شورلت

چرا اختلاف قیمت کراس‌اوورهای شورلت ترکس و تریل‌بلیزر بسیار جزئی است؟

شورلت به‌تازگی نسل جدید کراس‌اوور ترکس را معرفی کرده است. قیمت این خودرو از ۲۱,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود که تنها ۶۰۵ دلار از تریل‌بلیزر کمتر است. این موضوع باعث شده سؤالاتی در مورد همپوشانی این دو کراس‌اوور با یکدیگر مطرح شود اما شورلت کاملاً معتقد است که بین این خودرو به‌اندازهٔ کافی فاصله وجود دارد. به گفتهٔ مقامات ابن شرکت، سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت عملاً به دو بخش تقسیم شده است زیرا برخی مدل‌ها روی ارزش تمرکز دارند درحالی‌که برخی دیگر جادارتر اما گران‌تر و مجهزتر هستند.

همچنین انتظار می‌رود بخش کراس‌اوورهای کامپکت طی پنج سال آینده ۳۲ درصد رشد کند و بنابراین شورلت معتقد است که در این بازار فضای کافی برای دو خودروی مختلف وجود خواهد داشت. علاوه بر این، مقامات این شرکت آمریکایی اشاره کرده‌اند که حذف فورد اکواسپرت از بازار آمریکا به افزایش فروش ترکس کمک خواهد کرد. در همین حال، هرچند ۶۰۵ دلار اصلاً اختلاف زیادی نیست اما خریداران به‌ندرت نسخهٔ پایهٔ این خودروها را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل، شورلت انتظار دارد که به‌طور میانگین اختلاف قیمت ۵ هزار دلاری بین ترکس و تریل‌بلیزر وجود داشته باشد.

این ادعا را می‌توان درست دانست زیرا به گفتهٔ شورلت، بیش از ۷۰ درصد خریداران تریل‌بلیزر پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۳ لیتری را انتخاب می‌کنند و بیش از ۴۰ درصد آن‌ها نیز سامانهٔ چهارچرخ محرک را سفارش می‌دهند. با توجه به این موضوع، سازندهٔ آمریکایی معتقد است که عرضهٔ ترکس موجب کاهش فروش تریل‌بلیزر نخواهد شد. شورلت همچنین خاطرنشان کرده است که این کراس‌اوورها دو گروه بسیار متفاوت از خریداران را هدف قرار داده‌اند. انتظار می‌رود خریداران ترکس ترکیبی از خودرو اولی‌ها و والدینی باشد که فرزندانشان بزرگ شده و مستقل شده‌اند درحالی‌که تریل‌بلیزر برای خانواده‌های جوان جذاب خواهد بود.

علاوه بر این، ترکس صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود درحالی‌که برای تریل‌بلیزر سامانه چهارچرخ محرک هم قابل انتخاب است؛ و درنهایت، ترکس به دروازهٔ ورود به برند شورلت تبدیل خواهد شد زیرا این ارزان‌ترین محصول شرکت آمریکایی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. A.A.S

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    من طراحی ترکس رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 35
    مخالفم 2
  2. PURIYA

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    سبزه اباهتش بیشتره

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. فرامرز

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    با ۲۰ هزارتا اونا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم 🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (804 ديدگاه)

      mvm x22 proباقیمت ۶۵۰ میلیون

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. M5

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اصلا مگه با ۲۰ هزارتا بما چیزی میدن که سوار شیم ؟؟

      موافقم 18
  4. ali(chevynova)

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    آفرین شورولت
    طرح خوب و قیمت عالی

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. Habib

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من ترکس رو بیشتر می پسندم.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Afg

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چقدر هوشمندانه …

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. پدرام

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    تریل بلیزر بچه کامارویی برا خودش جلوش خیلی شبیه کامارو هست

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Mostafa

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      یاریس کراس از ۲۶ هزار تا شروع میشه که آمریکا هم نیست فکر کنم
      Chr از ۲۴ هزار دلار که کوچیک تر از این ماشین ها هستش
      هیوندای کنا از ۲۱ هزار دلار شروع میشه که اونم کوچیک تر هستش
      هیوندای توسان مزدا cx5 هوندا hrv رقبای این خودرو هستن که همه شون از ۲۵ هزار دلار شروع میشن
      از نظر قیمتی تو کلاس خودشون رقیب ندارن

      موافقم 19
      1. پدرام

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (797 ديدگاه)

        بله قیمتش خیلی خوبه

  8. Kamy

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    شوی از نظر ارزش خرید و قیمت مناسب رودست نداره عاشق ساخته هاشم .. طراحی عالی قیمت مناسب کیفیت مناسب و شخصیت خاص چیزایی که کمتر خودرو سازی داره

    موافقم 14
    1. قاطر فروش

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      خیلی رو کیفیت شورلت مانور نده

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. viper2

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        جناب اینا که همش میگن کیفیت نداره اینا کشکه ‌ . من خودم با تاهو ۲۰۱۲ رانندگی کردم . تاهو ۱۷ هم سوار شدم همچنین چارجر ۱۴ . (البته با این دو تا رانندگی نکردم) واقعا خیلی با کیفیت بود مخصوصا تاهو ۲۰۱۷ . . عجیبه مردمی تو ایران سوار پراید و پژو و سمند از کیفیت جنرال موتورز کورپریشن ایراد میگیرند .

        موافقم 14
        مخالفم 2
    2. ehsan.fa

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      شورلت از نظر دوام تاریخچه خوبی نداره امیدوارم بهتر بشه

      موافقم 1
      مخالفم 11
  9. شاعر

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    مگه میشه شوی رو دوس نداشت؟

    کامارو
    کوروت
    تاهو
    سابربن
    سیلورادو
    بلیزر
    ایمپالا
    نوا
    کاپریس
    و …

    اگه نبود دنیای خودرو چیزای باارزشی رو کم داشت

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا