مردان «رترو دیزاین» به یک شورلت بلیزر مدل ۱۹۸۴ جان تازهای دادهاند و آن را با تجهیز به مجموعهای از ویژگیهای امروزی، بازتولید (رستوماد) کردهاند. این K5 بلیزر قبلاً بهعنوان خودرویی نظامی در نیروی هوایی ایالاتمتحده و سپس چند ایستگاه آتشنشانی استفاده میشده است. یکی از اولین ارتقاءهایی که رترو دیزاین روی این خودرو انجام داده، تجهیز آن به پیشرانهٔ هشت سیلندر LS3 تنفس طبیعی با ۴۳۰ اسب بخار قدرت بوده است.
این موتور به یک گیربکس 4L65E با گیربکس کمکی فابریک بلیزر متصل شده است. این شاسیبلند غولپیکر آمریکایی همچنین در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز شده است تا بتواند به همان خوبی که شتاب میگیرد متوقف شود. این خودرو در بیرون با رنگ سبز اترشی رنگآمیزی شده که ادای احترامی به یکی از رنگهایی است که قبلاً روی بدنۀ این بلیزر خاص پاشیده شده است. رترو دیزاین همچنین این خودرو را به قطعات افترمارکتی مختلفی مثل رینگهای برنزی، لاستیکهای آفرودی، سپرهای سفارشی و قلابهای بکسل در جلو و عقب هم مجهز کرده است.
در همین حال، رترو دیزاین هشت ماه را صرف بازسازی و ارتقاء داخل این بلیزر کرده است. نتیجهٔ این کار، کابین کلاسیک اما درعینحال شیک و راحت است که از چرم پریمیوم، یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی، نورپردازی LED و رول کیج بهره میبرد. مدیر رترو دیزاین در مورد این ماشین میگوید:
K5 بلیزر یکی از نمادینترین نسخههای این خودروی افسانهای بود که در دههٔ ۸۰ یک خودروی خانوادگی کامل به شمار میرفت. این K5 خاص پس از خدمت در ارتش و چند ایستگاه آتشنشانی مختلف در سراسر کشور، پیشینهای باورنکردنی دارد؛ بنابراین، فرصت مدرنسازی این ماشین و حفظ آن در جادهها، پروژهای واقعاً شورانگیز برای تیم ما بود
این شورلت K5 بلیزر ۱۹۸۴ اخیراً با قیمت ۱۹۰ هزار دلار فروخته شده است.
پارسا
۲۰ آبان ۱۴۰۱موخوام
M
۲۰ آبان ۱۴۰۱حالم بهم خورد سریع این بنزینی خنده دار را به الکتریکی تبدیل کنید
Payfast
۲۰ آبان ۱۴۰۱مثله کیم جونگ اون دستور صادر میکنی؟ صحیح
aryan 25
۲۱ آبان ۱۴۰۱داش حداقل برای اکانت فیکت یه اسمی میزاشتی که معلوم نشه فیکه دیگه 🤣🤣خدایی فازت چیه خودت با خودت دعوا میکنی خودت از خودت حمایت میکنی یه روانشناس برو
رامین
۲۱ آبان ۱۴۰۱بالاخره حالت بهم خورد یا خنده ات گرفت .
کمال پاشا
۲۰ آبان ۱۴۰۱بی زحمت لینک منبع عکس هارو بگید عکس های باکیفیتش رو دانلود بکنیم
امیر دهقان
۲۰ آبان ۱۴۰۱https://www.carscoops.com/2022/11/retro-designs-creates-the-perfect-chevy-k5-blazer-sells-it-for-190000/
Mmd
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر روی عکس ها کلیک کنید ، نسخه با کیفیتش رو می تونید دانلود کنید.
Swedish Arrogant Tiger
۲۰ آبان ۱۴۰۱خوب شده ولی قیمتش خیلی گزافه.
ali(chevynova)
۲۰ آبان ۱۴۰۱به به
بسیار عالی
فقط بهتر بود بجای انجینLS یدونه انجین 454 با یه کاربراتور هولی میبستن
بابک
۲۱ آبان ۱۴۰۱۴۵۴ موتور خوب و بادوامی هست اما فقط گشتاور داره و با ۷/۵ لیتر حجم حداکثر ۲۳۰ اسب توان میده .
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱آمریکا دو تا مثلث طلایی داشت که رقابتشون قطعا یکی از افسانه ای ترین دوئل های تاریخ صنعت خودروسازیه
۱. رقابت سه تفنگدار ماسل کار امریکن
ماستنگ
چلنجر
و کامارو
۲. رقابت بهترین آفرودر های دنیا
قبله آفرود جهان رنگلر
برانکو
و بلیزر
ولی متاسفانه سیاست های مری بارا این مثلث ها رو نابود کرد
کامارو که داره کم کم رو به زوال میره و فدای کوروت شد
موند فقط داج و فورد که داج هم با این اتفاقات اخیر کم کم مسیرش رو از فورد هم جدا کرد .
اما در مورد مثلث دوم
دو راس این مثلث با قدرت برگشتن و دارن واسه همدیگه خط و نشون میکشن
اما باز جنرال گند زده و سومین راس این مثلث رو خالی گذاشته و اسم بزرگ بلیزر برای یه کراس اوور انتخاب کرده .
blackwing
۲۰ آبان ۱۴۰۱تیم کامارو انگار ماهی ۲۰ دلار بودجه دارن برای مهندسی !!!
کامارو یکی از بهترین ماسلکارهای تاریخ امریکاست که افتخارات خیلی زیادی هم داره اما از وقتی نسل ششم این ماشین رونمایی شد هر سال فروشش بدتر و بدتر شد ، مردان جیام هم دست رو هم گذاشتن و به مردن این ماشین نگاه میکنن
کامارو همیشه یکی از بهترین سواریها و شاسیها رو بین بقیه رقبا حتی اروپاییا داشت اما خیلی در حقش نامردی کردن
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱بله دوست عزیز
کامارو قطعا تاریخ غنی داره
ولی سیاست های خانم بارا مبنی بر این بود که بیشتر روی کوروت سرمایه گذاری بشه و این وسط یجورایی کامارو قربانی برادر سوپراسپورتش شد
به قول خودت فروشش هم چندان تعریفی نداره
اما خب میشه به این خوشحال شد که نسل جدید کوروت شاهکاره.و هزینه کردن های جنرال نتیجه داده .
MAHAN
۲۰ آبان ۱۴۰۱درسته
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱دقیق این اتفاق برای دوج
برعکسش شد
قربانی شدن وایپر
اگر اشتباه نکنم
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱نه حسین جان
قضیه وایپر فرق میکرد و دلایل قطع تولیدش بسیار طولانی
هر چند توی همون هم ورود هلکت ها به مارکت در سال 2015 باعث کاهش فروش وایپر شد
d1123
۲۱ آبان ۱۴۰۱همین ماری بارا نبود،جی ام توی برقی ها نمیرفت و به سرنوشت فعلی کرایسلر دچار میشد.
ماری بارا رو میشه بعنوان بهترین مدیر تایرخ جی ام شناخت، با سیاست هاش جنرال موتورز جاشو توی صدر بازار تثبیت میکنه.
مهدی
۲۰ آبان ۱۴۰۱نمادی از یک شاسی بلند واقعی!
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱😁 دوستان و ماشین بازان / مرسدس وان رو کوبیدید و از این تپه بالا میرید / هرکس به لیاقتش چنگ میندازه / همین کافیه برای اینکه بدونیم چرا اینجا ایستادیم ..
ali(chevynova)
۲۰ آبان ۱۴۰۱خسرو
تپه همون بنزی بود که به حق کوبیدنش
تو اگه زکاوت داشتی این حرف رو تو این پست نمیزدی و بیشتر خودت رو ضایع نمیکردی
هیچکس
۲۰ آبان ۱۴۰۱می شه بگی به چه دلیل کوبیدن مرسدس وان حقه؟
بعدش داداش ذکاوت اینطوری می نویسن
ali(chevynova)
۲۱ آبان ۱۴۰۱بخاطر تایپ سریع ذ رو ز نوشتم در کلمه ذکاوت
کوبیدن اون بنز هم کاملا مشخصه
اونجور که باید نبود
بی خیال اسم
۲۱ آبان ۱۴۰۱اقای علی می شه بگی وان چطور در حد انتظار نبوده؟
رامین
۲۱ آبان ۱۴۰۱دوست هموطن، اگر اینجا ایستادیم علتش قطعا سلیقه های شخصی و علائق متنوع نیست علتش همین شخصیت زورگو و حضور یک دیکتاتور کوچک داخل وجود هر کدام از اکثریت ماهاست که باعث میشه همه جا اعمال نظر کنیم و لیاقت تحمل نظرات و تمایلات و علائق دیگران را نداشته باشیم. گویا چون خودمون بنز را دوست داریم علاقه به خودروهای دیگه بی لیاقتی بحساب میاد و یا معنی اش کوبیدن بنز هست . امیدوارم یکروز ماهم به آنجائی برسیم که میگه :
گرچه با تو مخالفم اما حاضرم جانم را بدهم تا توهم بتوانی نظرت را اعلام کنی .
پدرام
۲۰ آبان ۱۴۰۱بلیزر به این میگن نه این کراس اورهایی که اسم بلیز رو فقط داره
Free
۲۰ آبان ۱۴۰۱عالیه
بابک
۲۱ آبان ۱۴۰۱مدل ۷۷ اتوماتیک 350 شو سالهاست که دارم . خیلی جاهاش هنوز رنگ نشده و برچسب های لای درهاش تمیز و سالم هست . واقعا این ماشین هم برای رزم هست و هم برای بزم .
داخلش مثل یک سویت راحت و دل بازه . بادوام و مطمئنه و با دل قرص و خاطر جمع همه جای ایران باهاش رفتم . بعداز ۴۵ سال هنوز درجه max کولرش تمام مدت قابل استفاده نیست و سرماشو نمیشه تحمل کرد.
واقعا بلیزر حرف نداره رنه گید و گلدن ایگل هم داشتم اوناهم خیلی عالی اند اما بلیزر کاربردی تره همینطور چروکی چیف که سواری نرم و هندلینگ خوبی داره .
بیک
۲۱ آبان ۱۴۰۱سلام داداش من روح و روان و بشقم بلیزره کجایی بیام خدمتت یدور باهاش بزنیم
میثم
۲۶ آبان ۱۴۰۱صدونود هزار دلار ……
حالا خود ماشین رو زیر ده هزار تا خریدن
موتورش حدود شیش الا هشت هزار تا
صافکاری نقاشی حداکثر ده الا چهارده هزار تا
تودوزی هشت الا دوازده هزار تا
بقیه خرج ها نهایت نهایت پونزده هزارتا شامل برقکشی تعلیق لاستیک ترمز
یعنی تو حداکثر حالت ممکن هزینه ها شصت هزار تا خرج شده و صدونود فروش
همین …
رامین کریمی
۱۰ فروردین ۱۴۰۳شاید از ایران خودرو و سایپا یاد گرفتن یه تیبای فسنکی یا پژو را به ده برابر قیمت واقعی میدن متاسفانه اینجا صف میبندن واسش ولی اونجا اگه دوست داشتی و تعداد محدود و عشقت کشید و خوشت اومد میری جلو😊😊