کلاس خودروهای گاراژ ۵۶ لمان پر از خودروهای خاص و جذاب است و این شورولت کامارو ناسکار که مشاهده میکنید با صدای بلند پیشرانه ۸ سیلندر کاملاً نظرها را به خود جلب میکند.
شورولت کامارو هنوز نفس میکند! اگرچه نسخه استاندارد این خودرو کمکم با ما وداع میکند اما هیولای پرقدرتی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد فاقد پیشرانه ۴ سیلندر بوده و بجای آن به نیروگاه ۸ سیلندر پرقدرتی مجهز است. این کامارو از نوع ZL1 مسابقات ناسکار است که توسط شورولت و هندریک موتور اسپرت، ایمسا، گودیر و ناسکار ساخته شده و در لمان هنرنمایی میکند.
خودروی موردبحث در کلاس گاراژ ۵۶ لمان حضور دارد. از سال ۲۰۱۲ تاکنون مدیران مسابقات لمان از برخی تیمها برای حضور در این مسابقات استقامتی دعوت میکنند تا خودروهای خلاقانه خود را به نیمنگاهی به آینده در مسابقات شرکت دهند. نکته مهم این است که خودروهای موردبحث با یکدیگر مسابقه نمیدهند و اگرچه گاراژ ۵۶ کلاس مخصوص به خود را دارد اما برندهای در آن وجود نخواهد داشت. البته این امر باعث نشده رانندگان کامارو صدای پیشرانه ۸ سیلندر این خودروی آمریکایی را درنیاورند!
پشت فرمان خودروی موردبحث کسی نیست جز جنسن باتن مشهور که سابقه قهرمانی در فرمول یک را دارد. دیگر راننده کامارو ناسکار نیز مایک راکنفلر است که دو بار قهرمان لمان شده و سومین راننده نیز جیمی جانسون با هفت بار سابقه قهرمانی در ناسکار است. از آنجایی که سه قهرمان یاد شده نمیتوانند برنده مسابقه باشند بنابراین گاراژ ۵۶ قبلاً چالش پیت استاپ GTE لمان را راهاندازی کرده و تیم شورولت توانسته هر چهار لاستیک گودیر را در ۱۰.۳۶۴ ثانیه تعویض کنند. آنها این کار را با استفاده از جک دستی انجام دادهاند.
اما هدف ما از انتشار این خبر انعکاس زمان تعویض لاستیکها نیست بلکه میخواهیم صدای پیشرانه ۸ سیلندر کامارو ناسکار با ۷۵۰ اسب بخار قدرت را بشنویم. خودروی موردبحث اگرچه دارای بدنه کامارو ZL1 است اما پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری پوشراد هندریک موتور اسپرت در بطن آن قرار دارد. وزن هیولای یاد شده نیز به حدود ۱۳۱۵ کیلوگرم میرسد و اگرچه صدای تولیدی آن در لمان بسیار قابلتوجه به نظر میرسد اما در واقع نسبت به مدل حاضر در مسابقات ناسکار صدای کمتری تولید میکند. همچنین کاماروی موردبحث ما به گیربکس ۵ سرعته سکونشئال مجهز بوده و دستهدنده به سمت چپ و راست حرکت میکند. مسابقات ۲۴ ساعته لمان در سال ۲۰۲۳ از چند روز دیگر شروع میشود و اگرچه کامارو ناسکار نخواهد توانست در کلاس گاراژ ۵۶ قهرمان شود اما حدس میزنیم طرفداران زیادی منتظر تماشای آن و عبور از خط پایان هستند. با خداحافظی کامارو از بازار در اواخر سال جاری میلادی، قطعاً حضور در لمان روش خوبی برای پایان راه هشت سال حضور این نسل خودروی عضلانی مشهور در نمایندگیهای فروش خواهد بود.
حسین
۲۰ خرداد ۱۴۰۲آمریکا فن نیستم ولی واقعا با این
ماشین خیلی حال کردم 👌
فرشاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۲لمان اصلی چیشد خبری نی؟
R@min
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چه کسانی پشت فرمونن !!! این ماشین خودش می تونه عامل حواس پرتی از مسابقه اصلی باشه.
صداش چقدر شبیه کوروت C6.R هست. 78 برد تو مسابقات استقامتی !!! رکورد تاریخی و دست نیافتنی.
❤BMW❤
۲۰ خرداد ۱۴۰۲خیلی ربطی نداره ولی خب
دیدم ماشین آمریکایی هست ،
امروز یه جمس یوکان جدید دیدم گذر موقت خیلی با ابهت بود واقعا لذت بردم
همایون
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چه فیلمی جالبی بود مثل غرش یه شیر پیر وسط مسابقه سرعت یوزپلنگها بود
امیرحسین
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ی سوال دارم چرا چراغاشون روشن هست؟
MK
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چه صدای گوش نوازی برویدیوحاکم بود
دیمن
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ای جانم به این صدا، غرش شیر👍👍
شهروز
۲۰ خرداد ۱۴۰۲مال من بودا، بخدا تاصبح باهاش تو جاده ها غرش کنان میرفتم
خخخ
۲۰ خرداد ۱۴۰۲حیفه که تولیدش تموم بشه
از لامبورگینی،بوگاتی،فراری،پورشه خیلی بهتره