شورلتهنسی

کوروت استینگری سوپرشارژ هنسی با 708 اسب بخار، قوی‌تر و ارزان‌تر از Z06

هنسی با پکیج H700 که یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری و یک اینترکولر را به همراه دارد، قدرت موتور ۶.۲ لیتری کوروت استینگری را به ۷۰۸ اسب بخار می‌رساند.

ماژول کنترل پیشرانهٔ کوروت C8 به دلیل رمزگذاری قوی، کار تیونرها را برای تقویت پیشرانه سخت کرده بود اما این قفل سال گذشته توسط Trifecta Performance شکسته شد و دریچه‌های افزایش قدرت برای کوروت استینگری را باز کرد. پس‌ازاین، کیت‌های سوپرشارژ زیادی برای کوروت C8 ارائه شد که یکی از آن‌ها پکیج H700 هنسی با قیمت ۳۴,۹۵۰ دلار و سه سال گارانتی است.

خودرویی که در اینجا می‌بینید، یک کوروت نسخهٔ ویژه سالگرد ۷۰ سالگی است که به همین پکیج مجهز شده است. هنسی این خودرو را برای فروش گذاشته و هرچند قیمت را اعلام نکرده اما محاسبهٔ قیمت حدودی این خودرو دشوار نخواهد بود. ما با یک کوروت کوپهٔ 3LT مدل ۲۰۲۳ طرف هستیم که ۷۶,۴۵۰ دلار قیمت دارد و به این رقم باید ۵,۹۹۵ دلار برای نسخهٔ ۷۰ سالگی و ۳۴,۹۵۰ دلار برای پکیج H700 هنسی اضافه کنیم که یعنی قیمت نهایی خودرو حداقل ۱۱۷,۳۹۵ دلار خواهد بود.

این خودرو به رنگ سفید مرواریدی متالیک است که کالیپرهای ترمز قرمز و نشان‌های قرمز و مشکی ۷۰ سالگی آن را همراهی می‌کنند. رینگ‌های مشکی سبک‌وزن ۱۹ و ۲۰ اینچی با درپوش مرکزی H هم دیگر ویژگی بیرونی این کوروت است. در داخل خودرو هم شاهد تودوزی مشکی و سفید با دوخت قرمز و حلقه قرمز در قسمت ساعت ۱۲ غربیلک فرمان هستیم.

هنسی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت استینگری را به یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری مجهز کرده و خروجی آن را از ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور به ۷۰۸ اسب بخار و ۸۶۵ نیوتن متر رسانده است. پکیج H700 اما علاوه بر این سوپرشارژر، اینترکولر و کالیبراسیون ویژهٔ ECU را هم به همراه دارد. علاوه بر این، خودروی موردبحث به سیستم اگزوز AWE هم مجهز است که نزدیک به ۳ هزار دلار قیمت دارد و بنابراین، قیمت خودرو را به بیش از ۱۲۰ هزار دلار می‌رساند.

اگر کوروت C8 استینگری هنسی نظر شما را جلب نکرده مشکلی نیست زیرا کوروت‌های قوی‌تری توسط خود شورلت در راه هستند. این شرکت هم‌اکنون روی مدل ZR1 کار می‌کند که سال آینده معرفی خواهد شد. پیشرانهٔ این مدل که با نام LT7 شناخته می‌شود، نسخهٔ توئین توربوی موتور ۵.۵ لیتری Z06 خواهد بود که گفته می‌شود حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Dead man95

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هیولاست.ولی هنسی قطعا ب سادگی از کنار zr1 رد نمیشه.

    موافقم 39
    مخالفم 1
  2. Heavy-Duty

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظرم شورلت کوروت C8 ZO6 مخصوصاً با پکیج ZO7 خیلی خاص تره

    موافقم 25
    1. amir-z

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دقیقا
      چون با وجود کوروت z06 با اون پیشرانه LT6 تنفس طبیعی که خودش نمادی از چندین سال سابقه این شرکت توی ساخت پیشرانه های مختلف بوده و امتحان خودش رو پس داده
      دلیلی نداره همون پول رو صرف خرید یه ماشین تیون شده کرد

      موافقم 30
  3. Reza

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فعلا منتظر زورا و zr1 هستیم

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    فقط نسخه zr1 اونم فابریک…..

    موافقم 16
  5. JDM سابق

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    خوب و باحاله ولی اندازه Z06 خاص نیست

    موافقم 20
    مخالفم 2
  6. JDM سابق

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    ببخشید من نمیتونم وارد اون یکی اکانتم با همین اسم بشم اگر مشکل عکس پروفایلمه. با کمال احترام ولی عوضش نمیکنم 🙏

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. دم پدال گرم

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      آفرین به پدال عزیز! 👌✌️🙏 ❤️🤍💚

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. JDM سابق

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        خَنده مِکنی!!!

  7. R@min

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    https://www.iseecars.com/used_cars-t3016-2023-chevrolet-corvette-z06-for-sale

    Z06 کار کرده 50 تا 100 هزار دلار گرون تر از قیمت کارخونه معامله میشه !!! بازار دلالی که رو محصولات سطح بالای آمریکایی هست تو دنیا پیدا نمیشه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Absurd Hero

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      دلیلش عرضه کمتر از تقاضاست و چون قیمت کارخونه واقعاً مفته مشخصه که سود زیادی نصیب سازنده نمیشه و هزینه برای افزایش ظرفیت تولید صرفه نداره
      خیلی خوش قیمته لامصب

      موافقم 16
      1. TOPGEAR-mohsen

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        چنده مگه

    2. GMA

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      من درباره بنز G63 کارکرده هم چنین موردی زیاد دیدم!

    3. Arshia m3csl

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      سر لامبورگینی هم زیاد دلالی میشه اونتادر svj که ۷۶۰ هزار دلار بود به قیمتای بالای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار میفروشن که خیلی عدد عجیبیه یا فراری هایی مثل ۸۱۲ کامپتزیونه که ۵۳۰ هزار دلاره قیمت کارخونش ۸۰۰ هزار دلار میفروشن کلا مدلای رده بالا و عملکرد بالا برند ها و ماشین های خاصی خیلی توش دلالی هست کافیه اسم zr1 یا sv یا پیستا یا کامتزیونه یا مثلا پرفورمانته یا gt2 rs رو اون ماشین بیاد قیمت فضایی رو باید شاهد باشی رو این اسما

  8. علی جردن

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی کوروت خودش افسانه است نیاز نیست به توربو سوپر شارژها
    از موتور تتفس طبیعی استفاده لذت ببرین اضافه پولاتونو پس انداز کنید…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. ali_x76

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    شرکت پروچارجر کیت ۶۵۰ اسبی برای این ماشین ارائه میده با ۱۲ هزار دلار. تا قبل اینکه Z06 معرفی بشه، تیون استینگری برای ۶۵۰-۷۰۰ اسب منطقی بود، اما وقتی Z06 هست که شاسی، ترمز، تعلیق، فرمان و … متناسب با قدرت انجینشه، خرید استینگری و خرج ۳۰ هزار دلار برای رسیدن به ۷۰۰ اسب منطقی نیست، باز ۱۲ هزار دلار قابل قبوله.

  10. Heavy-Duty

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگر قرار بود یک نسل از کوروت رو تیون کنم نسل ششم انتخابم بود

  11. Enzo Ferrari 2008

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب کوروتی

  12. Arshia m3csl

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    کوروت عالی و جذابه امیدوارم به برند مستقل تبدیل بشه تا سدان و کوپه جمع و جور و suv ازش ببینیم کوروت فراتر از اسم شورولته خودش برنده

  13. blackwing

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اصن تیونینگ موتور و افزایش قدرت به نظرم اشتباهه ، کل سیستم ماشین بهم میریزه ، با فشار بیش از حد ممکنه خیلی از بخش های موتور و گیربکس و دیفرانسیل آسیب جدی ببینن.

    من چندین بار تو‌ پدال گفتم ، زحمتی که مهندسای کمپانی مادر برای خلق اون ماشین میکشن خیلی باارزش تر ، حساب شده تر و هماهنگ تر از هر نوع تیونینگی هست ، میخواد هنسی ، منصوری ، براباس ، underground racing باشه یا هر تیونر دیگه‌ای !

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا