در این درگ شاهد رقابت جذابی بین موستانگ دارک هورس با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، کامارو LT1 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و چلنجر ۳۹۲ با ۴۸۵ اسب بخار قدرت خواهیم بود.
شورلت کامارو و دوج چلنجر آخرین سال عمر خود را سپری میکنند درحالیکه فورد موستانگ بهتازگی با نسل هفتم به بازار آمده است؛ بنابراین، امسال آخرین فرصت برای دیدن رقابت این سه ماسل کار دوستداشتنی خواهد بود. به همین دلیل، تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود، موستانگ دارک هورس را برای مسابقهٔ درگ در برابر کامارو و چلنجر قرار داده است. هر سه خودروی حاضر در این درگ به گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی مجهز هستند اما پیشرانههای آنها کاملاً باهم متفاوت است.
دارک هورس در خانوادهٔ نسل هفتم موستانگ جایگزین مکوان نسل قبلی شده است. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت این ماشین کمترین حجم را در بین سه ماسل کار دارد اما با ۵۰۰ اسب بخار، بیشترین قدرت را تولید میکند. البته این موتور از لحاظ گشتاور با ۵۶۷ نیوتن متر، در پس پیشرانههای حجیم رقبا قرار میگیرد. خودروی بعدی کامارو LT1 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در آخر هم به چلنجر اسکات پکت ۳۹۲ وایدبادی میرسیم که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی استفاده میکند و ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. از لحاظ وزن، موستانگ با ۱۷۹۱ کیلوگرم بین کامارو با ۱۶۴۲ کیلوگرم و چلنجر با ۱۹۸۴ کیلوگرم قرار میگیرد.
بنابراین، تعجبی ندارد که در درگ، موستانگ دارک هورس از همان ابتدا جلو میافتد و پیروز میشود. البته کامارو هم با وجود قدرت کمتر، عملکرد بسیار خوبی دارد و با اختلافی جزئی دوم میشود. جایگاه آخر هم به چلنجر میرسد که این هم عجیب نیست زیرا این خودرو هم وزن بیشتری دارد و هم لانچ کردن با آن سختتر از دو رقیب دیگر است. در آخر نیز موستانگ دارک هورس به همراه مکوان نسل قبلی با رانندگی توماس هالند راهی پیست دانویل اتودروم کانادا میشوند و دارک هورس با زمان ۱ دقیقه و ۱۰.۲ ثانیه، این پیست ۲.۲ کیلومتری را بیش از یک ثانیه سریعتر از مکوان با زمان ۱ دقیقه و ۱۱.۳ ثانیه طی میکند. دارک هورس با این زمان حتی از کوروت C8 و کامارو ZL1 1LE هم سریعتر بوده و فاصلهٔ چندانی با بامو M5 CS ندارد.
مقایسه مشخصات فنی
موستانگ دارک هورس | شورلت کامارو LT1 | چلنجر اسکات پک | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر | ۶۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۹۱ کیلوگرم | ۱۶۴۲ کیلوگرم | ۱۹۸۴ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰,۸۶۵ دلار | ۴۰,۳۹۵ دلار | ۵۶,۸۵۵ دلار |
سالار خان فصل
۳۰ مهر ۱۴۰۲انتخابم همیشه کامارو بوده
دلیل اصلیشم مقرون به صرفه بدون نسبت به رقبا با اختلاف زیاد ، همونطور که مشاهده کردید
فروشش بسیار روند عالی و رو به رشد خودش رو شروع کرده ولی خیلی دیر متاسفانه
ابوالفضل
۳۰ مهر ۱۴۰۲همشون خوشگلن و جذاب ولی انتخاب من دوج هست یه هیبت خاصی داره نگاهش
(Ali(chevynova
۳۰ مهر ۱۴۰۲امریکن ماسل کار همیشه عالی بودن
ماشالاه اصالت
ماشالاه پشتوانه
Enzo Ferrari 2008
۳۰ مهر ۱۴۰۲دقیقا انتخاب من هم هست چون قیمت خیلی خوبی داره و قدرت و وزن کمی داره
فرشاد
۳۰ مهر ۱۴۰۲ماسل کار فقط ماستنگ
mercedes
۳۰ مهر ۱۴۰۲ماسل کار واقعی چلنجر و کامارو هست.
سینا
۶ آبان ۱۴۰۲اصلا درگ ما ندیدیم
احمدرضا
۳۰ مهر ۱۴۰۲انتخابم چلنجر
نتیجه مسابقم اصلا تاثیری تو انتخابم نداره
R@min
۳۰ مهر ۱۴۰۲این دارک هورس به احتمال زیاد تو لایتنینگ لپ امسال از کوروت استینگری تایم بهتری می زنه و تقریبا سریع ترین ماشین زیر 100k در حال تولید بازار هست. پکیج کامل و بی نقصی هست و ایرادی نمیشه بهش گرفت.
ali_x76
۳۰ مهر ۱۴۰۲کاش در کنار مک وان، GT350R هم میاوردن که تایم درگ و پیستش رو ثبت کنن.
Siyavash
۳۰ مهر ۱۴۰۲انتخاب بین این سه تفنگ دار خیلی سخته..هر سه تاشون واقعا عالی هستن ولی رانندگی با چلنجر مهارت بیشتری میخواد….
𝐀𝐥𝐢
۳۰ مهر ۱۴۰۲فقط چلنجر
Heavy-Duty
۳۰ مهر ۱۴۰۲قدرت کامارو LT1 به اشتباه در اول متن ۶۵۵ اسب بخار نوشته شده
Armin
۳۰ مهر ۱۴۰۲اگه چلنجر دیمون بود لامبورگینی اونتادور رو هم میزد این که هیچی
F16
۳۰ مهر ۱۴۰۲دیمن الکی گنده شده و چهار تا عدد بیشتر نیست .
نیم ساعت هم فقط راننده باهاش ور میرفت تا بتونه لانچ کنه باهاش .
نصف مسیر هم فقط هرزگردی چرخ و دود کردن لاستیک
آخرشم از همین موستانگ میباخت چه برسه اونتادور .
Hami
۱ آبان ۱۴۰۲دوج چلنجر دیمن نبود چلنجر اسکات پک درسته دیمن و دیمن ۱۷۰ قدرت بیشتری از هر سه این ماشینا دارن
امیرمحمد
۲۵ آبان ۱۴۰۲آیا اونتادور 400 متر رو توی 9.65 ثانیه میره؟
آیا موستانگ میتونه این زمان رو داشته باشه؟
نه
دیمون برای مسابقات درگه
درگ
منطق حرفت چیه که میگی از همین موستانگ میباخت؟
دیمون توی دوره ای که تولید شده رکورد 400 متر رو شکسته
و حتی باهاش تونستن تایم کارخونه رو هم بزنن
HesamS500
۳۰ مهر ۱۴۰۲این نسل موستانگ خیلی خوبه ولی اون چیزی که همیشه بوده نیست…
blackwing
۳۰ مهر ۱۴۰۲مهم نیس بقیه چقدر خفن تر یا تند تر باشن ، انتخاب من همیشه کاماروعه
alirezamt211
۴ آبان ۱۴۰۲چرا چلنجر های 700 800 اسبی رو نیووردن؟