دوجشورلتفورد

درگ جذاب فورد موستانگ دارک هورس با شورلت کامارو و دوج چلنجر

در این درگ شاهد رقابت جذابی بین موستانگ دارک هورس با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، کامارو LT1 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و چلنجر ۳۹۲ با ۴۸۵ اسب بخار قدرت خواهیم بود.

شورلت کامارو و دوج چلنجر آخرین سال عمر خود را سپری می‌کنند درحالی‌که فورد موستانگ به‌تازگی با نسل هفتم به بازار آمده است؛ بنابراین، امسال آخرین فرصت برای دیدن رقابت این سه ماسل کار دوست‌داشتنی خواهد بود. به همین دلیل، تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود، موستانگ دارک هورس را برای مسابقهٔ درگ در برابر کامارو و چلنجر قرار داده است. هر سه خودروی حاضر در این درگ به گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی مجهز هستند اما پیشرانه‌های آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است.

دارک هورس در خانوادهٔ نسل هفتم موستانگ جایگزین مک‌وان نسل قبلی شده است. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت این ماشین کمترین حجم را در بین سه ماسل کار دارد اما با ۵۰۰ اسب بخار، بیشترین قدرت را تولید می‌کند. البته این موتور از لحاظ گشتاور با ۵۶۷ نیوتن متر، در پس پیشرانه‌های حجیم رقبا قرار می‌گیرد. خودروی بعدی کامارو LT1 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در آخر هم به چلنجر اسکات پکت ۳۹۲ وایدبادی می‌رسیم که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی استفاده می‌کند و ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. از لحاظ وزن، موستانگ با ۱۷۹۱ کیلوگرم بین کامارو با ۱۶۴۲ کیلوگرم و چلنجر با ۱۹۸۴ کیلوگرم قرار می‌گیرد.

بنابراین، تعجبی ندارد که در درگ، موستانگ دارک هورس از همان ابتدا جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. البته کامارو هم با وجود قدرت کمتر، عملکرد بسیار خوبی دارد و با اختلافی جزئی دوم می‌شود. جایگاه آخر هم به چلنجر می‌رسد که این هم عجیب نیست زیرا این خودرو هم وزن بیشتری دارد و هم لانچ کردن با آن سخت‌تر از دو رقیب دیگر است. در آخر نیز موستانگ دارک هورس به همراه مک‌وان نسل قبلی با رانندگی توماس هالند راهی پیست دانویل اتودروم کانادا می‌شوند و دارک هورس با زمان ۱ دقیقه و ۱۰.۲ ثانیه، این پیست ۲.۲ کیلومتری را بیش از یک ثانیه سریع‌تر از مک‌وان با زمان ۱ دقیقه و ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. دارک هورس با این زمان حتی از کوروت C8 و کامارو ZL1 1LE هم سریع‌تر بوده و فاصلهٔ چندانی با ب‌ام‌و M5 CS ندارد.

مقایسه مشخصات فنی

موستانگ دارک هورس

شورلت کامارو LT1

چلنجر اسکات پک

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8
قدرت ۵۰۰ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر ۶۴۴ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۷۹۱ کیلوگرم ۱۶۴۲ کیلوگرم ۱۹۸۴ کیلوگرم
قیمت ۶۰,۸۶۵ دلار ۴۰,۳۹۵ دلار ۵۶,۸۵۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سالار خان فصل

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    انتخابم همیشه کامارو بوده
    دلیل اصلیشم مقرون به صرفه بدون نسبت به رقبا با اختلاف زیاد ، همونطور که مشاهده کردید
    فروشش بسیار روند عالی و رو به رشد خودش رو شروع کرده ولی خیلی دیر متاسفانه

    موافقم 42
    مخالفم 17
    1. ابوالفضل

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      همشون خوشگلن و جذاب ولی انتخاب من دوج هست یه هیبت خاصی داره نگاهش

      موافقم 41
      مخالفم 6
    2. (Ali(chevynova

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      امریکن ماسل کار همیشه عالی بودن
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه پشتوانه

      موافقم 35
      مخالفم 8
    3. Enzo Ferrari 2008

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      دقیقا انتخاب من هم هست چون قیمت خیلی خوبی داره و قدرت و وزن کمی داره

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. فرشاد

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    ماسل کار فقط ماستنگ

    موافقم 16
    مخالفم 20
    1. mercedes

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      ماسل کار واقعی چلنجر و کامارو هست.

      موافقم 25
      مخالفم 6
    2. سینا

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اصلا درگ ما ندیدیم

  3. احمدرضا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخابم چلنجر
    نتیجه مسابقم اصلا تاثیری تو انتخابم نداره

    موافقم 25
    مخالفم 9
  4. R@min

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    این دارک هورس به احتمال زیاد تو لایتنینگ لپ امسال از کوروت استینگری تایم بهتری می زنه و تقریبا سریع ترین ماشین زیر 100k در حال تولید بازار هست. پکیج کامل و بی نقصی هست و ایرادی نمیشه بهش گرفت.

    موافقم 26
    مخالفم 4
  5. ali_x76

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    کاش در کنار مک وان، GT350R هم میاوردن که تایم درگ و پیستش رو ثبت کنن.

    موافقم 13
  6. Siyavash

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (799 ديدگاه)

    انتخاب بین این سه تفنگ دار خیلی سخته..هر سه تاشون واقعا عالی هستن ولی رانندگی با چلنجر مهارت بیشتری میخواد….

    موافقم 29
    مخالفم 2
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    فقط چلنجر

    موافقم 21
    مخالفم 2
  8. Heavy-Duty

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قدرت کامارو LT1 به اشتباه در اول متن ۶۵۵ اسب بخار نوشته شده

  9. Armin

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه چلنجر دیمون بود لامبورگینی اونتادور رو هم میزد این که هیچی

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. F16

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیمن الکی گنده شده و چهار تا عدد بیشتر نیست .
      نیم ساعت هم فقط راننده باهاش ور میرفت تا بتونه لانچ کنه باهاش .
      نصف مسیر هم فقط هرزگردی چرخ و دود کردن لاستیک
      آخرشم از همین موستانگ میباخت چه برسه اونتادور .

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. Hami

        ۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوج چلنجر دیمن نبود چلنجر اسکات پک درسته دیمن و دیمن ۱۷۰ قدرت بیشتری از هر سه این ماشینا دارن

      2. امیرمحمد

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (144 ديدگاه)

        آیا اونتادور 400 متر رو توی 9.65 ثانیه میره؟
        آیا موستانگ میتونه این زمان رو داشته باشه؟
        نه
        دیمون برای مسابقات درگه
        درگ
        منطق حرفت چیه که میگی از همین موستانگ میباخت؟
        دیمون توی دوره ای که تولید شده رکورد 400 متر رو شکسته
        و حتی باهاش تونستن تایم کارخونه رو هم بزنن

  10. HesamS500

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    این نسل موستانگ خیلی خوبه ولی اون چیزی که همیشه بوده نیست…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  11. blackwing

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    مهم نیس بقیه چقدر خفن تر یا تند تر باشن ، انتخاب من همیشه کاماروعه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  12. alirezamt211

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چرا چلنجر های 700 800 اسبی رو نیووردن؟

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا