درحالیکه تولید شورلت کامارو بهتازگی خاتمه یافته است، نسخهٔ SS با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری نشان میدهد که هنوز هم در برابر موستانگ تازهنفس حرفهایی برای گفتن دارد.
آخرین دستگاه شورلت کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ از خط تولید بیرون آمد و با آن، جنرال موتورز از عرصهٔ ماسل کارها خارج شد؛ اما بیایید اشکهای خود را پاک کنیم و آخرین رقابت بین کامارو و رقیب همیشگیاش، فورد موستانگ را به تماشا بنشینیم. کامارویی که در این ویدئو از سم کارلیجن حضور دارد، یک SS 1LE مدل ۲۰۲۲ است که به مصاف موستانگ GT جدید میرود. دو خودرو روی کاغذ مشخصاتی نزدیک به هم دارند که رقابت بین آنها را هیجانانگیزتر میکند.
زیر کاپوت کامارو SS یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، موستانگ GT از پیشرانهٔ کوچکتر ۵ لیتری V8 استفاده میکند که قدرت بیشتری برابر با ۴۸۶ اسب بخار دارد اما گشتاور ۵۶۴ نیوتن متری آن کمتر است. با وجود این اختلاف، از لحاظ گیربکس و وزن دو خودرو شرایط یکسانی دارند زیرا هردو از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکنند و تنها ۴ کیلوگرم اختلاف وزن باهم دارند. این مشخصات نزدیک نشان میدهد که اختلاف در پرفورمنس ممکن است بیشتر به خاطر مهارت رانندهها باشد.
درهرحال، در این ویدئو چهار مسابقه شامل دو رولینگ و دو درگ از حالت سکون برگزار میشود. مسابقهٔ اول رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که با پیروزی کامارو به پایان میرسد. در رولینگ دوم از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، این بار موستانگ زودتر به خط پایان رسید. در درگ اول، موستانگ پیروز شد زیرا شورلت هنگام لانچ با هرز گردی شدید چرخهای عقب مواجه شد درحالیکه فورد به پیمودن مسیر ادامه میداد. در درگ دوم اما کامارو جبران کرد و با اختلافی جزئی رقیب را پشت سر گذاشت تا نتیجه کلی دوبهدو مساوی شود.
مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | شورلت کامارو SS | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۱۴ کیلوگرم | ۱۷۱۸ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۳,۰۹۰ دلار | ۴۳,۸۹۵ دلار |
Jeferson
۱۶ دی ۱۴۰۲به این مردک بگین شلبی یا ZL1 یا خلاصه نسخه پرفورمنس آمریکاییا رو بیاره یکم لذت ببریم. ۹۰٪ مواقع نسخه های معمولی رو باهم میندازه که هیجان زیاد خاصی نداره.
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۲سادگی و سیالی بدنه ماستنگ جدید عالیه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/sshot-10.jpg
Siyavash
۱۶ دی ۱۴۰۲عالی..دوتا عشق❤️🔥💯💯💯
۱۶ دی ۱۴۰۲چقدر زیبا
دو سولطان
نشناسی بهتره
۱۶ دی ۱۴۰۲تنها عضلانی باقی مونده همین موستانگه
فانوسا تو دیگه خدافظی نکن:(((
Muscle car
۱۷ دی ۱۴۰۲دقیقا
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ دی ۱۴۰۲در چرت بودن درگهای این همین بس که با zl1 اتوماتیک هم همین تایم رو زد که با اس آس زد.
𝐀𝐥𝐢
۱۶ دی ۱۴۰۲کامارو رو بیشتر دوست دارم
BMW
۱۶ دی ۱۴۰۲زیبا😢🔥
ابوالفضل
۱۶ دی ۱۴۰۲میگم این یارو دنده دستی بلد نیست
خودش هم گفت راننده کامارو بهتر از من دنده عوض میکنه
ولی بین این دو برد و باخت مهم نیست
جفتشون عشقن ❤️
Tesla
۱۷ دی ۱۴۰۲سرعت جفتشون به گرد ماشین های برقی نمیرسه😂😂
Tesla
۱۷ دی ۱۴۰۲جفتشون به گرد ماشین های برقی نمیرسه😂😂
Muscle car
۱۷ دی ۱۴۰۲هنوز زنده ای؟
اميرمحمد
۲۲ دی ۱۴۰۲لذت لباسشویی به ماسل کار نمیرسه
Muscle car
۱۷ دی ۱۴۰۲فقط صدای موستانگ
چه مینوازد💔
برادر همه کاربران بجز تسلا
۱۹ دی ۱۴۰۲Tesla جان معلومه نمیرسه چون اونا خیلی خیلی رفتن جلو نمیشه که برگردن عقب و به گرد باتری های اسباب بازیت برسن