کامارو ZL1 اکزورسیست فاینال ادیشن هنسی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
شورلت کامارو در آستانهٔ بازنشستگی است و هنسی با معرفی ZL1 اکزورسیست (جنگیر: Exorcist) فاینال ادیشن با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، به استقبال این اتفاق رفته است. از این خودرو تنها ۵۷ دستگاه ساخته میشود. هنسی با استفاده از سوپرشارژ بزرگتر، ورودی هوای جریان بالاتر، ارتقاء سیستم سوخترسانی با انژکتورهای جدید، مبدل حرارتی بزرگتر، پورت و پولیش سرسیلندرها، هدرزهای فولادی ضدزنگ، مبدلهای کاتالیزوری جریان بالا و میل بادامک جدید، خروجی موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT4 کامارو را به چنین رقم فوقالعادهای رسانده است.
با این اقدامات، علاوه بر افزایش قدرت به ۱۰۰۰ اسب بخار، گشتاور هم به ۱۳۵۰ نیوتن متر رسیده که افزایش قابلتوجهی را نسبت به ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر نسخهٔ استاندارد نشان میدهد. به لطف این نیرو، کامارو اکزورسیست ظرف تنها ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۹.۵۷ ثانیه طی میکند. حداکثر سرعت این هیولا هم ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تنها تغییرات بیرونی کامارو ZL1 اکزورسیست اما برچسبهای فاینال ادیشن است که شامل نوارهای در قسمت جانبی بدنه و نشانهای دایرهای روی گلگیرهای جلو میشود.
چندی پیش، هنسی کادیلاک CT5-V بلکوینگ را هم با همین ارتقاءهای پیشرانه و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرد. این موضوع اما تعجبی ندارد زیرا کادیلاک و کامارو هردو از پیشرانهٔ LT4 استفاده میکنند و هنسی برای هردو خودرو پکیج تیونینگ یکسانی را تدارک دیده است. بااینحال، برخلاف CT5، تولید کامارو در اوایل سال ۲۰۲۴ خاتمه خواهد یافت. هرچند ماسل کار شورلت نفسهای آخر خود را میکشد اما به نظر میرسد توانسته در ماههای پایانی تولید نظر خریداران را جلب کند زیرا در سهماههٔ سوم سال جاری، فروش کامارو با ۲۸.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۴,۶۸۸ دستگاه رسیده است.
Siyavash
۲۰ مهر ۱۴۰۲واقعا دنیای خودرو داره زیبای هایه خودشو از دست میده..کامارو یه ماشین پرقدرت و با قیمت بسیار خوب بود که تقریبا تمام اقشار قدرت خرید اون داشتن و از رانندگی لذت میبردن… تا همین چند وقت پیش با موستانگ و چارجر رقابت عالی داشت و ملقب به سه تفنگ دار بودن ولی افسوس از این سه کابوی وحشی فقط یکی شون (موستانگ)باقی مونده ،البته باید گفت فعلا باقی مونده ….
ولی این کارارو با تیونینگ هنسی عجب دلبری میکنه ..عجب رنگ خوف ناکی داره…
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مهر ۱۴۰۲واقعاً هیولاست
مهدی
۲۰ مهر ۱۴۰۲ندیده شتاب ۰-۱۰۰ زیر ۳.۵ نمیزنه . هنسی و لینگنفیلتر و اینجور تیونرها حرف مفت زیاد میزان تا لاستیک ها به جاده نچسبن همچین شتابی اتفاق نمیفته و یه دف عقب نمیتونه این کارو بکنه مگر در شرایط خاص که اون هم این کامارو شاملش نمیشه
نشناسی بهتره
۲۰ مهر ۱۴۰۲اینو بزاری کنار کادیلاک CT5-V
چه ترکیبی بشه اوووووف🤤👌
نشناسی بهتره
۲۰ مهر ۱۴۰۲چرا کامنتم ریپلای شد!!؟😐🤦
datsun
۲۱ مهر ۱۴۰۲احتمالا با لاستیک و آسفالت درگ بزنه در غیر این صورت حیرت آوره
💀
۲۲ مهر ۱۴۰۲باز تحلیل کردی ایرانی
DDT
۲۰ مهر ۱۴۰۲وداع با شکوهیه اما حیف شد .
امیر
۲۰ مهر ۱۴۰۲این کامارو zl1 باید حتما از نزدیک صدای اگزوزشو بشنوی تا بفهمی چه هیولایی زیر کاپوت خوابیده !! تو اهواز و آبادان ماشین آمریکایی مخصوصا کامارو و موستانگ زیاد میره و میاد ( به خاطر اینکه منطقه آزاد هستیم ) اما من تا حالا کامارو zl1 از نزدیک ندیده بودم تا اینکه دو ماه پیش یدونه zl1 قرمز از همین نسل آخر از توی لشکر آباد رد شد ! هر ماشینی یا هر آدمی تو شعاع ۱۰ متریش بود ، قشنگ اون حس لرزش زمین رو حس میکرد 😍 ، به این نتیجه رسیدم که ماسل کار باید ۸ سیلندر باشه و گرنه با بقیه هیچ فرقی نداره ! حیف که مال اربیل عراق بود و فقط همون یکبار دیدمش ( بعد از اونکه دیگه ندیدمش خیلی ناراحت شدم و به همه اون …. هایی که ما رو به این روز انداختن ، تا جایی که در توانم بود و میتونستم فحش دادم )
blackwing
۲۰ مهر ۱۴۰۲دقیقاً درسته ، صدای این ماشینا تو میکروفون دوربینها درست حسابی ثبت نمیشه ، از نزدیک کرک پر آدم میریزه ، دیگه مازراتی و مرسدس SL و اینا صحبتشون نیست وقتی یه چیزی مثه ZL1 یا هلکت گاز بده
Oxygen
۲۰ مهر ۱۴۰۲کلا سوپر اسپرت های اروپایی جلوی آمریکایی ها مثل اسباب بازی هستن
ARMAN سابق
۲۱ مهر ۱۴۰۲بعضی وقتا یه سریا که کمم نیستن میان مثلا به بنز SL میگن آقای صدا و اینا ولی اگه منصف باشیم واقعا صدای اینا در برابر آمریکاییا هیچی نیستش.
Soroush
۲۰ مهر ۱۴۰۲ناراحت کنندس که هرچی ماشین جذاب وخواستنی داریم یا داره برقی میشه یا توقف تولید!
با این تیون واقعا مخوف شده
blackwing
۲۰ مهر ۱۴۰۲بهترین بین ۳ تفنگدار قلچماق همین کامارو بود.
بهترین هندلینگ ، بهترین تناسب شاسی و موتور ، چابک ترین شاسی ، بهترین ماشین برای پیست ، راحت ترین برای استفاده روزمره ، مصرف سوخت مناسب…
واقعاً حیف..
R@min
۲۰ مهر ۱۴۰۲اتفاقا ضعیف ترین بود خصوصا تو مدل های پایه که بخش اعظم خریدارها تو همین رنج 30 تا نهایت 50 هزار دلار بودن. کاماروهای بدون تعلیق مگنه راید سواری خیلی ضعیفی نسبت به حتی چلنجر دارن، نه نرمی چلنجر دارن و نه دقت ماستنگ !!! فرم کاپوت و سقف هم زوایای خیلی بدی داره که برای یه آدم بالای 180 اذیت کننده هست. موتورهای LTG و LGX و حتی LT1 هم در برابر اکوبوست و کایوت فورد و پنتا استار و همی داج هم عملکرد ضعیفی دارن.
به جز ضعف های طراحی همه این موارد تو مدل ZL1 کاملا بر عکس میشه اصلا انگار سوار یه ماشین دیگه میشی، فوق العادس این مدل اما گرونه و متاسفانه با توجه به نظرات و فروش انگار باز هم شلبی ها و هلکت ترکیب بهتری هستن. الان که شلبی و هلکتی نیست بنظرم باید جی ام یکی دو سال تاخیر می داد فروشش خیلی بهتر می شد.
blackwing
۲۰ مهر ۱۴۰۲اتفاقاً همون SS 1LE یکی از بهترینا برای پیست و رانندگی روزمره بود همون موتور LT1 براش کاملاً ست شده بود ، موتور ترند کامارو SS 1LE رو یکی از بهترین ماشینها برای پیست معرفی کرده بود.
من چلنجر رو بجز نسخههای هلکت اصلاً قبول ندارم ، اصن نا ندارن راه برن ، ولی کایوتی موتور خوبیه خیلی ظرفیت داره ، مثه LS جنرال موتورزه
در کل کامارو در حقش کم لطفی شد ولی به نظرم از اونا سرتر بود
R@min
۲۱ مهر ۱۴۰۲1LE هم تعلیق مگنه راید داره که تقریبا ۶۰ هزار مایشه.
نمی دونم حالا مدلای جدید تجربه کردی یا نه تقریبا به جز هلکت و شلبی که سخت گیر میان افتخار روندن همشونو داشتم و نسل ۶ ماستنگ و کامارو هم منظورمه وگرنه نسل ۵ کامارو بهتره. چلنجر حس همون کلاسیک های قدیم داره، لش و گنده که یه مبل راحتی هم توش گذاشتن فنرای نرم فقط یه گیربکس مدرن داره 😄😄 خیلی اولد اسکوله لم میدی رو صندلی هر چه بادا باد منم خوشم نیومد، ماستنگ ها بین اینا بالانس بهتری دارن فیت اند فینیش بهتری هم دارن.
به هر حال هزینه های کوروت جایی برای کامارو نمیزاره.
Amir Machine
۲۱ مهر ۱۴۰۲رامین جان منطقه آزاد زندگی میکنی یا خارج از ایران؟
R@min
۲۱ مهر ۱۴۰۲نه امیر جان تهرانم ولی رفت و آمدم به امارات و قطر زیاده.
مهدی
۲۰ مهر ۱۴۰۲تا به یاد دارم بین این سه تا چلنجر همیشه همیشه ضعیفترین خودرو بود از دهه ۶۰ تا الان چه از نظر مهندسی ساخت و بازده موتور گیربکس چه راید و هندلینگ اما بین ماستنگ و کامارو واقعا بستگی داره هدف مقایسه کدوم نسل باشه و انتظارات و هدف از قیاس چی باشه. موستانگ از ۲۰۱۵ به بعد به خاطر بازطراحی شدید سیستم تعلیق واقعا متفاوت و بهتر شد اما تا قبل از این سال در مجموع به نظر کامارو خودروی جذابتری بود هرچند عاشق موتور کایوت هستم منتها کامارو تو اون نسل دوتا ویژگی بارز داشت. ظاهر و استایل غیر قابل رقابت ( خصوصا ۱۰-۱۳) و انجین ls3 خرکار و ارزان با لوازم افترمارکت فراوان که با بدترین سوخت ها هم خالصانه نهایت قدرتش رو ارائه میداد. در مورد صدا هم بدون شک چه تو شش سیلندر چه هشت سیلندر ماستنگ و چلنجر صدای زیباتری نسبت به کامارو دارن حتی Zl1 هم صدای جذابی نداره و بخوام به عنوان یه آمریکایی باز رک بگم صدای انجین و اگزوز همون مازراتی و sl500 واقعا بهتر از ss و zl1 هستن
امیرمحمد
۲۲ مهر ۱۴۰۲مقایسه درستی نمیشه کرد
اوایل چلنجر قویترین عضو بود و بهترین موتور رو داشت و سریعترین بود
بعدا وقتی که رسیدیم به حدود سال های 2010، موستانگ بهترین بود
چلنجر هم ضعیف ترین عضو
یعنی تا سال 2015
بعدش که هلکت اومد و جنگ قدرت مسیرش تغییر کرد
و تا به حال بهترین ماسل کار چلنجر بوده
و نسخه های خوبی هم داده مثل دیمون
و مهمتر اینه که واقعا روح یه ماسل کار رو هنوز داره
فعلا چلنجر به عنوان یه ماسل کار برتره
blackwing
۲۱ مهر ۱۴۰۲کامارو نسل ۶ رو سوار شدم رانندگی هم کردم ، بجز مشکل دید بیرون که البته نسل ۵ و ۶ همین مشکل رو دارن ، واقعاً ایرادی نتونستم بگیرم ازش.
چلنجر هم آخرین بار چند وقت قبل مدل R/T ۲۰۱۷ رو سوار شدم ، آره صندلیهاش مثه مبل راحتیه ولی تنِ لشه لامصب 😄
من انتخابم کاماروعه نه اینکه چون خودم چندین سال کامارو داشتم نه ، کلاً مهندسی بهتری داره به نظرم
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲کامارو برای همیشه دوستت دارم.
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مهر ۱۴۰۲خیلی ناراحت کننده هست که داره از پیش ما میره 🖤🖤🖤❤️🔥
مهدی
۲۱ مهر ۱۴۰۲از بچگی شورولت کامارو دوست داشتم
همسایه مون کامارو آبی با لاستیکهای بسیار پهن با نشان یک عقاب بزرگ روی کاپوت داشت خیلی عالی بود
King viper ACR
۲۲ مهر ۱۴۰۲واقعا حیف همه هیولا ها دارن میرن چلنجر و چارجر که رفت کامارو هم که رفت .
ولی بازم داخل درگ از چلنجر دیمن 170 میخوره
King viper ACR
۲۲ مهر ۱۴۰۲واقعا حیف همه هیولا ها دارن میرن چلنجر و چارجر که رفت کامارو هم که رفت .
ولی بازم داخل درگ از چلنجر دیمن 170 میخوره
واقعا حیف همه هیولاها دارن میرن
ممدشونم
۲۳ مهر ۱۴۰۲دارم مطلبو میخونم که این هرکول و رویایبچگی تا ۲۰۲۴ قراره برای همیشه تموم بشه بعد میام کامنتا رو میخونم که همه از ویژگیاش تعریف میکنن و حیفشون اومده که داره توقف تولید میشه بعد یخورده میام پایین تر تبلیغ سایت زده فونیکس ۱.۶ لیتری چینی [هنر آینده!]
حقیقتا صحنه غریبیه…
محسن
۲۳ مهر ۱۴۰۲عشقی کامارو عشق
از داشتنت لذت میبرم😘