شورلتلامبورگینی

درگ کوروت Z06 و لامبورگینی هوراکان تکنیکا، تقابل جذاب تنفس طبیعی

درحالی‌که لامبورگینی هوراکان سال آینده با مدل جدیدی جایگزین خواهد شد، هنوز هم توان مبارزه دارد اما آیا حریف کوروت Z06 خواهد شد؟

این روزها سوپراسپرت‌های تنفس طبیعی کمتر و کمتر شده‌اند و لامبورگینی هوراکان تکنیکا و شورلت کوروت Z06 جزء معدود نمونه‌هایی ازاین‌دست هستند. این دو سوپراسپرت هرچند از لحاظ قیمت اختلاف زیادی باهم دارند اما از لحاظ مشخصات کاملاً به هم نزدیک هستند و همین موضوع رقابت بین آن‌ها را بسیار جذاب خواهد کرد. ازاین‌رو، درگ‌تایمز در جدیدترین ویدئوی خود، Z06 را در برابر تکنیکا قرار داده است.

کوروت Z06 از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. قیمت Z06 از ۱۱۵ هزار دلار آغاز می‌شود اما نمونهٔ حاضر در این درگ ۱۶۰ هزار دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، هوراکان تکنیکا را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 داریم که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مثل رقیب آمریکایی، در اینجا هم نیروی موتور از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود با این تفاوت که گیربکس لامبورگینی هفت سرعته است.

بنابراین، کوروت کمی قدرت و گشتاور بیشتری دارد اما از سوی دیگر، سوپراسپرت آمریکایی با وزن ۱۶۳۳ کیلوگرم، از رقیب ۱۵۲۰ کیلوگرمی ایتالیایی سنگین‌تر است. قیمت تکنیکا هم از ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نمونهٔ حاضر در اینجا ۲۹۷ هزار دلار قیمت دارد؛ بنابراین، هورکان حدود دو برابر کوروت قیمت دارد اما آیا ارزش چنین اختلافی را خواهد داشت؟ ویدئوی زیر پاسخ این سؤال را خواهد داد.

در درگ اول، کوروت کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما لامبورگینی بجای اعتراض به این حرکت، با پیروزی در مسابقه به رقیب آمریکایی پاسخ می‌دهد. در این درگ، تکنیکا تایم ۱۰.۵ ثانیه و کوروت ۱۱.۲ ثانیه را ثبت می‌کند. درگ دوم اما رقابت بسیار بهتر و شدیدتر بود. دو خودرو دقیقاً هم‌زمان حرکت را آغاز کردند و تا آخرین لحظه شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند. در پایان نیز خودروها تقریباً هم‌زمان از خط رد شدند به‌گونه‌ای که برای لامبورگینی زمان ۱۰.۵۳ ثانیه و برای کوروت ۱۰.۵۶ ثانیه ثبت می‌شود. در درگ سوم و پایانی اما کوروت متأسفانه لانچ درستی نداشت و به همین دلیل پیروزی رقیب به ایتالیایی رسید. بااین‌حال، درگ دوم به‌خوبی نشان داد که پرفورمنس این دو سوپراسپرت تنفس طبیعی چقدر به هم نزدیک است.

مقایسه مشخصات فنی

 

کوروت Z06

هوراکان تکنیکا

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۵۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۵ هزار دلار ۲۵۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    دوست دارم نسل جدید لامبورگینی هوراکان که قراره با موتور ۸ بیاد با شورلت کوروت رقابت کنه.

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      هِی میخوام بگم فقط و فقط لامبورگینی !!!! اما به قیمت کروت که نگاه میکنم لال‌مونی میگیرم به خودم میگم اول کروت آخر کروت جونم کروت زندگیم کروت ….. !

      موافقم 60
      مخالفم 17
  2. amir-mr

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده هستن و نیازی به تعریف ندارن کوروت با اومدنش یک فرمول جدید برای سوپر اسپرت ها نوشت،لامبورگینی هوراکان هم که با طراحی ایتالیایی و موتور v10 فوق العادش دل همه رو میبره

    موافقم 41
    مخالفم 10
  3. R@min

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    نتایج درستی بود و وزن بالای کوروت قدرت موتور و گیربکس تو درگ میبره تو حاشیه.

    نکته ای هم که بود کوروت تقریبا صفر بود و موتورش هنوز break in نشده بود، احتمالا بعد این فشار به مشکل بخوره. راننده مبتدی هم داشت که به گفته خودشون تجربه درگ استریپ نداشت.

    موافقم 25
    مخالفم 20
  4. corvette

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    بهترین تایم کوروت درگ دومش بود
    درگ سوم و اولم راننده زیاد اشتباه کرد

    هر چند نتیجه این درگ مشخص بود که لامبو میبره
    ولی خب تو پیست فرق میکنه نتیجه

    موافقم 18
    مخالفم 11
  5. MP

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کاش میشد از رو سقف z06 تو جاده بی انتها به لامبورگینی نگاه کرد و صداشو گوش داد!
    😍

    موافقم 13
    مخالفم 18
  6. R

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این کوروت تنها آمریکایی که اسب بخاراش تو خالی نیس

    موافقم 32
    مخالفم 19
    1. پویا

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (487 ديدگاه)

      اسب بخار تو خالی رو به ماهم میشه توضیح بدی

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      بهونه آلمانی فن ها برای اینکه موتور خودروهاشون ضعیفه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. Amir mahdi

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    لامبورگینی هم قوی و سبک تره

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. محمدهادی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      ماشششاله لامبو
      تکنیکا به بچه شیطون پر سرو صدای این روزهای دنیای خودرو این درسو دیکته کرد که هرچقدم پدیده باشی و مورد حمایت،باز دلیل نمیشه به قدیمی های کلاس بی احترام باشی!
      برو درسته
      چه نعره های واضحی میکشید وسط آسفالت های آمریکا🔥🔥

      موافقم 7
      مخالفم 13
    2. سوشیانت

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      یکم رو ریاضیاتت کار کن کوروت ۶۷۰ اسبه اون وقت چجوری ضعیف تره؟!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. Jeferson

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    بـا ایــن صـدا و کـات آف و لـذت تنفس طبیعی اصن نمی شه به الـکتریکی فکر کرد.
    حالا می خواد شتابش ۲/۶ باشه یا زیر اون

    موافقم 27
    مخالفم 3
  9. blackwing

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    دقیقاً مثل همدیگه هستن ، ولی به نظرم کوروت بیشتر قابل تحسینه چون با دو سیلندر کمتر ، قیمت نصف هوراکان و وزن بیشتر ، فقط ۳ صدم ثانیه اختلاف داشت.

    البته کوروت توی پیست یه حال حسابی به تایم هوراکان میده…

    موافقم 29
    مخالفم 25
    1. حمیدرضا

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      دو سیلندر کمتر وزن بیشتر؟؟
      موتور کاملا جدیدتر ۳۰۰ سی سی حجم بیشتر ۳۰ اسب بیشتر ۶۰ نیوتن متر بیشتر و گیربکس ۸ سرعته هم این وسط پشمن دیگه؟؟ اندازه عمر ی ادم تفاوت سن این دو موتور هست 😂

      موافقم 11
      مخالفم 6
  10. 제네시스

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (406 ديدگاه)

    درود
    بنازم بهت ای بنازم بهت هوراکان جونم
    خخخخخ

    موافقم 10
    مخالفم 13
  11. فرهاد

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    اول فیلم هم گفت که کوروت پکیج zo7 مخصوص پیست داره که هر چند باعث افزایش داون فورس ماشین میشه ولی عملکرد خط مستقیم رو کاهش میده به خاطر همین zo6 تایم بالای ۱۱ زد و گرنه هم تو C/D تست و هم motor trend و کانال hertagy تایم ضعیف تر از ۱۰/۵ نداشته

    موافقم 14
    مخالفم 12
  12. علی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشمام بلاخره یه تمفس طبیعی دف عقب زورش به z06 رسید 🤣

    موافقم 25
    مخالفم 2
  13. Dark Knight

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این درگ یه نکته جالب داشت : رو آسفالت چسبنده پیست درگ زیاد مهم نیست که ماشینت دو دیفرانسیل باشه یا تک چون انقدر آسفالت چسبنده هست که اجازه هیچ هرزگردی و اتلاف قدرتی رو به ماشین نمیده برای همین بود که هوراکان اینجا از پرفورمانته هم تایم سریع تری زد چون اگه درست یادم باشه تایم پرفورمانته تو همین drag times حدود ۱۰/۶ بود در صورتی که این الان ۱۰/۴۵ زد ! ولی رو آسفالت معمولی بعید میدونم تایم تکنیکا زیر ۱۱ بیاد و پرفورمانته راحت شکستش میده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. a

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (394 ديدگاه)

      روی درگ استریپ و با لاستیک رادیال درگ، حرفت درسته.
      اضافه وزن و اتلاف توانی که دف جلو ایجاد میکنه باعث بدتر شدن تایم ماشین میشه.
      اما بدون لاستیک رادیال، خیلی نمیشه با اطمینان گفت.

  14. Reza Waffen SS

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    جونم هوراکان رسما ترکوند 💖

    موافقم 16
    مخالفم 11
  15. LAMBORGHINI

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    هردو عالی ولی V10 یه چیز دیگس

    موافقم 12
    مخالفم 6
  16. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (326 ديدگاه)

    کلا درگهای این بابا وقتی یه سمتش آمریکایی باشه با جعل و دروغ همراه میشه.هوراکان پرفورمانته دو دف هم عمرا حریف کوروت نمیشه بعد تکنیکال ببرتش.تکنیکا تو بهترین حالت نمیتونه زیر ۱۰. که بزنه.الان دیمون ۱۷۰ رسیده دست مشتریها تایمها از ۸.۹ تا ۹.۳ زده شده ولی وقتی بیاد دست این مشنگ شک نکنید سعی به تخریبش می‌کنه.

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. فرشاد

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      خوبه دست تو نیفتادع یا حدقل نقد کننده ای چیزی نیستی
      ماشینای یواس و از اتمسفر کره زمین خارج میشد دستت

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. Dark Knight

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      دیمون ۱۷۰ تو خط درگ قطعا عملکرد خوبی داره ولی مطمئن باش هیچوقت نمیتونه به اون تایم ۸/۹ رسمی نزدیک بشه ! متاسفانه آمریکایی ها مخصوصا دوج زیاد در اعلام مشخصات ماشیناشون صادق نیستن به عنوان مثال همون دیمن معمولی میگفتن ۹/۶ تایم ۴۰۰ متر میزنه در صورتی که تو واقعیت معلوم شد حریف سدان های آلمانی مثل m5 competition که هیچ ادعایی تو یک چهارم مایل ندارن هم نمیشه ! این دیمن ۱۷۰ هم بعید میدونم زیر ۱۰ تایم بزنه همون تسلا plaid سدان یا 765lt و یا یه توربو s یکم تیون خیلی راحت رندش میکنن

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        آره آره باشه تو راست میگی همه دنیا دروغ میگن فقط آلمانی فن های متعصب درست میگن یعنی واقعا سطح کامنت در حد یه بچه ۱۰ ساله هست فقط این رو هم بگو اگه دروغه پس چطور nhra تایید کرده؟! در ضمن معلوم شد از بی ام و شکست میخوره؟! کمتر از خواب هات برای ما بگو چون m5 cs که این همه روش تعصب دارین تایم ۱۰.۶ داره که در حد ۹.۶ دیمون نیست

        موافقم 1
        مخالفم 1
  17. مازیار

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    خوب اینجا اگه نتیجه مساوی بود هم کار لامبو با ارزش تر بود چون یه پلتفرم خیلی قدیمی تر هست و اثر زمان رو بارها به وضوح دیدیم

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      فعلا که کار شورولت با ارزش تر بود با اون شتاب فوق العاده ش🔥

      موافقم 2
      مخالفم 2
  18. Siyavash

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    لامبورگینی که حرفی برا گفتن نمیذاره،طراحی عالی پرفورمنس عالی….ولی تویه کامنت ها که میچرخم کسی نمیگه کوروت با ۲ سیلندر کمتر چطور.هم قدرت بیشتر هم گشتاورد بیشتری تولید میکنه و با وجود وزن بیشتر نسبت به تکنیکا چطوری آنقدر خوب عمل کرد..راستی راننده کوروت به شدت آماتور و ناشی بود شاید اگر راننده بهتری بود نتیجه یه چیزه دیگه میشد..واقعا وقتی چند سال پیش کوروت این نسل رو معرفی کرد خیلی اعصابم خراب بود از طراحی و قدرت ۴۹۰ اسب بخاری..یا چیزای دیگه..ولی رفته رفته با طراحیش کنار آمدم و الان خیلی با طراحیش حال میکنم..قدرت و پرفورمنسش هم رفته رفته بهتر شد و الان به این نقطه رسیده که برا تمام رقیبایه گرانقیمت خودش خط و نشون میکشه…عالی و عالی….

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. HFball

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    تابحال کوروت به این خوشگلی و جذابی ندیده بودم به نظر من که چیز خاصی از هوراکان کم نداره با این قیمت بهترینه واقعا

    موافقم 4
    مخالفم 6
  20. BMW

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    کرون قیمت کمتر ولی هیجان خوب ولی لامبو پول مدلش رو هم میگیره چون معروفه دیگه ولی انتخابم لامبو هست 😍

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. پوریا چالش

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    لامبو حتی تو کیفیت ساخت بدنه هم قشنگ معلومه که ده هیچ جلو هست اونجا ک چسپید به صندلی 😤فکرشو بکنید ک اونتادور چجوریه با اون گیربکس تک کلاج خشک و کمر شکنش اما یکی از دلایلی ک هنوز میگم بهترین سوپر اسپرت اونتادور هست بخاطر همین وحشی بودنشه یه سوپرکار باید خشک وحشی باشه ن سواری نرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. علی اشتری

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.
    با تشکر از مطالب خوب و زیباتون.
    در جدول وزن کوروت را به اشتباه نوشتین.
    درست آن 1633 هست که در متن نوشته شده.
    1770 کیلو وزن اونتادور SVJ است که در مقاله دیگری آمده است.
    علی اشتری.
    تشکر و بدرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا