دور دورانی که صنعت خودروسازی به سمت الکتریکیسازی میرود و بسیاری از سوپراسپرتها از پیشرانههای توربو یا هیبریدی استفاده میکنند، سوپراسپرتهای تنفس طبیعی رو به انقراض هستند؛ اما بااینوجود، طی همین چند وقت اخیر، شاهد معرفی دو سوپراسپرت تنفس طبیعی جذاب بودهایم که میتوانند لذت ناب رانندگی را به خریداران هدیه کنند. این خودروها شورلت کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان تکنیکا هستند که میتوان آنها را از آخرین سوپراسپرتهای تنفس طبیعی خالص دانست؛ بنابراین، بد نیست این دو ماشین جذاب را باهم مقایسه کنیم و با ویژگیهای آنها بیشتر آشنا شویم.
برای پیست و جاده
شاید در نگاه اول این دو خودرو باهم بسیار متفاوت به نظر برسند اما درواقع شباهتهای زیادی به هم دارند. کوروت Z06 و اوراکان تکنیکا هردو از پیشرانههای تنفس طبیعی دور بالا و گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند، در هردو تمام نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود و وزن هردو نیز تقریباً یکسان است. علاوه بر این، هردوی این سوپراسپرتها هم برای استفاده در جاده و هم در پیست طراحی شدهاند. تکنیکا نسخهای بین عضو پایهٔ خانوادهٔ اوراکان یعنی اوو محرک و پرچمدار خانواده یعنی نسخهٔ مخصوص پیست STO محسوب میشود. درواقع در تکنیکا، مهندسان لامبورگینی مدل STO را رامتر کردهاند تا برای استفاده در جاده و خیابان هم مناسب باشد.
به همین دلیل، در تکنیکا سه حالت رانندگی مختلف تعبیه شده که اولی با نام استرادا، برای رانندگیهای روزانه است و همهچیز را تا حد امکان برای راحتی تنظیم میکند. حالت آخر که کورسا نام دارد هم خودرو را برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس در پیست تنظیم میکند. در همین حال، کوروت Z06 هم بهعنوان نسخهای قویتر و توانمندتر از استینگری پایه، درعینحالی که تمرکز زیادی روی پیست دارد، راحتی جادهای را هم فراموش نکرده است. سیستم تعلیق Z06 از کالیبراسیون خاصی بهره میبرد که با استینگری متفاوت است اما بااینحال راننده امکان انتخاب از بین تنظیمات زیادی را چه برای پیست و چه برای رانندگیهای روزانه خواهد داشت.
قلبهای تنفس طبیعی
هرچند همانطور که گفته شد هردوی این خودروها از پیشرانههای تنفس طبیعی دور بالا استفاده میکنند اما نوع موتور آنها کاملاً باهم متفاوت است. در سینهٔ اوراکان همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آشنا قرار گرفته که در اینجا هم مثل نسخههای قبلی، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و ردلاین آن ۸,۵۰۰ rpm است. از سوی دیگر، موتور کوروت Z06 یک ۵.۵ لیتری V8 میللنگ تخت کاملاً جدید با ردلاین ۸,۶۰۰ rpm است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی موتور کوروت با وجودی که دو سیلندر کمتر دارد اما خروجی بالاتری را نسبت به لامبورگینی ارائه میکند. همچنین هرچند هردو خودرو از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند اما از کوروت هشت سرعته است درحالیکه گیربکس اوراکان هفت دنده دارد.
پرفورمنس
با توجه به مشخصاتی که فعلاً از این دو سوپراسپرت اعلام شده است، به نظر میرسد پرفورمنس آنها در خط مستقیم نزدیک به هم باشد هرچند که در اینجا هم احتمالاً کوروت کمی برتری خواهد داشت. شورلت برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت Z06 عدد ۲.۶ ثانیه را اعلام کرده که با توجه به شتاب حدود ۲.۹ ثانیهای استینگری، به نظر میرسد این رقم واقعی باشد. از سوی دیگر، لامبورگینی شتاب صفرتاصد تکنیکا را ۳.۲ ثانیه اعلام کرده اما ازآنجاییکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر معمولاً بین یک تا دودهم ثانیه کمتر است و اوراکان STO هم در آزمایشهای واقعی شتاب ۲.۶ ثانیهای را ثبت کرده است، احتمالاً شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر واقعی تکنیکا زیر ۳ ثانیه خواهد بود.
اما در این خودروها همهچیز فقط در شتاب و خط مستقیم خلاصه نمیشود و هردوی آنها برای ارائهٔ بهترین پرفورمنس در پیستها طراحی شدهاند. ازاینرو، مهندسان جنرال موتورز برای کوروت Z06 قطعات آئرودینامیکی مختلفی مثل اسپلیتر جلو و بال عقب را طراحی کردهاند اما کسانی که خواهان پرفورمنس بهتری در پیست هستند باید پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی را سفارش دهند که اسپلیتر بزرگتر جلو، بالههای طرفین سپر جلو و بال بزرگتری در عقب را به همراه دارد. با این پکیج، کوروت Z06 در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۵ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. از سوی دیگر، اوراکان تکنیکا هم دستخوش تغییراتی آئرودینامیکی شده و هرچند بال عقب آن نسبت به STO و یا حتی پرفورمانته کوچکتر است ولی گفته شده ۳۵ درصد داونفورس بیشتری نسبت به اوو محرک عقب تولید میکند.
قیمت و زمان عرضه
هنوز قیمت دقیق هیچکدام از این دو سوپراسپرت اعلام نشده است ولی قیمت حدودی آنها قابل پیشبینی است. در آزمایشی که نشریات خودرویی با پروتوتایپ اوراکان تکنیکا داشتهاند، قیمت آن را از قول مقامات لامبورگینی حدود ۲۷۵ هزار دلار اعلام کردهاند. از سوی دیگر، با توجه به اظهارات مدیر بازاریابی کوروت، قیمت Z06 باید چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار باشد. درهرصورت، قطعاً سوپراسپرت آمریکایی بسیار ارزانتر از رقیب ایتالیایی خواهد بود که این باعث میشود طیف خریداران آنها متفاوت باشد هرچند که در ویژگیها و پرفورمنس بسیار به هم نزدیک هستند. تولید کوروت Z06 از تابستان امسال آغاز میشود اما کسانی که خواهان اوراکان تکنیکا هستند باید تا اواخر سال ۲۰۲۲ صبر کنند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | لامبورگینی اوراکان تکنیکا | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
ردلاین | ۸,۶۰۰ rpm | ۸,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
قیمت | حدود ۱۰۰ هزار دلار | حدود ۲۷۵ هزار دلار |
سعeد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون شک کوروت وقتی کوروت باشه انتخاب دیگه ای نیست
من پول ماشین میدم نه لوگوی گاومیش که بخوام ۲.۷۵ برابر کوروت پول بدم بابتش
کافر مقدس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کابین لامبو رو میبینم میگم بیخود جایزه ندادن به کابین کوروت
https://www.drivingline.com/articles/its-whats-inside-that-counts-a-closer-look-at-the-2020-c8-corvette-interior/
https://www.corvetteblogger.com/images/content/2019-2/080919_41b.jpg
هزار ساله همین شکله لامبو کابین ش . فرقی نداره نسخه پرفرمنس باشه یا خیابونی کلا همینه
میبینم که بیشتر بودن سیلندر لزوما کارخاصی قرار نیست انجام بده و میشه از 8 بروزتر خروجی بهتری از 10 گرفت
مکلارن هم خیلی جاها بهتر از لامبوـه برندسازی نابود باید گردد برند سازی از بین نره همینجوری قراره آئودی بفروشه به مردم ولی گرونتر!
ممد ژانگولر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر من قیمتی که برای عروسک با کیفیت لامبورگینی در نظر گرفتن خیلی خیلی بیشتر از اینا ارزشمنده و تمام نگاهارو به خودش جلب میکنه
فکر کنید با ۲۷۵۰۰۰$ صحاب یکی از زیباترین و دلربا ترین محصول برند خاص لامبورگینی میشید
R
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دادا خریدیش یه بوقم به ما بزن
Reza Waffen SS
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخابم گاو نر وحشی 👍
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا لامبورگینی
هیچ گرونی بی علت نیست و هیچ خریداری بی شعور
viper2
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا . هر گرونی ای بی علت نیست . گرونی لامبو هم به خاطر بِرندش هست .
viper2
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت وسلام!
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هنوز هیچی از کوروت z06 ندیدیم از اون طرف اوراکان هم دیگه شیردوشی خالص از یه ماشین هست.
در حال حاضر هیچ سوپراسپرتی بهتر از 911GT3 و فراری GTB296 نیست و باید صبر کرد دید در آینده کدوم سوپراسپرتی این دو تارو به زیر می کشه.
محمد امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم با احتمال زیاد ، z06 گوی رقابت رو از ۹۱۱ gt3 میگره در کلاس سوپر کار های میان _پایین قیمت ، چون مشخصا پرفورمنس خیلی بیشتری توی خط مستقیم داره ، در مورد پیست واقعا نمیشه حرفی زد ، ولی شانس کوروت برای سریع تر بودن توی پیست ، بیشتره …قیمت کمتری هم داره ، البته فاکتور های فوقالعاده زیادی هست که ما خیلی سطحی بهشون فکر میکنیم، یا فکر نمیکنیم ، ولی به نظرم ۸۰ درصد شانس کوروت بیشتره
درمورد ۲۹۶ هم هنوز رقبای خاصی براش معرفی نشده ، هوراکان هایبرید و پورشه توربو اس هایبرید شاید رقباش بشن که حدود سال ۲۰۲۴ معرفی میشن ، حدود ۳ سال دیگه
نظرم اینه که در کلاس سوپر کارهای اقتصادی(همون اقتصادی اشون هم گرون برای خیلی ها) z06 با اختلاف خوبی اول میشه
کلاس سوپر کار های میان قیمت ، قطعا ۲۹۶ ، از لافراری سریع تره و صفر تا دویست ۶.۷ زد روی آسفالت، لافراری ۶.۹ زده بود
کلاس سوپر کارهای گرون هم که کلا چند تا خودرو ی محدود هستن ، مثل svj و والهالا و… sf90 بهترین بوده بعد از ۳ سال
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مک لارن آرتورا رقیب قابلی برای 296 هست. از طرفی کوروت هیبریدی هم تو راهه و اونم ۲۰۲۴ میاد.
راجب کوروت هم صحبتا شده و ترجیح می دم صبر کنم.
محمد امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مکلارن ارتورا پرفورمنس لازم رو ندارم … مطمنم
صد در صد رقیب میاد ، ولی مثلا کوروت هیبرید ۲۰۲۴ میاد ، یعنی ۳ سال بعد از ۲۹۶ ، اینم باید در نظر بگیری
سهند
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر من ۹۱۱ توربو s کاملترین و بهترین ۹۱۱ است و قطعا یکی از بهترین سوپرکار های جاده ای است
البته نباید سوپرکار های جاده ای را با پیست محور ها مقایسه کرد چون هیچ کدام جای دیگری را نمیتوانند بگیرند برای مثال توربو s و gt2rs نباید با هم مقایسه شوند. البته به نظرم سوپرکار های جاده ای کامل تر هستند.
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا کاری به مقایسه ندارم چون برنده عین روز روشن هست .
کوروت اومده که با نسخه های پیست محور و راننده محور ۹۱۱( مثل gt3 و gt3rs) در بیفته و اونها رو شکست بده .
دیگه تنها امتیاز لامبورگینی که یجورایی همیشه میگن صداش خوبه ؛ اینجا به چشم نمیاد ؛ چون موتور میلنگ تخت دور بالای کوروت بشددت خوش صداتر از موتور اوراکانه .
دیگه این اوراکان نمیدونم چی چی که در اصل همون اوراکان lp610_4 متعلق چندین سال قبل هست که ۳_۴ تا قطعات فیبرکربی بهش چسبوندن و از نظر پرفورمنس شاید به زور بتونه با محصولات ۳_۲ نسل قبل پورشه و فراری مقایسه بشه ؛ رقیبی براش به حساب نمیاد .
.
.
«««اینا رو میگم نه اینکه یه عده فکر کنن که من با لامیورگینی خصومت شخصی دارم ؛ نه بخدا
ولی باید حقایق رو قبول کرد و دید که لامبورگینی در حال حاضر اصلا توان رقابت با رقباش رو نداره
خودم عاشق اونتادور lp700_4 بودم و هستم ؛ لامبورگینی واقعی اون بود که به همراه فراری ۴۵۸ ایتالیا لول و مرزهای سوپراسپورت سازی رو فرسنگ ها جابجا کردن .»»»»
.
.
.
اما مسئله مهمتر اینه که شورولت و جنرال موتور بدجوری با نمایش فیلم های کوتاه از z06 توی شبکه های مجازی “مثل یوتوب “دارن واسه رقبای اروپایی شاخ و شونه میکشن و یجورایی از پرفورمنس ماشینشون مطمئنن .
شخصا تا حالا ندیده بودم یه شرکت آمریکایی اینقد قلدرگونه واسه اروپایی ها که توی پیست متولد شدن رجز خونی بکنه .
این تابستون قراره اتفاقای خیلی جالبی بیفته .
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱محمدرضای عزیز
ما میگیم اصلا تایم کوروت در تمام پیستها بهتر از لامبو
اما این فقط یه گوشه کاره منظورم برای خریداران هست
یه وقت تو یه برنامه خودرویی یه جمله جالب شنیدم
می گفت وقتی تو یه ماشین گرون قیمت نشستی و چشماتو ببندی نوک انگشتت رو به هر نقطه ای بزنی بدون شک به بهترین متریالی که ممکنه توی یه ماشین استفاده بشه دست زدی “و این واسه خیلیا مهمه” یکی از دلایل اصلی که بخاطرش چندصد هزار تا بیشتر میدن و حالا صدای اگزوز رو هم میشه تو درجات پایین تر همین طرز فکر بحساب آورد
و خوب گروهی هم هستن که قیمت رو تقسیم بر اسب بخار می کنن
و اساسا دنیا به هردوشون احتیاج داره
ضمنا در مورد تایم که اول کامنت بهش اشاره کردم اضافه کنم که در این رابطه مقایسه با GT3 کمی معقول تره چون ظاهرا هدف مشترکی دارن و باید صبر کنیم بقول خودت تا تابستون امسال
viper2
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱با اجازت کابین کوروت c8 جایزه برترین کابین رو گرفت و توی پدال هم پست شد !
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا مازیار
کاملا موافقم
قطعا طیف خریداران اوراکان هیچ وقت به کوروت فکر نمیکنن و همینطور خریداران کوروت هم نمیتونن به لامبو فکر کنن .
طیف و توان مالی مشتری های هر کدوم از اینا از زمین تا آسمون تفاوت دارن .
اما در مورد کیفیت کابین کاملا با شما مخالفم .
تفاوت کیفی آنچنانی بین دو تا کابین وجود نداره ؛ اگر هم باشه هیچ وقت اختلاف قیمت ۲.۷۵ برابری رو توجیه نمیکنه !!( ۱۷۵k اختلاف قیمت فقط بخاطر اختلاف یک درصدی کیفیت کابین _ اونم شایددد)
این اختلاف قیمت فقط و فقط پول برند و ظرفیت تولید محدود بودن لامبورگینی در قیاس با انبوه سازی مثل شوی هست که دز طول تاریخ از اقتصادی ترین سدان ها تا تراک های روزمره و … ساخته .
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خوب من هم که همه اون ۱۷۵ تا اختلاف قیمت رو به کابین وصل نکردم گفتم یکی از دلایلش
و در مورد برند که دوست دیگه مون وایپر هم مطرح کردن
برند که فقط یه کلمه چهار حرفی نیست
مجموعه فاکتورهایی هست که خریداران بخاطرشون حاضر به پرداخت هزینه بیشتر میشن و این فاکتورها هم طی سالها و دهه ها اعتمادسازی حاصل میشه نه فقط برای خودرو که همه کالاها
شما فکر کن در کل دنیا چند کمپانی هستن که بقول معروف پول برند میگیرن و مهمتر اینکه چرا؟ یعنی چطور میشه به اونجایی رسید که پول برند گرفت؟
قطعا چیزی بجز کیفیت بدون بحث نیست
مهری
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱لذت = لامبورگینی
محمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت رای دادم اما از نمای جلو اصلا دوسش ندارم
Al pachino
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستانی که میگن آمریکایی ها مهندسی ندارن کجان؟
GMA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حتی اگه کوروت گرون تر از هوراکان بود بازم انتخابش میکردم، همه چیزشو بیشتر دوست دارم، صداشم که دیگه محشره
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱رو کاغذ کوروت شاید بهتر باشه،اونم شاید اما چیزی که پشت محصول سوپراسپورت ایتالیایی هست رو نمیشه اصلا مقایسه کرد با بقیه،توی پیست که لامبو بهتر هست و بحث کیفیت کابین هم که قطعا کیفیت ناب ایتالیایی بی نظیره
لامبو
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش بیزحمت لطف کن لینک تایم پیست هایی که Z06 جدید توی اونها اقدام به تایم گیری رسمی کرده بزار تا ما هم ببینیم .
و در مورد کیفیت داخل کابین هم عرضم به خدمت شما که دست میگید یکی از مشکلاتی کوروت های پیشین در قیاس با رقباشون داشتن ؛ همین کیفیت پایبن متریال به کار رفته توی کابین بود .( مخصوصا توی سری ZR1 با توجه به قیمت بالاش و اینکه همیشه این سری از لحاظ رفاه سرنشینان و متریال کابین کمبود داشته ؛ با وجود پرفورمنس و عملکرد فوق العادش)
ولی توی C8 بعد از موتور وسط شدن شاید بزرگترین تغییری که شوی انجام داد همین ارتقای بسیااااار بیشتر کیفیت کابین بود که همه مجلات بلا استثنا ستایش و تعریف و تمجیدش کردن .
فقط کابین c8 و c7 رو مقایسه کن .
(((( من هنوز منتظرم اون لینک تایم پیست Z06 هستم ))))
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱محمدرضا
عزیزم اولا که من از کوروت بدم نمیاد فکر نکن اینارو گفتم یعنی بده،اتفاقا عالیه کوروت و کم نقص
تو بحث پیست بی زحمت تو لطف بکن برو نوربرینگ رو یه نگاه بنداز،ببین کیا جایگاهشون کجاست،ایتالیا و المان حداقل ۱۰ ساله که دارن فقط با هم رقابت میکنن و بقیه پایین تر،الان میگی نه z06 خاصه و میترکونه و فلان،انشالله تو نوربرینگ هم میبرنش تایم میزنه میبینی باز قضیه فرق خاصی نمیکنه
تو بحث کابین هم کوروت خیلی بهتر از نسلای قبله ولی بازم ههه مجله ها گفتن مثلا در حد ۹۱۱ نیست بازم،لینکا هم موجوده
منتظرک ۵ تای اول نوربرینگ رو بفرستی
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حرفی که میزنی باید از روی سند و مدرک باشه ؛ نه اینکه یه چیزی روی هوا بپرونی و بعدش فلنگ رو ببندی و بری .
تو گفتی که قطعا تایم پیست لامبو از شوی بهتره .
سوالم اینه
از کجا این حرف رو گفتی ؟
مگه اصلا اقدام به تایم گیری کردن ؟
کوروت رو دوس داری یا نداری یا عاشقشی و فلان و بیسار ؛ واسه من مهم نیست ؛ اینقدر هم قصه حسین کرد شبستری واسه ما تعریف نکن که گوشمون پره از این حرفا.
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ببین عزیزم ***،من حرفی که میزنم ۱۵ سال سابقه نوربرینگ پشتش هست،حرف تو چی پشتشه؟انشالله ماشالله پشتشه
حالا انشالله کوروت میزنه رکورد لامبو رو
گفتم بهت که ۵ تای اول نوربرینگو اینجا بگو همه ببینن،فعلا که از روز ساخت شوی تا الان رکورد لامبو رو نزده! هر وقت زد بیا اینجا
درضمن منکه اینجام فلنگو نبستم تو زدی کوچه علی چپ،اگه دقت کنی تو ۳ تا کامنت جواب دادی من ۵ تا،فرار به تو بیشتر میخوره،پایین تر هم گفتم برقدرت بحث کن نه اینطور ضعیف طور با انشالله ماشالله
2311
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خارج ازین بحث، تنها تایمی که من از Z06 دیدم، 7:12 تو نوردشلایف بود اما تو چه شرایطی؟
ترافیک
ازونجایی که این ستاپ مخصوص تایم گیری بوده، بنظرم این تایم میتونه حدود 7 تا 8 ثانیه ( شایدم بیشتر) بهبود پیدا کنه
و اما تکنیکا، مشخصا تایمی نزده ولی خب بنظر میاد کمی از پرفورمانته کندتر باشه، رکورد پرفورمانته( که زمانی سریعترین شناخته میشد) 6:55 هست ولی با توجه به بعضی شواهد و قرائن اون فاقد هرگونه ارزشی هست و برای همین نمیشه تایم احتمالی تکنیکا رو حدس زد( و احتمالا لامبورگینی دیگه تایم گیری نکنه بخاطر همون افتضاح پرفورمانته)
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نه عرض من این بود که این دوستمون یجوری با قاطعیت فرمودن که لامبورگینی توی پیست بهتره ؛ که وقتی دو تا محصول اقدام به تایم گیری رسمی بکنن هم چون کلی اما و اگر پشتشه نمیشه اینقدر راحت نظر داد .
حالا من نمیدونم این علم غیب از کجا به این افراد الهام میشه که بدون اینکه کل دنیا چیزی درباره یه ماشین بدونن ؛ اینا دارن اینجا مقایسه تایم پیست میکنن 😂😂😂😂
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱محمدرضا،تا حالا چندین نسل از کوروت و غیره اومدن،هیچکدوم حریف قدری نبودن،بنظرم دیگه خودتو تو این زمینه خسته نکن،حالا انشالله تایم هم میزنن اونم باز میبینی مثل همیشه
فعلا برو ۵ تای اول نوربرینگ رو بیار ببین چطوره قضیه! دوتاش همین لامبو هست.اونم علم غیب نیست احتمالا بالا هست.طبق اینکه وقتی یکی ۱۵ ساله داره از یکی کتک میخوره و میبازه احتمالا ۹۹ درصد سال ۱۶ هم باز کتک میخوره و میبازه
حالا پیست باز مشخص میکنه نگران نباش
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بپا با اون لامبورگینیت از رو ما رد نشی ؛
خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه ؛
حیف اینهمه وقتم که تلف شد …
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه از کوروتت پیاده نشی زیرت نمیکنه کسی
پرقدرت بحث کن نه اینطور ضعیف،نوربرینگ یادت نره
بسلامت :)
2311
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱Nurburgring منی که آلمانی بلند نیستم هم میفهمم معنیش میشه پیست نوربرگ(شهری در آلمان)
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز این موتور آئودی هست ماشینم آلمانی به حساب میاد که فقط آرم لامبورگینی داره. کیفیتشم برتری خاصی نداره. اینکه کوروت ارزون تره بخاطر هزینه های کمتر توسعه و مسائل برندینگ هست نه پایین بودن کیفیت ساخت.
اینجا محفل خیلی تخصصی تری هست قبل اینکه اسم یه کشورو بچسبونیم پشت یه ماشین ببریمش بالا یا پایین اول مقداری تحقیق کنیم چیزی که میگیم چقدر با واقعیت همخونی داره. لامبوی ایتالیایی و این داستانا به درد همون اینستا و پوسترای تو اتاق میخوره.
بحث بد یا خوب بودن لامبورگینی منظور نبود.
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱رامین
نظراتت رو زیر هر پست میبینم،منو سال مسعود فراصتی میندازی که همیشه در حال دیس کردنه و وقتی اریس میپرسن خب خودت چی تو چنته داری جوابی نداره
همیشه از همه چیز و همه کس انتقاد میکنی و طوری صحبت میکنی که انگار جرمی کلارکسون و جیمز می شاگردای تو بودن و چه جایگاه بالایی تو صنعت خودروسازی داری.داداش دور نگیر خبری نیست بخدا،اینجا هم فرق خاصی با اینستا نداره،تو خودت هم در حد همین سایت و اینستا میتونی اظهار فضل بکنی غیر از این نیست که.تخصصی میشه تاپ گیر و موتور ترند که شمارو نمیزارن اونجا نظر بدی نه سایت و اینستا
اعتماد بنفس کاذب رو بزار کنار اینقدر هم دیس نکن زمین و زمانو
اتفاقا من خودمم زمانی خیلی عشق پوستر ماشین تو اتاق بودم موردی نداره
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پسر جون حرص نخور تو که هنوز نمی دونی ماشینی که راجبش اظهار فضل می کنی نمی دونی از کجا اومده و چی هست در حدی نیستی که از کسی ایراد بگیری. متاسفانه انقدر حدت پایینه بقیه رو مثله خودت می دونی که دیگه مشکل خودته.
امیر دهقان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی فکر کنم اینجا یه کمی از اون چرت و پرتهایی که تو اینستا میذارن تخصصیتر باشه ها!!
آقا رامین هم از آدمای با دانش این سایت هستن
mohamadreza83
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست گرامی
کاربرانی توی این سایت داریم _ کوچیک همشون هم هستم _ که تحلیل هایی میکنن که حتی فعالان و مهندسین حوزه خودروسازی از اونا عاجزن .
خیلی بی انصافیه که بگیم اینستا با اون.. *** هایی که توش گفته میشه ؛ سطحش با اینجا یکیه .
اوج بحث های اینستا اینه که موتور های تاپ فیول ۱۵۰۰۰ تا اسب بخار دارن ولی قوی ترین پورشه مثلا ۹۰۰ اسبه ؛ پس داج از پورشه جلوتره ؛ خخخخخ ؛ بعدشم کلی فحش های رکیک ناموسی به هر کسی که از این اراجیف انتقاد کنه ؛ در نهایت کلی تحلیل های تخمی تخیلی .
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اقای دهقان بالاخره بقال نمیاد بگه ماست من ترشه
یه وقتایی همون اینستا خیلی سریعتر از شما پوشش میده اخبارو
در هر صورت برای من هیچکدوم فرقی ندارن برای من،هر دو خوبن
رامین جان عزیزم دلیلی نداره من حرص بخورم،اون تویی که ۲۴ ساعته در حال دیس کردن هستی،دیس احتمالا از حرص میاد،خبری نیست عزیزم خودتو خسته نکن الکی
mos
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه اینجا فرق خاصی با اینستاگرام نداره برو تو همون جا ۱۰ تا اکانت فیک بساز کامنت بزار و فضای اینجا رو سمی نکن. اونجا اتفاقا فن پیج های سمی کرره ای مخصوص خودت و هم سن و سال هات زیاده.
تو سایت تخصصی اگه کسی مخالف با نظر یکی دیگه باشه میاد دلیل منطقی و منبع میاره نه این حرفای چرت و پرت اینستاگرامی!
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱Mos
یک لیوان آب خنک بخور مشکلت حل میشه اگه خدا بخواد،بهترین ماشین امسال چی شد؟ ۵۰۰ بار تکرارش کن :
Carlover
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱Mos
درضمن عزیزم هرکس از مخالف با دلیل منطقی صحبت کنه تو نمیتونی چون دلیل اصلی که همه بحث هارو به همه باختی تا الان اینه که بدون سند و مدرک ( جوک) صحبت کردی و بقیه مستند جوابت دادن
Carbonado Aventador
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱همین که میگی موتور آئودیه سطح سوادتون رو به نمایش گذاشتید..
با اجازتون ابن موتور سال ۲۰۰۱ رو اولین نسل گالاردو ۴.۸ لیتر بود..
بعد ارتقاش دادن به ۵.۰ لیتر..
بعد با همکاری آئودی رسید به ۵.۲ لیتر که یه نسخش رو R8 سوار شد و یه نسخش رو گالاردو..!!!
.
بیس و اصالت موتور برای لامبورگینی هست ، حتی قبل از خریده شدن تویط فولکس واگن
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱باشه شما میگی برای لامبوعه ما هم می گیم برای لامبو هست.
فقط خودت بهتر می دونی گالاردو و موتورش تو چه زمانی ساخته شد و فکر نمی کنم چیزه خاصی برای گفتن باشه.
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱Ramin
شما اول یکم سطح خودتو بالا ببر که فناوری درب باک ماشین رو به مصرف سوخت ربط ندی ***
ضمنا موتور ۱۰ سیلندر لامبورگینی توسط لامبو طراحی شد
اقای کربونادو اونتادور هم باید بدونه که گالاردو اولا سال ۲۰۰۳ معرفی شد دوما از بدو معرفی هم موتور ۵ لیتری داشت.
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱Ferrari
چقدر خوشم میاد تو رو زیر کامنتم می بینم.
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اقای سانسور چی چرا فقط کامنتهای من رو سانسور میکنی؟ فحش دادیم مگه؟
Pooriya.BMW_Germany
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱رامین خوشت نیاد پاسخ بده
از زیرش در نرو پسر خوب
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خوشم میاد وقتی حرف خاصی نداری کانال رو عوض میکنی
ضمنا من در ادامه گفتم شما خیلی ناشیانه مصرف سوخت فورد جی تی رو ماست مالی میکردی که دوستان بهشون برخورد
شما سطحتو بالا ببر که ۴ خط مطلب به زبان انگلیسی رو درست متوجه بشی. سر موضوعی مه خودت اشتباهی متوجه شدی ، به من توهین کردی
Ali
۱ بهمن ۱۴۰۱Carlover عزیز
شورولت Z06 در خود اروپا به عنوان قاتل سوپر اسپرت ها قد علم کرده و در ضمن در خود قاره ی اروپا نظر خیلی از مردم رو به خودش جلب کرده و از نظر کیفیت کابین هم رقیبی نداره من نمیدونم چرا مردم فکر می کنند که ماشین های آمریکایی بی کیفیت ترین هستن ، در آمار گیری سال ۲۰۲۲ تمامی برند های باکیفیت جهان آمریکایی بودن و رتبه ی اول هم داج بود همون کسانی که میگفتن محصولات داج بی کیفیت هست با دیدن این لیست دیگه خبری از آن ها نیست . و جالبه که مرسدس بنز که به عنوان عروس آلمان هست بی کیفیت ترین برند جهان شد و درصد خرابیش هم در ۲۰۲۲ خیلی زیاد بود .
Behnam-84
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هر دو ماشین عالی هستند از مشخصات فنیشون تا طراحی بیرونی و داخلی.از نظر من کوروت ماشینی هست که مشخصات فنی و توانایی های سوپر ماشین ها رو در قالب قیمتی خیلی کمتر ارایه میده و به همین خیلی ها دوستش دارند اما لامبورگینی هوراکان تکنیکا مناسب کسایی هست که دوست دارند با ماشینشون یک روز پیست بروند و یک روز سفر بروند.
از نظر من انتخاب یکی از این دوتا کار خیلی سختی هست برای همین من هر دو رو انتخاب میکنم.
محمد امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت حدود ۲ برابر ارزش خرید بیشتری داره، چون تقریبا روی کاغد پرفورمنس برابری میده و قیمتش خیلی کمتری و هردو ماشین های جذابی برای رانندگی هستن ، لامبورگینی جلب توجه خیلی خیلی بیشتری میکنه و قطعا کالای اشرافی تری محسوب میشه ، و به درد کسایی میخوره که میخوان جلب توجه زیادی کنن و در عین حال رانندگی سریع و هیجان انگیز با صدای خوب داشته باشن ، البته جیبشون هم قطعا پول بیشتری توش هست
کوروت برای کسایی هست که میخوان لذت یه سوپر کار رده بالا رو داشته باشن با شرایط اقتصادی تر ، و صد در صد انتخاب خیلی خوبی هم کردن ، فکر نمیکن هیچ ماشینی با این قیمت این پرفورمنس رو داشته باشه ، البته هنوز در عمل باید برسی بشه
به شخصه هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم، چونکه علاقه ی زیادی به این دو ندارم ، البته هردوشون عالی هستن ، مخصوصآ z06 که خیلی انفجاری بود ، ولی خب سلیقه ی من به اینطور ماشین ها نمیره ، ولی صرفا بخوام یکیشون رو انتخاب کنم ، اگر خیلی پولدار باشم و پول برام مهم نباشه ، لامبورگینی ، ولی اگر مولتی ملیونر نباشم، صد در صد کوروت
ARMAN
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کسایی که آمریکایی رو درک نمیکنن فقط منتطر ZR1 باشن که با پرفورمنس و مخصوصا قیمت هیچ حرفی باقی نمیذاره
Jdm باز
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت خیلی خوبه
قویترین هشت سیلندر تنفس طبیعی
شتاب ۲.۶ ثانیه ای!!
موتور وسط
دف عقب
قیمت حدوا۱۰۰ هزار دلار!!!!!! فوق العاده ارزون قیمته نسبت به مشخصات و رقباش
انتخابم کوروت هست با این مشخصات و قیمت
اون v10 هنوزم منو وسوسه میکنه ولی خب کوروت خیلی قیمت معقولانه تر و مشخصات بهتری داره
بنظرم بهترین راه اینه که صبر کنیم تا تایم پیست هر دو رو ببینیم
AMIR / ARMI
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یه چیزی که هیچ کس بهش اشاره نمیکنه
نگهداری کوروت اسون تر هزینه کم تری برای نگهداری میخواد
و از همه مهم تر اینکه برای استفاده روزانه قطعا سواری بهتر نرم تر کاربردی تری داره
یکی از مزایای دیگه ای که برای کوروت وجود داره طیف وسیعی از قطعات افترمارکتی و انجمن های تخصصی براش هست
یه جامعه کوروت بازی داریم که وزنه سنگینی هست برای این ماشین
Carbonado Aventador
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بعد از ژاپنی ها ؛ بیشترین تعداد تیونر های رسمی و برند ، و بیشترین تیون ها برای لامبورگینیهست!!
.
الان بالای ۱۰ تا برند معتبر تیونینگهستکه تخصصی روز و شب دارن لامبو تیون میکنن…!!
موتور های لامبورگینی پتانسیل و دوام خیلی بالایی برای تیونیگ دارن
AMIR / ARMI
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهراً از دنیای تیونینگ فقط ۲۰ درصد مربوط به ژاپن و اروپا رو دیدی
چون ۸۰ درصدش برای خودرو های آمریکایی هست
2311
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینگونه بود ولی از نسل جدید هزینه هاش زیاد شده
According to WePredict, the average amount of money spent by 2020 Corvette Stingray owners on service visits over a 12-month period was $967.
این برای استینگری هست، به احتمال زیاد نسخه های دیگه بیشتر ازین هم باشن
Amir Machine
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هرچی هم که هزینههاش زیاد شده باشه قطعاً از سوپرکارهای همسطح خودش کمتر خواهد بود:
«به گفتهٔ مهندسین، حتی پس از آزمایشهای مسافت بالای جنرال موتورز نیز همهچیز مثل روز اول باقیمانده است. این یعنی برخلاف بسیاری از سوپراسپرتها، Z06 به تعمیر و نگهداریهای پرهزینه و سرویسهایی با فواصل کوتاه نیازی نخواهد داشت. این خودرو تمام آزمایشهایی که استینگری پشت سر گذاشته را تجربه کرده و بنابراین از لحاظ دوام مشابه برادر ضعیفتر خود با پیشرانهٔ سادهٔ پوشراد خواهد بود»
2311
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اونقدر هم اختلاف نباید داشته باشن
Was quoted £800 which I thought was quite steep after discussion with service staff this price was dropped to £725 just wondered how this compared to what others had paid for similar services?
بطور مثال این 911 کررا اس هست که قرار بوده 800 پوند باشه ولی 725 پوند گرفتن
معادل سازی کنیم میشه همون حدودای 930 دلار
After the first year, all maintenance costs will rise by around $500 every year
یا مثلا این رو برای فراری ها نوشتن( البته بنظر من بعد چند سال قطعا به همین 1000$ میرسه)
A yearly service cost for a Huracán is about $1,000 برای هوراکان هم همین مقدار ذکر شده
کوروت رسما وارد قلمرو سوپراسپرت ها شده، ولی با قیمت بسیاااااار پایین تر در آمریکا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نکته مهم ابنجاست که سالها از ساخت هوراکان میگزره و تغییری درش ندادن اینجا هم یه دف جلو کم کردن ولی چرا انقدر گرونه.در حالی که کوروت تمام قطعاتش از صفر ساخته شده کلی هزینه تحقیق و توسعه کردن از همه مهمتر قویترین وی8 تنفس طبیعی دنیا رو ساختن ولی انقدر مفت.البته ابنجا کوروت ارزون نمیفروشه این دیگران هستن که گرون میفروشن.البته من کوروت با انجین 6.2 پوشراد رو انتخاب میکنم تا از صدای وی8 تاریخی لذت ببرم و دستی داخلش برد و 1000 اسب ناقابل گرفت.وای به روزی که zr1 بیاد بدا به روزی که zora بیاد.
arshiaSVJ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به عنوان یه طرفدار لامبورگینی باید بگم لامبورگینی شووورشو در آورده
به معنای واقعیه کلمه حتی طرفدارانشم مسخره کرده
کسرا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تنها متریال اوراکان به هزارتا کوروت می ارزه
همیشه این رو بدونین
هر گرونی بی علت نیست
و لامبورگینی هم الکی مشهور نشده…
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مطمئنا کوروت ماشین به صرفه تر و معقول تر و از نظر من ماشین بهتری هست اما اگر بحث روی انتخاب باشه واسه همه آدم های کره زمین موضوع برندینگ و پرستیژ از مهمترین فاکتورهاست . اگر کسی پول هر دو خودرو رو داشته باشه بعیده که لامبو رو انتخاب نکنه مگر اینکه نتونه هزینش رو پرداخت کنه
Aboalfazl demon
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینارو ولش جفتشون خوبن
ولی من منتظرم کوروت zr1 و zora بیاد
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱در مورد موتور گالاردو و اینکه سازندش کی بوده یه عده میگفتن بلوک سیلندر از موتور آیودی استفاده شده که بعدا خود آیودی رد کرد چون اساسا زاویه بلوک ها مقداری متفاوت بود. لامبورگینی از موتور ۳.۹ لیتری لامبو کالا استفاده کرد که افزایش حجم داد و موتور v10 گالاردو متولد شد که آیودی اون رو توی کارخونه مجارستان تولید میکرد و موتور توی شرکت لامبورگینی مونتاژ نهایی میشد
Enayat
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱باید وجود این سوپر اسپرت های نفس طبیعی رو توی این دوره به فال نیک بگیریم…در آینده ایی که متعلق به خودروهای خودران و برقی هست متأسفانه دیگر از این نوع رقابت های نمبینیم…😥
HesamS500
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هر دو عالی
اما کوروت ارزش خرید بالاتری داره
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کوروت پادشاه سوپراسپرت ها👑🏆