شورلت

پایان شورلت کامارو با تولید کالکتور ادیشن

شورلت به منظور خداحافظی با کامارو، پکیج ویژه‌ای بنام کالکتور ادیشن را ارائه کرده است. همچنین برای مدل ۲۰۲۴ پیشرانهٔ چهار سیلندر کامارو هم حذف شده است.

نسل ششم شورلت کامارو به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و به این مناسبت شورلت نسخهٔ ویژهٔ کالکتور ادیشن را معرفی کرده است. پکیج کالکتور ادیشن برای نسخه‌های LT، RS، LT1، SS و ZL1 قابل سفارش خواهد بود. این پکیج رنگ بیرونی منحصربفردی بنام مشکی متالیک پانتر را به همراه دارد که اشاره‌ای به گذشتهٔ کامارو است زیرا اسم رمز این پروژه در زمان توسعه پانتر بود. نوارهای مشکی مات روی بدنه، رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی مات یا براق و نشان منحصربفردی روی گلگیر با طرح پلنگ در حرف R کامارو هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این نسخه هستند.

تغییرات داخلی اما ساده‌تر بوده و شامل تریم‌های مشکی، طرح پلنگ روی لوگوی فرمان و کف‌پوش‌های ویژه با نشان آلومینیومی کالکتور ادیشن می‌شود؛ اما خریدارانی که خواهان خودروی خاص‌تر و کلکسیونی‌تری هستند می‌توانند کامارو ZL1 کالکتور ادیشن را انتخاب کنند که با اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب از پکیج 1LE، کالیپرهای ترمز قرمز و پلاکی حاوی شمارهٔ ساخت روی غربیبک فرمان ارائه می‌شود. از این مدل تنها ۳۵۰ دستگاه ساخته می‌شود و خریداران یک ساعت منحصربفرد Canfield Sport را هم دریافت خواهند کرد که روی صفحهٔ آن نقوش کامارو و پلنگ و همینطور شمارهٔ تولید نقش بسته است.

قیمت پکیج کالکتور ادیشن از ۴,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود اما برای داشتن آن در کامارو 1LT پایه باید پکیج ۱,۹۵۰ دلاری RS را هم سفارش داد. این یعنی قیمت پایهٔ کامارو کالکتور ادیشن کوپه به ۳۹,۴۴۰ دلار می‌رسد درحالیکه ZL1 کالکتور ادیشن بعنوان گران‌ترین نسخهٔ این سری ۸۸,۶۹۰ دلار قیمت دارد.

حذف پیشرانهٔ چهار سیلندر کامارو

در کنار این نسخهٔ ویژه، کاماروی معمولی هم همچنان برای مدل ۲۰۲۴ ارائه می‌شود و در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل در تیپ‌های LT، LT1، SS و ZL1 قابل خریداری خواهد بود. با این حال، تغییر مهم در کامارو مدل ۲۰۲۴ حذف پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است. این یعنی ماسل کار شورلت حالا فقط با پیشرانه‌های V6 و V8 ارائه می‌شود. این تصمیم نباید خیلی عجیب بنظر برسد زیرا کامارو چهار سیلندر با ۲۷۵ اسب بخار قدرت در برابر موستانگ اکوبوست حرف چندانی برای گفتن نداشت. قیمت کامارو مدل ۲۰۲۴ از ۳۲,۴۹۵ دلار برای LT کوپه و ۳۸,۴۹۵ دلار برای LT کانورتیبل آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (607 ديدگاه)

    تسلا به فداش،انشالله که نسل جدید هم خواهد داشت به کوری چشم آرمیچربازها…

    موافقم 130
    مخالفم 7
    1. A.H MOTORS

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (489 ديدگاه)

      اون از موستانگ این هم از کامارو ….

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. amir-z

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    حیف 😔😔
    که باید با کاماروی دوست داشتنی خداحافظی کنیم
    با اون موتور V8 حجیم و اون صدای عالی 🤩😌

    شورلت میتونست خیلی بهتر از پتانسیل و اصالت کامارو استفاده و کنه و اونو برتر از رقباش کنه ولی همینش هم حیفه که دیگه تولید نمیشه

    موافقم 78
    مخالفم 1
  3. MAJking2

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (434 ديدگاه)

    آره با این خداحافظی کنید، جاشم آرمیچر معرفی کنید تا ازینم کمتر بفروشید

    موافقم 71
    مخالفم 3
  4. amir-z

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ولی این نسخه کالکتور ادیشن ابهتش رو دو برابر کرده 👍

    موافقم 52
    مخالفم 1
  5. Reza Waffen SS

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    خداحافظی های غم انگیز قرن 21 م رو با کاماروی دوست داشتنی آغاز میکنیم 😔

    موافقم 50
    مخالفم 1
  6. R@min

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    بهترین مدل های کامارو ینکو 69 و ZL1 نسل 6 (عکس اول) بود. جا داشت کوروت این نسل 50K گرونتر شه تا جا برای دوتاشون باشه اما مشکل نبود موتور و پلتفرم هست که باید چند میلیارد هزینه میشد تا با ماستنگ بتونه رقابت رو ادامه بده. اگر فورد تو مدل های شلبی انقدر هزینه نمی کرد این فاصله بوجود نمیومد.

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      چه جالب

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. R/T

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (958 ديدگاه)

        کامارو حقش نبود بهش کم‌لطفی بشه

        موافقم 19
  7. KAMI

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یه کامارو نسکار امسال تو لمانز شرکت میکنه نه تنها رخش و صداش از تمام ماشینای اون ریس بهتره بلکه از ماشینای کلاس LM GT هم ۳ ثانیه سریع تر بود

    موافقم 24
    مخالفم 3
  8. harry.potter

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    چند بار خدافظی می کنه این ؟ داداش برو دیگه ، به سلامت
    (ولی من این سری ماشینو دوست دارم💔بامبل بی دوست داشتنی زرد و با حال با اون دستگاه پخش داغونش)

    موافقم 9
    مخالفم 28
  9. MasouD

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    متاسفانه شرکت‌ها برای عشق خودروبازها اهمیتی قائل نیستن
    توی این مارکت فقط دنبال سوددهی میرن
    طبیعتش هم همینه شما خودت رو جای رئیس کسب و کار بذار
    خط تولید های محدودی دارن و باید به سلیقه امروزی توجه کنند
    که شده کراس اور و الکتریکی

    قبلاً هم بود اما اینو همه باید بپذیریم که از حالا به بعد ماشین خوب جمع کردنیه نه خریدنی
    حتی توی کشورهای سطح اول

    موافقم 24
    مخالفم 3
  10. JDM سابق

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (786 ديدگاه)

    شورولت رو کوروت خیلی سرمایه گذاری کرد بخاطر همین نسبت به کامارو کم لطفی شد البته این ماشین نسل جدید هم داره امسال هم یه کامارو با نام Garage 56 از نسکار قراره تو لمانز شرکت کنه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  11. امیررضا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (302 ديدگاه)

    هم ارزش مادی هم معنوی این ماشین خیلی بالاست‌. آخرین کامارو ♥️
    جاش برقی بزنن مهم نیست، واقعیت اینه که این کامارو، آخرین کامارو برای عاشقان این ماسل کاره.
    ابهت رو نگاه کن فقط. چقدر این یکی دوسال اسطوره بازنشسته و توقف تولید شدن! هضم همشون برامون فوق‌العاده‌ سخته.
    آسوده بخواب کامارو 😔❤️

    موافقم 19
    مخالفم 1
  12. datsun

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    واقعا حیف این نام و تاریخچه طولانی که فراموش بشه ، مدل های zl1 ۲۰۱۷ به قدری خوب بودن که برای سوپراسپورت های خیلی گرون تر تو پیست شاخ شونه میکشید و همچنین نسل دوم و پنجم که یکی از ماندگار ترین طراحی صنعت خودروسازی رو دارا بودن،

    موافقم 16
    مخالفم 1
  13. سید پویا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا تو دو تا عکس دیلایت هاش فرق میکنه؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. شاهین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    خوش تیپ ترین ماسل کار
    جنتلمن
    حیف شد …

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. مازیار

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    معمولا نسل دوم اتومبیلهایی که چند نسل تولید شدن خواستنی تره (البته بجز ماستنگ) چون اصلاحات لازم روش انجام شده ضمن حفظ فرم کلاسیک
    مثل شورولت کوروت و پونتیاک ترنس ام و بنز ۱۲۴ (کپل) و همین کامارو
    به نظرم خوش تیپ ترین ماسل کار قدیمی همین کامارو Z28 هست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. blackwing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    انتظار داشتم موتور LT5 کوروت C7 ZR1 یا حداقل موتور LT2 کوروت نسل هشت رو برای Collector’s Edition معرفی کنن !
    خیلی حیف شد ، یکی از بهترین ماسل‌کارهای امریکا برای همیشه داره خداحافظی میکنه 🥹😔

    چقدر من با نسل ۵ مخصوصاً تو فیلم ترنسفورمرز یک سال ۲۰۰۷ تو ذهن خودم خاطره ساخته بودم ! چقدر روزهای قشنگی بود… 🥲

    موافقم 12
  17. Pourya

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یکی از ستون های عشق به عضلانی های امریکایی شکسته شد و ماشین های احمقانه جاش رو میگیره

    موافقم 16
  18. البرز

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی درحال پوست اندازی 😎😎😎 البته از یاد نبریم اولین خودروها برقی بودن 😀😀😀

    موافقم 2
    مخالفم 15
  19. ram1500trx

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    کامارو عجب رخی داری
    بخدا ک مسلمون نیستی…

  20. خخخ

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره
    الان فقط فورد و دوج موندن

  21. محسن

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوسداشتنی ترین ماسل
    عشق من به تو بی انتهاس
    خدارو شکر که ۲۰۱۳ کامارو با گیربکس دستی رو خریدم شکر

  22. Soheil babadi

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوش استایل ترین ،بهترین ماسل کار بعد از کوروت کامارو بود و هست واقعاً خداحافظی با این قلدر آمریکایی یا آقای اخمو واقعاً سخته خودم ۲۰۱5 Lt دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا