بی ام وپورشهشورلت

با 30 هزار دلار، کوروت Z06، بی ام و Z4 M یا پورشه کیمن S؟

با قیمت یک سوبارو BRZ صفرکیلومتر، در بین خودروهای کارکرده می‌تواند سراغ گزینه‌های بسیار جذاب‌تری مثل ب‌ام‌و Z4 M، کوروت C6 Z06 و پورشه کیمن S رفت.

در حال حاضر، اگر به دنبال یک خودروی اسپرت باشید، یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌ها، سوبارو BRZ با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که تنها ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد و اگر خواهان خودروی اسپرت قوی‌تری باشید، باید چند ده هزار دلار بیشتر پرداخت کنید. بااین‌حال، در بین خودروهای کارکرده، می‌توان مدل‌های بسیار جذابی را با همین ۳۰ هزار دلار پیدا کرد که در ادامه سه نمونه از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

یکی از این خودروهای اسپرت ۳۰ هزار دلاری، پورشه کیمن S مدل ۲۰۰۹ است. این خودرو از نسل ۹۸۷ و نمونهٔ پس از فیس‌لیفت است. کیمن S از یک پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی تخت استفاده می‌کند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی پورشه موتور وسط موردنظر ما نه‌تنها دو سیلندر بیشتر از سوبارو دارد بلکه به‌مراتب قوی‌تر است. هرچند شاید ۳۲۰ اسب بخار امروز رقم زیادی به نظر نرسد اما کیمن S زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین برخلاف کیمن S امروزی که از پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند، موتور تنفس طبیعی این خودرو قدرتی نرم و یکنواخت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

خودروی بعدی ب‌ام‌و Z4 M کوپه است یعنی ماشینی که بهترین ویژگی‌ها و عناصر ب‌ام‌و در آن زمان را باهم ارائه می‌کرد. مهم‌ترین ویژگی این ماشین، پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی فوق‌العادهٔ S54 است. این موتور عصبانی و جذاب که احساس بی‌نظیری در هنگام رانندگی دارد، ۳۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پاسخگوی پدال گاز در Z4 M عالی است و موتور با فریادی جذاب به سمت ردلاین دور می‌گیرد. این پیشرانه با یک شاسی مستحکم همراه است که هرچند سواری سفتی را به دنبال خواهد داشت اما در عوض برای رانندگی عالی خواهد بود. مثل پورشه، در اینجا هم نیروی موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که فرمان هیدرولیک خودرو بسیار سریع است.

در آخر هم به شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۰۸ از نسل C6 می‌رسیم یعنی خودرویی که با اختلاف از دو مدل قبلی قوی‌تر است درحالی‌که وزن یکسانی با ب‌ام‌و دارد (حدود ۱۴۲۰ کیلوگرم). زیر کاپوت این ماشین، نیروگاه LS7 جنرال موتورز یعنی موتور ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۷ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با میل‌لنگ فورج‌کاری شده و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک، برای زمان خود بسیار پیشرفته بود. به لطف این نیروگاه عظیم، در خط مستقیم هیچ‌کدام از دو خودروی آلمانی قبلی نمی‌توانند به گرد پای Z06 برسند. چه ماشین دیگری می‌توان با ۳۰ هزار دلار پیدا کرد که پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت، گیربکس دستی و انتقال قدرت محرک عقب را ارائه کند؟

بنابراین، هر سهٔ این خودروهای کارکرده جایگزین‌های فوق‌العاده‌ای برای سوبارو BRZ محسوب می‌شوند. کیمن S شبیه خودرویی به نظر می‌رسد که کمتر از ۱۰ سال از عمر آن گذشته و با رفتار جاده‌ای عالی، انتخاب معقولی خواهد بود. کوروت Z06 هم هرچند خودروی چندان راحتی نیست ولی قدرت خالص و ارزان‌قیمتی را در کنار گیربکس دستی بسیار رضایت‌بخش ارائه می‌کند. ب‌ام‌و Z4 M اما خودرویی هیجان‌انگیزتر از کیمن و دقیق‌تر و درگیرکننده‌تر از کوروت است؛ بنابراین، هرچند کیمن و کوروت هم گزینه‌هایی عالی هستند ولی با اختلافی جزئی، Z4 M بهترین انتخاب بجای سوبارو BRZ صفرکیلومتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. -امیرعلی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    اونا با ۳۰ هزار دلار پورش و شورلت میگیرن ما دیگنیتی و تیگو ۷

    موافقم 76
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      توشون پورشه ارزش خرید صد در صدی داره

      موافقم 20
      مخالفم 34
    2. MehdiTurbo

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2261 ديدگاه)

      واقعا با وجود عالی بودن کوروت جدید یه عقبگرد افتضاح نسبت به نسل قبل خودشه وقتی میزاریشون کنار هم
      این خودرو اصلا برای تمام دوران ها جذاب تازه اینکه قدیمی ترش یه نسل بعدش دیگه محشر میشه

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. MehdiTurbo

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2261 ديدگاه)

        اگه میشد یه پارکینگ داشته باشم همه را با کوروت نسل قبل و وایپر موستانگ و کامرو و دوج نسل قبل پر میکردم کنارشم یه ۵۳۰ و ۶۳۰ و ای کلاس واقعا اون ها را با هیچ کودوم از خودروهای نسل جدید عوض نمیکنم

        موافقم 25
        مخالفم 2
  2. hosen

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    هر سه تاشون جذابن خدایی
    ولی انتخابم اون کوروت c6 z06 با موتور 7 لیتریه

    موافقم 58
    مخالفم 6
  3. هراکلیوس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    با این پول تو ایران آزرا 2007کیا سراتو1397وفیدلتی میدن زیاد فرق نداره دایی

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. Taha Ayoobi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    بدون شک کوروت.
    این Z4 خیلی زشته.

    من دیوانه این نسل کوروتم، چراغای عقبش قند تو دلت آب میکنه.

    موافقم 43
    مخالفم 32
    1. hosen

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      تازه z3 رو ندیدی اون از این z4 هم بدتره

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        من کلا خیلی سعی کردم از Z4 خوشم بیاد، حتی اون نسلی که تو ایرانه.

        ولی نمیدونم چرا هیچ جوره نشد.

        قصد ترول و اینا ندارم، واقعا جدی میگم هیچوقت خوشم نیومد.

        موافقم 18
        مخالفم 8
  5. (Ali(chevynova

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7258 ديدگاه)

    کوروت اصالتمنده
    گذشته داره
    اعتبار داره
    صد البته کوروت
    ماشالاه کوروت ۲۸۳ انژکتوری ۱۹۵۷
    ماشالاه کوروت ۱۹۵۳ تمام فایبرگلاس

    موافقم 26
    مخالفم 35
    1. راستگو

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      شر و ور نباف
      با اونک پورش فنم
      اما کوروت الان انتخاب بهتریه

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        راستگو آروم باش

        راستی زیر پست باکستر و کاین چرا نبودی آقای پورش فن؟

        موافقم 14
        مخالفم 6
        1. حسن

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1904 ديدگاه)

          اینا دیگه با پورشه کار ندارن
          اینا المانی دوس دارن
          فردیناندشون که چک سلواکی درومد
          پورشه هم تویوتایی شد

          موافقم 11
          مخالفم 15
        2. راستگو

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (135 ديدگاه)

          هرزگاهی بهتره شماهم نفس بکشی
          اقای حسن تو هنوز نمیدونی بوهم چیبود چکسلواکی و المان کی و چجوری تقسیم شد برو شتاب 1.6تو بزن

          موافقم 3
          مخالفم 10
    2. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      ماشالا کاربرات های تری پاور
      ماشالا موتور L88 با 560 اسب

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. amir

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3422 ديدگاه)

        مثله اینکه عزمتو کردی علی رو بازنشست کنی

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3576 ديدگاه)

          یه لحظه توی جو قرار گرفتم 😂

          موافقم 8
          مخالفم 3
  6. 🇰🇷

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    استهلاک بیمر کارکرده اشک صاحبش رو درمیاره
    کوروت هم برای روزمره راحت نیست و زیادی خشکه
    انتخابم اعلی حضرت همایونی ، جناب پورشه ؛ ترکیبی از پرفورمنس ، کیفیت آلمانی ، و رفتار جاده ای بی‌نظیر

    موافقم 25
    مخالفم 37
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      فک کنم استهلاک پورشه دست کمی از بیمر نداشته باشه.

      چرا تو ماشین اسپرت دنبال روزمره ای؟

      موافقم 30
      مخالفم 7
    2. hosen

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      اتفاقا واسه روزمره از همشون بهتره کوروت
      پورشه استهلاک از بی ام و هم بیشتره

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        کلا آلمانی های دست دو بر خلاف آمریکایی و ژاپنی ها خیلی بازار کم رونقی دارن.

        موافقم 17
        مخالفم 4
    3. JaMsHiD_R1988

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      در برتری پورشه به بیمر شکی نیست و برتری کوروت به اون دوتا
      ولی در بحث استهلاک ، نام و اسم آلمانی اشک صاحب رو در میاره که البته بستگی به خودت داره
      که چه انتظاری از ماشین داری
      من خودم ماشینی که کارتل خشک داره و هفت لیتر حجم موتورشه و فرم کوپه داره یا موتور وسطه ، انتظار سواری راحت و روزمره رو ندارم . همون طور استهلاک روزمره در حد تویوتا کرولا !
      من که انتخابم کوروته چشم بسته ‌. ولی خیلی ماشینای جدید مسخره شدن !
      برای کسی که تازه شروع کرده ، خیلی مسخره هست یه قاتل پونصد اسبی با کارتل خشک رو ول کنه و بچسبه به یه ماشین کوچولو دویست اسبی که باید خودتو ج.ر بدی تا بتونی کنترل پایداری رو خاموش کنی

