با قیمت یک سوبارو BRZ صفرکیلومتر، در بین خودروهای کارکرده میتواند سراغ گزینههای بسیار جذابتری مثل بامو Z4 M، کوروت C6 Z06 و پورشه کیمن S رفت.
در حال حاضر، اگر به دنبال یک خودروی اسپرت باشید، یکی از ارزانترین انتخابها، سوبارو BRZ با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که تنها ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد و اگر خواهان خودروی اسپرت قویتری باشید، باید چند ده هزار دلار بیشتر پرداخت کنید. بااینحال، در بین خودروهای کارکرده، میتوان مدلهای بسیار جذابی را با همین ۳۰ هزار دلار پیدا کرد که در ادامه سه نمونه از آنها را بررسی خواهیم کرد.
یکی از این خودروهای اسپرت ۳۰ هزار دلاری، پورشه کیمن S مدل ۲۰۰۹ است. این خودرو از نسل ۹۸۷ و نمونهٔ پس از فیسلیفت است. کیمن S از یک پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی تخت استفاده میکند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی پورشه موتور وسط موردنظر ما نهتنها دو سیلندر بیشتر از سوبارو دارد بلکه بهمراتب قویتر است. هرچند شاید ۳۲۰ اسب بخار امروز رقم زیادی به نظر نرسد اما کیمن S زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین برخلاف کیمن S امروزی که از پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو استفاده میکند، موتور تنفس طبیعی این خودرو قدرتی نرم و یکنواخت را در اختیار راننده قرار میدهد.
خودروی بعدی بامو Z4 M کوپه است یعنی ماشینی که بهترین ویژگیها و عناصر بامو در آن زمان را باهم ارائه میکرد. مهمترین ویژگی این ماشین، پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی فوقالعادهٔ S54 است. این موتور عصبانی و جذاب که احساس بینظیری در هنگام رانندگی دارد، ۳۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پاسخگوی پدال گاز در Z4 M عالی است و موتور با فریادی جذاب به سمت ردلاین دور میگیرد. این پیشرانه با یک شاسی مستحکم همراه است که هرچند سواری سفتی را به دنبال خواهد داشت اما در عوض برای رانندگی عالی خواهد بود. مثل پورشه، در اینجا هم نیروی موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد درحالیکه فرمان هیدرولیک خودرو بسیار سریع است.
در آخر هم به شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۰۸ از نسل C6 میرسیم یعنی خودرویی که با اختلاف از دو مدل قبلی قویتر است درحالیکه وزن یکسانی با بامو دارد (حدود ۱۴۲۰ کیلوگرم). زیر کاپوت این ماشین، نیروگاه LS7 جنرال موتورز یعنی موتور ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۷ هزار rpm دور میگیرد و ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه با میللنگ فورجکاری شده و سیستم روغنکاری کارتل خشک، برای زمان خود بسیار پیشرفته بود. به لطف این نیروگاه عظیم، در خط مستقیم هیچکدام از دو خودروی آلمانی قبلی نمیتوانند به گرد پای Z06 برسند. چه ماشین دیگری میتوان با ۳۰ هزار دلار پیدا کرد که پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت، گیربکس دستی و انتقال قدرت محرک عقب را ارائه کند؟
بنابراین، هر سهٔ این خودروهای کارکرده جایگزینهای فوقالعادهای برای سوبارو BRZ محسوب میشوند. کیمن S شبیه خودرویی به نظر میرسد که کمتر از ۱۰ سال از عمر آن گذشته و با رفتار جادهای عالی، انتخاب معقولی خواهد بود. کوروت Z06 هم هرچند خودروی چندان راحتی نیست ولی قدرت خالص و ارزانقیمتی را در کنار گیربکس دستی بسیار رضایتبخش ارائه میکند. بامو Z4 M اما خودرویی هیجانانگیزتر از کیمن و دقیقتر و درگیرکنندهتر از کوروت است؛ بنابراین، هرچند کیمن و کوروت هم گزینههایی عالی هستند ولی با اختلافی جزئی، Z4 M بهترین انتخاب بجای سوبارو BRZ صفرکیلومتر خواهد بود.
-امیرعلی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اونا با ۳۰ هزار دلار پورش و شورلت میگیرن ما دیگنیتی و تیگو ۷
amirkhanzadeh
۱۱ شهریور ۱۴۰۳توشون پورشه ارزش خرید صد در صدی داره
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۴۰۳واقعا با وجود عالی بودن کوروت جدید یه عقبگرد افتضاح نسبت به نسل قبل خودشه وقتی میزاریشون کنار هم
این خودرو اصلا برای تمام دوران ها جذاب تازه اینکه قدیمی ترش یه نسل بعدش دیگه محشر میشه
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اگه میشد یه پارکینگ داشته باشم همه را با کوروت نسل قبل و وایپر موستانگ و کامرو و دوج نسل قبل پر میکردم کنارشم یه ۵۳۰ و ۶۳۰ و ای کلاس واقعا اون ها را با هیچ کودوم از خودروهای نسل جدید عوض نمیکنم
hosen
۱۰ شهریور ۱۴۰۳هر سه تاشون جذابن خدایی
ولی انتخابم اون کوروت c6 z06 با موتور 7 لیتریه
هراکلیوس
۱۰ شهریور ۱۴۰۳با این پول تو ایران آزرا 2007کیا سراتو1397وفیدلتی میدن زیاد فرق نداره دایی
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳بدون شک کوروت.
این Z4 خیلی زشته.
من دیوانه این نسل کوروتم، چراغای عقبش قند تو دلت آب میکنه.
hosen
۱۰ شهریور ۱۴۰۳تازه z3 رو ندیدی اون از این z4 هم بدتره
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳من کلا خیلی سعی کردم از Z4 خوشم بیاد، حتی اون نسلی که تو ایرانه.
ولی نمیدونم چرا هیچ جوره نشد.
قصد ترول و اینا ندارم، واقعا جدی میگم هیچوقت خوشم نیومد.
(Ali(chevynova
۱۰ شهریور ۱۴۰۳کوروت اصالتمنده
گذشته داره
اعتبار داره
صد البته کوروت
ماشالاه کوروت ۲۸۳ انژکتوری ۱۹۵۷
ماشالاه کوروت ۱۹۵۳ تمام فایبرگلاس
راستگو
۱۰ شهریور ۱۴۰۳شر و ور نباف
با اونک پورش فنم
اما کوروت الان انتخاب بهتریه
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳راستگو آروم باش
راستی زیر پست باکستر و کاین چرا نبودی آقای پورش فن؟
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اینا دیگه با پورشه کار ندارن
اینا المانی دوس دارن
فردیناندشون که چک سلواکی درومد
پورشه هم تویوتایی شد
راستگو
۱۱ شهریور ۱۴۰۳هرزگاهی بهتره شماهم نفس بکشی
اقای حسن تو هنوز نمیدونی بوهم چیبود چکسلواکی و المان کی و چجوری تقسیم شد برو شتاب 1.6تو بزن
حمیدرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۳لوئیز شورلت شما هم که سوئیسی از اب دراومد ماشالا اصالت😂
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ماشالا کاربرات های تری پاور
ماشالا موتور L88 با 560 اسب
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳مثله اینکه عزمتو کردی علی رو بازنشست کنی
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳یه لحظه توی جو قرار گرفتم 😂
🇰🇷
۱۰ شهریور ۱۴۰۳استهلاک بیمر کارکرده اشک صاحبش رو درمیاره
کوروت هم برای روزمره راحت نیست و زیادی خشکه
انتخابم اعلی حضرت همایونی ، جناب پورشه ؛ ترکیبی از پرفورمنس ، کیفیت آلمانی ، و رفتار جاده ای بینظیر
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳فک کنم استهلاک پورشه دست کمی از بیمر نداشته باشه.
چرا تو ماشین اسپرت دنبال روزمره ای؟
hosen
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا واسه روزمره از همشون بهتره کوروت
پورشه استهلاک از بی ام و هم بیشتره
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳کلا آلمانی های دست دو بر خلاف آمریکایی و ژاپنی ها خیلی بازار کم رونقی دارن.
JaMsHiD_R1988
۱۰ شهریور ۱۴۰۳در برتری پورشه به بیمر شکی نیست و برتری کوروت به اون دوتا
ولی در بحث استهلاک ، نام و اسم آلمانی اشک صاحب رو در میاره که البته بستگی به خودت داره
که چه انتظاری از ماشین داری
من خودم ماشینی که کارتل خشک داره و هفت لیتر حجم موتورشه و فرم کوپه داره یا موتور وسطه ، انتظار سواری راحت و روزمره رو ندارم . همون طور استهلاک روزمره در حد تویوتا کرولا !
من که انتخابم کوروته چشم بسته . ولی خیلی ماشینای جدید مسخره شدن !
برای کسی که تازه شروع کرده ، خیلی مسخره هست یه قاتل پونصد اسبی با کارتل خشک رو ول کنه و بچسبه به یه ماشین کوچولو دویست اسبی که باید خودتو ج.ر بدی تا بتونی کنترل پایداری رو خاموش کنی
mhasadollahi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳من انتخابم پورشه هست
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۳no replacement for displacement
nima.jdm
۱۰ شهریور ۱۴۰۳انتخابم بی چون و چرا کوروته
بعدشم ماشینای آلمانی اکثرا استهلاکشون بالاس
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳وایسا ببینم، فقط 30 هزار دلار؟
یعنی چی.
برای باید اینقدر مفت باشه.
نمیدونم چرا احساس میکنم با این قیمت حیف و میل میشن.
کوروت به این زیبایی، ابهت، دقت، سرعت، چرا باید اینقدر ارزون باشه، من که حاظرم براش 100 هزار دلار هم بدم.
نه فقط کوروت،
تو این قوس جلوی چراغ پورشه رو نگاه کن، فرم سقفشو نگاه کن.
احساس میکنم با این قیمتا قدرشو نمیدونن.
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳منم رفتم نگا کردم نبود Z06 مدل 2009 اصلا زیر 48 هزار دلار نبود
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳تو از کدوم سایتا نگاه میکنی؟
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳من ارزون ترین Z06 مدل 2008 که تونستم پیدا کنم 35 هزار تا بود،
البته 100 هزار مایل کار کرده بود.
گرونترین شم یه دونه بود که 300 مایل کار کرده بود میداد 80 هزار تا.
کلا هم یه دونه کیمن S مدل 2009 بود که 90 هزار تا رفته بود، میده 36 هزارتا.
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳برای یه عشق ماشین که مکانیکی سرش میشه و تازه میخواد شروع کنه توی هیجده سالگی و توی خارج ، بجا 30000 برا Z4 میتونه 2000 تا بده یه E46 داغون ، یه موتور S54 بندازه روش با قیمت 8000 . مشکل گیربکسی هم داشت با 2000 حل میشه
لذت یکسان با یک سوم قیمت
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳این Z4 را صاحبشم سوار نمیشه چه برسه به کسی بخره پول بده جاش
اصلا چرا یه خودرو باید اینجوری باشه
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کوروت و دیگر هیچ
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بزرگوار شورولت کوروت Z06 مدل 2009 را نمیدن سی هزار تا
انقد ذوق کردم رفتم تمام سایتها را زیر رو رو کردم
نیست
Z06 مدل 2009 کارکرد 23000 مایل قیمت 49 هزار دلار
Z06 مدل 2009 کارکرد 9000 مایل قیمت 52 هزار دلار
Z06 مدل 2009 کارکرد 9600 مایل قیمت 50 هزار دلار
حسین دهمرد
۱۱ شهریور ۱۴۰۳مگه هندلینگ کوروت چجوریه که میگه دقت کافی رو نداره؟
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ماشین آمریکایی بدون هرزگردی و در رفتن ته ماشین توی پیچ برای مهندسای آمریکایی حکم آدم بدون دست و پا رو داره
amirboss
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اگه منطقی و بی طرف به موضوع نگاه کنیم، شورولت کوروت گزینه مناسب تری از پورش و بی ام و هست هم بخاطر جذابیت و قدرت بالا،هم هزینه نگهداری و استهلاک پایین تر
BlackWing
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کوروت نسل ۶ ، کوروت ترین کوروت تاریخ
محمدهادی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بنظرم هر سه تاشون توی سگمنت خودشونگزینه ی فوق جذابین نسبت به یه تویوتا BRZ فسکی
کوروت رو ور داری بنداز اتوبان
BMW Z روبرداری باهاش بری جلوی فروشگاه پارک کنی
پورش رو برداری باهاش بری جاده کوهستان
همه ش عشششقه ماشین بازاست
ولی من بعید میدونم این سه تارو بشه با ۳۰هزارتا تهیه کرد
قطعا برای روپاکردن و زین کردن شون هم باید یه ۱۰ هزارتا بذاری کنار
ابوالفضل
۱۱ شهریور ۱۴۰۳قطعا کوروت
Behnam1012
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اینجا فکر کنم خود آلمانی باز ها هم انتخابشون کوروت باشه
آرش
۱۳ شهریور ۱۴۰۳انتخابم کورت افسانه ای هست
پورشه هم دوست دارم ولی از بی ام و خوشم نیومد زشته