شورلت

حضور شورولت کامارو ناسکار در کلاس گاراژ 56 مسابقات لمان!

کلاس خودروهای گاراژ ۵۶ لمان پر از خودروهای خاص و جذاب است و این شورولت کامارو ناسکار که مشاهده می‌کنید با صدای بلند پیشرانه ۸ سیلندر کاملاً نظرها را به خود جلب می‌کند.

شورولت کامارو هنوز نفس می‌کند! اگرچه نسخه استاندارد این خودرو کم‌کم با ما وداع می‌کند اما هیولای پرقدرتی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد فاقد پیشرانه ۴ سیلندر بوده و بجای آن به نیروگاه ۸ سیلندر پرقدرتی مجهز است. این کامارو از نوع ZL1 مسابقات ناسکار است که توسط شورولت و هندریک موتور اسپرت، ایمسا، گودیر و ناسکار ساخته شده و در لمان هنرنمایی می‌کند.

خودروی موردبحث در کلاس گاراژ ۵۶ لمان حضور دارد. از سال ۲۰۱۲ تاکنون مدیران مسابقات لمان از برخی تیم‌ها برای حضور در این مسابقات استقامتی دعوت می‌کنند تا خودروهای خلاقانه خود را به نیم‌نگاهی به آینده در مسابقات شرکت دهند. نکته مهم این است که خودروهای موردبحث با یکدیگر مسابقه نمی‌دهند و اگرچه گاراژ ۵۶ کلاس مخصوص به خود را دارد اما برنده‌ای در آن وجود نخواهد داشت. البته این امر باعث نشده رانندگان کامارو صدای پیشرانه ۸ سیلندر این خودروی آمریکایی را درنیاورند!

پشت فرمان خودروی موردبحث کسی نیست جز جنسن باتن مشهور که سابقه قهرمانی در فرمول یک را دارد. دیگر راننده کامارو ناسکار نیز مایک راکنفلر است که دو بار قهرمان لمان شده و سومین راننده نیز جیمی جانسون با هفت بار سابقه قهرمانی در ناسکار است. از آنجایی که سه قهرمان یاد شده نمی‌توانند برنده مسابقه باشند بنابراین گاراژ ۵۶ قبلاً چالش پیت استاپ GTE لمان را راه‌اندازی کرده و تیم شورولت توانسته هر چهار لاستیک گودیر را در ۱۰.۳۶۴ ثانیه تعویض کنند. آن‌ها این کار را با استفاده از جک دستی انجام داده‌اند.

اما هدف ما از انتشار این خبر انعکاس زمان تعویض لاستیک‌ها نیست بلکه می‌خواهیم صدای پیشرانه ۸ سیلندر کامارو ناسکار با ۷۵۰ اسب بخار قدرت را بشنویم. خودروی موردبحث اگرچه دارای بدنه کامارو ZL1 است اما پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری پوشراد هندریک موتور اسپرت در بطن آن قرار دارد. وزن هیولای یاد شده نیز به حدود ۱۳۱۵ کیلوگرم می‌رسد و اگرچه صدای تولیدی آن در لمان بسیار قابل‌توجه به نظر می‌رسد اما در واقع نسبت به مدل حاضر در مسابقات ناسکار صدای کمتری تولید می‌کند. همچنین کاماروی موردبحث ما به گیربکس ۵ سرعته سکونشئال مجهز بوده و دسته‌دنده به سمت چپ و راست حرکت می‌کند. مسابقات ۲۴ ساعته لمان در سال ۲۰۲۳ از چند روز دیگر شروع می‌شود و اگرچه کامارو ناسکار نخواهد توانست در کلاس گاراژ ۵۶ قهرمان شود اما حدس می‌زنیم طرفداران زیادی منتظر تماشای آن و عبور از خط پایان هستند. با خداحافظی کامارو از بازار در اواخر سال جاری میلادی، قطعاً حضور در لمان روش خوبی برای پایان راه هشت سال حضور این نسل خودروی عضلانی مشهور در نمایندگی‌های فروش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آمریکا فن نیستم ولی واقعا با این
    ماشین خیلی حال کردم 👌

    موافقم 45
    مخالفم 1
  2. فرشاد

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    لمان اصلی چیشد خبری نی؟

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. R@min

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    چه کسانی پشت فرمونن !!! این ماشین خودش می تونه عامل حواس پرتی از مسابقه اصلی باشه.

    صداش چقدر شبیه کوروت C6.R هست. 78 برد تو مسابقات استقامتی !!! رکورد تاریخی و دست نیافتنی.

    موافقم 41
    مخالفم 1
  4. ❤BMW❤

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی ربطی نداره ولی خب
    دیدم ماشین آمریکایی هست ،
    امروز یه جمس یوکان جدید دیدم گذر موقت خیلی با ابهت بود واقعا لذت بردم

    موافقم 28
    مخالفم 1
  5. همایون

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (784 ديدگاه)

    چه فیلمی جالبی بود مثل غرش یه شیر پیر وسط مسابقه سرعت یوزپلنگها بود

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ی سوال دارم چرا چراغاشون روشن هست؟

  7. MK

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چه صدای گوش نوازی برویدیوحاکم بود

    موافقم 12
  8. دیمن

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ای جانم به این صدا، غرش شیر👍👍

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. شهروز

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مال من بودا، بخدا تاصبح باهاش تو جاده ها غرش کنان میرفتم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. خخخ

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    حیفه که تولیدش تموم بشه
    از لامبورگینی،بوگاتی،فراری،پورشه خیلی بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا