درحالیکه لامبورگینی هوراکان سال آینده با مدل جدیدی جایگزین خواهد شد، هنوز هم توان مبارزه دارد اما آیا حریف کوروت Z06 خواهد شد؟
این روزها سوپراسپرتهای تنفس طبیعی کمتر و کمتر شدهاند و لامبورگینی هوراکان تکنیکا و شورلت کوروت Z06 جزء معدود نمونههایی ازایندست هستند. این دو سوپراسپرت هرچند از لحاظ قیمت اختلاف زیادی باهم دارند اما از لحاظ مشخصات کاملاً به هم نزدیک هستند و همین موضوع رقابت بین آنها را بسیار جذاب خواهد کرد. ازاینرو، درگتایمز در جدیدترین ویدئوی خود، Z06 را در برابر تکنیکا قرار داده است.
کوروت Z06 از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. قیمت Z06 از ۱۱۵ هزار دلار آغاز میشود اما نمونهٔ حاضر در این درگ ۱۶۰ هزار دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، هوراکان تکنیکا را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 داریم که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مثل رقیب آمریکایی، در اینجا هم نیروی موتور از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود با این تفاوت که گیربکس لامبورگینی هفت سرعته است.
بنابراین، کوروت کمی قدرت و گشتاور بیشتری دارد اما از سوی دیگر، سوپراسپرت آمریکایی با وزن ۱۶۳۳ کیلوگرم، از رقیب ۱۵۲۰ کیلوگرمی ایتالیایی سنگینتر است. قیمت تکنیکا هم از ۲۵۰ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه نمونهٔ حاضر در اینجا ۲۹۷ هزار دلار قیمت دارد؛ بنابراین، هورکان حدود دو برابر کوروت قیمت دارد اما آیا ارزش چنین اختلافی را خواهد داشت؟ ویدئوی زیر پاسخ این سؤال را خواهد داد.
در درگ اول، کوروت کمی زودتر حرکت را آغاز میکند اما لامبورگینی بجای اعتراض به این حرکت، با پیروزی در مسابقه به رقیب آمریکایی پاسخ میدهد. در این درگ، تکنیکا تایم ۱۰.۵ ثانیه و کوروت ۱۱.۲ ثانیه را ثبت میکند. درگ دوم اما رقابت بسیار بهتر و شدیدتر بود. دو خودرو دقیقاً همزمان حرکت را آغاز کردند و تا آخرین لحظه شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند. در پایان نیز خودروها تقریباً همزمان از خط رد شدند بهگونهای که برای لامبورگینی زمان ۱۰.۵۳ ثانیه و برای کوروت ۱۰.۵۶ ثانیه ثبت میشود. در درگ سوم و پایانی اما کوروت متأسفانه لانچ درستی نداشت و به همین دلیل پیروزی رقیب به ایتالیایی رسید. بااینحال، درگ دوم بهخوبی نشان داد که پرفورمنس این دو سوپراسپرت تنفس طبیعی چقدر به هم نزدیک است.
مقایسه مشخصات فنی
کوروت Z06 | هوراکان تکنیکا | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۵ هزار دلار | ۲۵۰ هزار دلار |
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ آذر ۱۴۰۲دوست دارم نسل جدید لامبورگینی هوراکان که قراره با موتور ۸ بیاد با شورلت کوروت رقابت کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۴۰۲هِی میخوام بگم فقط و فقط لامبورگینی !!!! اما به قیمت کروت که نگاه میکنم لالمونی میگیرم به خودم میگم اول کروت آخر کروت جونم کروت زندگیم کروت ….. !
amir-mr
۱۴ آذر ۱۴۰۲هر دو فوق العاده هستن و نیازی به تعریف ندارن کوروت با اومدنش یک فرمول جدید برای سوپر اسپرت ها نوشت،لامبورگینی هوراکان هم که با طراحی ایتالیایی و موتور v10 فوق العادش دل همه رو میبره
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۲نتایج درستی بود و وزن بالای کوروت قدرت موتور و گیربکس تو درگ میبره تو حاشیه.
نکته ای هم که بود کوروت تقریبا صفر بود و موتورش هنوز break in نشده بود، احتمالا بعد این فشار به مشکل بخوره. راننده مبتدی هم داشت که به گفته خودشون تجربه درگ استریپ نداشت.
corvette
۱۴ آذر ۱۴۰۲بهترین تایم کوروت درگ دومش بود
درگ سوم و اولم راننده زیاد اشتباه کرد
هر چند نتیجه این درگ مشخص بود که لامبو میبره
ولی خب تو پیست فرق میکنه نتیجه
MP
۱۴ آذر ۱۴۰۲کاش میشد از رو سقف z06 تو جاده بی انتها به لامبورگینی نگاه کرد و صداشو گوش داد!
😍
R
۱۴ آذر ۱۴۰۲این کوروت تنها آمریکایی که اسب بخاراش تو خالی نیس
پویا
۱۴ آذر ۱۴۰۲اسب بخار تو خالی رو به ماهم میشه توضیح بدی
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۲بهونه آلمانی فن ها برای اینکه موتور خودروهاشون ضعیفه
Amir mahdi
۱۴ آذر ۱۴۰۲لامبورگینی هم قوی و سبک تره
محمدهادی
۱۵ آذر ۱۴۰۲ماشششاله لامبو
تکنیکا به بچه شیطون پر سرو صدای این روزهای دنیای خودرو این درسو دیکته کرد که هرچقدم پدیده باشی و مورد حمایت،باز دلیل نمیشه به قدیمی های کلاس بی احترام باشی!
برو درسته
چه نعره های واضحی میکشید وسط آسفالت های آمریکا🔥🔥
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۲یکم رو ریاضیاتت کار کن کوروت ۶۷۰ اسبه اون وقت چجوری ضعیف تره؟!
Jeferson
۱۴ آذر ۱۴۰۲بـا ایــن صـدا و کـات آف و لـذت تنفس طبیعی اصن نمی شه به الـکتریکی فکر کرد.
حالا می خواد شتابش ۲/۶ باشه یا زیر اون
blackwing
۱۴ آذر ۱۴۰۲دقیقاً مثل همدیگه هستن ، ولی به نظرم کوروت بیشتر قابل تحسینه چون با دو سیلندر کمتر ، قیمت نصف هوراکان و وزن بیشتر ، فقط ۳ صدم ثانیه اختلاف داشت.
البته کوروت توی پیست یه حال حسابی به تایم هوراکان میده…
حمیدرضا
۱۴ آذر ۱۴۰۲دو سیلندر کمتر وزن بیشتر؟؟
موتور کاملا جدیدتر ۳۰۰ سی سی حجم بیشتر ۳۰ اسب بیشتر ۶۰ نیوتن متر بیشتر و گیربکس ۸ سرعته هم این وسط پشمن دیگه؟؟ اندازه عمر ی ادم تفاوت سن این دو موتور هست 😂
제네시스
۱۴ آذر ۱۴۰۲درود
بنازم بهت ای بنازم بهت هوراکان جونم
خخخخخ
فرهاد
۱۴ آذر ۱۴۰۲اول فیلم هم گفت که کوروت پکیج zo7 مخصوص پیست داره که هر چند باعث افزایش داون فورس ماشین میشه ولی عملکرد خط مستقیم رو کاهش میده به خاطر همین zo6 تایم بالای ۱۱ زد و گرنه هم تو C/D تست و هم motor trend و کانال hertagy تایم ضعیف تر از ۱۰/۵ نداشته
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۲پشمام بلاخره یه تمفس طبیعی دف عقب زورش به z06 رسید 🤣
Dark Knight
۱۴ آذر ۱۴۰۲این درگ یه نکته جالب داشت : رو آسفالت چسبنده پیست درگ زیاد مهم نیست که ماشینت دو دیفرانسیل باشه یا تک چون انقدر آسفالت چسبنده هست که اجازه هیچ هرزگردی و اتلاف قدرتی رو به ماشین نمیده برای همین بود که هوراکان اینجا از پرفورمانته هم تایم سریع تری زد چون اگه درست یادم باشه تایم پرفورمانته تو همین drag times حدود ۱۰/۶ بود در صورتی که این الان ۱۰/۴۵ زد ! ولی رو آسفالت معمولی بعید میدونم تایم تکنیکا زیر ۱۱ بیاد و پرفورمانته راحت شکستش میده
a
۱۴ آذر ۱۴۰۲روی درگ استریپ و با لاستیک رادیال درگ، حرفت درسته.
اضافه وزن و اتلاف توانی که دف جلو ایجاد میکنه باعث بدتر شدن تایم ماشین میشه.
اما بدون لاستیک رادیال، خیلی نمیشه با اطمینان گفت.
Reza Waffen SS
۱۴ آذر ۱۴۰۲جونم هوراکان رسما ترکوند 💖
LAMBORGHINI
۱۴ آذر ۱۴۰۲هردو عالی ولی V10 یه چیز دیگس
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ آذر ۱۴۰۲کلا درگهای این بابا وقتی یه سمتش آمریکایی باشه با جعل و دروغ همراه میشه.هوراکان پرفورمانته دو دف هم عمرا حریف کوروت نمیشه بعد تکنیکال ببرتش.تکنیکا تو بهترین حالت نمیتونه زیر ۱۰. که بزنه.الان دیمون ۱۷۰ رسیده دست مشتریها تایمها از ۸.۹ تا ۹.۳ زده شده ولی وقتی بیاد دست این مشنگ شک نکنید سعی به تخریبش میکنه.
فرشاد
۱۴ آذر ۱۴۰۲خوبه دست تو نیفتادع یا حدقل نقد کننده ای چیزی نیستی
ماشینای یواس و از اتمسفر کره زمین خارج میشد دستت
Dark Knight
۱۵ آذر ۱۴۰۲دیمون ۱۷۰ تو خط درگ قطعا عملکرد خوبی داره ولی مطمئن باش هیچوقت نمیتونه به اون تایم ۸/۹ رسمی نزدیک بشه ! متاسفانه آمریکایی ها مخصوصا دوج زیاد در اعلام مشخصات ماشیناشون صادق نیستن به عنوان مثال همون دیمن معمولی میگفتن ۹/۶ تایم ۴۰۰ متر میزنه در صورتی که تو واقعیت معلوم شد حریف سدان های آلمانی مثل m5 competition که هیچ ادعایی تو یک چهارم مایل ندارن هم نمیشه ! این دیمن ۱۷۰ هم بعید میدونم زیر ۱۰ تایم بزنه همون تسلا plaid سدان یا 765lt و یا یه توربو s یکم تیون خیلی راحت رندش میکنن
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۲آره آره باشه تو راست میگی همه دنیا دروغ میگن فقط آلمانی فن های متعصب درست میگن یعنی واقعا سطح کامنت در حد یه بچه ۱۰ ساله هست فقط این رو هم بگو اگه دروغه پس چطور nhra تایید کرده؟! در ضمن معلوم شد از بی ام و شکست میخوره؟! کمتر از خواب هات برای ما بگو چون m5 cs که این همه روش تعصب دارین تایم ۱۰.۶ داره که در حد ۹.۶ دیمون نیست
مازیار
۱۴ آذر ۱۴۰۲خوب اینجا اگه نتیجه مساوی بود هم کار لامبو با ارزش تر بود چون یه پلتفرم خیلی قدیمی تر هست و اثر زمان رو بارها به وضوح دیدیم
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۲فعلا که کار شورولت با ارزش تر بود با اون شتاب فوق العاده ش🔥
Siyavash
۱۴ آذر ۱۴۰۲لامبورگینی که حرفی برا گفتن نمیذاره،طراحی عالی پرفورمنس عالی….ولی تویه کامنت ها که میچرخم کسی نمیگه کوروت با ۲ سیلندر کمتر چطور.هم قدرت بیشتر هم گشتاورد بیشتری تولید میکنه و با وجود وزن بیشتر نسبت به تکنیکا چطوری آنقدر خوب عمل کرد..راستی راننده کوروت به شدت آماتور و ناشی بود شاید اگر راننده بهتری بود نتیجه یه چیزه دیگه میشد..واقعا وقتی چند سال پیش کوروت این نسل رو معرفی کرد خیلی اعصابم خراب بود از طراحی و قدرت ۴۹۰ اسب بخاری..یا چیزای دیگه..ولی رفته رفته با طراحیش کنار آمدم و الان خیلی با طراحیش حال میکنم..قدرت و پرفورمنسش هم رفته رفته بهتر شد و الان به این نقطه رسیده که برا تمام رقیبایه گرانقیمت خودش خط و نشون میکشه…عالی و عالی….
HFball
۱۴ آذر ۱۴۰۲تابحال کوروت به این خوشگلی و جذابی ندیده بودم به نظر من که چیز خاصی از هوراکان کم نداره با این قیمت بهترینه واقعا
BMW
۱۴ آذر ۱۴۰۲کرون قیمت کمتر ولی هیجان خوب ولی لامبو پول مدلش رو هم میگیره چون معروفه دیگه ولی انتخابم لامبو هست 😍
پوریا چالش
۱۷ آذر ۱۴۰۲لامبو حتی تو کیفیت ساخت بدنه هم قشنگ معلومه که ده هیچ جلو هست اونجا ک چسپید به صندلی 😤فکرشو بکنید ک اونتادور چجوریه با اون گیربکس تک کلاج خشک و کمر شکنش اما یکی از دلایلی ک هنوز میگم بهترین سوپر اسپرت اونتادور هست بخاطر همین وحشی بودنشه یه سوپرکار باید خشک وحشی باشه ن سواری نرم
علی اشتری
۱ دی ۱۴۰۲سلام.
با تشکر از مطالب خوب و زیباتون.
در جدول وزن کوروت را به اشتباه نوشتین.
درست آن 1633 هست که در متن نوشته شده.
1770 کیلو وزن اونتادور SVJ است که در مقاله دیگری آمده است.
علی اشتری.
تشکر و بدرود.