مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سختترین مسابقات استقامتی خودرویی محسوب میشود و خودروها، رانندگان و خودروسازان به حد نهایی محدودیتهای خود میرسند. در سال ۲۰۲۳ شاهد یکصد سالگی این رویداد خودرویی مهم خواهیم بود. در طول این سالها، خلاقیت و پیشرفتهای خودرویی زیادی را در لمانز دیدهایم. بنا به گزارش موتور اسپرت، ناسکار به دنبال حضور نسل بعدی شورولت کامارو ZL1 در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۲۰۲۳ و در یک کلاس با نام گاراژ ۵۶ است. البته به منظور موافقت رسمی با حضور این خودرو در لمانز، کامارو باید از تکنولوژی هیبریدی استفاده کند.
رئیس Automobile Club de l’Ouest گفته است:
گاراژ ۵۶ برای خودروهایی با تکنولوژی خلاقانه است و این خودروها باید چیزی نوآورانه را به نمایش بگذارند
این خودروی مسابقهای توسط هندریک موتور اسپرت و با حمایتهای جنرال موتورز، گوودیر، ایمسا و ناسکار تولید خواهد شد. مالک این تیم ریک هندریک است که شهرت فراوانی در مسابقات ناسکار دارد. هندریک در کنفرانس خبری مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ گفته است:
ما این کار را ساده نمیگیریم. این یک تلاش همهجانبه برای حضوری ۲۴ ساعته در مسابقهای رقابتی و پرفشار است
نسل جدید خودروهای ناسکار برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات معرفی شدهاند و از رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی، خط سقف پایینتر، ترنس اکسل عقب و آئرودینامیک بهتر سود میبرند. برای حضور در لمانز باید یک سیستم هیبریدی به خودرو اضافه شود و شاسی نیز تقویت گردد تا قوانین مربوط به تصادفات پاس شوند.
گاراژ ۵۶ برنامهای است که برای حضور خودروهای خارج از قوانین سنتی WEC در لمانز طراحی شده است و هدف آن بررسی تکنولوژیها و خلاقیتهای جدید است. مدیران مسابقه ۲۴ ساعته لمانز برنامه گاراژ ۵۶ را از سال ۲۰۱۲ تاکنون پیش بردهاند و قبل شاهد حضور خودروهایی همچون نیسان دلتا وینگ در آن بودهایم.
محمد امین
۱ فروردین ۱۴۰۱سم خالص …
نسکار توی لمانس 😬
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱به به جمع بزرگان مسابقات استقامتی آمریکا قرار این بار تو اروپا جمع بشه
Chip ganassi racing و پنسکی و کادیلاک باهم
تیم کوروت از این ور هندریک موتور اسپورت شورلت از اون ور
واقعا چرا نتایج مسابقات استقامتی مهمی مثل ۱۲ ساعته سربرینگ رو پوشش نمیدید نمیدونم ولی خیلی جذاب بود
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱به به جمع بزرگان مسابقات استقامتی آمریکا قرار این بار تو اروپا جمع بشه
Chip ganassi racing و پنسکی و کادیلاک باهم
تیم کوروت از این ور هندریک موتور اسپورت شورلت از اون ور
واقعا چرا نتایج مسابقات استقامتی مهمی مثل ۱۲ ساعته سربرینگ imsa رو پوشش نمیدید نمیدونم ولی خیلی جذاب بود
نمردیم از بدبختی
۱ فروردین ۱۴۰۱خیلی خوشگل از نیم رخ (قدرت فتوشاپ)
Humer
۱ فروردین ۱۴۰۱عالی ولی من توی موتور اسپرت ۷ یک خودرو نسکار رو در پیست استفاده کردم
واقعا رانندگی باهاش سخته
زیزیگولو
۱ فروردین ۱۴۰۱چقدر زیباست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ فروردین ۱۴۰۱نسکار پر فشارترین مسابقات دنیاست.لمانز سالی یک باره ولی نیکار در طول سال تقویم داره و برگزار میشه.نسکار شکوه و عظمت سنت و مدرنیته هست.
GMA
۱ فروردین ۱۴۰۱یعنی نسکار از F1 پرفشار تره واقعا؟! راننده F1 در یک محفظه تنگ نشسته و کوچک ترین حرکتی نمیتونه به بدنش بده، در عین حال نیرویی بیش از 3 g هم به بدنش وارد میشه! فشار از این بیشتر؟!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ فروردین ۱۴۰۱منظور من هم ماشین هم راننده بود اگر اطلاعات کامل از نسکار داشته باشی متوجه حرفم میشی.این ماشینها تمام مسابقه تخته گاز هستن فشار وحشتناکی تحمل میکنن.
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱تقویم مسابقات ناسکار شامل 40 مسابقه هستش تقویم مسابقات F1 شامل 23 مسابقه هستش
چه از نظر تایم خود مسابقه چه از نظر فاصله زمانی بین دو مسابقه ناسکار خیلی پرفشار تره
Clean energy (صیانت!)
۱ فروردین ۱۴۰۱اما مهندسی اف ۱ با فاصله جلوتر هست
Nima
۱ فروردین ۱۴۰۱بهترینشون لمانز هست
ماشین باز
۲ فروردین ۱۴۰۱یه شاهکار مهندسی و تمام ❤️❤️❤️❤️❤️