      موافقم 17
      مخالفم 3
  7. mhasadollahi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من انتخابم پورشه هست

    موافقم 10
    مخالفم 14
  8. JDM سابق

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (543 ديدگاه)

    no replacement for displacement

  9. nima.jdm

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    انتخابم بی چون و چرا کوروته
    بعدشم ماشینای آلمانی اکثرا استهلاکشون بالاس

    موافقم 12
    مخالفم 4
  10. Taha Ayoobi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    وایسا ببینم، فقط 30 هزار دلار؟
    یعنی چی.
    برای باید اینقدر مفت باشه.
    نمیدونم چرا احساس میکنم با این قیمت حیف و میل میشن.
    کوروت به این زیبایی، ابهت، دقت، سرعت، چرا باید اینقدر ارزون باشه، من که حاظرم براش 100 هزار دلار هم بدم.
    نه فقط کوروت،
    تو این قوس جلوی چراغ پورشه رو نگاه کن، فرم سقفشو نگاه کن.
    احساس میکنم با این قیمتا قدرشو نمیدونن.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1904 ديدگاه)

      منم رفتم نگا کردم نبود Z06 مدل 2009 اصلا زیر 48 هزار دلار نبود

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        تو از کدوم سایتا نگاه میکنی؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        من ارزون ترین Z06 مدل 2008 که تونستم پیدا کنم 35 هزار تا بود،
        البته 100 هزار مایل کار کرده بود.

        گرون‌ترین شم یه دونه بود که 300 مایل کار کرده بود میداد 80 هزار تا.

        کلا هم یه دونه کیمن S مدل 2009 بود که 90 هزار تا رفته بود، میده 36 هزارتا.

    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      برای یه عشق ماشین که مکانیکی سرش میشه و تازه میخواد شروع کنه توی هیجده سالگی و توی خارج ، بجا 30000 برا Z4 می‌تونه 2000 تا بده یه E46 داغون ، یه موتور S54 بندازه روش با قیمت 8000 . مشکل گیربکسی هم داشت با 2000 حل میشه
      لذت یکسان با یک سوم قیمت

      موافقم 4
      مخالفم 1
  11. حسن

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1904 ديدگاه)

    این Z4 را صاحبشم سوار نمیشه چه برسه به کسی بخره پول بده جاش
    اصلا چرا یه خودرو باید اینجوری باشه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  12. حسن

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1904 ديدگاه)

    کوروت و دیگر هیچ

    موافقم 12
    مخالفم 4
  13. حسن

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1904 ديدگاه)

    بزرگوار شورولت کوروت Z06 مدل 2009 را نمیدن سی هزار تا
    انقد ذوق کردم رفتم تمام سایتها را زیر رو رو کردم
    نیست
    Z06 مدل 2009 کارکرد 23000 مایل قیمت 49 هزار دلار
    Z06 مدل 2009 کارکرد 9000 مایل قیمت 52 هزار دلار
    Z06 مدل 2009 کارکرد 9600 مایل قیمت 50 هزار دلار

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. حسین دهمرد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2549 ديدگاه)

    مگه هندلینگ کوروت چجوریه که میگه دقت کافی رو نداره؟

    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      ماشین آمریکایی بدون هرزگردی و در رفتن ته ماشین توی پیچ برای مهندسای آمریکایی حکم آدم بدون دست و پا رو داره

      موافقم 9
      مخالفم 4
  15. amirboss

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (534 ديدگاه)

    اگه منطقی و بی طرف به موضوع نگاه کنیم، شورولت کوروت گزینه مناسب تری از پورش و بی ام و هست هم بخاطر جذابیت و قدرت بالا،هم هزینه نگهداری و استهلاک پایین تر

    موافقم 12
    مخالفم 2
  16. BlackWing

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1258 ديدگاه)

    کوروت نسل ۶ ، کوروت ترین کوروت تاریخ

    موافقم 13
    مخالفم 2
  17. محمدهادی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2319 ديدگاه)

    بنظرم هر سه تاشون توی سگمنت خودشونگزینه ی فوق جذابین نسبت به یه تویوتا BRZ فسکی
    کوروت رو ور داری بنداز اتوبان
    BMW Z رو‌برداری باهاش بری جلوی فروشگاه پارک کنی
    پورش رو برداری باهاش بری جاده کوهستان
    همه ش عشششقه ماشین بازاست
    ولی من بعید میدونم این سه تارو بشه با ۳۰هزارتا تهیه کرد
    قطعا برای روپاکردن و زین کردن شون هم باید یه ۱۰ هزارتا بذاری کنار

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. ابوالفضل

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (285 ديدگاه)

    قطعا کوروت

  19. Behnam1012

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (992 ديدگاه)

    اینجا فکر کنم خود آلمانی باز ها هم انتخابشون کوروت باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. آرش

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    انتخابم کورت افسانه ای هست
    پورشه هم دوست دارم ولی از بی ام‌ و خوشم نیومد زشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا