جدیدترین محصول خودروسازی رضوانی در امریکا، نسخهای از سوپراسپرت بیست (Beast) با پیشرانه شورولت کوروت است که هزار اسب بخار قدرت دارد.
ساخت خودروی اسپرت سبکوزن با محرک توربوشارژ هوندا، شرکت رضوانی را به در دنیای خودرو معرفی کرد. این برند امریکایی، امروزه با شاسیبلند ضد گلوله و سوپرلوکس تانک (Rezvani tank) شهرت بیشتری کسب کرده است اما همچنان، تولید سوپراسپرت بیست (Beast) را ادامه میدهد.
اولین نمونهی بیست، براساس خودروی سبکوزن انگلیسی، آریل اتم و شاسی لوتوس شکل گرفت. این محصول، علاوهبر پیشرانهی هوندا، موتورهای ساخت روترکس (Rotrex) و کاسورث هم ارایه کرد. حالا برای تولید سال ۲۰۲۴، رضوانی بیست تغییرات جزئی در طراحی بدنه را با پیشرانهی قدرتمند جنرال موتورز ترکیب کرده است تا کوروت جدیدی متولد شود.
برخلاف خودروی اسپرت شورلت، موتور ۶/۲ لیتر V8 در محصول رضوانی، دو توربوشارژر دارد. رضوانی بیست جدید، قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۱۱۹۰ نیوتنمتر فراهم میکند. نسخهی تنفس طبیعی پیشرانهی ۶/۲ لیتر جنرال موتورز در شورلت کوروت استینگری، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتنمتر گشتاور دارد.
دیگر اطلاعات فنی از رضوانی بیست ۲۰۲۴ به سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه و طی مسیر ۴۰۰ متر (quarter-mile) در زمان ۹/۶ ثانیه اشاره دارند. ظاهرا گیربکس دبل کلاچ اتوماتیک ۸ سرعته از نوع M1L مشابه شورلت کوروت استینگری برای بیست استفاده خواهد شد. همچنین پدالهای تعویض دنده پشت فرمان وجود خواهند داشت.
رضوانی ادعا میکند وزن خالص بیست ۲۰۲۴ با بدنهی فیبرکربن، تنها ۱۳۴۲ کیلوگرم است؛ یعنی ۱۸۸ کیلوگرم سبکتر از شورلت کوروت استینگری با موتور تنفس طبیعی و وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم! دیگر نکتهی جالب اینکه، سقف فلزی همرنگ بدنهی بیست جدید، قابلیت جداسازی دارد و این سوپراسپرت جذاب را به خودرویی کروک تبدیل میکند. همچنین، درهای پروانهای، اگزوزهای دوگانه با صدای خاص، رینگهای ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ عقب همراه تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S، برای این خودرو ارایه میشوند.
بازطراحی کامل داشبورد و ادوات کابین، دیگر تفاوت مهم بیست ۲۰۲۴ نسبت به نسخههای قبل را نشان میدهد. اتاق جدید رضوانی، الهامگرفته از شورلت کوروت است؛ اما فرمان یوک (یوغ)، چرم مرغوب روی داشبورد و چیدمان خاص کلیدها با نمایشگرهای دیجیتال نیز دارد تا کمی هیجانانگیزتر از محصول جنرال موتورز شود. مهندسان شرکت سازنده ادعا میکنند برای طراحی فرمان و دیگر اجزای کابین، علاوهبر شورولت کورت به خودروهای فرمول یک نیز، توجه داشتهاند.
خریدار بیست ۲۰۲۴ میتواند با اضافه پرداخت ۴۵ هزار دلار، امکانات ۰۰۷ را به خودرو اضافه کند. این تجهیزات، شامل درهای برقی، چراغهای ویژه با نورافشانی قوی و ماسک اکسیژن قابل استفاده هنگام مواجهه با گازهای سمی نیز میشود. شرکت رضوانی در ازای ۵۵ هزار دلار، شیشه و بدنهی ضد گلوله هم برای بیست جدید، ارایه میکند.
قیمت پایه برای رضوانی بیست ۲۰۲۴ همراه پیشرانه هزار اسب بخار، ۴۸۵ هزار دلار اعلام شده است که البته باتوجه به اعداد روی کاغذ و تیراژ تولید محدود، چندان عجیب نیست. نسخهی مجهز به امکانات کامل و تجهیزات امنیتی، هزینهی خرید را حدود ۶۰۰ هزار دلار خواهد کرد. تنها ۲۰ دستگاه از بیست جدید ساخته خواهد شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ بهمن ۱۴۰۲فریس رضوانی خیلی آرام و پیوسته جلو رفته
بعید نیست چند سال دیگه ابرخودروی میلیون دلاری تولید کنه
Kktoos
۲۵ بهمن ۱۴۰۲با این قیمت روئلتو بهتر نیست چون اسم لامبورگینی هم با رضوانی قابل قیاس نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۴۰۲نه بهتر نیست !
چون روئلتو تعداد بالایی به فروش میرسه و رضوانی محدود !
رضوانی اعتبار لامبو رو نداره ولی خودش را ثابت کرده و آیندهی روشنی داره !
داشتم به این فکر میکردم اگر رضوانی ایران مونده بود الان چیکاره میشد؟ ، هر کوفتی میشد به جهنم! ، فقط خوب شد رفت ، مهم اینه در حال حاضر پرچمو برد بالا حتی اگر هیچگاه به خودروهاش نرسیم !
Kktoos
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خب تو همون اینده هم فک نکنم رضوانی بتونه به پای لامبورگینی برسه بازم سلیقس دیگ حتما خریدار داره ک تولید شده
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اگه ایران مونده بود نفر اول رو ریپلای میکرد و گلشعر مینوشت
helfire
۲۶ بهمن ۱۴۰۲توهین نکن برادر هر کوفتی میشد به جهنم درست صحبت کن شعورم خوب چیزیه.
Dan
۲۶ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/2024-rezvani-beast-767×431.jpg
ALI.S
۲۶ بهمن ۱۴۰۲من هر دو تا رو میخوام😁
چقدر هم که پولدارم😂
net
۲۶ بهمن ۱۴۰۲طراحی بیرونی قشنگی داره و سقف ماشین مشکی هست قشنگه ولی قوس سقف بالای شیشه دربها و ستون سقف عمود شیشه جلو قرمز هست و متضاد مشکی نشده خوبه. زیر سپر جلو و زیر سپر عقب متضاد مشکی هست و قرمز نیست بد شده و مخصوصا توری زیر سپر عقب خیلی بد هست. ۴ اگزوز عمودی روی هم قرار گرفته بد هست اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری افقی در سمت چپ و و ۲ اگزوز دیگر در سمت راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد.طراحی چراغ عقب قشنگه ولی چراغ جلو مخفی شده بد هست و از جلو که نگاه میکنی احساس میکنی چراغ جلو ندارد بد شده.طراحی داخلی یکپارچه مشکی خوبه اگر دوخت مشکی داشت قشنگتر میشد.اگر رینگ پره بیشتر داشت و رنگ خاکستری بود قشنگتر میشد
N.I.M.A
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خیلیا میرن دنبال خودروهایی که وقتی در جمعی قرار میگیرن(میلیونرها) همه با تعجب از هم بپرسن این چه ماشینیه؟؟؟؟!!!!!
Nobel و TVR و Spyker و Puritalia و Zenvo از این دست هستن.
محمدهادی
۲۶ بهمن ۱۴۰۲دقیقا
احسنت
نکته ی اصلی خودروهایی مثل رضوانی و موسلر و سالین و اونا که گفتی همینه
اصلن رضوانی با بیست دستگاه تولید،کاری با نام لامبورگینی نداره
شاید اصلن در آینده هم هیچوقت به این نام ها برخوردی نکنه
جرمی کلارکسون
۲۵ بهمن ۱۴۰۲آقای فریس رضوانی واقعا باید بهش افتخار کرد که نشون داد ایران هم خودرو با کیفیت تولید میکنه. آقای منصوری و آرش فربد هم همینطور 💯
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ببخشید آقای کلارکسون من متوجه نشدم؛ فرمودین: ایران هم خودرو با کیفیت تولید میکنه؟
parhamiof
۲۶ بهمن ۱۴۰۲منم متوجه نشدم کسی فهمید به منم بگه.
۲۶ بهمن ۱۴۰۲منظورش خودروسازی ایران نبود بلکه منظورش خود اقای رضوانی بود که خودروی با کیفیت تولید میکنه وگرنه تو ایران تنها خودروی با کیفیت تولید شده ال ممده و ساندرو و بنز E که اونام مال فرانسه و المانن ♥️😐
۲۶ بهمن ۱۴۰۲نه حتما تو خوب حرف میزنی چنان از هیوندای و کیا درپیتی صحبت میکنی انگار با بوگاتی طرفیم!!!
از یه طرف دیگه با سن بالاتر از خودت تو سایت درگیر میشی والا من 😅 نداشتم جلو سن بالاتر از خودم شاخ بشم حتی تو مجازی ولی تو هرچی از دهنت در میاد تو سایت داری بار اینو اون میکنی
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری ایشون منظور ایشون این بود که ایرانی ها هم میتوانند ماشین با کیفیت تولید کنند
khashayar
۲۶ بهمن ۱۴۰۲چه ربطی به ایرانی ها داشت. آقای رضوانی یه سرمایه دار بوده که رفته امریکا که با استفاده از تکنولوژی و مهندسی غربی داره ماشین میسازه حالا این چه ربطی به ایرانی داره رو من نمیفهمم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جرمی کلارکسون
۲۶ بهمن ۱۴۰۲بلاخره آقای رضوانی یا منصوری ایرانی نیستن؟
پری وش
۲۶ بهمن ۱۴۰۲26 دنده هست؟ لطفا بهش برسونید اگه میخواد از ماتریکس خارجش نکنن 26 دنده بسازه چون بده شش قدیمی شده زدن توی کار بده 26
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲منظورش فرد ایرانیه
OMID-LAMBO
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ایران هم خودرو با کیفیت تولید میکنه
عجب ؟؟؟؟ 😂😂😂😂
حتی پیچ و مهره بکار رفته تو خودروهای رضوانی و منصور هم نمیشه به ایران نسبت داد
فقط و فقط اسم و رسمشون
منصوری ایرانیه . خب ؟ آیا باعث شده که ماشینای (فرغونای ) ایرانی در سطح دنیا شناخته بشن ؟؟ خیر …
البته به لطف به لطف مسئولینی که 206 رو با لندکروز یکی میدونن باعث به سخره گرفتنمون شدن تا شناخته شدن
ارسلان
۲۶ بهمن ۱۴۰۲میگم حاجی!!!
بالا باشی… صفا و عشق و حال از واجبات زندگیه…کار درست و تو میکنی ، ادامه بده…
کوروش
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ایران !!!!!!!؟؟
Rt
۲۵ بهمن ۱۴۰۲توش
جگوار
مازراتی
فراری
و کوروت
دید میشه
جالب نیست اصلاً
Milo
۲۵ بهمن ۱۴۰۲نسبت به قیمتش طراحی خوبی داره،
پرفورمنس هم که فوقالعاده
اما متوجه نشدم رو شاسی لوتوس پیاده شده یا کوروت؟
چون به ظاهر جستیه کوچیکی داره،
در کل عالیه👍
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ بهمن ۱۴۰۲شاسی لوتوس
امیر دهقان
۲۵ بهمن ۱۴۰۲طبق چیزی که من خوندم، بیست جدید کاملاً بر اساس کوروت ساخته شده
The 2024 Rezvani Beast is essentially a re-skinned Corvette C8, powered by a tuned version of its mid-mounted 6.2-liter V8.
R@min
۲۵ بهمن ۱۴۰۲یه کوروت فیبر کربنی با این قیمت واقعا نمی ارزه هر سوپراسپرت بزک شده دیگه ای هم این قیمت نمی ارزه هر چند نهایت با صد هزار دلار هم میشه 300 کیلو چربی سوزی کرد بدون این قر و فرای الکی.
