کوروت Z06 پرفورمنس فوقالعادهای دارد و این را کاملاً اثبات کرده است اما آیا میتواند حریف نیسان GT-R نیسموی ۶۰۰ اسب بخاری شود؟
شورلت کوروت Z06 در پیست برای اکثر سوپرکارها رقیب سرسختی است و پرفورمنس شگفتانگیزی دارد که بسیاری از رقبای گرانتر را شرمنده میکند اما آیا در خط مستقیم هم میتواند همین کار را انجام دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تراتل هاوس در دو مسابقهٔ درگ Z06 را در برابر نیسان GT-R نیسمو و یک GT-R نسل R34 تیونینگ شده قرار داده است. GT-R نیسمو از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین با وزن ۱۷۵۴ کیلوگرمی، سنگینترین عضو این جمع محسوب میشود اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
زیر کاپوت GT-R R34 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار گرفته است که با تیونینگ قدرت آن به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو در نسخهٔ استاندارد کارخانهای ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد. در مقایسه با این R34 وحشی، کوروت Z06 کار بسیار دشواری خواهد داشت زیرا موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن تنها ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب تحویل میدهد درحالیکه وزن ۱۵۵۸ کیلوگرمی آن فقط دو کیلوگرم از R34 کمتر است.
در درگی که از حالت سکون آغاز شد، R34 در ابتدا برای دستیابی به کشش مناسب در تقلا بود و از R35 و Z06 عقب افتاد اما در ادامه قدرت عظیم آن خود را نشان داد و از هردو خودرو پیشی گرفت و پیروز شد. کوروت نیز تقلای زیادی برای کشش داشت و به همین دلیل آخر شد درحالیکه GT-R به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک در جایگاه دوم قرار گرفت. مسابقهٔ رولینگ نیز تغییری در عملکرد R34 ایجاد نکرد و این کوپهٔ تیونینگ شدۀ ژاپنی بازهم پیروز شد اما کوروت که حالا با مشکل کشش درگیر نبود، توانست از تمام قدرت خود استفاده کند و نیسمو را شکست دهد. بدین ترتیب، Z06 رولینگ را بهاندازهٔ نصف طول خودرو جلوتر از GT-R به پایان رساند.
کوروت Z06 از قدرت زیادی برخوردار است اما انتقال این نیرو به زمین برای خودروهای محرک عقب یک چالش است. بااینحال، اگر مشکل کشش وجود نداشته باشد، موتور V8 کوروت بهراحتی توان رقابت با موتور V6 توئین توربوی GT-R را خواهد داشت.
مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | نیسان GT-R نیسمو | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۵۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۵۸ کیلوگرم | ۱۷۵۴ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۴,۵۰۵ دلار | ۲۱۰,۷۴۰ دلار |
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱خداییش راننده کوروت افتضاح لانچ کرد ، لحظه استارت فرمان رو مدام اینور و اونور کرد که این قطع توی عملکرد تاثیر خیلی بدی داره ، متاسفانه خودرو های تک دیفرانسیل ۸ سیلندر به دلیل قدرت زیادی روی یک محور وارد میشه : هرزگردی به شدت زیادی دارن بنابراین باید راننده میدونست که بهترین دور موتور برای لانچ امثال کوروت : بین ۱۸۵۰ تا ۲۲۵۰ rpm هست ، هر چند که واقعا نمیشه منکر سریع بودن گودزیلا بود لامصب بعد از گذر این همه سال هنوز هم یه قاتل بی رحم هست بیصبرانه منتظر معرفی gtr هیبریدی هستم
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱البته کوروت e ray که همین چند روز پیش معرفی شد از zo6 توی خط مستقیم خیلی سریع تر هست ، به چند دلیل : اول اینگه هیبریدی هست و در نتیجه در لحظه استارت از گشتاور عالی موتور الکتریکی سود میبره و دوم اینکه اولین کوروت ۴ چرخ محرک تاریخ هست و در نتیجه مشکلات بقیه کوروت ها تو لانچ رو به خاطر هرزگردی زیاد نداره و همه اینها روی هم سبب میشن که این هیولا ۶۵۵ اسبی در عرض فقط ۲/۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسه ( هر چند که فکر میکنم از این حرفا هم سریع تر باشه ) ، این تازه اول راه نسل هشتم کوروت هست و بر اساس شایعاتی که توسط طرفدارن کوروت به گوش میرسه : مدیران جنرال موتورز قصد دارند سال آینده یک کوروت تمام الکتریکی چهارچرخ محرک به منظور رقابت با تسلا رودستر روانه بازار کنند
محمدهادی
۳۰ دی ۱۴۰۱این ماشینا،که یکیش هم کوروت باشه بهترین عملکردشون در رابطه با مسابقه در پیست و ثبت رکورد و عبور از پیچ ها تعریف شده،نه صرفا یک مسابقه درگ عادی
Lamborghini
۳۰ دی ۱۴۰۱تمرکز جنرال موتورز در مدل Z06 همیشه روی پیست بوده باید تو پیست مقایسه بشن و گرنه ماسل کار ها هم با تیونینگ تو خط مستقیم مثل موشک میشن
Reza Waffen SS
۳۰ دی ۱۴۰۱جونم گودزیلا
حالا فهمیدین نیسان GT-R بعد گذشت نزدیک 20 سال هنوز محبوب و خواستنیه
زیزیگولو
۳۰ دی ۱۴۰۱این قسمت از متن خبر خیلی قابل توجه هستش : ((کوروت Z06 از قدرت زیادی برخوردار است اما انتقال این نیرو به زمین برای خودروهای محرک عقب یک چالش است. بااینحال، اگر مشکل کشش وجود نداشته باشد، موتور V8 کوروت بهراحتی توان رقابت با موتور V6 توئین توربوی GT-R را خواهد داشت))
Hemn
۳۰ دی ۱۴۰۱درگ جالبی بود
اما از شیوه کار این گروه و نحوه فیلمبرداریشون زیاد خوشم نمیاد
ای کاش چند تا درگ میذاشتن نع اینکه فقط درگ
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱اتافقا خیلی هیجان انگیز بود
خوشمان آمد
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱کوروت zo6 : لایک 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
هوراکان sto : دیسلایک 🇮🇹🇮🇹🇮🇹
Amiro
۳۰ دی ۱۴۰۱ناموسا هوراکان sto رو با کوروت مقایسه میکنی ؟؟ ریلی؟
کم تر صنعتی بزن کا تسلا یکم خرج کن
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱کوروت دقیقا چه از sto کم داره !!؟؟ اولا پرشتاب تر هست دوما توی پیست موتورترند تایم سریع تری زده و سوما قدرت بیشتری هم داره ، در ضمن احترامت رو نگه دار
رامین
۹ بهمن ۱۴۰۱داداش به چند نفر روستایی زرنگ گفته بودن ماکسیما میخوای بهت بدیم یا جیپ شش سیلندر چند نفر جیپ ۲ میلیونی رو ترجبح داده بودن بعد یکی آخر سر گفته بود ماکسیما واسش دست زده بودن و ذوق زده شده بودن که چطوری شما جیپ نخواستی ای شیطون زرنگ میدونی ماکسیما سی میلیون قیمت داره ها میگه آقا من میفروشم پانزده تا جیپ شش سیلندر میخرم الان حکایت اینا که خودشون رو روشنفکر در نظر میگیرن از همونان میخوان قیمت بالاتر بفروشند آپارتمان و چند تا پژو و پراید بخرن
Sobhan
۳۰ دی ۱۴۰۱کاش درگ این دوتا رو هم بزارن 🥳
Royal Driver
۱ بهمن ۱۴۰۱هوراکان واقعا خواستنیه
محمدهادی
۳۰ دی ۱۴۰۱چقد عالی بود
فقط کاش صحبت ها کمتر بود و تعدا رقابت ها بیشتر
جدا از اون نیسان اسکای لاین تا دندان مسلح شده
من واقعا در تحیرم که این پروژه نیسان جی تی آر عججب طراحی دقیقی داشت که هنوز بعد از گذشت دوازده سال از عمرش باز هم کماکان این توان رو داره که شانه به شانه سوپراسپرت های روز مثل همین ابر کوروت جدید حرکت کنه
واقعا دمشگرم به ژاپن
امیدوارم نیسان بهیچوجه برای نسل بعدی گودزیلا،چیزی کم نذاره و بارهم با دیدی آینده نگر پروژه جدید رو استارت بزنه
انتخابم قطعا گودزیلا
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ دی ۱۴۰۱جونم گودزیلا جدید و قدیم
R@min
۳۰ دی ۱۴۰۱به احتمال خیلی زیاد چون این کوروت اجاره ای آبی که به همه این کانال های یوتیوبی داده شده عملا لاستیک رو صاف کردن انقدر ویدیو گرفتن باهاش.
نیسمو تایمی بین ۱۰.۵ تا ۱۰.۸ داره و کوروت هم تو همین رنج هست که برابر هستن اما موضوع خنده دار باز هم برد کوروت تو رول هست !!! اونم جلوی ماشینایی مثل نیسمو یا دیمن که احمقانه ترین راه تبلیغ هست.
Amir Machine
۳۰ دی ۱۴۰۱رامین جان دیگه داری خیلی بدبینانه نگاه میکنی
اگه قصد تبلیغ بود که شرایط مناسب رو فراهم میکردن و به قول خودت لاستیک نو مینداختن زیر کوروت تا اونطوری نبازه
عملا لانچ راننده کوروت افتضاح بود، کسی که بخواد تبلیغ کنه چندین بار لانچ میکنه و بهترینشو تو ویدئو پخش میکنه
تو رولینگ هم برد کوروت با 70 اسب قدرت بیشتر، گشتاور تقریباً برابر، 200 کیلو وزن کمتر و گیربکس مدرنتر و سریعتر چندان عجیب نیست
R@min
۳۰ دی ۱۴۰۱امیر جان این کوروت آبی تنها نمونه تبلیغاتی هست که توسط تمام مجلات و کانال های یوتیوبی رونده و تست شده ! این تیم و ۹۹% کانال های بررسی، راننده متوسط هم نیستن یه چیزی در حد مردم عادی هستن که یا کارشون اینه (به لطف فضای مجازی که از شما مدرک و مهارت نمی خواد) یا شرایط مالی بهتری دارن پس اصلا انتظار خاصی هم ازشون نیست. اینارو میگم که بعضی ها با دید بازتری نگاه کنن نه صرفا از رو عکس و ویدیو راجب ماشین مورد علاقشون حرف بزنن.
اتفاقا بر عکس این چند نفری که فکر می کنن gtr همون نمونه 15 سال قبلی هست، سخت در اشتباهن چون این ماشین هر سال آپگرید داشته تا پرفورمنس در حد یا نزدیک رقبا داشته باشه و حالا gtr و بحث فنیش به کنار در رول اصلی ترین عامل رسیدن بیشترین هوا به موتوره که همون قضیه گشتاور رو در پیش میگیره که محصولات توربو و سوپرشارژ همیشه دست بالاتر رو دارن حالا میخواد نمونه تنفس طبیعی کوروت باشه یا فراری و پورشه.
اتفاقا در رول هم هیچ کدوم فول تراتل نرفتن بجز اون راننده gtr تیون شده که انگار زندگیش به نتیجه این درگ وابسته بود یه جور با دسته دنده حرفه ای شیفت می کرد گفتم الان موتور می ترکونه.
راجب تکرار چند بار پشت سر هم این ماشینا امانت هستن و تکرار چند باره لانچ کنترل آسیب های زیادی به ماشین وارد می کنه.
AMIN (M.A.S)
۳۰ دی ۱۴۰۱ویدیو رو ندیدم ولی نیسان ۶۰۰اسب قدرتشه هرچند احتمالا قویتر باشه
ولی چهارچرخ متحرکه
اونطرف کوروت جدا از قدرت بیشتر (روی کاغذ) دف عقبه توی رول اینقضیه برخلاف درگه و دف عقب بودن مزیت کوروته (البته توی رول های با سرعت پایین بازم یه کمی مهارت میخواد)
جدا ازینا ردلاینشم بالاتره
ولی رولش با دیمن خیلی عجیب بود
نمیدونم اصلا اینا چرا واسه تبلیغاشون عادت دارن هلکت و دیمن بیارن
یه سری یه درگ گذاشته بودن چارجر هلکت و تسلا مدل ۳
هلکت ۷۰۷ اسبی توی رولینگ به مدل ۳ باخت🤣
یا رول دیمن و کوروت استینگری که دیمن فقط یه ماشین جلو بود
به جز بعضی وقتا که به طور عجیب غریبی خوب میشن معمولا ویدیو های درگ اینا فانن و خیلی قابل استناد نیستن
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱خخخخخخخخخخخخخخ
MOHAMMAD.DEMON
۳۰ دی ۱۴۰۱دقیقا از زمانی که روی خودرو ها سیستم چهارچرخ بستن مد شد مسابقات درگ نصف جذابیت خودش از دست داد
روی هر خودروی اسپورتی یه سامانه چهارچرخ بستن و شروع کردن به مقایسه کردنش با خودرو های دیفرانسیل عقب
همون زمان خیلی ها هم مخالف این کار بودن چون نصف لذت رانندگی از دست میرفت هیچ مهارت و تلاشی برای لانچ کردن از صفر کیلومتر راننده نمیکرد لانچ کنترل روشن بکن ترمز بگیر و ته خط وایسا
شاسی بلند ها هم شاخ شدن با این کار همون کار برقی ها سر بنزینی ها در اوردن موتور های کوچیک برقی روی هر چرخ بستن بدون گیربکس و با گشتاور زیاد بنزینی هارو نابود کردن مرحله بعد برای شتاب بهتر چیه ؟ استفاده از فشار باد ؟
بهنام
۳۰ دی ۱۴۰۱گودزیلا افسانه ای. انتخابم در رده ی سوپراسپرت همچنان جی تی آر دوست داشتنی ♥️
911
۳۰ دی ۱۴۰۱من اون گودزیلا قدیمیه رو می خوام. 🙃🙃🙃
کوروت هم خوبه اما گودزیلا یه چی دیگس.
نیسمو هم دیگه قدیمی شده نسل جدید کجاست؟
datsun
۳۰ دی ۱۴۰۱کوروت از زمان معرفی r35 تا الان سه نسل عوض کرده
phonix
۳۰ دی ۱۴۰۱نیسان : گذر زمان بی اهمیت است
Hadi
۳۰ دی ۱۴۰۱GTR واقعا هنوزم بعد بیشتر از ۱۰ سال هنوزم گودزیلاس و تونست کوروت Z06 که خودش یه شاهکار مهندسیه رو شکست بده !
R34 هم که شناخته شده ترین گودزیلا هستش و همین جور که دیدید به فرزند خودش R35 هم رحم نکرد…
زمان درگ ماشینا رو چرا نگفتن…
سوشیانت
۳۰ دی ۱۴۰۱شاهکار مهندسی واقعی رو دوج دیمون داره که تو شتاب از هر دو بهتره البته کوروت تمرکزش بیشتر رو تاپ اسپیده چون تو بالاترین مدلش که zr1 هست ۱۵ کیلومتر در ساعت از جی تی آر نیسمو سریع تره
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۱جانم گودزیلا..بعد از ۱۵ سال بازم حرف برا گفتن داری….به نظرم بد لانچ کرد نباید آنقدر تویه درگ اول بینشون اختلاف میفتاد..ولی درگ رول طبیعی بود کوروت دف عقب قدرت بیشتر وزن کمتر بود باید گودزیلا رو میبرد…..
Peyman.JDM
۳۰ دی ۱۴۰۱کاری به سلطان R34 ندارم اون تو دل هم جا داره و موتور rb26 که نصب شده روش انعطاف پذیری بالایی داره و صرفا جهت جذب مخاطب تو این درگ بود..
واقعا نیسان شاهکاری درست کرده که بعد این همه سال پابه پای شاهکار های جدید خودرو های دیگه راه میره و کاملا قابل تحسینه
اما بنظرم اینجا لانچ کوروت اصلا خوب نبود…کلا این تراتل هوس راننده هاش هر وقت ماشین آمریکایی آوردن لانچشون خوب نبود و ماشین تحقیر میشد بین رقبا
و در آخر هم این سه تا ماشینای فراموش نشدنی هستن که در نوع خودشون قابل احترامن
Sobhan
۳۰ دی ۱۴۰۱نیسمو واقعا عملکرد خوب و قابل قبولی رو نشون داد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ دی ۱۴۰۱تا جایی که میدونم نیسمو تایمش 10.8 تا 11 هست کوروت هم 10.6 با این اختلاف پس نیسمو تامش شده 10.3 که همه میدونن امکان نداره چون بهترین تایمش نهایت 10.8 هست.جالبه تی کوروت با دیمون انداختم اونجا کوروت مشکل هرز گردی نداشت و بهونه برا باخت دیمون هرزگردی بود.برا اینکه بیننده رو دچار شک و شبه نکنید تایمهای ثبت شده و درست رو هم بزارید.مثال وقتی درگ از دیمون میزارید تاکید کنید که این ماشین سریعترین ماشین تولیدی تاریخ هست با تایم 9.6 و تایمی که تو این فیلم میبینید هر چی غیر این باشه مربوط به شرایط مسابقه هست.به هر حال تایم کوروت 10.6 هست که حداقل 2 دهم سریعتر از نیسانه.ولی آدم خندش میگیره همینا دیمون رو با کوروت انداختن ولی اونجا کوروت برنده شد و هیچ مشکلی در کشش نداشت.پدال چرا این همه درگ استاندارد و درست درمون که به صورت رسمی برگزار میشه رو هیچ وقت کار نمیکنید مشکلتون چیه خدا وکیلی.الان با این کارها تایم دیمون از 9.6 میره بالا 12.خود دانید برا خودتون زشته این حد عقده و کینه از آمریکا.
F
۳۰ دی ۱۴۰۱نیسان چهار چرخ محرک هست.
در جدول به اشتباه عقب ذکر شده.
Bmwgg6
۳۰ دی ۱۴۰۱سوخت های هسته ای در همه جای جهان از نظر محتوا قاطی داشته این خودرو های الکتریکی هم کم کم به… کشیده میشن و به فسیل بی کیفیت تبدیل میشن و به باک هایی تزریق میشن که خیلی شیکمو هستند و مصرفشون بالاست. این دود ها در لایه های بالایی جو زمین انباشت میشه که با کاهش دما به صورت گازان و دودرف و دودرد در میاد گاهی میره بالا و از مین خارج میشه هعی🗿🗿🗿
اکانتم بارها به فنا رفته
۳۰ دی ۱۴۰۱تو مسابقه درگ نیم میل هم فرمون اشتباه بدی تأثیر زیادی تو عملکرد داره( و موارد بسیار دیگه) معمولاً خیلی سره تایم ها بازی میشه
بهترین تایم گیری زمانیه که از نقطه سکون تا حرکت هم اندازه گیری بشه مثل تایم های درگ استریپ و بر حسب حساب کتاب تایم اصلی بدست بیاد همین نکته باعث میشه تایم های زیادی بدست بیاد
مثلاً کوروت c7 Z06 حتی تایم ۱۰.۴ هم داشته
اینجا عملکرد Z06 با یه C8 مدل پایه تقریباً برابر بوده
و البته جی تی ار هم با اینکه کهن سالش ولی خیلی خوب با سیستم AWD لانچ کرد
مهدی
۱ بهمن ۱۴۰۱تو بازی کامپیوتری هم با یه ماشین سه بار تایم بگیری ممکنه یکی نباشن بعد انتظار دارین تو دنیای واقعی با اینهمه متغیر کوروت یا هر خودروی دیگه ای بهترین تایم های ممکن خودش روثبت کنه !!؟ دوتا کوروت تو یه روز از درب کارخونه بیرون بزنن مستقیم برن رو داینو قدرت یکسان ندارن پس بحث در مورد صدم و دهم واقعا بیهودست
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱فیلمبرداریش فوق العاده
هیجان انگیز بود
خوشمان آمد
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱یادم میاد یه ماه پیش یه درگ از کوروت گذاشتین همه رو برد
کم مونده بود جنگنده ها و سفینه های فضایی رو هم شکست بده
خیلی درگ ضایعی بود
تو 400 متر 100 متر به فراری و لامبورگینی آوانس میداد
Ghost
۶ بهمن ۱۴۰۱یه ژاپنی همیشه برندست⛩️🇯🇵