شرکت ولوسیتی اقدام به رستوماد یا بازتولید نسل اول شورلت بلیزر با ویژگیهای مدرنی مثل پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک کرده است.
شورلت بلیزر این روزها به یک کراساوور تبدیل شده که هیچ نشانی از گذشتهٔ خود ندارد. به همین دلیل، برای کسانی که خواهان همان بلیزر خشن گذشته ولی با ویژگیهای مدرن هستند، بهترین راه مدلهای کلاسیک رستوماد یا بازتولید هستند. «ولوسیتی مدرن کلاسیک» یکی از شرکتهایی است که در این زمینه فعالیت میکند و حالا جدیدترین محصول خود را معرفی کرده است. این خودرو رستوماد نسل اول شورلت K5 بلیزر است که بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ تولید میشد.
این نسل در زمان تولید در حالت استاندارد بدون سقف و فقط با یک صندلی ارائه میشد و خریداران برای سفارش سقف، صندلی سرنشین جلو و صندلیهای عقب باید هزینهٔ اضافی پرداخت میکردند. نمونهٔ بازتولید ولوسیتی با چهار صندلی ارائه میشود اما سقف هنوز هم سفارشی است. این خودرو روی شاسی ساخت رودسترشاپ قرار گرفته و زیر کاپوت به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 مدرن LT1 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک منتقل میشود.
محور دانا ۴۴ در جلو و دانا ۶۰ در عقب با فنرهای قابل تنظیم فاکس و گیربکس کمکی دو سرعته هم از دیگر ویژگیهای این بلیزر بازتولید هستند. همچنین رینگهای ۱۸ اینچی خودرو هم بسته به انتخاب خریدار با لاستیکهای ۳۵ اینچی BF گودریچ یا تویو اوپن کانتری پوشیده میشوند. برای متوقف کردن این شاسیبلند قدرتمند هم دیسکهای ترمز ۱۱ اینچی ویلوود با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.
ولوسیتی بلیزر کلاسیک را به پله رکابهای جمع شونده مجهز کرده تا راننده و سرنشین راحتتر بتوانند وارد کابین شوند. در اینجا سرنشینان شاهد رول کیج شش نقطهای و تودوزی چرمی خواهند بود که همهجا از صندلیها و داشبورد گرفته تا رو دریها و فرمان را پوشانده است. سیستم تهویهٔ ساخت وینتیج ایر و سیستم صوتی آلپین با بلندگوهای فوکال هم از دیگر ویژگیهای این بلیزر رستوماد هستند. البته چنین خودرویی هرگز ارزان به دست نمیآید و قیمت آن از ۳۴۰ هزار دلار آغاز میشود. ساخت هر دستگاه از این بلیزر حدود ۱۴ هفته طول میکشد.
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲در هر صورت پولم نمیرسید که این شاهکار مهندسی رو بخرم😕
منو یاد فیلم ها میندازه این ماشین!
رفتن به حیات وحش
فیلم های زمین شناسان
….
R@min
۲۰ مرداد ۱۴۰۲جی ام این همه خودشو ب در و دیوار زد با مدلای رپتور فورد رقابت کنه اما برای برانکو و رانگلر رقیب نداد.
این جواهر هم خیلی خوب مجهز شده جنس خوب رو زمین نمی مونه.
JDM سابق
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بلیزری که الان جی ام تولید میکنه بدرد سیرک خلیل عقاب 🦅 میخوره
بلیزر دهه ۷۰ یک سلطان بلامنازع بود کم آوردن تو کارش نبود بسیار پر قدرت و مستحکم به هیچ مسیری نه نمیگفت یادش بخیر خیلی سالها یکیش رو داشتیم پدرم میگفت لودر گیر کرده بود با بلیزر کشیدیمیش بیرون اگر به قدرت این ماشین شک داشتم هیچوقت این حرفشو باور نمیکردم
نصفه ده
۲۴ مرداد ۱۴۰۲صحبت ما روی۱۰۰۰تا۱۳۰۰ دلاره
۴۰۰هزار تا که دست نیافتنی ترینه
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مرداد ۱۴۰۲عجب بلیزری شده خاص و ناب و دیدنی
در کلکسیون پولدار های عزیز🥹
Hamilton1970
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خیلی قشنگه و واقعا خوبه که الکتریکی نیست
ماشین کلاسیک باید صدای موتورش دیوونت کنه…
OM.01
۲۰ مرداد ۱۴۰۲(این خودرو روی شاسی اختصاصی ولوسیتی قرار گرفته)
به حق چیزهای نشنیده!
شاسی اختصاصی ولوسیتی!
https://www.velocityrestorations.com/velocity-chevrolet-k5-blazer/
اون چیزی که وبسایت رسمی شرکت قسمت بلیزر نوشته شده اینکه روی شاسی roadster shop ساخته شده. و شاسی های شرکت رودستر شاپ هم نیازی به تعریف نداره و تقریبا هر خودروی کلاسیک معروف آمریکایی شاسی هاشو میسازه و میتونید سفارش بدید که بین 10 الی 15 هزار دلار هست.
درسته که قیمت پایه از 340 هزارتا شروع میشه ولی این ماشین تو تصویر با این میزان شخصی سازی قیمتش 402 هزار دلار هست و فروش رفته. لینک خود وبسایت سازنده👇
https://www.velocityrestorations.com/for-sale/chevy-k5-blazer/1970-chevrolet-k5-blazer-heritage/
در کل ولوسیتی خیلی کارش درسته و از صفر تا صد کار رو درست و با کیفیت انجام میده تمام چیزهایی که هست و نیست مدرن میکنه. حالا مهم نیست چه مدلی رو سفارش بدید برانکو موستانگ بلیزر فورد سری F. هرکدومشون رو بی نظیر بازسازی میکنه. تو وبسابتش قسمت sold شده ها برید ببیند.
البته در سطح بازار و آگهی های فروش، بلیزرهای بازسازی شده و دیگر خودروهای بازسازی شده با زیر 200 هزار هم هست و میشه خرید ولی این شکلی نیستن.
Ashi
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اسطورست این خودرو رو دستش نیست.
ای کاش یه نسل جدید با همین ابعاد از درست کنن اون موقع کار میتونه یه رقیب عالی برای رانگلر و برانکو باشه
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲نهایتا ۶۰-۷۰ هزار دلار
OM.01
۲۰ مرداد ۱۴۰۲یکی از کاربرای که قبولش دارم تو سایت شما هستید(با اینکه هرگز از نزدیک ندیدمتون آقای مهدی)خودروهای کلاسیک متنوع زیادی داشتید با توجه به نوع کامنتاتون و نکاتی که میگید و همچنین قطعا پشت خیلی های امروزی بازار ایران نشستید. ولی در این موضوع قیمت این بلیزر کلاسیک با شما مخالفم🙂
همین اولدزموبیل که دارید بازسازی میکنید و عکسش روی پروفایلتان هست(بنا به حرف خودتون) وقتی تمومش کنید، نخواهید فروختش و اگه بفروشیدش اگه گرونتر از تیگو8پرو مکس قیمت نزارید ارزونتر نخواهید گذاشت(البته من وضعیت ماشین و سطح بازسازی رو نمیدونم)
اینکه که میگید این بلیزر بیش تر از 60 الی 70 هزار دلار ارزش نداره بنظرم زیاد منطقی نیست. بازسازی به صورت اصولی و سفارشی و تقویت قطعا ارزون نیست. حداقلش کانال یوتویب autotopia LA و آقای Shawn Davis منو قانع کردن!
https://m.youtube.com/watch?v=y21FYPHc6X8
https://m.youtube.com/watch?v=QsgDuhVpcbg
این 2 ویدئو قشنگ علت گرون بودن خودروهای رستوماد رو توضیح میده.
و این ویدئوی 21 دقیقه ای هم بررسی 5 خودروی میلیون دلاری سفارشی رو میپردازه.
https://m.youtube.com/watch?v=QCoz9jgL8Oo
البته میشه خودروهای کلاسیک رو با زیر 150 یا حتی 100 هزار دلار در بهترین سطح کیفی بازسازی کرد و ترکیبی بی نظیر از مدرنیته و سنت رو داشت و روزانه روند و استفاده کرد ولی پروژه هایی داریم که قیمت های بالایی دارند و بسیار خاص هستن.
شاید پرداخت چندصد هزار دلار برای کلاسیک رستوماد(و در مواردی نادر میلیون دلار برای کلاسیک رستوماد) زیاد منطقی نباشه چون خیلی چیزها میشه خرید خودروهای فوق لوکس هایپرخودرو و… ولی نکته اینجاس که همون مالکان سوپر اسپرت ها و حتی مالکان بوگاتی اگه یه همچین ماشینی ببینن👇
https://www.barrett-jackson.com/Events/Event/Details/1950-MERCURY-CUSTOM-COUPE-WASABI-197205
همون لحظه گوشیشونو در میارن و به صاحبش میگن میشه ازش عکس بگیرم!؟
(البته قیمت این خودرو لینک آخری خیلی زیاد نیستش و صرفا مثال زدم😁)
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲شما لطف دارید اما بازسازی خارج از ایران گرون هست نه به خاطر هزینه لوازم بلکه به خاطر هزینه دستمزد. سالها تو سایت های خرید لوازم افترمارکت آمریکایی چرخیدم و قیمت تقریبی لوازم فنی این بلیزر رو تقریبا میدونم بنا به همون گفتم نهایتا ۷۰ هزارتا که شاید خرید موتور و گیربکس و دف ها و زیربندی با تجهیزات داخلی نهایتا ۴۰ هزارتا باشه. با ذهنیت من ایرانی که معمولا هزینه خدمات رو تو محاسباتم نمیارم یا حداقل در نظر میگیرم همون ۶۰-۷۰ هزارتا ( با توجه به اینکه بلیزر کلا ماشین باارزشی نیست بنا به دلایلی ) و با ذهنیت یه آمریکایی که هزینه خدمات بالا واسش توجیح پذیره نهایتا ۱۵۰ هزارتا. بعضی خودروها تو ذهن من و ایرانی ها خیلی خاص هستن مثل ریویرا یا دویل اما همین خودروها تو بازار آمریکا ارزونتر از خودرویی مثل کامارو ۷۴-۷۷ هستن که ما خیلی به چشممون نمیاد . در کل واسه من ایرانی بلیزر جای حداقل هزینه رو داره واسه بازسازی
مهردادکمال
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اصلا نمی ارزه
حسین دهمرد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲این ماشین ظاهر پر زرق و برق آنچنانی نداره که یکی تو خیابون ببینه بفهمه چند صد هزار دلار قیمتشه.شاسیشم در مقابل جدیدها حرفی واسه گفتن نداره. قدرت هم همچنین. با این تفاسیر …
چرا یه یوکان دنالی از خود gm نخری؟
امیرعلی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲یادش بخیر هیچ وقت یادم نمیره، سال ۵۴، یه بلیزر داشتیم، و کارمونم کشاورزی بود، راننده تراکتوری که واسمون کار میکرد لوس بازی دراورد و ناز و ادا داشت، پدرم هم باهاش لج کردو گفت نمیخواد بیای، دیسک ۴۸ پره رو فقط کسی که کارش کشاورزی باشه میدونه که حتی تراکتور هم بزور میتونه اونو توی خاک بکشه، بابام واسه اینکه روی راننده تراکتوره رو کم کنه، دیسک ۴۸ پره رو بست پشت بلیزرو رفت توی زمین، حیف که اون موقع دوربین فیلمبرداری مثل الان در دسترس نبود که از اون صحنه فیلم میگرفتیم. باور نکردنی بود،کل منطقه جمع شده بودن و اومده بودن تماشا ، اصلا انگاااار نه انگار که چیزی پشت این ماشین بسته شده ، جوری این دیسک رو توی خاک میکشید که بخدا تراکتوره نمیتونست اونجوری و با اون قدرت بکشه. افسوس که فیلمی از اون صحنه نداریم وگرنه میترکوند. روی قدرت و زور بلیزه هیچ ماشینی نداریم، یه شاهکاره این لامصب.