در روزهای اخیر، حراج یک دستگاه شورولت ایمپالا SS مدل ۱۹۶۱ با مالکیت مایکل جردن (عکاس حرفهای) خبرساز شده است. انتظار میرود این خودرو با قیمت قابل توجهی فروخته شود.
ایمپالا SS جزو شاخصترین محصولات شورولت است و آن را میتوان اولین ماسلکار اسپرت در سبد جنرال موتورز دانست. دومین ویژگی شاخص این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری مربوط میشود که البته عمر کوتاهی داشت و تا سال ۱۹۶۵ جای خود را به یکی از مشهورترین و نمادینترین نیروگاههای آهنین شورولت یعنی ۸ سیلندر ۳۹۶ داد.
ایمپالا سوپر اسپرت ویژگیهای خاص زیادی نسبت به مدلهای استاندارد نداشت و تنها به تعداد ۴۵۳ دستگاه تولید شد. اکثر این مدلها از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری استفاده کردهاند و تنها ۱۴۲ خودرو به پیشرانه بزرگتر ۴۰۹ اینچ مکعبی (۶.۷ لیتری) مجهز شدهاند. با قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ نیوتون متر، شورولت ایمپالا SS 409 تا چندین سال بر سر زبانها بود. اگرچه بخش پونتیاک به دلیل تولید خودروهای عضلانی شاخص مشهور شد اما ایده تولید چنین محصولاتی در جنرال موتورز مطرح شده و پیگیری میشد. بیوک وایلدکت ۱۹۶۲ و شورولت ایمپالا SS با پیشرانه ۸ سیلندر ۴۰۹ جزو بارزترین مثالها در این زمینه هستند. برای درک بهتر باید گفت در سال ۱۹۶۱ تعداد ۴۹۱ هزار دستگاه ایمپالا تولید شد و نسبت مدل SS به سایر نسخهها برابر با ۱ به ۱۰۰۰ بوده است.
چنین خودرویی بسیار کمیاب و ارزشمند است. یافتن نمونه اصلی و دست نخورده از ایمپالا SS ساده نیست. داستان ما از همینجا آغاز میشود چراکه یک نمونه مشکی و قرمز از این خودرو با گیربکس ۴ سرعته دستی به فروش خواهد رسید. البته مدلهای ۳۴۸ با گیربکس اتوماتیک هم وجود دارند. مالک این جواهر کمیاب در سال ۱۹۹۲ از حراجی برت جکسون ایمپالا SS را خریداری کرده و از آن زمان تاکنون بدون کارکرد قابل توجه، نگهداری کرده است.
فروشنده خودروی خود را با قیمت ۱۰۸ هزار دلاری به فروش میرساند و میگوید شورولت ایمپالا SS 1961 فقط حدود ۶۸۰۰ کیلومتر کار کرده است. البته جزئیات زیادی از تاریخچه خودرو منتشر نشده هرچند گفته میشود قبلاً سه مالک داشته است؛ اما کارکرد خودرو نشان میدهد که در هر سال حدود ۱۶۰ کیلومتر رانده شده و بنابراین خیلی در معرض دید نبوده است. مالک فعلی خودرو مایکل جردن نام دارد اما این فرد همان جردن بسکتبالیست مشهور نیست بلکه در آمریکا به عنوان عکاس حرفهای مشاهیر و سلبریتیها شهرت دارد.
جردن عکاس، کلکسیونر خودروهای آمریکایی است و علاوه بر ایمپالا SS 409 یک شورولت ایمپالای دیگر نیز دارد که از پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۷ لیتری با ۷۰۶ اسب بخار استفاده میکند.
ممد ژانگولر
۲۹ آذر ۱۴۰۲مایکل جردن عمرا راستش تو این جا بگیره چه برسه به چپش
Ay Baw
۲۹ آذر ۱۴۰۲تشابه اسمیه . این بنده خدا عکاسه اصلا
تیتر گمراه کنندست که ببینه کی متن میخونه کی فقط عکس و کامنت 😂
ممد ژانگولر
۲۹ آذر ۱۴۰۲اه چه جالب نمیدونستم ولی شنیده بودم مایکل جردن بعد از واگذاری ثروتش به خیریه و ورشکست شدن رفته تو کار عکاسی و هنر گفته میخوام درویش بشم .
Cyber truck punk
۲ بهمن ۱۴۰۲ممد این مایکل جردن نیست . این مایکل اردن هست.
علی جردن
۲۹ آذر ۱۴۰۲به تنهایی موتور ۶.۷ لیتری ارزش خرید داشت حالا با رد پای جردن هزار برابر با ارزش تره
Ay Baw
۲۹ آذر ۱۴۰۲این جردن اون جردن نیست 😂
محسن
۲۹ آذر ۱۴۰۲این یکی دیگس
𝐀𝐥𝐢
۲۹ آذر ۱۴۰۲به نظرم با این رنگ رخ گنگی گرفته
شاهین
۲۹ آذر ۱۴۰۲دوستان این مایکل جردن اون مایکل جردن نیست :)
مهراد
۲۹ آذر ۱۴۰۲آقای احمدزاده : تیتر و آخر متنتون ماورایی خوب بود ، از خنده ریسه رفتم
دمت گرم
ضمنا عجب ماشینی عجب شاهکاری 🥲
شاهین
۲۹ آذر ۱۴۰۲خود منم اولش قربانی این تشابه اسمی شدم ولی بعدش فهمیدم صاحبش عکاسه!
محمد
۲۹ آذر ۱۴۰۲خیلی باید اراده قوی داشته باشی که همچنین جواهری داشته باشی و مقاومت کنی در برابر روندنش ، آدم باید ماشین های این مدلی رو دوتا بخره یکی رو بخره و لذت ببره یکی هم بخره و کلکسیونیش کنه و از نگاه کردن بهش کیف کنه
علی جردن
۲۹ آذر ۱۴۰۲=))))))
💀
۳۰ آذر ۱۴۰۲فکر کنم بالا سقفش مینشسته