شورلتهنسی

معرفی نسخه پایانی کامارو ZL1 هنسی با 1000 اسب بخار قدرت

کامارو ZL1 اکزورسیست فاینال ادیشن هنسی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شورلت کامارو در آستانهٔ بازنشستگی است و هنسی با معرفی ZL1 اکزورسیست (جن‌گیر: Exorcist) فاینال ادیشن با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، به استقبال این اتفاق رفته است. از این خودرو تنها ۵۷ دستگاه ساخته می‌شود. هنسی با استفاده از سوپرشارژ بزرگ‌تر، ورودی هوای جریان بالاتر، ارتقاء سیستم سوخت‌رسانی با انژکتورهای جدید، مبدل حرارتی بزرگ‌تر، پورت و پولیش سرسیلندرها، هدرزهای فولادی ضدزنگ، مبدل‌های کاتالیزوری جریان بالا و میل بادامک جدید، خروجی موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT4 کامارو را به چنین رقم فوق‌العاده‌ای رسانده است.

با این اقدامات، علاوه بر افزایش قدرت به ۱۰۰۰ اسب بخار، گشتاور هم به ۱۳۵۰ نیوتن متر رسیده که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر نسخهٔ استاندارد نشان می‌دهد. به لطف این نیرو، کامارو اکزورسیست ظرف تنها ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۹.۵۷ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این هیولا هم ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تنها تغییرات بیرونی کامارو ZL1 اکزورسیست اما برچسب‌های فاینال ادیشن است که شامل نوارهای در قسمت جانبی بدنه و نشان‌های دایره‌ای روی گلگیرهای جلو می‌شود.

چندی پیش، هنسی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ را هم با همین ارتقاءهای پیشرانه و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرد. این موضوع اما تعجبی ندارد زیرا کادیلاک و کامارو هردو از پیشرانهٔ LT4 استفاده می‌کنند و هنسی برای هردو خودرو پکیج تیونینگ یکسانی را تدارک دیده است. بااین‌حال، برخلاف CT5، تولید کامارو در اوایل سال ۲۰۲۴ خاتمه خواهد یافت. هرچند ماسل کار شورلت نفس‌های آخر خود را می‌کشد اما به نظر می‌رسد توانسته در ماه‌های پایانی تولید نظر خریداران را جلب کند زیرا در سه‌ماههٔ سوم سال جاری، فروش کامارو با ۲۸.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۴,۶۸۸ دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    واقعا دنیای خودرو داره زیبای هایه خودشو از دست میده..کامارو یه ماشین پرقدرت و با قیمت بسیار خوب بود که تقریبا تمام اقشار قدرت خرید اون داشتن و از رانندگی لذت میبردن… تا همین چند وقت پیش با موستانگ و چارجر رقابت عالی داشت و ملقب به سه تفنگ دار بودن ولی افسوس از این سه کابوی وحشی فقط یکی شون (موستانگ)باقی مونده ،البته باید گفت فعلا باقی مونده ….
    ولی این کارارو با تیونینگ هنسی عجب دلبری میکنه ..عجب رنگ خوف ناکی داره…

    موافقم 68
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      واقعاً هیولاست

      موافقم 35
      مخالفم 12
  2. مهدی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    ندیده شتاب ۰-۱۰۰ زیر ۳.۵ نمیزنه . هنسی و لینگنفیلتر و اینجور تیونرها حرف مفت زیاد میزان تا لاستیک ها به جاده نچسبن همچین شتابی اتفاق نمیفته و یه دف عقب نمیتونه این کارو بکنه مگر در شرایط خاص که اون هم این کامارو شاملش نمیشه

    موافقم 29
    مخالفم 46
    1. نشناسی بهتره

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (501 ديدگاه)

      اینو بزاری کنار کادیلاک CT5-V
      چه ترکیبی بشه اوووووف🤤👌

      موافقم 33
      مخالفم 4
      1. نشناسی بهتره

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (501 ديدگاه)

        چرا کامنتم ریپلای شد!!؟😐🤦

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. datsun

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      احتمالا با لاستیک و آسفالت درگ بزنه در غیر این صورت حیرت آوره

      موافقم 19
    3. 💀

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (248 ديدگاه)

      باز تحلیل کردی ایرانی

  3. DDT

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وداع با شکوهیه اما حیف شد .

    موافقم 33
    مخالفم 3
  4. امیر

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این کامارو zl1 باید حتما از نزدیک صدای اگزوزشو بشنوی تا بفهمی چه هیولایی زیر کاپوت خوابیده !! تو اهواز و آبادان ماشین آمریکایی مخصوصا کامارو و موستانگ زیاد میره و میاد ( به خاطر اینکه منطقه آزاد هستیم ) اما من تا حالا کامارو zl1 از نزدیک ندیده بودم تا اینکه دو ماه پیش یدونه zl1 قرمز از همین نسل آخر از توی لشکر آباد رد شد ! هر ماشینی یا هر آدمی تو شعاع ۱۰ متریش بود ، قشنگ اون حس لرزش زمین رو حس می‌کرد 😍 ، به این نتیجه رسیدم که ماسل کار باید ۸ سیلندر باشه و گرنه با بقیه هیچ فرقی نداره ! حیف که مال اربیل عراق بود و فقط همون یکبار دیدمش ( بعد از اونکه دیگه ندیدمش خیلی ناراحت شدم و به همه اون …. هایی که ما رو به این روز انداختن ، تا جایی که در توانم بود و میتونستم فحش دادم )

    موافقم 59
    مخالفم 1
    1. blackwing

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      دقیقاً درسته ، صدای این ماشینا تو میکروفون دوربین‌ها درست حسابی ثبت نمیشه ، از نزدیک کرک پر آدم میریزه ، دیگه مازراتی و مرسدس SL و اینا صحبتشون نیست وقتی یه چیزی مثه ZL1 یا هلکت گاز بده

      موافقم 41
      مخالفم 4
      1. Oxygen

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        کلا سوپر اسپرت های اروپایی جلوی آمریکایی ها مثل اسباب بازی هستن

        موافقم 25
        مخالفم 18
      2. ARMAN سابق

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (491 ديدگاه)

        بعضی وقتا یه سریا که کمم نیستن میان مثلا به بنز SL میگن آقای صدا و اینا ولی اگه منصف باشیم واقعا صدای اینا در برابر آمریکاییا هیچی نیستش.

        موافقم 24
        مخالفم 5
  5. Soroush

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    ناراحت کنندس که هرچی ماشین جذاب و‌خواستنی داریم یا داره برقی میشه یا توقف تولید!
    با این تیون واقعا مخوف شده

    موافقم 32
    مخالفم 1
  6. blackwing

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    بهترین بین ۳ تفنگدار قلچماق همین کامارو بود.
    بهترین هندلینگ ، بهترین تناسب شاسی و موتور ، چابک ترین شاسی ، بهترین ماشین برای پیست ، راحت ترین برای استفاده روزمره ، مصرف سوخت مناسب…

    واقعاً حیف..

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      اتفاقا ضعیف ترین بود خصوصا تو مدل های پایه که بخش اعظم خریدارها تو همین رنج 30 تا نهایت 50 هزار دلار بودن. کاماروهای بدون تعلیق مگنه راید سواری خیلی ضعیفی نسبت به حتی چلنجر دارن، نه نرمی چلنجر دارن و نه دقت ماستنگ !!! فرم کاپوت و سقف هم زوایای خیلی بدی داره که برای یه آدم بالای 180 اذیت کننده هست. موتورهای LTG و LGX و حتی LT1 هم در برابر اکوبوست و کایوت فورد و پنتا استار و همی داج هم عملکرد ضعیفی دارن.

      به جز ضعف های طراحی همه این موارد تو مدل ZL1 کاملا بر عکس میشه اصلا انگار سوار یه ماشین دیگه میشی، فوق العادس این مدل اما گرونه و متاسفانه با توجه به نظرات و فروش انگار باز هم شلبی ها و هلکت ترکیب بهتری هستن. الان که شلبی و هلکتی نیست بنظرم باید جی ام یکی دو سال تاخیر می داد فروشش خیلی بهتر می شد.

      موافقم 18
      مخالفم 6
      1. blackwing

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        اتفاقاً همون SS 1LE یکی از بهترینا برای پیست و رانندگی روزمره بود همون موتور LT1 براش کاملاً ست شده بود ، موتور ترند کامارو SS 1LE رو یکی از بهترین ماشین‌ها برای پیست معرفی کرده بود.

        من چلنجر رو بجز نسخه‌های هلکت اصلاً قبول ندارم ، اصن نا ندارن راه برن ، ولی کایوتی موتور خوبیه خیلی ظرفیت داره ، مثه LS جنرال موتورزه

        در کل کامارو در حقش کم لطفی شد ولی به نظرم از اونا سرتر بود

        موافقم 16
        1. R@min

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          1LE هم تعلیق مگنه راید داره که تقریبا ۶۰ هزار مایشه.

          نمی دونم حالا مدلای جدید تجربه کردی یا نه تقریبا به جز هلکت و شلبی که سخت گیر میان افتخار روندن همشونو داشتم و نسل ۶ ماستنگ و کامارو هم منظورمه وگرنه نسل ۵ کامارو بهتره. چلنجر حس همون کلاسیک های قدیم داره، لش و گنده که یه مبل راحتی هم توش گذاشتن فنرای نرم فقط یه گیربکس مدرن داره 😄😄 خیلی اولد اسکوله لم میدی رو صندلی هر چه بادا باد منم خوشم نیومد، ماستنگ ها بین اینا بالانس بهتری دارن فیت اند فینیش بهتری هم دارن.

          به هر حال هزینه های کوروت جایی برای کامارو نمیزاره.

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. Amir Machine

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          رامین جان منطقه آزاد زندگی میکنی یا خارج از ایران؟

        3. R@min

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          نه امیر جان تهرانم ولی رفت و آمدم به امارات و قطر زیاده.

      2. مهدی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        تا به یاد دارم بین این سه تا چلنجر همیشه همیشه ضعیفترین خودرو بود از دهه ۶۰ تا الان چه از نظر مهندسی ساخت و بازده موتور گیربکس چه راید و هندلینگ اما بین ماستنگ و کامارو واقعا بستگی داره هدف مقایسه کدوم نسل باشه و انتظارات و هدف از قیاس چی باشه. موستانگ از ۲۰۱۵ به بعد به خاطر بازطراحی شدید سیستم تعلیق واقعا متفاوت و بهتر شد اما تا قبل از این سال در مجموع به نظر کامارو خودروی جذابتری بود هرچند عاشق موتور کایوت هستم منتها کامارو تو اون نسل دوتا ویژگی بارز داشت. ظاهر و استایل غیر قابل رقابت ( خصوصا ۱۰-۱۳) و انجین ls3 خرکار و ارزان با لوازم افترمارکت فراوان که با بدترین سوخت ها هم خالصانه نهایت قدرتش رو ارائه میداد. در مورد صدا هم بدون شک چه تو‌ شش سیلندر چه هشت سیلندر ماستنگ و چلنجر صدای زیباتری نسبت به کامارو دارن حتی Zl1 هم صدای جذابی نداره و بخوام به عنوان یه آمریکایی باز رک بگم صدای انجین و اگزوز همون مازراتی و sl500 واقعا بهتر از ss و zl1 هستن

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. امیرمحمد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (144 ديدگاه)

          مقایسه درستی نمیشه کرد
          اوایل چلنجر قویترین عضو بود و بهترین موتور رو داشت و سریعترین بود
          بعدا وقتی که رسیدیم به حدود سال های 2010، موستانگ بهترین بود
          چلنجر هم ضعیف ترین عضو
          یعنی تا سال 2015
          بعدش که هلکت اومد و جنگ قدرت مسیرش تغییر کرد
          و تا به حال بهترین ماسل کار چلنجر بوده
          و نسخه های خوبی هم داده مثل دیمون
          و مهمتر اینه که واقعا روح یه ماسل کار رو هنوز داره
          فعلا چلنجر به عنوان یه ماسل کار برتره

      3. blackwing

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        کامارو نسل ۶ رو سوار شدم رانندگی هم کردم ، بجز مشکل دید بیرون که البته نسل ۵ و ۶ همین مشکل رو دارن ، واقعاً ایرادی نتونستم بگیرم ازش.
        چلنجر هم آخرین بار چند وقت قبل مدل R/T ۲۰۱۷ رو سوار شدم ، آره صندلی‌هاش مثه مبل راحتیه ولی تنِ لشه لامصب 😄
        من انتخابم کاماروعه نه اینکه چون خودم چندین سال کامارو داشتم نه ، کلاً مهندسی بهتری داره به نظرم

        موافقم 10
        مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (234 ديدگاه)

    کامارو برای همیشه دوستت دارم.

    موافقم 12
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی ناراحت کننده هست که داره از پیش ما می‌ره 🖤🖤🖤❤️‍🔥

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. مهدی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    از بچگی شورولت کامارو دوست داشتم
    همسایه مون کامارو آبی با لاستیکهای بسیار پهن با نشان یک عقاب بزرگ روی کاپوت داشت خیلی عالی بود

  10. King viper ACR

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    واقعا حیف همه هیولا ها دارن میرن چلنجر و چارجر که رفت کامارو هم که رفت .

    ولی بازم داخل درگ از چلنجر دیمن 170 میخوره

  11. King viper ACR

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    واقعا حیف همه هیولا ها دارن میرن چلنجر و چارجر که رفت کامارو هم که رفت .

    ولی بازم داخل درگ از چلنجر دیمن 170 میخوره

    واقعا حیف همه هیولاها دارن میرن

    1. ممدشونم

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دارم مطلبو میخونم که این هرکول و رویای‌بچگی تا ۲۰۲۴ قراره برای همیشه تموم بشه بعد میام کامنتا رو میخونم که همه از ویژگیاش تعریف میکنن و حیفشون اومده که داره توقف تولید میشه بعد یخورده میام پایین تر تبلیغ سایت زده فونیکس ۱.۶ لیتری چینی [هنر آینده!]
      حقیقتا صحنه غریبیه…

  12. محسن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عشقی کامارو عشق
    از داشتنت لذت میبرم😘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا