حالا که سهم دولت در کمپانی جنرال موتورز زیر ۵ درصد است، خودروساز با فراغ بال بیشتری دست به تنوع و نوآوری در مدلهای جدید میزند. این قضیه به خصوص در مورد شورولت، واقعیت دارد؛ جایی که در خط تولید خودروها، از «اسپارک» گرفته تا «سابوربان»، برای بهتر شدن عملکرد خود در تلاشند.
جدیدترین خودروی لوکس و جنجالی، شورولت SS است که موتور کلاسیک V8 دارد و دیفرانسیل آن در عقب قرار گرفته است. این خودرو، برای مشتاقانی که درهای بیشتر، فاصلهی پاهای بیشتر در جلوی صندلیها و محل قرار دادن وسایل بزرگتر میخواهند، همه چیز را درنظر گرفته و بیشتر از خودروهایی مانند کامارو و کوروت به فکر مشتریان خود بوده است. این خودرو در استرالیا تولید می شود.
خودروهای SS شورلت همواره خود را برای رقابت در مسابقات نسکار (NASCAR) آماده میکنند. بنابراین، شورلت SS مدل ۲۰۱۴ نیز از یک موتور V8 برای پیشرانهی خود استفاده میکند. این موتور میتواند از مرز ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیز رد شده به ۶۶۰ دور در دقیقه برسد و سوخت زیادی را به مصرف برساند. به جای تکنولوژی جدید LT1، با مواردی مانند زمان سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم که در موتور کوروت به کار رفته، در این خودرو، از موتور LS3 V-8 استفاده شده است. این موضوع، باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست، مالیات اضافهای به اندازه ۱۳۰۰ دلار برای خریداران درنظر بگیرد و قیمت پایه این خودرو را به ۴۴ هزار و ۴۷۰ دلار برساند.
نسبت به کلاس خودرو، عملکرد آن در شتاب، آنطور که همه انتظار دارند نیست. شورولت SS مدل ۲۰۱۴ دارای وزنی برابر با ۱۷۸۳ کیلوگرم است. همچنین تایرهای بریجاستون پوتنزا RE050A در آن به کار رفته اند و از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده میکند. این موارد، در کنار ۴۱۵ اسببخاری که نیرو محرکه موتور تولید میکند، باعث شدهاند تا شورولت SS به سرعت شتاب گرفته و در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین با این خودرو میتوان تنها در مدت ۱۲/۹ ثانیه از خط یکچهارم مایل با سرعت پایانی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت گذشت. بنابراین، کاملاً میتواند با کامارو رقابت داشته باشد و تنها حدود نیمثانیه با C7 کوروت تفاوت دارد و از آن عقبتر است. البته اگر سیستم گیربکس دستی برای این خودرو ارائه میشد، میتوانست برای تست پتانسیل درگ مفید باشد.
اطمینان داشته باشید که سواری با SS همان حس و حال کامارو را خواهد داشت. تایرهای بریجاستون تا نیروی ۰.95g، محکم به زمین خواهند چسبید؛ حرکت بدنه خودرو به آرامی انجام میشود و با این حد از چسبندگی، تنها یک اشاره برای پیچیدن کافی است. به لطف کمک فنرهایی که از کمپانی بی ام و قرض گرفته شدهاند، شورولت SS میتواند بر روی هر جاده ناهمواری، محکم و استوار به حرکت خود ادامه دهد. بدنه نیز، ساختاری صلب و بدون سر و صدا دارد. همچنین، سیستم کمکفرمان الکتریکی، هدایت اتومبیل را در سر پیچها و دور زدنها، بسیار ساده میکند. شورولت SS قادر است تا از سرعت ۱۱۲/۶۵ به فاصله ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود که با اختلاف کم، نسبت به کوروت، فاصله توقف بیشتری دارد.
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۵۷۷۰ دلار (قیمت پایه: ۴۵۷۷۰ دلار).
- نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنه و رویه آلومینیومی، سوخترسانی پورت انژکتوری.
- گنجایش: ۶۱۶۲ سیسی.
- قدرت: ۴۱۵ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۶۲/۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶دنده اتوماتیک با پدالشیفتر .
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۹۲ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
- عرض: ۱/۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۷ متر.
- وزن کلی: ۱۷۸۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۹۵ g
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۲/۳۸ لیتر در شهر و ۸/۲۵ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۱۰/۱۹ لیتر در صد کیلومتر.
آرمین 66
۱۴ آذر ۱۳۹۲مسلمون اونا ان نه ما ببین چه چیزایی میسازن
Kurosh
۱۴ آذر ۱۳۹۲بیایین دوستان این حقیقت تلخو قبول کنیم که:
که تموم شرکت های بزرگ خودروسازی، به وفور از هم کپی برداری می کنن…!
مثلاً الان همین مدلش شباهت عجیبی به کیا ابتیما داره…
(اصلاً برند خاصی رو متهم نمیکنم دوستان؛ برای مثال که شورلت از کیا موتورز کپی برداری کرده..! چون یکم خنده دار بنظر میاد..!)
alireza
۱۴ آذر ۱۳۹۲عزیز جان به فرض که کپی برداری باشه ولی طراحیش کاملا هماهنگه. مثل طراحی شرکتای کره ای نیست که 2 سال دیگه از ماشین دلزده شی.
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲[…]این مدل خودرو در واقع همون هولدن کومودور هست که از سال 2006 تا الان تولید میشه.سال 2006 اپتیمایی وجود نداشته.پس نتیجه میگیریم اپتیما از روی این کپی کرده!!ضایع شدن بد دردیه
هم وطن
۱۷ آذر ۱۳۹۲ن داداش اپتیمارو دوباره نگاه کن این ماشین داره اصلیت میباره ازش
sina
۱۶ آذر ۱۳۹۲به عقیده من همون کامارو را با همین مشخصات یعنی 5 نفره با امکانات بهتر و با اپشن دو دیفرانسیل بودن میدادن بیرون هزار بار بهتر بود اخه مشکل کامارو که قیافش نیست مصرف بالای بنزین فضای داخل کم و مناسب نبودن برای جاده های پر پیچه مشکل اصلیشه
جلال
۱۴ آذر ۱۳۹۲سلام به نظر شما سال 2015 کدوم برند بزرگترین خودرو ساز جهانه؟
تویوتا……………لایک
جنرال موتور……….دیس لایک
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲با این وضعیت فراخوان های تویوتا و کم شدن محبوبیتش احتمالا سال 2015 با اختلاف زیادی شکست میخوره و حتی به نظر من فولکس واگن هم فروشش از تویوتا بیشتر میشه .
فرامرز
۱۵ آذر ۱۳۹۲فولکس واگن با زیر مجموعه هاش خیلی گنده تر و قوی تر از تویوتاست! اما تنها برند فولکس از برند تویوتا سرمایه کمتری داره. زیر مجموعه های فولکس واگن:
فوکلس. آئودی. پورشه. بوگاتی. بنتلی. لامبورگینی. سئات. اسکودا. دوکاتی. مان. اسکانیا و ۲۰ درصد سوزوکی.
آرمین 66
۱۴ آذر ۱۳۹۲ماشین به این میگن
آرش
۱۴ آذر ۱۳۹۲I don’t like chevy at all.it has not impressive design.
جلال
۱۴ آذر ۱۳۹۲سلام
بهتره بگیم کامارو4 در
من که بین ماشین های آمریکایی کامارو رو از همه بیشتر دوست دارم
ماشالا کامارو….
شروین
۱۴ آذر ۱۳۹۲مثل همه ی ماشینای امریکایی، فوق العادست…
شروین
۱۴ آذر ۱۳۹۲عالیه
رضا 2272
۱۴ آذر ۱۳۹۲ساده و زیبا
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲مانیتور در زبان فارسی بیشتر استفاده میشه.مونیتور رو اصلاح کنید
مکته جالب مصرفشه.موتور هشت سیلندر بدون هیچ توربو صدی 10 لیتر میسوزونه!حیرت انگیزه
Sina.fb
۱۴ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
آرمین به نظر تو هرکی ماشین خوبی تولید می کنه، مسلمونه؟
saied
۱۴ آذر ۱۳۹۲سیناچرا نشستی یکی یه چیزی بگه شما زود بیای ارز اندام بکنی ! هرکی نظر خودش داره . شما مپسر اینجا نیستا که به همه ایراد بگیری :@ (در ظمن اینو به همه ی دوستان که کارشون به اینو اون گیر دادن میگم )
mohammad
۱۴ آذر ۱۳۹۲اینجا بیشتر خاله بازیه تا نظر دادن واسه یه ماشین
والا
mahsa
۱۶ آذر ۱۳۹۲سینا راس میگه تولید ماشین به دین ربط نداره
نعوذ باالله پیامبر خدا ماشین ساز نبود مسلمون نبود
اگه بحث احترام بنظراته لطفا به اسلام و عقاید و فرهنگ و اصالت افراد توهین نکنید تا جواب نشنوید
محسن.د
۱۴ آذر ۱۳۹۲مشخصات فنی این ماشین بیشتر از ظاهرش دلربایی میکنه.
مرسدس.حسین
۱۴ آذر ۱۳۹۲سلام
اگه یه مقداری ظاهرش روجنجالی تر میکردن بهتر بود.
امادرکل خوبه…
((فقط مرسدس))
توفیقی
۱۴ آذر ۱۳۹۲آرش چرا شورلت طراحی قابل تحسینی نداره؟؟؟
از نظر تو طراحی چه جوری باید باشه…خیلی هم زیباست
و این یه حقیقته
سام*
۱۴ آذر ۱۳۹۲وقتی یه ماشین 8 سیلندر باشه دف عقب هم باشه امریکایی هم باشه در اخر شورولت هم باشه فقط باید بشینی پشتش و تو جاده چالوس با صدای موتورش زنگی کنی.
زیگما
۱۴ آذر ۱۳۹۲تنها سه خودرو در دنیا هستن که هم سدان هستند هم فول سایز هم اسپورت.اول شورلت اس اس بعدش فورد تاروس (با موتور توین توربو)و بعدش هم دوج شارژر srt8(کرایسلر 300 srt8 لوکس محصوب میشه)من عاشق این کلاس خودرو هستم!!
شورلت آی لاو یووووو
احسان(احسان سابق)
۱۴ آذر ۱۳۹۲ظاهرش با اینکه جذابیت کوروت و کامارو رو نداره اما خیلی به دل میشینه و قیافه نسبتا خشنی داره که دوستش دارم.اما داخلش مشخصه که هم اسپرته.کلا با اینکه ماشین کوچیک و کاملا اسپرتی نیست اما خیلی دوست داشتنی و جذابه.جنرال موتورز گل کاشته با ماشینای جدیدش.فقط به کوروت نگاهی بندازید تا متوجه بشید چرا انقدر جنرال موتورز رو دوست دارم
km
۱۵ آذر ۱۳۹۲ظاهرش اصلا به مشخصاتش فنیش نمیخورد. ولی مشخصات و قیمتو دیدم واقعا عالیه. یجا خوندم این یکی از بهترین ماشین های سال 2014 هستش
Sina.fb
۱۵ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
جناب محمد خان اگه خاله بازیه بسم الاه دیگه به این سایت نیا.
فرهاد
۱۵ آذر ۱۳۹۲عقبش خیلی قشنگه
در عین سادگی فوق العاده زیباست
شهاب
۱۵ آذر ۱۳۹۲همه چیش خوبه فقط قیمتش یه ذره بالاست …
mahsa
۲۱ آذر ۱۳۹۲باید یاد اوری کنم که این شورلته قیمتش خیلی هم عالیه
ESI
۱۵ آذر ۱۳۹۲ظاهره قشنگی داره ولی می تونست موتور قوی تری داشته باشه
mahsa
۱۶ آذر ۱۳۹۲کاملا زیباست و بی همتا
فرزان
۱۶ آذر ۱۳۹۲فکر کنم تو این همه برند های دنیا فقط سایپا و ایران خودرو هستن که در جا زدن …
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اونقدرم زیبا نیست… ها؟؟
عبدالناصر
۱۸ تیر ۱۳۹۳یک کلام
ماشین یعنی این
من برم گاری مو اتیش بزنم
ASTON MARTin
۱۱ مرداد ۱۳۹۳طراحی ماشین بخصوص در بخش جلوش یه مقدار کلاسیک به نظرم اومد ولی با توجه به این ک مال سه چار سال پیشه و یه سدان سنگین هم هستو انجین خیلی قدرتمندی هم نداره ولی ارقامش قابل قبوله
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴حیف که ما از این نعمت خدادادی به لطف مسولین محرومیم