سال ۲۰۰۳ میلادی بود که شورولت برای اولین بار از مفهومی SS در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد؛ حالا بعد از گذشت ۱۰ سال نسخه تولید نهایی SS آماده شده؛ خودرویی که برخلاف مدل مفهومی یک سوپراسپرت کوپه نیست بلکه یک سدان اسپرت است که از پائیز ۲۰۱۳ به جمع برادران آمریکایی خود می پیوندد . . .
شورولت SS دارای تعلیق مک فرسون درجلو و چنداتصالی عقب است. برای رینگ های ۱۹ اینچی آن که در جلو ۸.۵ و درعقب ۹ اینچ پهنا دارند، به ترتیب تایرهای بریجستون باسایز ۲۴۵/۴۰ و ۲۷۵/۳۵ آماده شده؛ کیت ترمز این خودرو نیز که دیسک هایی به قطر ۳۵۵ میلیمتر و چهار پیستون درجلو و عقب دارند ساخت برمبو است تا درکنار فرمانی که مجهز به نیروی کمکی الکترونیکی است، بیشترین هندلینگ ممکن در اختیار راننده SS قرار بگیرد.
وزن خالص SS که هنوز مقدار آن اعلام نشده به نسبت ۵۰:۵۰ میان محورها توزیع شده؛ همچنین به خاطر داشتن درب کاپوت و درب صندوق آلومینیومی SS مرکز ثقل پائینی دارد. کابین SS بافضای پای عالی ۱۰۷ سانتیمتری برای سرنشینان جلو و ۹۹ سانتیمتری برای عقب، جای کافی برای پنج سرنشین را دارد. روکش چرمی برای صندلی ها، صندلی هشت حالته برای سرنشینان جلو، نورپردازی آبی کابین، سیستم پخش BOSE با ۹ اسپیکر، استارت دکمه ای، سیستم تمام رنگی نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم چندرسانه ای MyLink به همراه سیستم راهیابی، سیستم هشدار دهنده تغییر لاین، سیستم هشدار دهنده نقطه کور، دوربین عقب و سیستم های پیش گیری از تصادف شامل Forward Collision Alert و Rear Cross Traffic Alert ازجمله امکانات SS خواهند بود.
SS همچنین اولین محصول شورولت است که بر روی آن سیستم کمکی پارک (با امکان پارک دوبل) با نام Automatic Parking Assist قرار می گیرد که باداشتن سنسورهای فراصوتی، راننده خودرو فقط باید مراقب پدال های گاز و ترمز باشد.
پیشرانه ای که برای SS درنظر گرفته شده، موتور V8 از سری LS3 شورولت است که با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور در مقایسه با شورولت کوروت ۲۰۱۴ که زیر کاپوتش همین پیشرانه ۶.۲ لیتری قرار گرفته ۳۵ اسب بخار و ۴۷ نیوتن متر کمتر دارد. شورولت SS باگیربکس پنج سرعته اتومات خود که قدرت تولیدی موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می کند، می تواند در ۵.۰ ثانیه ازحال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.
اما حالا که صحبت از شورولت SS شده بد نیست نیم نگاهی به مدل مسابقه ای آن هم که از مدت ها پیش و حتی قبل از برگزاری نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ معرفی شده بود، داشته باشیم. SS مسابقه ای که امروز یعنی ۲۸ بهمن ماه ۹۱ در حاشیه مسابقه دایتونا ۵۰۰ و در پیست بین المللی Daytona در ایالت فلوریدا رسما رونمایی شد، قرارست راهی مسابقات Sprint Cup ناسکار شود.
فراموش نکنید که معرفی مدل مسابقه ای یک خودرو پیش از معرفی مدل خیابانی آن حرکت بسیار جالبی از طرف شورولت بوده که در یک دهه اخیر سابقه نداشته است. اما پیشرانه SS مسابقه ای، همان موتور V8 LS3 مدل های استاندارد است با این تفاوت که ۵.۳ لیتر حجم باقدرت نامعلومی دارد! تولید این خودرو قرارست از امسال و بصورت محدود آغاز شود.
Kurosh
۲۸ بهمن ۱۳۹۱عاشق استیل لاستیک های مسابقه ای ام..
slr722
۲۸ بهمن ۱۳۹۱وقتی اسم ss به ماشین های شورولت اضافه بشه…
اون وقته که میشه خدا…
hesan
۳ اسفند ۱۳۹۱امریکا دیوونتم.
feri
۲۹ بهمن ۱۳۹۱یعنی استقلالیه ؟
مسی
۲۹ بهمن ۱۳۹۱جوک جدید رو شنیدید…
ایران خودرو تنها تولید کننده تندر 90 اتوماتیک در دنیا !!!
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴آفرین به ایرانخودرو
hesam
۳۰ بهمن ۱۳۹۱بچه ها… یعنی یه روز ما میتونیم سوار اینا بشیم ؟
محمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۱کاشکی یکم چهره تهاجمی تری داشت.اصلا به استایلش نمیاد همچین قدرتی داشته باشه
مهران
۲ اسفند ۱۳۹۱این مدلو احتمالن زدن واسه سلیقه اروپاییها
چون اونا زیاد ماسل باز نیستن
amir.t.
۱۹ آبان ۱۳۹۲دوردونه ی به خدا ی دونه ی …