یک شورلت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۵ جالب برای حراج گذاشته شده که بدنهٔ کاملاً جدیدی مشابه شورلت شول SS مدل ۱۹۶۹ برای آن طراحی شده است.
کسانی که به خودروهای عضلانی کلاسیک مثل شورلت شول علاقه دارند ولی راحتی و پرفورمنس خودروهای مدرن را میخواهند میتوانند سراغ «ویژن رترو دیزاین» بروند که با ساخت خودروهای پرفورمنس مدرنی با الهام از مدلهای کلاسیکی مثل شول بر اساس شورلت کاماروی امروزی نامی برای خود دستوپا کرده است. حال یکی از ساختههای این شرکت برای حراج گذاشته شده است. این خودرو بر اساس کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۵ ساخته شده اما بدنهای مشابه شول SS مدل ۱۹۶۹ دارد. این کاماروی منحصربهفرد در نمایشگاه اینیاناپلیس که بین ۱۲ تا ۲۰ می ۲۰۱۳ برگزار میشود به حراج گذاشته خواهد شد.
این ماشین بدنهٔ سفارشی فیبر کربنی دارد که با رنگ آبی متالیک استراتو رنگآمیزی شده است. هرچند تناسبات این بدنهٔ جدید با شول اصلی مدل ۱۹۶۹ کمی متفاوت است ولی با توجه به زیرساخت مدرن خودرو این موضوع قابلانتظار است. نوارهای سفیدرنگ جانبی، رکابهای فیبر کربنی، اسپلیتر جلو، کاپوت با دو برآمدگی، چهار چراغ دایرهای در جلو و جلوپنجرهٔ مشابه شول ۱۹۶۹ هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این خودرو هستند. رینگهای اسکات پرفورمنس ۲۰ اینچی هم طراحی بسیار زیبایی دارند.
ویژن رترو دیزاین در داخل خودرو هم تغییراتی ایجاد کرده که البته بسیار محدودتر از بیرون هستند. تودوزی چرمی ناپا با تریمهای سفید، پشتسریهای سفارشی و تریم فیبر کربنی روی داشبورد و غربیلک فرمان ازجملهٔ این تغییرات هستند. این کامارو اما از ویژگیهای مدرنی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی و هدآپ دیسپلی رنگی هم بهره میبرد.
در پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تمام آلومینیومی کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۵ (نسل قبلی) هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی همچنان شاهد ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. این موتور که در محفظهای فیبر کربنی قرار گرفته، به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است تا نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال دهد. استرس بار فیبر کربنی هم به جذابیت محفظهٔ موتور این خودرو افزوده است.
این اولین باری نیست که شاهد حراج یک کامارو / شول ساخت ویژن رترو دیزاین هستیم زیرا قبلاً نمونهٔ دیگری که بر اساس کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۳ ساخته شده بود به حراج گذاشته و با قیمت ۹۳ هزار دلار فروخته شد.
R@min
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ماستنگ boss 429 مدل ۶۹
شول با موتور ۴۵۴ مدل ۷۰
کامارو ZL1 با موتور ۴۲۷ مدل ۶۹
رویایی ترین کلاسیک های آمریکایی من هست.
کافر مقدس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲کبلومتر شمار های کامارو از قدیم خیلی زیبا بوده
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/1968-chevrolet-camaro-with-496-stroker-v8-is-rocking-701-dyno-proven-horsepower_11.jpg
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/1968-chevrolet-camaro-with-496-stroker-v8-is-rocking-701-dyno-proven-horsepower_9.jpg
R@min
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این استایل دو تایی که سرعت و دو موتور تو قاب مستطیلی جداست از مدل 69 تا 2023 (به جز نسل 3 که جایگذاریش به طرز احمقانه ای پایین بود و می خواستی ببینی باید از لای فرمون سرتو خم می کردی) حفظ شده و من بشخصه خیلی دوسش دارم.
OM.01
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲pontiac gto 1969
chevrolet chevelle 1969
mercury cougar 1968
dodge charger 1968
از لحاظ ماسل کاری بخواهم بگم اینا رویایی ترین ماسل کارهای آمریکایی برای من هستن
اما ماشین رویایی آمریکایی غیر ماسل کار برای من lincoln continental 1964
lincoln continental mark ll
chevrolet corvette C2
chevrolet bel air 1957
البته اینا مهم ها و صدر جدول ها هستن. همه رو بخوام بگم یه 30 یا 40 تایی میشه😀.
R@min
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بخوای غیر ماسل انتخاب کنی سرگیجه میگیری از بس ماشین زیبا تولید شده تو اون دوران.
Siyavash
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی..
reza342
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲زشت
MehdiTurbo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲چجوری میتونی به این شاهکار زیبا بگی زشت،به نظر من هر کی ارزو داره یه همچین الماسی تو گاراژش باشه
اینا خودروهای روزمره نیستن معمولا ماشین چندم برای اینکه هر از گاهی بری باهاش دور بزنی
Mf1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲یه ده بار بایستی دورش بگردی از بس زیباست❤❤
مهردادکمال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲با توجه به. zl1بودنش و کروک بودن و این طراحی رترو بودن ۹۳هزار تا واقعا می ارزه
کاش دستی به داخلش هم میکشید
datsun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲رویایی،
ولی داخلش هم کلاسیک بود محشر میشد