در این درگ، کوروت E-Ray هیبریدی برای اولین بار به مصاف دو سوپرکار ایتالیایی رفته و در همین حال با کوروت Z06 هم مقایسه شده است.
شورلت با معرفی کوروت E-Ray هیبریدی سروصدای زیادی به راه انداخته زیرا گفته میشود این خودرو پرشتابترین مدل در تاریخ کوروت محسوب میشود. تنها را اطمینان از صحت این ادعا آزمایش E-Ray در یک مسابقهٔ درگ در دنیای واقعی است. البته این سوپرکار هیبریدی تا قبل از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ برای فروش به بازار عرضه نمیشود اما هاگرتی توانسته برای برگزاری مسابقهٔ درگ یک دستگاه E-Ray گیر بیاورد. در این درگ، کوروت هیبریدی در برابر دو سوپرکار ایتالیایی قرار میگیرد و درعینحال با Z06 هم مقایسه میشود.
البته فراری و لامبورگینی خودروهای خود را برای انجام این درگ در اختیار هاگرتی قرار ندادند اما آنها ناامید نشده و یک F8 اسپایدر و یک اوراکان اوو اسپایدر اجاره کردند. E-Ray از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استینگری با ۴۹۵ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی در جلو استفاده میکند که مجموعاً ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور دارند. از سوی دیگر، فراری به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در کنار وزن ۱۶۵۵ کیلوگرمی، قویترین و سبکترین عضو این جمع محسوب میشود.
اوراکان حاضر در این درگ از نوع محرک عقب است و از موتور ۵.۲ لیتری V10 خود ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور بیرون میکشد تا ضعیفترین خودروی گروه لقب گیرد اما حدود ۱۱۵ کیلوگرم از E-Ray سبکتر است؛ بنابراین، به نظر میرسد کوروت هیبریدی روی کاغذ در این درگ شانس چندانی نداشته باشد اما در عمل به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و درنتیجه لانچ بهتر، ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۴ ثانیه طی کرده و ایتالیاییها را مغلوب میکند.
البته در انتهای ۴۰۰ متر فراری در حال نزدیک شدن به رقیب آمریکایی بود و تنها ۰.۲ پس از آن به خط پایان رسید که این یعنی اگر مسابقهٔ رولینگ برگزار میشد بهاحتمالزیاد پیروزی به F8 میرسید. درهرحال، در ۴۰۰ متر E-Ray حتی از Z06 هم سریعتر بوده است که این برتری به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک است که لانچ بهتری را فراهم میکند اما در ادامه احتمالاً Z06 هم به لطف وزن کمتر و قدرت بیشتر خواهد توانست خود را به برادر هیبریدی برساند زیرا اختلاف آنها در پایان ۴۰۰ متر تنها یکدهم ثانیه است.
مقایسه مشخصات فنی
اوراکان اوو RWD | فراری F8 | کوروت E-Ray | کوروت Z06 | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی | ۵.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار | ۶۵۵ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۰۷ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۷۸۰ کیلوگرم | ۱۶۶۵ کیلوگرم |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۰.۴ ثانیه | ۱۰.۵ ثانیه |
قیمت | ۲۲۱,۲۹۵ دلار | ۳۲۸,۲۹۲ دلار | ۱۰۴,۲۹۵ دلار | ۱۰۹,۲۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۵ فروردین ۱۴۰۲اولا تبریک به کوروت بابت پیروزی مقتدرانش 🎉🎉
ولی انصاف رو درنظر بگیریم اصلأ عادلانه نبود که ضعیف ترین نسخه هوراکان که EVO RWD بود رو آورده بودند اونم ورژن رودسترش رو، فراری F8 هم نسخه رودسترش بود.
Amir
۵ فروردین ۱۴۰۲از لامبورگینی انتظار داشتین که ببره؟ نباید ماشین تنفس تبیعی رو با یک توین توربو و یک هیبریدی مقایسه کرد این اصلا عادلانه نیست اگه هوراکان هم هیبریدی یا توین توربو بود نتیجه خیلی فرق میکرد
Reza Waffen SS
۵ فروردین ۱۴۰۲انتظار برد قاطعانه رو نداشتیم ولی میتونستن نسخه پرفورمانته یا تکنیکا رو بیارن.
آخه نسخه EVO اونم نه خود EVO بلکه نسخه RWD اونم نه خود EVO RWD بلکه نسخه رودسترش که میشه ضعیفترین . این رسما اسمش ضعیف کشیه
F22RAPTOR
۵ فروردین ۱۴۰۲امیر داداش نمیخوام خرده بگیرم یا چیزیو یاد بدم
🤣🤣تبیعی نوشتنت خیلی طنز داشت🤣🤣
پرچمت بالا
Amir
۵ فروردین ۱۴۰۲اشتباه شده از اثرات تند نوشتن هست😂
R@min
۵ فروردین ۱۴۰۲هاگرتی جزو کانال های حرفه ای و قوی تو یوتیوب هست و بررسی های منصفانه و با راننده های حرفه ای و سطح بالایی داره و با آدمایی مثل رندی پابست تایم می زنه. ویدیوهای دیگشون هم راجب مباحث تیون و محصولات آیکون هم جالبه و دیدنش خالی از لطف نیست. خود جیسون کامیزا راننده حرفه ای نیست و بیشتر نقش مجری رو داره. در کل سطح کارشون از کارواو چه بصری چه فنی خیلی بالاتره مخصوصا با اون نتایج عجیب و سینوسی درگ های کارواو با همین محصولات فراری و لامبو !!!
این ویدیو تبلیغ e-ray بود که خب متاسفانه ضعیف کار کردن و با لامبو و فراری تایم های بدی زدن. لامبو evo و F8 با زیر ۱۰.۴ مشکلی ندارن و اینو همه هم می دونن نیازی به دعوا و یقه گیری هم از طرف دوستان نیست.
این e-ray هم انقدر شاسی و گیربکس و سیستم لانچ کنترل ماشین عالیه که حتی این لش ۲ تنی هم همچنین تایمی می زنه، اگر ۲۰۰ کیلو لاغر می کرد و یه سیستم چهارچرخ پیشرفته داشت براحتی ۱۰ ثانیه رو میزد. شاید ۵۰ هزار دلار رو قیمت ماشین میومد اما سطح ماشین خیلی بالاتر می رفت.
ارش
۵ فروردین ۱۴۰۲این کانال بیشتر رو جلوه های ویژه کار میکنه تا برگزاری یه مسابقه جدی و فنی بنابراین نتیجه ها اعتبار چندانی ندارن.
Ferrari2008
۵ فروردین ۱۴۰۲اره بخدا f8 tributo میآوردند به جایی اسپایدرش ،۴۸۸ pista هم بود، لامبو هم تکنیکا داره جدید یا هوراکان اوو یا پرفورمانته، دقیقا ضعیف کشیه
وی
۶ فروردین ۱۴۰۲فراری هم اسپایدر بود هم چهار سال ل پیر بود هم ریرویل درایو بود
جرئتشو دارین با sf90 درگ بندازین که دیگه چیزی از آمریکا باقی نمونه😂😂 یاحتی 296
TESLA
۵ فروردین ۱۴۰۲با یک سوم قیمت ، فراری رو رنده کرد 🇺🇸🇺🇸💪💪💪💪
Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲فراری لانچ خوبی نداشت، با همون لانچ نه چندان خوب هم از اینه وسط کوروت میتونستی ببینی که f8 داشت فناوری امریکایی رو میگرفت😂 رولینگ ریس هم فراری له میکنه کوروت e ray رو.
بهتر بود مثل ویدئو های مت واتسون درگ سه بار انجام میشد نه یکبار. ضمنا ۱۰:۴ ثانیه، تایم عادی f8 برای ۴۰۰ متره.
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲فراری تو خواب بتونه به شتاب ۲.۶ کوروت برسه💪💪🇺🇲🇺🇲
بی خیال اسم
۵ فروردین ۱۴۰۲کسی فراری رو درک کرده باشه شتاب واسش مهم نیست
هرچند اینجا هم لانچ فراری زیاد خوب نبود
و گرنه تو رول که پاره می شد کوروت
عارف رضاییان
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش این کوروت خیلی جدیدتر از فراری آف هشته اگه بخواییم مقایسه کنیم باید با فراری اس آف نود مقایسه بشه که سریعترین خودروی پلاگین هیبرید حال حاضر دنیاست ومطمینا کوروت رو شکست میده هر چند اس آف نود چندین ماه قدیمیتره ولی سریعتر از کوروته
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲خب اگه اینطوریه کسی هم که شورولت رو درک کرده باشه رول براش مهم نیست😉
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز شتاب کوروت ای ری با اس اف نود استراداله یکیه و هر دو ۲.۵ هست ولی تو خودروهای غیر هیبریدی برتری با کوروته
بی خیال اسم
۷ فروردین ۱۴۰۲کسی که شورلت رو درک کرده باشه رول براش مهم نیست
روزم رو ساختی با این جوکت😂😂😂
Hamidreza
۶ فروردین ۱۴۰۲بنده خدا خودت نمیدونی چه ماسمالی بازی ایه یا خودتو زدی به کوچه علی چپ؟
رسما رفتن اولین نسخه هوراکان آوردن که اونم کوپه نیست بلکه رودستره، که سنگین تره… و نسخه محرک عقبشو…
فراری هم که اونم رودستر و سنگین تر از نسخه کوپشه… اونم ۴۸۸ پیستاست نه f8 تریبیوتو
این تبلیغی بیش نیست .
برا Z06 هم همینجوری تبلیغ کردن کردن
واقعا خجالت آوره…
اگه هورکان پرفومانته بود…
اگه هوراکان اوو بود ( بالاترین نسخش)
هرچند که من همین هوراکان پایه رو به کرووت ترجیح میدم چون هزار بار گفتم که ملاک من اصلا و ابدا ۱/۴ مایل نیست😉
رامین
۱۰ فروردین ۱۴۰۲چرا انقدر خودتون رو به خواب زدید یه نیم نگاهی به اون الکی گرونهای خوشگل که دستانشون سالیان سال مثل دو شرکت خودمون تو جیب مردمه. البته اونا با شرفترن از ثروتمندها میزنن
TESLA
۵ فروردین ۱۴۰۲این است تکنولوژی آمریکا 🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪
دانیال_Surrey،England
۵ فروردین ۱۴۰۲اینجا جایی که باید بگی این است رسانه آمریکا.
یه درگ تبلیغاتی برای کوروت.
بهترین کانال درگ همون درگ تایمزه،بقیه مفت نمیارزن.
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۲الان این درگ یه رسانه بریتانیایی برگزار میکرد نتیجه فرق میکرد ؟
دانیال_Surrey،England
۵ فروردین ۱۴۰۲من اگه بخوام درگ ببینم که اعتبارم داشته باشه فقطcarwow و درگ تایمز میبینم.
اگه تو کار واو انجام میشد احتمالا فرق میکرد.
اینجا فقط و فقط بحث تبلیغات بود،البته بیشتر برند کوروت رو تخریب کرد!
این چه درگیه که فقط یک بار انجام میشه؟
کلا چرت ترین کانال درگ همینه که سعی میکنه با جلوه های ویژه خودشو خاص نشون بده.
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۲مت واتسون که واسه مراسمات رونمایی بی ام و براش کارت دعوت اختصاصی میفرستن درگ عاشق الان معتبره ؟ مت واتسون نمونه کاملا یه شومن هست که برا پول بیشتر هر سمتی میچرخه
کارواو صرفا یه کمدی هست برای بازدید گرفتن
هدفم این نیست بیام مثلاً با این حرف ها به یه کانال دیگه اعتبار بدم ولی حرفم این که فقط چیز هایی که دوست داری رو معتبر میدونی این خودش حرف های تورو نا معتبر میکنه
دانیال_Surrey،England
۵ فروردین ۱۴۰۲اینو قبول دارم مت واتسونم کم و بیش از این کارای تبلیغاتی میکنه.
در کل منم گفتم معتبرترین همون درگ تایمزه.
چیزی که اشتباهه قابل دفاع نیست.
حالا میخواد انگلیسی باشه مثل تاپ گیر که درگ تسلا با تایکان رو هنوز یادمه یا یه آمریکایی مثل این.
911
۵ فروردین ۱۴۰۲آره که تایم ۴۰۰ متر دیمون رو ۱۲ ثانیه کرد.
فقط درگ تایمز بلده، ماشین های مشهور رو بد کنه برا ماشین بازا.
فقط به نظر من سوپراسپرت ،کوروت زی او سیکس عالیه.
R
۵ فروردین ۱۴۰۲کافر از کیش خود پندارد
مزخرفترین درگ درگ تایمزه
درگای قابل استناد فقط اینو واتسونه
Ali
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش دیگه قبول کنید دیگه تکنولوژی و صنعت آمریکا در جهان هیچ رقیبی نداره.
دیگه اینقدر طرفداری از کشور های دیگه در مقابل آمریکا دست برداریم .
لطفا حقیقت رو انکار نکنید .
تایم ۴۰۰متر هر دو مدل شورولت از فراری و لامبو بهتره .
سلطان تکنولوژی و صنعت فقط و فقط ایالات متحده آمریکا 💪💪🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸
« البته این رو هم بگم ها نه اینکه برخی از دوستان فکر کنند تکنولوژی و صنعت سایر کشور های غربی بده ، نه اصلا اینطوری نیست ولی در برابر آمریکا حرفی ندارن . این از این و بعدش هم بازم می گم لامبو و فراری جزو بهترین ها و اولین ها هستن ولی ما بیاییم بگیم که آمریکا فقط در تبلیغات همه چیش رو بزرگ میکنه و بهتر نشون میده ، این غلط هست .
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲صنعتتون هروقت تونست
تایم پیست بگیره
رو آسفالت معمولی درگ رقیبی واسه توربواس داشته باشه
اندازه اروپایی ها لمان برده باشه
اونوقت میشه له نزدیک بودنش به اروپایی ها فک کرد تازه نزدیک بودنش
Amir mahdi @-1387
۵ فروردین ۱۴۰۲یعنی چی فراری و لامبورگینی هیبریدی نبودن موتور برقی نداشتن
رودستر ها سرعت نسبت کمتری داره
انتخاب کرده فقط برای تبلیغ من ترفدار کوروتم اما اگه راست می گن
نسخه بزنی بیارن لامبورگینی و فراری
مقتدرانه پیروز می شن
Camaro ZL1 427
۵ فروردین ۱۴۰۲کوروت E-ray روی آسفالت معمولی تایم ۱۰.۴ رو ثبت کرد
باید ببینیم رو آسفالت درگ چیکار میکنه و اینکه چهار چرخ محرک هست رانندگی باهاش خیلی راحت میشه
کوروت ZO6 تایم ۱۰.۵ رو در اینجا ثبت میکنه
بعد تو یک درگ با GTR نیسیمو میبازه این تفاوت مهارت راننده رو نشون میده که اونجا تایم ۱۱ به بالا میزنه و اینجا میاد زیر ۱۱ ثانیه
Ali
۵ فروردین ۱۴۰۲کاملا درست هستش دوست عزیز 👍👍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ فروردین ۱۴۰۲تمام عظمت فراری تو 10 ثانیه از بین رفت.اونم جلوی پیشرانه پوشراد تنفس طبیعی.حالا اگر یکی از توربوهای فراری بهش اضافه بشه دیگه چی میشه.جالبه خوده فراری و لامبو هم میدونستن چیزی جز تحقیر در انتظارشون نیست و ماشین ندادن.چجوری با 720 اسب و اون وزن کم نتونست پیروز بشه.ابتدای درگ که کوروت جوری جدا شد که انگار داشت کش میومد.با آمریکا وارد جنگ نشید چونکه چیزی جز شکست در انتظارتون نیست.
Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂😂
بی خیال اسم
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش Ferrari
تو این روز ها سوژه پیدا کردن واسه خنده خیلی کمه
الان یکیش جور شده که هر چی خندیدن کمه بهش
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش من ده ساله کامنت شما رو میبینم فقط یه کلمه پوشراد یاد گرفتی مدام تکرار میکنی در حالی که اصلا احتمالا نمیدونی چی هست! اولا که راننده با راننده و خودرو با خودرو فرق داره مشخص بود فراری لانچ جالبی نداشت ضمن اینکه شما سرعت انتهای مسیر رو هم میدیدی که فراری ۱۵ کیلومتر اختلاف سرعت داشت با کوروت که این خیلی زیاده! اما در کل فراری چندین سال با شورلت فاصله تکنولوژی داره و این حرفهای کودکانه شما فقط باعث شادی روح اموات میشه
Royal Driver
۵ فروردین ۱۴۰۲از کی تاحالا عظمت برند ها بخاطر یک مسابقه در خط مستقیم از بین رفته؟
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲یانکی موجبات خنده و شادی کل پدال رو داری تامین میکنی😂
یا نمیدونی یا خودتو زدی به کوچه علی چپ
هیبرید در برابر تنفس طبیعی
اونم کدوم تنفس طبیعی نسخه رودستر😂
تازه با اون وضع لانچ
لامبو رو نمیدون ولی فراری به رسانه های معتبر هم آسون ماشین نمیده حداقل یه نفر از خودشون به عنوان نماینده با ماشین بفرستن البته این زاجب رسانه معتبر بود این رسانه امریکایی درپیت که چیزی نی
در کل بخوام بگم ادامه بده نظراتت بی محتوا اما فان هس
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۲E-RAY محصولی هستش که جایش تو سبد محصولات کوروت خالی بود
چهار چرخ محرک با کشش خوب که خانم ها هم بتونن راحت سوار بشن
MP
۵ فروردین ۱۴۰۲آدم بعضی از نظرات و که میخونه یاد بچه های کلاس اول میفته!!!
Scuderia Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲همین که فراری و لامبورگینی به این گروه اعتماد نکردن و ماشین ندادن خودش گویای همه چیزه
کاربر TESLA
هر موقع بزرگان خودروسازی آمریکا مثل GM و فورد ماشینی در سطح SF90 استراداله با اون پیچیدگی فنی ساختن بعد بیا از رنده کردن و تکنولوژی حرف بزن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ فروردین ۱۴۰۲نیازی به پیچیده کردن برا گول زدن مشتری ندارن رفیق.با ساده ترین شکل پوست فراری رو میکنن توش کاه میکنن.همین الان از ترکیب ای ری رو zo6 استفاده کنن میشه 830 اسب نهایت قیمت هم میشه 130 چوب پس اون مسخره بازی فراری رو گنده نکن اصلا نیازی به شلوغ بازی نیست.با همون ساده سازی داج دیمون 170 رو عرضه کرده که حتی برقیها به گردش نمیرسن.1.6 ثانیه رو هیچ وقت فراموش نکن.
Alan.r
۵ فروردین ۱۴۰۲دیمون ۱۷۰ با لاستیک مخصوص و سوخت E85 و در پیست مخصوص شتاب ۱.۶۶ داره
وگرنه با لاستیک و سوخت معمولی روی آسفالت معمولی در بهترین حالت شتاب سه ثانیه رو ثبت میکنه
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲خب فراری اگه خیلی خفنه بیاد رو پیست درگ که اصل کاریه و مهندسی ماشین به بهترین شکل نمایش داده میشه که البته بهتره نیاد چون ابروش میره
مازیار
۵ فروردین ۱۴۰۲سوشیانت پیست درگ اصل کاری نیست و مهندسی ماشین به بهترین شکل نمایش داده نمیشه
پیست درگ فقط یه مکان غیرعادی هست که هنر لانچ مورد نیاز ماشین و راننده رو به حداقل میرسونه متوجه شدی؟ یه مکان غیرعادی فقط برای کسانی که همه چیز رو در ده ثانیه اول میدونن و فقط بدنبال کم کردن دهم ثانیه ها هستن
مهندسی ماشین یعنی کنترل و انتقال قدرت به بهترین شکل ممکن نه راحت ترین شکل ممکن
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲مازیار من در جواب به اون دوستمون گفتم که میگه رو آسفالت معمولی شتابش سه ثانیه هست درستش اینه که تو پیست درگ شتاب رو در نظر بگیریم چون هرزگردی بسیار کم میشه
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۲یانکی این خوب گفتی الان اگه کنار موتور LT6
همین سیستم هیبرید بسته بشه هیچ چی نمیتونه بهش برسه
Scuderia Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲شما همه چیزو ساده می بینی مگرنه الآن همه فراری بودن
درباره دوج نظرمو گفتم که باید همه شرایط مهیا باشه و در شرایط عادی رسیدن به این اعداد و ارقام امکان پذیر نیست ولی به شخصه عاشقشم
موضوع قیمت هم زیاد بحث شده و تکراریه
فقط بدون وارد شدن به قلمرو قیمتی فراری از طرف برندی مثل شورولت محکوم به شکسته چون هیچکس نمیاد برند اقتصادی رو به یک سوپر اسپرت ساز سطح بالا ترجیح بده
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز لطفا از طرف خودت حرف بزن من کوروت رو به فراری ترجیح میدم فراری اگه واقعا سطح بالا بود باید میتونست تو شتاب حریف کوروت بشه
بی خیال اسم
۵ فروردین ۱۴۰۲کوروت هم اگه خیلی شاخه
تو رول ریسینگ
حریف نسخه اسپایدر این خودرو بشه
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲آره ماشینی عالیه
فقط سوخت و لاستیک و فوت و نذر و صلوات لازم داره
البته باید خودتم از ماشین خودت پیاده بشی تا یه راننده کارکشته بشینه
بعدشم سوشیانت دیمن یه ماسل کار امیرکاییه که میتونه تو جاده تردد کنه بعد یه ماشین درگ
هوا ورت داشته فک میکنی فرمول وانی چیزیه
پس رو آسفالت واقعی باید را بیاد که اونم ده ثانیه هرزه😂
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا دلیل اینکه به این گروه اعتماد نکردن اینه که حاضر نشده این گروه به هر خواسته ای تن بده
واسه همین هم هست که معتبره
Ali
۵ فروردین ۱۴۰۲فراری هم با کل اون تکنولوژی تبلیغاتیش اگه تونستی یک خودرویی مثل کادیلاک سلستیک رو می اونه بزنه ، یا خودرویی مثل داج چلنجر SRT دمون ۱۷۰ رو میتونه بزنه ، یا خودرویی مثل لینکلن استار ، کادیلاک اسکالا ، کادیلاک اسکالید ، شورولت سیلورادو ، هایپریون هیدروژنی ، SSC توتارا ، و… .
فراری تو کل تاریخش برای اولین بار تونسته یک شاسی بلند تولید کنه ! 😂😂😂
این است تکنولوژی و صنعت .
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲دقیقا👌
البته اون پوروسانگوئه بیشتر هاچبکه تا شاسی بلند😂😂
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۲والا هاچبک نیست.تصاویر و رخ کنار zr1 نسل 2019 را نگاه کنی انگار اجر گذاشتن زیر کمک فنرا کوروت zr1 2019 قدش بلندتر شده اسمش را گذاشتن پورسانگو.
عارف رضاییان
۵ فروردین ۱۴۰۲پورسانگو یک کلاس خودرویی جدیده که فراری ابداع کرده که ترکیبی از سوپر اسپورت و اس یو وی هست در حال حاضر هیچ رقیبی در دنیا نداره و سریعترین شاسی بلند تنفس طبیعی دنیاست 🇮🇹🔥
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲نه تنها فراری بلکه کل شرکت های ایتالیا هم نمیتونن ماشین هایی در حد f150 و کادیلاک ct5 و لینکلن نویگیتور و… بسازن در ضمن شتاب ماشین های غیر هیبرید فراری به کوروت نمیرسه
بهنام
۵ فروردین ۱۴۰۲دوستانی که از نتیجه ی این درگ تبلیغاتی خیلی هیجان زده شدن و دارن به فراری توهین میکنن باید خدمتشون عرض کنم شورولت با تقلب از رو دست فراری تونست یه ماشین موتور وسط تولید کنه که البته از نظر زیبایی و تناسب هیچ حرفی مقابل محصول پونزده سال پیش فراری ۴۵۸ نداره . زیاد جوگیر نشین و در حوضه ی خودتون صحبت کنین .
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۲اگه میشد تقلب کرد و بهتر ساخت خود فراری مفت خور تر از این حرفاست خودش از خودش تقلب میکرد و میساخت پس این داستان سرایی ها برا محافل فراری فن ها خوبه
کل کل جزئی از حس زیبای طرفداریه لطفا با احترام و طبق اصول جواب بدین چون حرفاتون غیر منطقه و دارید از فرط عصبانیت کامنتهای بی ربط میذارید لذت میبریم باهاتون همنوایی میکنیم. بدجوری شکست خورده بینوا داغون شدن طرفدارای فراری .
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ فروردین ۱۴۰۲رفیق اینجا پای انجین پکشراد تنفس طبیعی در میونه و ربطی به انجین lt6 نداره.اونجا که قراره پاش بیاد وسط میشینه جا lt2 و بدون شک دوتا توربو اضافه شده بهش و پلاگین هیبرید شده و بالای 1000 اسب قدرت داره.این هنوز اول کاره وای به روزی که zr1 معرفی بشه داد از روزی که زورا بیاد.نکته جالب اینجا اینه که فقط یک مدل از شوی با مدلهای مختلف از سوپر کارش عجایبی عرضه میکنه که فقط باید از خودرو سازهایی توقع داشت که فقط سوپر کار میسازن و از ساحت مدلهای دیگع عاجز هستند.
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲بهنام جان اول یه سرچ کن بعد کامنت بده مهندسی اصلی این موتور برای خود شورولته موتور کوروت ۵.۵ هست فراری ۴ اون وقت چیش تقلبه؟؟ اگه اینطوریه پس مهندسی فراری هم با تقلبه چون همین پدال گذاشته که داشته ماشین لامبو رو تست میکرده
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲مهندسی موتور lt6 رو خود شورولت انجام داده موتور کوروت ۵.۵ فراری ۴ اون وقت چجوری شده تقلب؟؟؟ اگه اینطوری باشه خود فراری هم تقلب کرده چون ماشین لامبو رو تست میکنه
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۲شما یه گروه پیست کارشناس یا انسان نام ببر که فراری ماشین بهش داده فراری تو پیست درگ نمیره چون لباسش قیری میشه فراری تو پیست سرعت نمیره تایم نمیزنه چون باد موهاشا خراب میکنه فراری ماشین به یوتیوبر نمیده چون بهش اعتماد نداره
از یه چیزی حرف بزن که مایه ی مسخره کردن فراری نباشه این مساله دیگه به جوک فراری معروفه در این مقوله لامبورگینی خیلی خیلی قابل دفاعتره
بهنام
۵ فروردین ۱۴۰۲فراری به هر ننه قمری ماشین نمیده . باز خوبه همین کوروت رو از روی ماشین پونزده سال پیش فراری تقلب کردن و ساختن. حالا همین ها میان راجع به فراری درافشانی میکنن . کشکتونو بسابین باباااااا .
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۲چقد عصبانی هستی نکشیمون عمو خونسرد باش . عصبانیت بده یه تصمیم میگیری سود کمپانیت افت میکنه یا به جا رنگ قرمز صورتی میریزی تو پیستوله ماشین از فرم و قیافه میافته
Camaro ZL1 427
۵ فروردین ۱۴۰۲هزار بار باید گفت که تقلب و کپی با معیار فرق داره
علاوه بر اینکه شورلت موتور ۴۵۸ رو بررسی کرد
از هزاران داده های تیم کوروت ریسینگ هم استفاده کرده با مهندسای تیم کوروت ریسینگ تبادل نظر داشته حتی اشتراکاتی بین قطعات
موتور C8.R و LT6 ( موتور کوروت ZO6) قرار داره
هر چه قدر شما بگی شورلت کپی کاره
واقعیت تغییر نمیکنه
Alan.r
۵ فروردین ۱۴۰۲کاملا تبلیغاتی
یه کوپهی چهارچرخ محرک هیبرید رو با دو تا محرک عقب رودستر مقایسه میکنن اصلا منطق موج میزنه
ناشیگری رانندهها رو هم اضافه کنید
بهنام
۵ فروردین ۱۴۰۲عصبانی نیستم در عجبم که چجوری فراری تقلبی رو با اوریجینالش مقایسه میکنید ؟ بابا تبلیغات بود .😂
AMIN (M.A.S)
۵ فروردین ۱۴۰۲به شخصه نمفهمم واقعا به چه دلیل باید E Ray رو به Z06 ترجیح داد
تو سرعت بالاتر Z06 کاملا پرشتاب تره و از نظر لذت رانندگی و هندلینگم احتمالا Z06 خیلی بهتر باشه سبک ترم هست
شتاب صفر تا صد E Ray 2.4 درگ یک چهارم مایل 10.4 تو سرعت 129 اینطور که به نظر میاد و توی ویدیو هم پیداس توی سرعت بالا کشش کوروت خیلی کم میشه
درضمن فک کنم فراری و لامبو لانچ جالبی نداشتن مطمئن نیستم ولی فک کنم تایم 10.2 و 10.1 از فراری دیدم
بین کوروتا به نظرم Z06 گزینه خوبیه ولی E Ray نمیدونم واقعا
حداقل من خیلی ازش خوشم نمیاد
اون موتور LT2 توی استینگری هم هست و من اگه بخوام بخاطر موتور انتخاب کنم استینگری هست
faster
۵ فروردین ۱۴۰۲کوروت خوبه ولی دیگه دارن زیادی شلوغش میکنن یه 911turbos بیارن رندش میکنه
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا اون ۹۱۱ توربو اس هست که رنده میشه چون یک دهم ثانیه کند تر از کوروته
Sobhan
۵ فروردین ۱۴۰۲احساس میکنم جرعت ندارن پرفورمانته رو بیارن 😏
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۲اون هم هیچی نیست در برابر کوروت
Sobhan
۵ فروردین ۱۴۰۲میخورش 🤣🤫
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲من که تو سایت لامبو ندیدم گفته باشه شتابش مثل کوروت ۲.۶ هست
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲احمق نباش خودتم میدونی توربو اس یعنی چی
اگه به عدد بود که دیمنم رو آسفالت معمولی دونیم میزد
حسن
۵ فروردین ۱۴۰۲((به نظر میرسد کوروت هیبریدی روی کاغذ در این درگ شانس چندانی نداشته باشد اما در عمل به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک))
این جمله واقعا عادلانه است امیدوارم موقع بیان مزایای خودروهای المانی هم اعلام کنید به لطف 4 چرخ محرک چیزی که هیچ وقت در مقایسه ی المانیها در برابر دیگر خودروها حتی به اون اشاره هم نمیشه.
4 چرخ محرک و موتور عقب خیلی از تفاوتها را رقم میزنه هر چند کوروت با موتور جلو دف عقب هم خیلیها را سوسک کرده اینجا که دیگه خودروی برتره
فقط خدا را شکر شوورلت -کوروت موتور عقب را تولید کرد و لازم نیست به نویسندگان المان فن توضیح بدیم خودرو موتور جلو دف عقبه و با هم فرق دارن فعلا نوبت شماست تلاش کنید.
مازیار
۵ فروردین ۱۴۰۲کوروت جدید بدون تردید مدل شایسته ای هست گمون نکنم کسی منکر باشه و فن هاش هم اگه میخوان کل کل و مقایسه های منصفانه تری داشته باشن بهتره با مدلهای آینده رقبا مقایسه کنن که به لحاظ تکنولوژی نزدیک تر باشن نه پلتفرم های دهه قبل
Scuderia Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲سلام آقا مازیار عزیز
گفتین مدل های آینده !! آخه شورولت در برابر جانشین SF90 استراداله ، جانشین ۸۱۲ سوپرفست و هایپرکار جدید فراری چه چیزی برای عرضه داره ؟؟؟؟
همیشه به خودروسازان آمریکایی احترام گذاشتم و دوستشون دارم ولی نباید جوگیر بشیم و حرفایی بزنیم که بیشتر جنبه شوخی و طنز داره
کوروت جدید با انجین V8 تنفس طبیعی یه شاهکار تمام عیاره با پرفورمنسی عالی در کلاس ماشین های اسپرت ولی مقایسه شدن با رقبایی که یک سطح بالاترن مثل 720S و F8 تریبوتو منطقی نیست
حالا 765LT و SF90 استراداله جای خود که بهترین سوپر اسپرت های در حال تولید هستن
عارف رضاییان
۵ فروردین ۱۴۰۲دقیقا همینطوره این کوروت رقیب اس آف نوده که جدیدتره نسبت به آف هشت واس آف نود در حال حاضر سریعترین هیبرید پلاگین در حال عرضه هست هر چند باز هم کوروت چندین ماه جوونتر وجدیدتره
Camaro ZL1 427
۵ فروردین ۱۴۰۲باید دید که کوروت zora و ZR1 چه خودرو هایی هستند و توان رقابت با رقبا رو دارن یا نه
هنوز که چیزی مشخص نیست
R@min
۵ فروردین ۱۴۰۲مشتی پاتو گذاشتی رو گاز رفتی نسل بعد خودروسازی شل کن بزار بقیه برسن تازه تو سال ۲۰۲۵ رقبا رسیدن به sf90، زورت به کوروت رسیده نامرد 😄😄
سال بعد زورا و zr1 میان برای توربوها و توربو هیبریدیا با عملکرد z06 عملکرد بهترشون بعید نیست.
اصلا نسل بعد ۸۱۲ و بقیه چی میخواد بشه الکتریکیه، هیبریدیه ؟؟
Scuderia Ferrari
۵ فروردین ۱۴۰۲سلام آقا رامین
تو ۵ – ۶ سال گذشته خیلی بحث داشتیم سر فراری و مکلارن که کلاسشون به هم میخورد ولی اینجا بعضی دوستان متعصب آمریکایی باز به طور شگفت انگیزی تغییر سطح دادن و ظاهراً قصد شوخی یا دست انداختن ما رو دارن 😅😅
بر اساس شنیده ها و منابع غیر رسمی :
جانشین ۸۱۲ سوپرفست V12 تنفس طبیعی خواهد بود با قدرتی حدود ۸۸۰ اسب بخار
در آخر از شما به عنوان یک آمریکایی باز منطقی و با اطلاعات بالا میخوام که در یک مطلب جدید تفاوت کلاس شورولت و فراری رو برای دوستان شرح بدین تا از این گمراهی نجات پیدا کنن گرچه میدونم کار بسیار سختیه
R@min
۶ فروردین ۱۴۰۲من تو فروم های فراری دیدم می گفتن نسل بعد محصولات v12 با فناوری ارتقا یافته kers لافراری میاد یا سیستم پلاگین هیبرید بسیار پیشرفته که برد الکتریکی بالای ۱۵۰ کیلومتر فراهم می کنه. حالا درسته و غلط در آینده مشخص میشه ولی اولین نفری هستی که می بینم میگین موتور V12 قراره اتمسفریک بمونه !!! قطعا شما بهتر می دونی.
چیزی که بنظرم هم باعث خوشحالیه و هم ناراحتی، فراری با معرفی موتورهای جدید تیپو هشت و دوازده سیلندر تو قرن ۲۱ چنان فاصله ای انداخت که همه بزرگان صنعت با کلی افتخار و تجربه تو موتورسازی و موتوراسپرت مثل بنز، فورد، مک لارن، جی ام و فولکس و… بنچمارکشون تو سطح سوپراسپرت فراری شده. این یک جانبه گرایی رو یکبار دیگه فراری تو دهه ۵۰ تا ۶۰ میلادی هم داشت ولی اون موقع پول نداشت. الان هم پول داره هم بالاترین سطح تکنولوژی و این بده 😄😄.
اون دسته رو هم که با یه لبخند ملیح رد کنین بره سخت نگیرین. کسی که خودشو بخواب میزنه نمیشه بیدارش کرد.
Scuderia Ferrari
۶ فروردین ۱۴۰۲ممنون به خاطر پاسخ گویی شما 🌹🌹
کانال یوتیوب “واریکس” بهترین منبع برای پوشش عکس و فیلم جاسوسی محصولات فراری هست و اشاره ای به سیستم kers یا هیبریدی بودن جانشین ۸۱۲ سوپرفست نداشته تا به حال
امیدوارم V12 NA بمونه تا هیجان یک GT وحشی مثل نسل های قبلی حفظ بشه
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۲فکر کنم اگر هیات مدیره جنرال موتور میفهمیدن چهارتا اشکول اینجا حرف از تکنولوژی برتر شورلت در مقابل فراری میزنن حتما پاپتی سر به بیابون های نوادا میذاشتن
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲برو اول درست حرف زدن رو یاد بگیر بعد کامنت بده
بی خیال اسم
۷ فروردین ۱۴۰۲والا آقا مهدی از افراد قدیمی و با دانش سایت هستن
دانشش هم از افرادی مثل شما بیشتر هست سوشیانت
JDM سابق
۵ فروردین ۱۴۰۲تو کامنت ها چطور تو سر و کله هم میزنید
اول از رسانه نقد شد
اولا رسانه هیچ وقت به طور کامل قابل اعتماد نبوده تقریباً هر رسانه ای. ( نه که قابل اعتماد نباشه. توانایی اینو نداره که حداکثر توانایی یک ماشین و دربیاره)
به دلیل اینکه هر ماشین نفر مخصوص خودشو واسه تایم زنی میخواد. حتی تو درگ های بزرگ موتور ترند هم گاهی اشتباه میشه.
دوماً هر برند بازار خودشو داره بخواد ازش دور بشه لطمه میخوره
اینجا هم کوروت خیلی خوب خودشو نشون داد
Siyavash
۵ فروردین ۱۴۰۲فرار۴۸۸ رکوردش ۱۰.۶ هست ..اف ۸… همیشه ۱۰.۲ میزنه حتی نسخه اسپایدر هم باید ۱۰.۵،یا ۱۰.۴ بزنه…لامبو هم حداقل باید ۱۰.۸ میزد رکورد ۱۱.۱ واقعا افتضاح هست و قابل باور نیست یعنی اندازه m4 cmرکوردشه…اصلا جالب نبود این درگ.ولی کوروت واقعا عالی هست تویه این نسل…راستی این کانال وقتی کوروت رو تست میکنه همیشه بهترین تایم رو میزنه باهاش ولی ماشین هایه دیگه تایم هایه جالبی نمیزنن نمونش همین درگ……دوستان کسی نمیدونه چرا دو سه سال هست که درگ بزرگ موتورترند برگزار نمیشه
مهدی
۶ فروردین ۱۴۰۲ببینید اصلا بحث چند صدم ثانیه اینور و اونور نیست یعنی در واقع نباید باشه چون هیچ دوتا کوروت یا فراریی پیدا نمیکنی که یک روز از درب کارخونه بزنن بیرون و همون لحظه قدرت یکسانی تولید کنن حالا بقیه متغیرها مثل رفلکس راننده رو هم که اضافه کنی نتیجه میشه که حرف زدن از صدم ثانیه ها بی معنیه اما اینجا تو کامنت ها چندتا کودک رو میبینیم که حرفی میزنن که کرک و پر یه علاقه مند به خودرو میریزه. یه جوری حرف از برتری تکنولوژی شورلت میزنن که انگار فراری یه شرکت در قواره تاتای هنده! یا طرف میگه کوروت که تنفس طبیعیه واااای به روزی که دوتا توربو هم روش بیاد :))))) این جمله ای هست که من واقعا باش کهیر میزنم
MP
۵ فروردین ۱۴۰۲من زیاد اهل نظر دادن نیستم (وارد کل کل بچه گانه نمیشم)
ولی اگه یه چیزی بنویسم و اینقد دیسلایک بخوره
کلا صفحه پدال و بلاک میکنم!
بعضیا میخوان تاریخ فراری و لامبو رو مثلا خراب کنن!
😅
پوریا چالش
۶ فروردین ۱۴۰۲از نظر من بچه برنده اینجا لامبو هستش دیگ دوستان خودشون میدونن چی میگم