شورلت اولین تیزر از اولین کوروت هیبریدی را منتشر کرده است. این تیزر ویدئوی کوتاهی است که در آن میتوان دید علاوه بر چرخهای عقب، چراغهای جلو هم نیرو میگیرند که این به چهارچرخ محرک بودن کوروت هیبریدی اشاره دارد. همزمان با انتشار این تیزر، رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» طی مصاحبهای رسماً ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی کوروت را هم اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، کوروت C8 هیبریدی سال آینده وارد بازار خواهد شد و بعداً نسخهٔ تمام الکتریکی هم به آن خواهد پیوست. رئوس اما زمان دقیق عرضهٔ کوروت تمام الکتریکی را اعلام نکرده است.
هرچند رئیس جنرال موتورز اعلام نام این نسخههای کوروت را به زمان دیگری موکول کرده است اما طبق گزارشات، احتمالاً کوروت هیبریدی، E-Ray نام خواهد داشت. ظاهراً این نسخه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و بین کوروت استینگری پایه و Z06 قرار خواهد گرفت. این قدرت احتمالاً با اضافه شدن یک موتور الکتریکی به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری LT2 هشت سیلندر ۴۹۵ اسب بخاری استینگری به دست خواهد آمد.
با توجه به این تیزر که سامانهٔ چهارچرخ محرک را نشان میدهد، بهاحتمالزیاد موتور الکتریکی به چرخهای جلو نیرو خواهد داد؛ بنابراین، E-Ray نهتنها اولین کوروت الکتریکیشده بلکه اولین کوروت چهارچرخ محرک هم خواهد بود.
این تیزر اما چیز زیادی از ظاهر کوروت هیبریدی نشان نمیدهد هرچند که به نظر نمیرسد E-Ray در ظاهر تفاوت چندانی با استینگری و Z06 داشته باشد. همچنین مدتی است که کوروتهای هیبریدی در حال آزمایش در پیست نوربرگرینگ هم دیده شده است اما آن پروتوتایپها هم کاملاً با پوششهای استتاری سنگین پنهان شدهاند. E-Ray اما احتمالاً تنها عضو هیبریدی خانوادهٔ کوروت C8 نخواهد بود زیرا سندی در سال ۲۰۲۰ افشا شد که نشان میداد ساخت یک نسخهٔ هیبریدی پرچمدار با نام زورا هم در دستور کار شورلت قرار دارد.
در آن سند ادعا شده کوروت زورا از نسخهٔ توربوشارژ پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری Z06 به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. از نسخهٔ تمام الکتریکی کوروت اما فعلاً هیچ اطلاعاتی در دست نیست ولی بهاحتمالزیاد این سوپرکار برقی از باطریهای اولتیوم جنرال موتورز استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار میرود کوروت الکتریکی قدرت بالایی داشته باشد و آن را به هر چهارچرخ انتقال دهد.
Ali_x76
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر به من بود، کوروت هیبرید رو با موتور LT6 کوپل میکردم نه LT2
کافر مقدس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اسب بخار کوروت رو روی کاغذ جدی نمیگیرم . از قدیم الیام در عمل چیزی فراتر از اعداد اسب بخار نشون داده
یکسری ماشین های اینجورین که در عمل راندمان بهتری نسبت به کاغذ دارن مثال تاریخی ش . جگوار XJ220 اصلا در عمل هیولاتر از کاغذ بود پیست هارو فتح میکرد
XJ220 خودش پاراگراف ها توضیح نیاز داره که چه بود !
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱زمانی که خبر تولید XJ220 هایپرکاری از جگوار با موتور V12 پخش شد (ابتدا حرف از موتور V12 بود) گفته شد که چند خریدار با ارسال چک سفید درخواست پیش خرید کردن که بعد از قطعی شدن موتور شش سیلندر تقاضای خودشون رو پس گرفتن
منبع: https://www.gsm.ir/news/show/39304/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AC%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1-XJ220-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C/
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اون زورا اگه بیاد، به معنای واقعی کلمه قاتل سوپراسپرت ها خواهد بود
از نسخه هیبرید هم خوشم اومد به نظرم خوبه
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱رقیب توربو اس چهار چرخ همین E-Ray خواهد بود
البته ۹۱۱ نسخه هیبریدی خواهد داشت که احتمالا گرون باشه خیلی گرون خیلی خیلی گرون من همچین تصوری دارم
اما کوروت تمام الکتریکی چیزی خواهد بود که ۹۱۱ نخواهد داشت
کاش یه کراس اورر هیبرید کوروت رو هم بسازن که الان خیلی رو بورس
Alireza
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱راستش این موضوع خیلی برا طرفداراش خوش نیس
چرا شورلت ی کراس اوور پرفورمنس با اسم جدید نده بجای اینکه صرفا از اسم کوروت استفاده کنه؟ البته خودشون بهتر میدونن
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱جوابش خیلی سادست
اسم کوروت پول بیشتری با خوش میاره
rezarsnewphone
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نههههه اسم ماستنگ با کراس اور خراب شد اسم کوروت نشه
مک ایی عالیه فوق العادس تو برقیا اما کراس اوره حس خوبی بهم نمیده کلا این کلاسو بدم میاد کاش اگه برنامه ای هم داشتن این کار فورد رو تکرار نکنند با تشکر
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت به تنهایی خودش یه برند سوپر کار هست.انواع سوپر کارها رو عرضه میکنه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ای جانم که انجین پوشراد چه ترکیبی بشه با الکتریکی.وقتی مدل پایه 495 اسبی 0تا100 رو در 2.9 میزنه اونم دف عقب ابن چه تایمی میزنه.احتمال میدم بره برا 2.2 و تایم 400 متر هم برا زیر 10
the one
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خب منتقدین استفاده بی ام و و مزراتی از پلتفرم بنزینی برای نسخه الکتریکی کجان///: