمع شده بودن خیلی خوب بود یه 40 دقیقه لایو دیدم، لایوها هستش الان کامل 3 ساعته میتونید برید ببینید. هر 3هفته یه بار ایالت های مخلتف آمریکا همایش هست و مالک ها جمع میشن بین 2 الی 3 هزار کلاسیک بازسازی تقویت میاد. چندروز پیش هم هفته سرعت دریاچه نمک بونویل بود دوستان خیلی خوب ظاهر شدن👌
به صورت حرفه ای 5 سایت تخصصی و 2 کانال یوتویب دنبال میکنم، وقتی میگم حرفه ای یعنی یه دفترچه دارم نکات فنی رو یاد داشت میکنم بعد از sumit Racing استعلام قیمت میگیرم (!) ببینم قیمت چند درمیاد. در طول هفته هر 20 الی 30 خبری که اومد رو جمع بندی میکنم برای خودم چون در طول هفته وقت ندارم خیلی اخر هفته ها اینکارو میکنم. هیچوقت نگفتم چون تو ایرانم پس بیخیال شو
همچنین مجلات هم دانلود میکنم اینجا تو ایران کپی رایت نداریم خداراشکر😁 هات راد مگزین مدرن رادینگ. دنبال مجلات super chevy هستم اما آنلاین پیدا نکردم جایی.
من سرکارم با شاسی art morrison و شاسی رودسترشاپ سوپرشارژر های wegner و موتورهای DSR و NRE و و کلاچ پاورترین خلاصه اینجور چیزا هست. آره درسته عجیبیه تو ایران یکی مثل من خیلی نادر هست و اصلا نیست شاید من اشتباهی اومدم اینجا 😅 در کل دنیای من اینا هست. درسته همش یه مشت اطلاعات روی کاغذ چندتا تصویر دیجیتال هست و نمیتونم از نزدیک ببینم اما…خب لذت میبرم
جرمی کلارکسون
۵ شهریور ۱۴۰۳تومار نویس جدید
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳ماشالله به این اطلاعات و پشتکار👏
داداش شما قهار رو هم رد کردی.
از چند وقت پیش برام سوال بود شما که خیلی توی عالم کلاسیک، اونم از نوع کمیاب هاش هستی با کدوم هاش رانندگی کردی یا از نزدیک دیدی؟
من خودم به شخصه میشه گفت همه سبک های ماشین بازی رو دوست دارم، از همون تیون کردن پژو پارس و کل انداختن تو خیابون، تااااا اون اعماق کلاسیک که شما توش فعالیت میکنی،
ولی ماشالا رو دست نداری.
اون دفترچه ای هم که گفتید خیلی لذت بردم، چون خودم همیشه دوست داشتم این کارو بکنم ولی یه مقدار کمالگرا هستم.
مثلا نمیدونم چجوری دسته بندی شون کنم یا اگر بهشون اصافه بشه چیکار کنم یا اصلا از کجا شروع کنم و…
ولی به نظرم مهم نیست، حتی یه هم ریخته هم باشه خوبه.
امیرعلی
۶ شهریور ۱۴۰۳توی شهر ما یعنی اراک، یه نفر هست یه مزدا دو کابین رو شبیه این ماشین اولیه تیون کرده.
عقب رو کامل جدا کرده. شاسی رو کلی تغییر داده که کف زمین باشه ماشین. رنگشم سبز جیغ.
خیلی جالبه. فک کنم شما ببینی هم خوشت بیاد.
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳من عاشق اون یکی قشنگ عین قاچماق های قمه به دسته
علی Shelby
۵ شهریور ۱۴۰۳راست میگی خیلی بامزه و قشنگه
رها
۵ شهریور ۱۴۰۳جفتشون زیبا هستند . روح دارند واقعا و برای طرفداران موتور وی ۸ و بدون سیستم های کامپیوتری کنترل کشش و پایداری و … یک زنگ تفریح زیبا در دوران الکتریکی ها
(Ali(chevynova
۵ شهریور ۱۴۰۳شول ۶۶ با موتور ۳۹۶ چه شود
یه گیربکس مانچی هم ببندی روش
کاربرات هم هولی ۴ دهنه
بری جلوی ساختمونGM و به افتخار بیش از ۱۱۰ سال اصالتش لاستیک دود کنی
JDM سابق
۵ شهریور ۱۴۰۳عکس و بار اول دیدم فکر کردم سمت راستی ال کامینو هست
اما در کل در دهه 60 آمریکا زیباترین و اصیل ترین طراحی های ممکن رو میشه دید
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳شاهکارهای رینگ برادرز.
ساخت این سبک ماشینا 1میلیون دلار هزینه داره و یه لیست میتونم بنویسم چرا اینقدر گرون درمیاد تازه بدون سود بدون هزینه کارگر و بدون در نظر گرفتن زمان ساخت. برای تولید همچنین خودروهایی تک ساختی با کیفیت بالا هیچ راه و دور زدنی برای کاهش قیمت وجود نداره…
خودروهای pro touring واقعا خودروهای جذابی هستن نمونه هایی هست که واقعا تو دنیا خاص هستن و رینگ بردارز هم نمونه های جذابی میساخته و میسازه.
خودروهای pro touring و restomod و hot rod و street rod خودروهایی هستن که چند نمونه برونید اگه کلاسیک باز باشید دور هرچی ماشین مدرن هست خط میکشید…فقط اینکه میشه با 100k الی 200k نمونه های عالی پیدا کرد فقط بحث ارزش خرید داشتن یا نه به شخص برمیگرده
دنیای ماشین بازی من دنیای جالبی هست و هر هفته هم اخبار خودشو داره فقط پدال هر فصل یه بار یه مطلب از ته انبار سایت های خارجی میزاره 🤣
پ.ن= آخ گوگولی مگولی من(!)😆
https://fuelcurve.com/hot-red-and-righteous-1932-ford/
Ali
۶ شهریور ۱۴۰۳1 میلیون؟!
به نظرت زیاد نیست
مگه چی هزینه کرده
جرمی کلارکسون
۵ شهریور ۱۴۰۳اون وانت زرده مثل لات زنجیر به گردن خیابون های فلوریدا دهه ۸۰ میمونه هر کس ببیندش فرار میکنه😂💪
🇰🇷
۵ شهریور ۱۴۰۳رینگ برادرز یکی از خوبای بازسازی خودروهای ماسله
تو نمایشگاه سما دو سال اخیر واقعا خوش درخشیده و پدال هم پوشش داده قبلا . مثلا همین انیو در سما ۲۰۲۲ رونمایی شد
مرکوری کوگار ، چارجر ، موستانگ ،کامارو ، بلیزر و … بسیار جذابی رو بازسازی میکنه و خیلی هم خوش سلیقه و اصولی کار میکنه . معمولا هم شاهکاراشو به نمایشگاه سما میاره
یدونه رولزرویس هم بازسازی کرده بود که بسیار زیبا بود . Silver Cloud II
مهردادکمال
۵ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا وانت قشنگی شده نمیدونم چرا تو متن برعکسشو گفته.
𝐀𝐥𝐢
۵ شهریور ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/DSC02742-2-psd.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/DSC02742-2-psd.webp
فوق العده جذابن
𝐀𝐥𝐢
۵ شهریور ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/DSC03242.webp
حسن
۵ شهریور ۱۴۰۳سلطان تیونینگ امریکا
محمد
۵ شهریور ۱۴۰۳دوباره به دوران 60 تا 70 رفتیم عالی شده اگه ادامه بده برقی از بنزینی باخت😈😈😈😈☠️
BMW
۵ شهریور ۱۴۰۳طراحی رو ببین شما🔥🔥
حسن
۵ شهریور ۱۴۰۳اینا خودروساز نیستن اینا عاشقن
خیلی خوشگلن
وانت به این جیگری
mmd@
۱۰ شهریور ۱۴۰۳حسن واقعا عشقن☠️❤️🔥❤️🔥😈
آرش
۱۵ شهریور ۱۴۰۳عجب رخی دارن …
امریکا عالی تیونینگ می کنه