موتور LT6 Z06 هم از طریق ECU قفل هست و فعلا کسی نتونسته تیون پایداری روش انجام بده برای همین هم دو تا توربو رو اون پوشراد پایه انداختن که بگن یه کاری کردیم.
corvette
۲۶ بهمن ۱۴۰۲البته آقا رامین در تایید صحبت شما
تمامی کوروت ها قفلی بر ئی سیو دارن
من تا به حال
یه c8تیون شده خوب ندیدم
هرچی تیون کردن خراب تر شده
R@min
۲۶ بهمن ۱۴۰۲C8 استینگری آنلاک شده تیون های خوبی هم زدن. لینگنفلتر، کالووی، هنسی و…
Z06 پیچیدگی زیادی برای تیونرها داره آنلاک هم بشه اتفاق خاصی از توش بیرون نمیاد.
N.I.M.A
۲۶ بهمن ۱۴۰۲درب مدل بیست قدیمی خیلی خاصتر بود و خیلیا رضوانی رو به واسطهی اون دربها شناختن.
M power
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خداییش رخ عقبش حرف نداره
Siyavash
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به نظرم ماشین جالبی هست و باید دید آیا کسی که خریدار این ماشین هست حاضر هست درگ انجام بد یا باهاش پیست بره با توجه به تعداد بسیار کمش ۲۰عدد..ولی عکس هایه داشبورد رو دیدم خیلی باکیفیت نیست به فرم دوخت ها توجه کنید خیلی بی نظم هستن یا نمای کلی..نمای داشبورد که همون کوروت هست ولی به نظرم میتونست بهتر از اینم باشه..قدرت موتور هم که حرفی برا گفتن نمیذاره چیزی کم نداره…در کل به رضوانی افتخار میکنم بابت این کارش واقعا خیلی سخته الان بخوای یه ماشین هایپر بسازی و بخای رقابت هم بکنی، یا اسپانسر برایه بودجه لازم جذب کنی…من که آرزو میکنم موفق بشه و بیصبرانه منتظر کارایی بعدیش هستم…💯💯💯💯💯
Siyavash
۲۶ بهمن ۱۴۰۲واقعا اگه شرایط خرید این ماشین رو داشتم اولین نفر میخریدمش حتی شاید دوتا میخریدم..که باعث بشه انگیزه لازم رو براش ایجاد کنم تا بتونه از این بهترم بسازه…💯💯💯
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کابین و غربیلک فرمان این خودرو فول قرمز بود یا هر رنگی بجز مشکی ابهتش بزرگ تر بود
ای کاش جای پرچم آمریکا یک نماد ایرانی مثل فروهر یا برج آزادی می زاشت در کل از نمای بیرونی زیبایی داره نمی شه گفت زیبا نیست اتفاقا وسوسه کننده است
yaghoub
۲۶ بهمن ۱۴۰۲عجب رخی
ALI.S
۲۶ بهمن ۱۴۰۲زیباست و عالی
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۲غربیلک فرمان جالب نیست خیلی
محمود
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به نام خداازاینکه ایرانی هادراروپاوامریکاازنظراستعدادزبانزدخاص وعام هستندافتخارمیکنم زنده بادباایران عزیزنابودبادکسانی که کشوررابه این روز انداختند لعنت انشاالله که کشورازدست دزدان واختلاس گران خلاص شود نده با امثال رضوانی وزنده وپاینده جناب رضوانی عزیزلذت بردیم ازرضوانی عزیز
رامتین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲رضوانی روی شاسی بلندها گویا تبحرش بیشتره…
حسن
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اسمش فردیس رضوانی است حالا چرا -د- را فاکتور میگیرید نمیدونم
خودش نرفت امریکا 9 سالگی خانوادش مهاجرت کردن امریکا و میشه گفت یه امریکائیه که چند سالی هم تو ایران بوده .
Moro
۲۷ بهمن ۱۴۰۲بک بیست واقعا
اسودی شربیانی
۲۷ بهمن ۱۴۰۲سلام
سال جدید برای آخرین برند جهانی خودرو آماده شوید تا باهم جشن بگیریم و متحول شویم برای بروز شدن…